Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni weet je waar je aan toe bent. Via deze weg beantwoorden we alvast de meest voor de hand liggende vragen.
Waarom verhoogt Ziggo de prijzen?
De digitale infrastructuur van Nederland is op dit moment één van de beste in Europa en heeft een toppositie in de Europese ranglijsten. VodafoneZiggo levert een belangrijke bijdrage aan deze toppositie. Met zijn vaste en mobiele netwerken speelt VodafoneZiggo een belangrijke rol in het verbonden houden van de samenleving. Om sterke netwerken te behouden, investeren we voortdurend in onze netwerken en onze diensten. Dit is noodzakelijk omdat er steeds hogere eisen aan worden gesteld en de infrastructuur cruciaal is voor de samenleving. Om dit voor de toekomst te blijven waarborgen is investeren in ons netwerk noodzakelijk.
- Het datagebruik blijft explosief groeien. Er wordt nu meer dan ooit intensief gebruik gemaakt van ons netwerk. Internet wordt volop gebruikt om thuis te werken, voor scholing, om video’s en games te up- en downloaden, content te bekijken (Netflix, YouTube, Disney+ etc.), muziek te streamen, te shoppen of elektronisch te bankieren.
- Ook maken we op steeds meer apparatuur (smartphone, tablet, laptop) gebruik van het netwerk en doen we dit steeds meer tegelijkertijd.
- De vraag naar steeds veiliger internet blijft toenemen en op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld, onder andere door alle risico's van cybercrime.
- Net als in internet blijven we ook investeren in ons televisieaanbod. De flexibele manier van tv-kijken, zowel on demand als online, vraagt om een voortdurende verbetering en afstemming van onze producten en diensten. Zo verbeteren we continu onze mediaboxen en Ziggo GO-app met updates.
Wat is de gemiddelde prijsverhoging?
Ziggo wijzigt per 1 juli de prijzen. Afhankelijk van het abonnement verandert de prijs van -€5,50 tot +€2,50. De gemiddelde prijswijziging is € 1,43.
Is er binnen de prijsverhoging ook sprake van inflatiecorrectie?
Er is bij het bepalen van de prijswijzigingen rekening gehouden met de inflatie van het jaar vóór de prijswijziging (CBS). Dit betekent dat drie kwart van de prijsverhoging gedreven is door inflatie.
Krijgt iedereen dezelfde prijswijziging?
Nee, niet alle klanten krijgen een prijswijziging. Bij sommige klanten blijft de prijs gelijk en bij een kleine groep dalen de prijzen.
Mijn abonnementskosten gaan omhoog. Mag ik naar aanleiding van deze prijswijziging ook opzeggen?
Wij hopen dat u begrijpt waarom deze aanpassingen nodig zijn en bij ons blijft. Mocht u toch willen opzeggen op basis van deze prijswijziging, dan kan dat kosteloos tot en met 30 juni 2021.
Onlangs heb ik een ‘gratis’ snelheidsverhoging gekregen waar ik niet om heb gevraagd, waarom volgt er nu dan alsnog een prijswijziging?
De prijswijziging staat los van individuele activiteiten of innovaties, zoals de snelheidsverhoging, maar is gebaseerd op ons totale beleid om onze netwerken stevig en stabiel te houden.