Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Nu ook voor de Mediabox XL: de afstandsbediening met spraakbesturing

 

Een afstandsbediening die doet je wat zegt? Kijk zelf maar…

 

* Tip 10 en tip 7 zijn helaas komen te vervallen

 

Handige weetjes

  • Afstandsbediening kwijt? Zo vind jij 'm altijd terug. 
    Druk 10 seconden op de CH+ knop aan de voorkant van de mediabox en de afstandsbediening maakt geluid tot je hem vindt.
  • Razendsnel door de tv-gids
    In de tv-gids navigeer je extra snel met de kanaal +/- en spoelknoppen.  Per pagina én per dag vlieg je door de tv gids.
  • Hij geeft licht in het donker
    Bij beweging licht de afstandsbediening kort op. Zo bedien je hem ook makkelijk in het donker.

 

Wat kost de afstandsbediening?
Haal de afstandsbediening nu gratis op in één van onze winkels. Maak daarvoor een ophaalafspraak of neem contact met ons op. 

 

< Bestel online of maak een afspraak >

 

 

Spoedcursus afstandsbediening
Een nieuwe afstandsbediening is altijd even wennen. Maar met deze cursus kunnen jullie zo door één deur.

 
Legenda

d218ab12-0ade-420b-880d-4bdbbe7c7de6.png


Omdat de afstandsbediening enkele knoppen heeft die je misschien niet direct herkent vind je hieronder een toelichting van een paar knoppen.

 

 

69dafb35-ac93-4718-9c74-b21b91ac5905.jpg
2. Met de rode stand-by knop gaat niet alleen de box aan, maar ook je televisie en eventueel soundbar/receiver. Wil je dit niet? Schakel dan HDMI-CEC uit op je televisie.

 

 

e16afd37-327e-45a2-8a91-175b556a6059.jpg
3. Je opent hiermee niet alleen het hoofdmenu, maar je kunt deze knop ook gebruiken om snel naar de bovenste rij in een menu te springen.

 

 

5786a449-4c48-47cf-ad22-30662354ec65.jpg
4. Met deze knop ga je vanuit elk menu direct terug naar live tv. Ook kun je deze knop gebruiken om makkelijk te wisselen tussen twee kanalen.

 

 

7d23e215-6ed3-45fb-ae3f-ae10c35a5323.jpg
9. De Contextmenu knop is waarschijnlijk nieuw voor je. Deze knop kun je zien als een rechtermuis-klik op de computer. Kijk je bijvoorbeeld live tv en druk je op de Contextmenu knop dan krijg je een pop-up om snel ondertiteling te activeren, teletekst te openen, etc.

 

 

aacf2e5c-aa3a-4221-9aac-d58f145830a0.jpg
10. Met deze knop start je de stembesturing. Op deze pagina lees je alles over deze nieuwe functionaliteit.

 

 

d9202b00-3d88-4bde-b441-67703817afbf.jpg
18. Aan de zijkant van de afstandsbediening vind je een knop om te wijzigen van kijkprofiel.

 

Meer weten?
Hoe koppel ik de nieuwe afstandsbediening?

Hoe werkt het toetsenbord op je scherm?

Waar luistert de afstandsbediening naar?
 

60 Reacties
Verwijderd account
Niet van toepassing

die afstandsbediening bestellen is toch op vrijwillige basis en bent niet verplicht 

bestaande afstandsbediening blijft toch werken na update spraakfunctie vindt ik niet relevant

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

De bestaande afstandsbediening blijft gewoon werken hoor :-). Geen zorgen!

erik_1969

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De spraakfunctie vind ik juist ontzettend handig en reageert ook snel. Je kan zendernummer of zendernaam noemen, handig wanneer je wel de zendernaam weet, maar niet het nummer.

Daarnaast is het met de spraakfunctie ook mogelijk om van radiozender te wisselen zonder de TV aan te hoeven/moeten zetten. Met alleen de toetsen van de afstandsbediening is dit (bijna) niet mogelijk.

Joepiero

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Handig deze afstandsbediening.

een ding ben ik nog niet achter, betreft gebruik teletekst snelvinder.

Ik kan niet ontdekken of die er zijn: groen sport( tt 601) voetbal blauw (tt 801) enz

Richard.dekker

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Kan je ook twee afstandsbedieningen koppelen aan de Next?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Richard.dekker wrote:

Kan je ook twee afstandsbedieningen koppelen aan de Next?

Nee. Dat gaat niet. 

Grappig. Ik kom de vraag wel eens vaker tegen en vraag me altijd af waarom je dat zou willen. Mag ik vragen naar jouw reden? 🙂 

Richard.dekker

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ha ha. 
De eerste reden is voor de zekerheid. Mijn lompe zoons laten de afstandsbediening nog wel eens vallen en dan zal je zien dat het een keer fout gaat en deze defect is, net voor het weekend.

De tweede reden is dat mijn vrouw de goede eigenschap heeft om alles op te ruimen en dan niet meer weet dat ze iets opgeruimd heeft. 
Zie de 2e afstandsbediening als een soort risico spreiding.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hahaha. Je zou wel een 2e kunnen bestellen en deze gewoon in de kast kunnen leggen. Die kan je dan koppelen/aansluiten op het moment dat een 1e stuk zou gaan. 
Je koppelt dus niet 2 bedieningen aan de Next, maar hebt er dan wel 1 op reserve die je kunt koppelen wanneer het nodig is (de oude/kapotte koppelt dan automatisch af). 

Voor het 2e is een heel mooie oplossing met de mediabox Next.  Ik weet alleen niet of deze mogelijkheid wel of niet mee wordt/is genomen in de upgrade van de Mediabox XL. Zo wel, dan kan je de bediening altijd vinden op basis van geluid. Ik ga het even voor je navragen!

 

Toevoeging: het werkt! Ongeveer 10 seconden de ch+ knop op je mediabox ingedrukt houden, dan gaat de bediening lawaai maken, waar deze ook opgeruimd is ;-).

Richard.dekker

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Top. Weer wat geleerd. Bedankt

Joepiero

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In antwoord op je vraag ik heb een Sony KDL-40WD650

Happy Feet

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Omdat in avonds mijn gehoorapparaat niet aan wil heb ik de TV standaard op ondertiteling (Pag 888 teletext) staan maar soms heel vervelend als er een ondertiteling is en de tekst van de vorige spreker in beeld blijft staan. Dan kun je de ondertiteling vanuit een andere taal niet meer lezen.

Zegt u nu dat ik ondertiteling op de moment even uit kan zetten met mijn afstandsbediening door het commando “ondertiteling uit” en later weer aan kan zetten middels “ondertiteling aan”?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Happy Feet . 

Ik moet zeggen dat ik niet compleet begrijp wat je bedoelt. Je hebt het over de tekst van een vorige spreker. Bedoel je dan dat de ondertiteling voor doven en slechthorenden soms te lang in beeld blijft staan? Kan je het eventueel nog iets verduidelijken? 

Happy Feet

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja dat klopt. Dan blijft de 888 ondertiteling te lang in beeld als er ondertussen door de film of programma zelf ondertiteling wordt gegeven. Die is onleesbaar omdat die eerste ondertiteling nog in beeld blijft. Maar ik heb het al geprobeerd en het werkt niet dus. Heel jammer.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hm. Je hebt het nu over 888 ondertiteling. Kan je niet via de afstandsbediening zelf ondertiteling aanzetten? Werkt het dan anders/beter? 

Happy Feet

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De 888 (teletext) ondertiteling is heel ingewikkeld want je moet steeds eerst naar teletext gaan om het aan en/of uit te zetten. Ik dacht dat als ik iets even niet kan lezen en je dan sprekend kunt zeggen ‘ondertiteling aan’ of ‘ondertiteling uit’ dan mis je verder niets van je programma. Maar maakt niet uit. De volgende dag weet je toch niet meer precies wat je gemist hebt en wat niet. Het is niet echt belangrijk bedoel ik er mee te zeggen. Was alleen benieuwd of dat werkte. Bedankt voor de reactie.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Juist omdat het zo lastig is via 888, wil ik je graag helpen het makkelijker te maken. Je kunt met de “info” knop op de afstandsbediening namelijk ook makkelijk de ondertiteling uit en aanzetten :-). Gaat dat beter? 

Constant67

Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Kan iemand vertellen hoe ik teletekst op de nieuwe afstandbediening aan zet? Ondertiteling werkt niet. Ook al staat deze aan in het Nederlands zowel in hoofdmenu als op zender niveau?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Constant67 wrote:

Kan iemand vertellen hoe ik teletekst op de nieuwe afstandbediening aan zet? Ondertiteling werkt niet. Ook al staat deze aan in het Nederlands zowel in hoofdmenu als op zender niveau?

Hey @Constant67 . Krijg je op geen enkel programma ondertiteling te zien? Of ging het om een specifiek (zo ja, welk?) programma? 
Teletekst vindt je onder de knop met de 3 puntjes. Dan zie je “info, kijk vanaf het begon, ondertiteling, Alle afleveringen, Teletekst” in beeld. 

Constant67

Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Lycke Ziggo wrote:
Constant67 wrote:

Kan iemand vertellen hoe ik teletekst op de nieuwe afstandbediening aan zet? Ondertiteling werkt niet. Ook al staat deze aan in het Nederlands zowel in hoofdmenu als op zender niveau?

Hey @Constant67 . Krijg je op geen enkel programma ondertiteling te zien? Of ging het om een specifiek (zo ja, welk?) programma? 
Teletekst vindt je onder de knop met de 3 puntjes. Dan zie je “info, kijk vanaf het begon, ondertiteling, Alle afleveringen, Teletekst” in beeld. 

@Lycke Ziggo 

Hoedemorgen. TT heb ik gevonden.

Masr de ondertitel instellingen bij geen enkel ned programna. Ik heb ze alle twee ingesteld. Het kan natuurlijk ook via tt maar de standaard functie is er niet voor niets.

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik heb hem hier even op NPO1 gezet. Als ik via de puntjes naar ondertiteling ga en kies voor Nederlands voor slechthorenden, krijg ik gewoon ondetiteling (Nederland in beweging) 

NPO 2 (Sterren op het doek, nu) zelfde verhaal. 
NPO 3 (Freeks wilde wereld, nu) werkt ook. 

Kies je wel voor “Slechthorende - Nederlands”? 🙂 

Constant67

Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het ene moment pakt hij wel en na paar minuten weer niet. Vreemd. Maar tt doet het dus als ik nodig hebt gebruik ik dat

A. Stoffers

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan de voice afstandsbediening kom want de site waarop je hem bestellen kan werkt niet bij mij. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @A. Stoffers 
Ik heb net een dubbelcheck voor je gedaan en de pagina om de afstandsbediening te bestellen is hier up and running. Wil je eens testen of dit voor jou ook het geval is? En wil je voor de zekerheid ook een andere (internet)browser testen?

A. Stoffers

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen, hij doet het hier niet nergens op. Vul het hele formulier in dan moet ik op afrekenen drukken en dat doet ie niet, blijft gewoon licht grijs. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @A. Stoffers een beetje een late reactie vanaf onze kant! Ik zie dat je de afstandsbediening inmiddels al in huis hebt 🙂 Erg fijn! 

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic