Sander Z
Community Developer
Community Developer
  • 2541Reacties
  • 261Oplossingen
  • 1473Likes

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf  10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni weet je waar je aan toe bent. Via deze weg beantwoorden we alvast de meest voor de hand liggende vragen. 

 

Waarom verhoogt Ziggo de prijzen?

De digitale infrastructuur van Nederland is op dit moment één van de beste in Europa en heeft een toppositie in de Europese ranglijsten. VodafoneZiggo levert een belangrijke bijdrage aan deze toppositie. Met zijn vaste en mobiele netwerken speelt VodafoneZiggo een belangrijke rol in het verbonden houden van de samenleving. Om sterke netwerken te behouden, investeren we voortdurend in onze netwerken en onze diensten. Dit is noodzakelijk omdat er steeds hogere eisen aan worden gesteld en de infrastructuur cruciaal is voor de samenleving. Om dit voor de toekomst te blijven waarborgen is investeren in ons netwerk noodzakelijk.

 

  • Het datagebruik blijft explosief groeien. Er wordt nu meer dan ooit intensief gebruik gemaakt van ons netwerk. Internet wordt volop gebruikt om thuis te werken, voor scholing, om video’s en games te up- en downloaden, content te bekijken (Netflix, YouTube, Disney+ etc.), muziek te streamen, te shoppen of elektronisch te bankieren. 

 

  • Ook maken we op steeds meer apparatuur (smartphone, tablet, laptop) gebruik van het netwerk en doen we dit steeds meer tegelijkertijd.

 

  • De vraag naar steeds veiliger internet blijft toenemen en op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld, onder andere door alle risico's van cybercrime.

 

  • Net als in internet blijven we ook investeren in ons televisieaanbod. De flexibele manier van tv-kijken, zowel on demand als online, vraagt om een voortdurende verbetering en afstemming van onze producten en diensten. Zo verbeteren we continu onze mediaboxen en Ziggo GO-app met updates. 

 

Wat is de gemiddelde prijsverhoging?

Ziggo wijzigt per 1 juli de prijzen. Afhankelijk van het abonnement verandert de prijs van -€5,50 tot +€2,50. De gemiddelde prijswijziging is €1,43.

 

Is er binnen de prijsverhoging ook sprake van inflatiecorrectie?

Er is bij het bepalen van de prijswijzigingen rekening gehouden met de inflatie van het jaar vóór de prijswijziging  (CBS). Dit betekent dat drie kwart van de prijsverhoging gedreven is door inflatie.

 

Krijgt iedereen dezelfde prijswijziging?
Nee, niet alle klanten krijgen een prijswijziging. Bij sommige klanten blijft de prijs gelijk en bij een kleine groep dalen de prijzen.

 

Mijn abonnementskosten gaan omhoog. Mag ik naar aanleiding van deze prijswijziging ook opzeggen?
Wij hopen dat u begrijpt waarom deze aanpassingen nodig zijn en bij ons blijft. Mocht u toch willen opzeggen op basis van deze prijswijziging, dan kan dat kosteloos tot en met 30 juni 2021. 

 

Onlangs heb ik een ‘gratis’ snelheidsverhoging gekregen waar ik niet om heb gevraagd, waarom volgt er nu dan alsnog een prijswijziging?
De prijswijziging staat los van individuele activiteiten of innovaties, zoals de snelheidsverhoging, maar is gebaseerd op ons totale beleid om onze netwerken stevig en stabiel te houden. 

 

133 Reacties
edebee
Stamgast
  • 111Reacties
  • 0Oplossingen
  • 71Likes

Een van de redenen van de prijsstijging is : Zo verbeteren we continu onze mediaboxen en Ziggo GO-app met updates.

Wordt het dan eens niet tijd om het door ziggo al jaren lang genegeerde probleem met de EPG op te lossen ? 
zie topic ( 156 pagina’s ) voor alle problemen waar helaas vanuit ziggo bijna geen enkele reactie komt.
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Zo-werkt-het-opnemen-met-de-Mediabox-Next/bc-p/772431/e...

 

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1607Reacties
  • 30Oplossingen
  • 1314Likes

@edebee Schreef: Wordt het dan eens niet tijd om het door ziggo al jaren lang genegeerde probleem met de EPG op te lossen ? 

 

Ze negeren het probleem niet, ze zijn gewoon al meer dan 2 jaar te dom om deze problemen op te lossen voor hun klanten, en omdat zo min mogelijk te hoeven toegeven negeren ze onze berichten (in de door jouw genoemde link) zoveel mogelijk de laatste maanden. Het zou Ziggo dan ook sieren als ze eerst deze problemen met de EPG zouden oplossen voor dat ze weer aan hun klanten een prijs verhoging gaan vragen,  maar Ziggo kennende zullen ze hier wel geen gehoor aangeven, want hun eigen fouten toegeven is wel het laatste wat ze bij Ziggo doen...

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7087Reacties
  • 258Oplossingen
  • 2028Likes

Ik ga € 3,50 per maand minder betalen 😉 

 

Ik heb Giganet 

Pasi
Expert
Expert
  • 3448Reacties
  • 198Oplossingen
  • 1203Likes

Ik kan me nog een logje op dit forum herinneren, vlak na de laatste snelheidsverhoging, toen er ook al verwacht werd dat Ziggo dit jaar dan ook de abonnements prijzen zou verhogen. In dat logje werd toen de verhoging ontkend, door iemand met blijkbaar een rotsvast vertrouwen in Ziggo.

Misschien is dan nu het moment, om te herkennen dat Ziggo maar één doel heeft, namelijk geld verdienen. Het zal toch ( nu ) ondertussen bij iedereen duidelijk moeten zijn, dat Ziggo er niet voor haar klanten is, maar dat Ziggo's klanten er alleen maar zijn om Ziggo's kas te spekken.


Overigens spijt het me voor @Sander Z, want ondanks 'don't shoot the messenger' is het veel bla-bla en waarschijnlijk copy/past werk vanuit de mail waarin de opdracht staat dat hij deze melding moet posten.

RoWi.
Expert
Expert
  • 6229Reacties
  • 267Oplossingen
  • 1524Likes

Hier een hele euro omhoog.

Het stukje inflatie heb ik begrip voor, kortom laat het maar bij € 0.75 

De genoemde punten bij het stukje waarom is niks meer en minder dan de plicht van de provider en hoort bij het bedrijfs risico. Dat mag niet op de consument worden verhaalt.

 

Eigenlijk wel krom, de klanten waar Ziggo voor investeerd gaan zelfs minder betalen? 🤔

 

Pasi
Expert
Expert
  • 3448Reacties
  • 198Oplossingen
  • 1203Likes

Zo stond mij vorige logje er nog en zo was deze verdwenen !!! Ook een F5 en daarna een Ctrl/F5 hielpen niet, het log beleef weg. Maar nadat ik hier een nieuwe poging doe en deze log save, is mij vorig log weer verschenen. Hikje van het systeem of ......

**delete**

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1607Reacties
  • 30Oplossingen
  • 1314Likes

@Sander Z Schreef: Krijgt iedereen dezelfde prijswijziging?
Nee, niet alle klanten krijgen een prijswijziging. Bij sommige klanten blijft de prijs gelijk en bij een kleine groep dalen de prijzen.

 

Je schrijft dat bij sommige klanten de prijs gelijk blijft, maar als ik de gewijzigde prijzenlijst op tweakers bekijk die Ziggo zelf naar Tweakers heeft gestuurd, dan zie ik bij geen één abonnement een prijs verschil van nul euro staan, kun jij mij vertellen voor welke klanten dan wel de prijs gelijk blijft?

RoWi.
Expert
Expert
  • 6229Reacties
  • 267Oplossingen
  • 1524Likes

@DON PAPA hoogstwaarschijnlijk blijft het kabelTV abonnement gelijk die mist in dat overzicht op tweakers. Het artikel zegt zelf dat het overzicht om de wijzigingen gaat. En Kabel TV is het enige product wat er niet tussen staat, dat zal dan € 19,95 blijven.

Pasi
Expert
Expert
  • 3448Reacties
  • 198Oplossingen
  • 1203Likes

"...Kabel TV is het enige product wat er niet tussen staat, dat zal dan € 19,95 blijven...".

Ook dat zal een bewuste keuze van Ziggo zijn. Het aantal klanten met dat Abo, zal waarschijnlijk erg laag zijn. Tevens is een euro verhoging op dat pakket gelijk een veel hoger percentage en dan kan Ziggo niet meer zeggen dat de verhoging enkele procenten zijn.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1607Reacties
  • 30Oplossingen
  • 1314Likes

@RoWi. Bedankt voor je uitleg, was mij inderdaad niet opgevallen dat deze niet in de lijst stond...

RoWi.
Expert
Expert
  • 6229Reacties
  • 267Oplossingen
  • 1524Likes

Zonder product verbetering van die ongecodeerde kanalen is daar een prijswijziging echt vreemd.

Geen dank @DON PAPA @ @Sander Z of een andere moderator mag mijn gedachte bevestigen, het lijkt het

 meest logisch, zover ik zag is dat het missend product.

Vlegel69
Meedenker
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op het moment dat het gaat om verbeteren van de infrastructuur betalen alle klanten hier aan mee, door een verhoging in euro’s. Met andere woorden, de goedkoopste abonnementen betalen procentueel meer dan de duurste, terwijl die goedkopere abonnementen het minste ten volle gebruik zullen maken van de nieuwe mogelijkheden en/of een hoop van die nieuwigheidjes niet perse nodig hebben.

Nu weer de goedkopere abonnementen gaan verhoudingsgewijs meer extra betalen dan de duurste abonnementen.

De inflatie is een percentage, waarom hanteert Ziggo niet hetzelfde percentage op ALLE abonnementen? Dat levert ze onder de streep waarschijnlijk nog meer op ook!

Al met al wordt je als “gewone” internetter en tv-kijker dubbel gepakt.

maartenvc
Gedreven Liefhebber
  • 72Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

wat ik even mis:

1) waarom moeten we dat eerst altijd via de media/hier vernemen en niet via mail want "persoonlijk contact is toch zo belangrijk"

2) als ik even terug ga naar 2016 dan hebben we het inmiddels wel over een verhoging van €11 / maand wat eigenlijk dus een absurde verhoging is voor wat we er voor krijgen want eerlijk is eerlijk daar mag ondertussen echt wel meer upload voor zijn voor dat extra bedrag per maand.

Lauwie
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waar is die gemiddeld  1,43 prijswijziging op gebaseerd/berekend ? 

JanAssen
Raadgever
  • 201Reacties
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

@Sander Z Waarom worden wij in dit topic niet geïnformeerd over de daadwerkelijke prijsstijgingen per abonnement en moet ik wachten op een mail? Ziggo kan het wel met Tweakers delen waarom dan niet met ons?

 

Prijswijzigingen per abonnement zijn te vinden op https://tweakers.net/nieuws/181458/ziggo-verhoogt-prijzen-met-gemiddeld-1-komma-43-euro-maar-verlaag... 

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 6229Reacties
  • 267Oplossingen
  • 1524Likes

@JanAssen niet elke klant heeft hetzelfde abonnement, of anders gezegd hetzelfde product. Kortom we kunnen op Tweakers zelf kijken. Of tussen nu en het einde van de maand op het persoonlijke bericht wachten.

 

Zolang we het maar voor 1juni weten.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7087Reacties
  • 258Oplossingen
  • 2028Likes

 

Oké , voor sommige duurder voor mij dus goedkoper.

Maar het is elk jaar hetzelfde gezeur hier en ook op andere fora iets van groen 😉.

 

Als de prijs omhoog gaat is het mopperen , terwijl elk jaar de prijzen van bijna alles duurder wordt, dat is nu eenmaal zo in deze wereld.

Ziggo zal in zijn inkoop organisatie ook te maken hebben met prijsverhogingen , lonen van de medewerkers  gaan cao technisch omhoog.

 

Er wordt erg veel geld gestoken in het verbeteren van het netwerk , meer zenders , hogere internetsnelheden , F1 in 4 K ultra HD , diverse Ziggo apps ontwikkelen en voor de klant beschikbaar stellen en een verhoging van het aantal zenders die je in de Ziggo go app kan zien.

 

Tja.....als ik kijk hoe hoog de olie prijs is geworden en nu bijna €1,80 voor een liter benzine betaal terwijl het 1 jaar geleden iets van € 1,34 was , en daar maakt niemand zich druk over.

 

Ik weet dat het appels met peren vergelijken is maar het gaat om de  boodschap.

 

 

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1607Reacties
  • 30Oplossingen
  • 1314Likes

@Ronihd Schreef: Als de prijs omhoog gaat is het mopperen , terwijl elk jaar de prijzen van bijna alles duurder wordt, dat is nu eenmaal zo in deze wereld.

 

Ik heb normaal helemaal geen probleem met een prijswijziging elk jaar, maar dan wil ik ook graag geleverd krijgen wat ze mij beloven te geven voor mijn geld. En dat gebeurt nu al ruim 2 jaar niet. Zo staat er op de Ziggo website te lezen.

 

Screenshot_20210511-105546_Chrome.jpg

Hier even een paar voorbeelden dat je het wel moet missen...

20210511_105754.jpg

20210511_105805.jpg

20210511_105808.jpg

20210511_105825.jpg

20210511_105848.jpg

20210511_105903.jpg

Dat is dus de reden dat ik wel tegen een prijswijziging ben, laat ze eerst maar is gaan leveren wat ze beloven te leveren voor je abonnementsgeld...

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7087Reacties
  • 258Oplossingen
  • 2028Likes

 

Als je storingen ervaart dan kan je dat hier ventileren en dat weet je heel goed @DON PAPA 

 

Als dit niet doet vind ik dit een slecht argument , en ja uiteraard ben ik het met je eens dat de dienstverlening in orde moet zijn en als dat niet zo is en het duurt te lang wordt je gecompenseerd.

JanAssen
Raadgever
  • 201Reacties
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

@RoWi. dit ben ik niet met je eens. Ik vind dat ze de klant niet serieus nemen men, men had het lijstje van tweakers hier ook als service kunnen vermelden. Je informeert eerst je klanten en treedt dan naar buiten miz. (Ik ben niet tegen een prijsverhoging mits de producten ook verbeteren)

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1607Reacties
  • 30Oplossingen
  • 1314Likes

@Ronihd Schreef: Als je storingen ervaart dan kan je dat hier ventileren en dat weet je heel goed

 

ik heb geen storing, maar Ziggo heeft storing. Alle voorbeelden hierboven waren opnames die eerst goed waren en door problemen bij Ziggo na 3 a 4 dagen om zeep zijn geholpen door Ziggo. En dat weet Ziggo ook donders goed, ze doen alleen net of ze gek zijn, want ze reageren gewoon niet op meldingen van deze problemen (zie opnamen topic). En van compensatie willen ze al helemaal niks weten, maar dit hoef ik jouw niet te vertellen want dat weet jij ook donders goed allemaal...

edebee
Stamgast
  • 111Reacties
  • 0Oplossingen
  • 71Likes

@Ronihd als je op link klikt die  ik  reeds gepost heb dan zie je dan @DON PAPA ruimschoots heeft aangeven wat de storingen zijn. Je stelling over de compensatie is helaas niet waar want die klachten over het niet functioneren van de EPG lopen al ruim 2 jaar en het forum bevat ook 156 pagina’s aan fouten en klachten. Vanuit  ziggo is er nog geen enkel reactie geweest of oplossing buiten dan @Mark Z  iedere keer de vraag stelt om voorbeelden aan te leveren.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7087Reacties
  • 258Oplossingen
  • 2028Likes

Ik ben op de hoogte van de EPC storingen en waarom dit niet wordt opgelost weet ik ook niet.

En er wordt zeker wel gecompenseerd Don Pappa ...

 

Maar we gaan het verder zien er hoeven wat mij betreft er verder geen woorden over worden vuilgemaakt , ik heb omschreven hoe ik er over denk  en dat hoef je niet met mij eens te zijn en dat geld andersom ook.

 

Ik ken Ziggo als bedrijf goed en ik weet dat men daar heel hard aan het werk is voor de klant en ja dat gaat niet altijd zoals je dat zou willen.

Speelt ook wel mee dat ik aardig wat Ziggo medewerkers goed ken en hum werkethos ook goed ken en daar wordt ik blij van.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1607Reacties
  • 30Oplossingen
  • 1314Likes

@Ronihd Schreef: Ik ben op de hoogte van de EPG storingen en waarom dit niet wordt opgelost weet ik ook niet.

En er wordt zeker wel gecompenseerd Don Pappa ...

 

Nou vertel jij mij dan eens hoe ik deze compensatie voor deze twee jaar durende EPG en opnamen ellende dan kan krijgen? Want het is mij in de afgelopen 2 jaar nog niet gelukt, en geloof mij dat ik er al heel veel moeite voor heb gedaan...

 

@Ronihd Schreef: Ik ken Ziggo als bedrijf goed en ik weet dat men daar heel hard aan het werk is voor de klant en ja dat gaat niet altijd zoals je dat zou willen.

 

Ik zal ook de laatste zijn die zegt dat ze niet hard werken bij Ziggo, ik geef alleen aan dat ze al ruim twee jaar niet de kennis in huis hebben om de problemen op te lossen. En ze de laatste tijd de problemen zoveel mogelijk negeren om dit maar zo min mogelijk toe te hoeven geven...

edebee
Stamgast
  • 111Reacties
  • 0Oplossingen
  • 71Likes

@Ronihd ik ben dan ook wel benieuwd hoe jij aan die stelling komt van compensatie, ik heb in de afgelopen 2 jaar hiervan nog niets gezien. Voordeel is wel dat ik half mei niet meer afhankelijk ben van ziggo want dan monteert KPN hier de glasvezel af en met deze slechte service van ziggo is een overstap zeer zeker het gevolg.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo