Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2168Likes

Prijswijziging per 1 juli 2021

 

​​Meer informatie over de prijswijziging van 2022 vind je in dit artikel:

 

< Prijswijziging 2022 > 

 

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni weet je waar je aan toe bent. Via deze weg beantwoorden we alvast de meest voor de hand liggende vragen. 

 

Waarom verhoogt Ziggo de prijzen?

De digitale infrastructuur van Nederland is op dit moment één van de beste in Europa en heeft een toppositie in de Europese ranglijsten. VodafoneZiggo levert een belangrijke bijdrage aan deze toppositie. Met zijn vaste en mobiele netwerken speelt VodafoneZiggo een belangrijke rol in het verbonden houden van de samenleving. Om sterke netwerken te behouden, investeren we voortdurend in onze netwerken en onze diensten. Dit is noodzakelijk omdat er steeds hogere eisen aan worden gesteld en de infrastructuur cruciaal is voor de samenleving. Om dit voor de toekomst te blijven waarborgen is investeren in ons netwerk noodzakelijk.

 

  • Het datagebruik blijft explosief groeien. Er wordt nu meer dan ooit intensief gebruik gemaakt van ons netwerk. Internet wordt volop gebruikt om thuis te werken, voor scholing, om video’s en games te up- en downloaden, content te bekijken (Netflix, YouTube, Disney+ etc.), muziek te streamen, te shoppen of elektronisch te bankieren. 

 

  • Ook maken we op steeds meer apparatuur (smartphone, tablet, laptop) gebruik van het netwerk en doen we dit steeds meer tegelijkertijd.

 

  • De vraag naar steeds veiliger internet blijft toenemen en op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld, onder andere door alle risico's van cybercrime.

 

  • Net als in internet blijven we ook investeren in ons televisieaanbod. De flexibele manier van tv-kijken, zowel on demand als online, vraagt om een voortdurende verbetering en afstemming van onze producten en diensten. Zo verbeteren we continu onze mediaboxen en Ziggo GO-app met updates. 

 

Wat is de gemiddelde prijsverhoging?

Ziggo wijzigt per 1 juli de prijzen. Afhankelijk van het abonnement verandert de prijs van -€5,50 tot +€2,50. De gemiddelde prijswijziging is € 1,43.

 

Is er binnen de prijsverhoging ook sprake van inflatiecorrectie?

Er is bij het bepalen van de prijswijzigingen rekening gehouden met de inflatie van het jaar vóór de prijswijziging  (CBS). Dit betekent dat drie kwart van de prijsverhoging gedreven is door inflatie.

 

Krijgt iedereen dezelfde prijswijziging?
Nee, niet alle klanten krijgen een prijswijziging. Bij sommige klanten blijft de prijs gelijk en bij een kleine groep dalen de prijzen.

 

Mijn abonnementskosten gaan omhoog. Mag ik naar aanleiding van deze prijswijziging ook opzeggen?
Wij hopen dat u begrijpt waarom deze aanpassingen nodig zijn en bij ons blijft. Mocht u toch willen opzeggen op basis van deze prijswijziging, dan kan dat kosteloos tot en met 30 juni 2021. 

 

Onlangs heb ik een ‘gratis’ snelheidsverhoging gekregen waar ik niet om heb gevraagd, waarom volgt er nu dan alsnog een prijswijziging?
De prijswijziging staat los van individuele activiteiten of innovaties, zoals de snelheidsverhoging, maar is gebaseerd op ons totale beleid om onze netwerken stevig en stabiel te houden. 

 

149 Reacties 149
edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

Een van de redenen van de prijsstijging is : Zo verbeteren we continu onze mediaboxen en Ziggo GO-app met updates.

Wordt het dan eens niet tijd om het door ziggo al jaren lang genegeerde probleem met de EPG op te lossen ? 
zie topic ( 156 pagina’s ) voor alle problemen waar helaas vanuit ziggo bijna geen enkele reactie komt.
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Zo-werkt-het-opnemen-met-de-Mediabox-Next/bc-p/772431/e...

 

DON PAPA

Level 17
  • 3827Posts
  • 61Oplossingen
  • 3252Likes

@edebee Schreef: Wordt het dan eens niet tijd om het door ziggo al jaren lang genegeerde probleem met de EPG op te lossen ? 

 

Ze negeren het probleem niet, ze zijn gewoon al meer dan 2 jaar te dom om deze problemen op te lossen voor hun klanten, en omdat zo min mogelijk te hoeven toegeven negeren ze onze berichten (in de door jouw genoemde link) zoveel mogelijk de laatste maanden. Het zou Ziggo dan ook sieren als ze eerst deze problemen met de EPG zouden oplossen voor dat ze weer aan hun klanten een prijs verhoging gaan vragen,  maar Ziggo kennende zullen ze hier wel geen gehoor aangeven, want hun eigen fouten toegeven is wel het laatste wat ze bij Ziggo doen...

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8178Posts
  • 311Oplossingen
  • 3206Likes

Ik ga € 3,50 per maand minder betalen 😉 

 

Ik heb Giganet 

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

Ik kan me nog een logje op dit forum herinneren, vlak na de laatste snelheidsverhoging, toen er ook al verwacht werd dat Ziggo dit jaar dan ook de abonnements prijzen zou verhogen. In dat logje werd toen de verhoging ontkend, door iemand met blijkbaar een rotsvast vertrouwen in Ziggo.

Misschien is dan nu het moment, om te herkennen dat Ziggo maar één doel heeft, namelijk geld verdienen. Het zal toch ( nu ) ondertussen bij iedereen duidelijk moeten zijn, dat Ziggo er niet voor haar klanten is, maar dat Ziggo's klanten er alleen maar zijn om Ziggo's kas te spekken.


Overigens spijt het me voor @Sander, want ondanks 'don't shoot the messenger' is het veel bla-bla en waarschijnlijk copy/past werk vanuit de mail waarin de opdracht staat dat hij deze melding moet posten.

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Hier een hele euro omhoog.

Het stukje inflatie heb ik begrip voor, kortom laat het maar bij € 0.75 

De genoemde punten bij het stukje waarom is niks meer en minder dan de plicht van de provider en hoort bij het bedrijfs risico. Dat mag niet op de consument worden verhaalt.

 

Eigenlijk wel krom, de klanten waar Ziggo voor investeerd gaan zelfs minder betalen? 🤔

 

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

Zo stond mij vorige logje er nog en zo was deze verdwenen !!! Ook een F5 en daarna een Ctrl/F5 hielpen niet, het log beleef weg. Maar nadat ik hier een nieuwe poging doe en deze log save, is mij vorig log weer verschenen. Hikje van het systeem of ......

**delete**

DON PAPA

Level 17
  • 3827Posts
  • 61Oplossingen
  • 3252Likes

@Sander Schreef: Krijgt iedereen dezelfde prijswijziging?
Nee, niet alle klanten krijgen een prijswijziging. Bij sommige klanten blijft de prijs gelijk en bij een kleine groep dalen de prijzen.

 

Je schrijft dat bij sommige klanten de prijs gelijk blijft, maar als ik de gewijzigde prijzenlijst op tweakers bekijk die Ziggo zelf naar Tweakers heeft gestuurd, dan zie ik bij geen één abonnement een prijs verschil van nul euro staan, kun jij mij vertellen voor welke klanten dan wel de prijs gelijk blijft?

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

@DON PAPA hoogstwaarschijnlijk blijft het kabelTV abonnement gelijk die mist in dat overzicht op tweakers. Het artikel zegt zelf dat het overzicht om de wijzigingen gaat. En Kabel TV is het enige product wat er niet tussen staat, dat zal dan € 19,95 blijven.

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

"...Kabel TV is het enige product wat er niet tussen staat, dat zal dan € 19,95 blijven...".

Ook dat zal een bewuste keuze van Ziggo zijn. Het aantal klanten met dat Abo, zal waarschijnlijk erg laag zijn. Tevens is een euro verhoging op dat pakket gelijk een veel hoger percentage en dan kan Ziggo niet meer zeggen dat de verhoging enkele procenten zijn.

DON PAPA

Level 17
  • 3827Posts
  • 61Oplossingen
  • 3252Likes

@RoWi. Bedankt voor je uitleg, was mij inderdaad niet opgevallen dat deze niet in de lijst stond...

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Zonder product verbetering van die ongecodeerde kanalen is daar een prijswijziging echt vreemd.

Geen dank @DON PAPA @ @Sander of een andere moderator mag mijn gedachte bevestigen, het lijkt het

 meest logisch, zover ik zag is dat het missend product.

Vlegel69

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Op het moment dat het gaat om verbeteren van de infrastructuur betalen alle klanten hier aan mee, door een verhoging in euro’s. Met andere woorden, de goedkoopste abonnementen betalen procentueel meer dan de duurste, terwijl die goedkopere abonnementen het minste ten volle gebruik zullen maken van de nieuwe mogelijkheden en/of een hoop van die nieuwigheidjes niet perse nodig hebben.

Nu weer de goedkopere abonnementen gaan verhoudingsgewijs meer extra betalen dan de duurste abonnementen.

De inflatie is een percentage, waarom hanteert Ziggo niet hetzelfde percentage op ALLE abonnementen? Dat levert ze onder de streep waarschijnlijk nog meer op ook!

Al met al wordt je als “gewone” internetter en tv-kijker dubbel gepakt.

maartenvc

Level 4
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

wat ik even mis:

1) waarom moeten we dat eerst altijd via de media/hier vernemen en niet via mail want "persoonlijk contact is toch zo belangrijk"

2) als ik even terug ga naar 2016 dan hebben we het inmiddels wel over een verhoging van €11 / maand wat eigenlijk dus een absurde verhoging is voor wat we er voor krijgen want eerlijk is eerlijk daar mag ondertussen echt wel meer upload voor zijn voor dat extra bedrag per maand.

Lauwie

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waar is die gemiddeld  1,43 prijswijziging op gebaseerd/berekend ? 

JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

@Sander Waarom worden wij in dit topic niet geïnformeerd over de daadwerkelijke prijsstijgingen per abonnement en moet ik wachten op een mail? Ziggo kan het wel met Tweakers delen waarom dan niet met ons?

 

Prijswijzigingen per abonnement zijn te vinden op https://tweakers.net/nieuws/181458/ziggo-verhoogt-prijzen-met-gemiddeld-1-komma-43-euro-maar-verlaag... 

 

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

@JanAssen niet elke klant heeft hetzelfde abonnement, of anders gezegd hetzelfde product. Kortom we kunnen op Tweakers zelf kijken. Of tussen nu en het einde van de maand op het persoonlijke bericht wachten.

 

Zolang we het maar voor 1juni weten.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8178Posts
  • 311Oplossingen
  • 3206Likes

 

Oké , voor sommige duurder voor mij dus goedkoper.

Maar het is elk jaar hetzelfde gezeur hier en ook op andere fora iets van groen 😉.

 

Als de prijs omhoog gaat is het mopperen , terwijl elk jaar de prijzen van bijna alles duurder wordt, dat is nu eenmaal zo in deze wereld.

Ziggo zal in zijn inkoop organisatie ook te maken hebben met prijsverhogingen , lonen van de medewerkers  gaan cao technisch omhoog.

 

Er wordt erg veel geld gestoken in het verbeteren van het netwerk , meer zenders , hogere internetsnelheden , F1 in 4 K ultra HD , diverse Ziggo apps ontwikkelen en voor de klant beschikbaar stellen en een verhoging van het aantal zenders die je in de Ziggo go app kan zien.

 

Tja.....als ik kijk hoe hoog de olie prijs is geworden en nu bijna €1,80 voor een liter benzine betaal terwijl het 1 jaar geleden iets van € 1,34 was , en daar maakt niemand zich druk over.

 

Ik weet dat het appels met peren vergelijken is maar het gaat om de  boodschap.

 

 

DON PAPA

Level 17
  • 3827Posts
  • 61Oplossingen
  • 3252Likes

@Ronihd Schreef: Als de prijs omhoog gaat is het mopperen , terwijl elk jaar de prijzen van bijna alles duurder wordt, dat is nu eenmaal zo in deze wereld.

 

Ik heb normaal helemaal geen probleem met een prijswijziging elk jaar, maar dan wil ik ook graag geleverd krijgen wat ze mij beloven te geven voor mijn geld. En dat gebeurt nu al ruim 2 jaar niet. Zo staat er op de Ziggo website te lezen.

 

Screenshot_20210511-105546_Chrome.jpg

Hier even een paar voorbeelden dat je het wel moet missen...

20210511_105754.jpg

20210511_105805.jpg

20210511_105808.jpg

20210511_105825.jpg

20210511_105848.jpg

20210511_105903.jpg

Dat is dus de reden dat ik wel tegen een prijswijziging ben, laat ze eerst maar is gaan leveren wat ze beloven te leveren voor je abonnementsgeld...

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8178Posts
  • 311Oplossingen
  • 3206Likes

 

Als je storingen ervaart dan kan je dat hier ventileren en dat weet je heel goed @DON PAPA 

 

Als dit niet doet vind ik dit een slecht argument , en ja uiteraard ben ik het met je eens dat de dienstverlening in orde moet zijn en als dat niet zo is en het duurt te lang wordt je gecompenseerd.

Uitgelicht topic