Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Nieuwsgroepen en Webspace stoppen per 1 april 2020

 

Nieuwsgroepen en Webspace verdwijnen per 1 april 2020

Twee oude diensten van Ziggo gaan verdwijnen. Webspace en Nieuwsgroepen stoppen per 1 april 2020. Dat doen we omdat we het platform al sinds 2015 niet meer vernieuwd hebben en omdat de markt inmiddels betere alternatieven heeft.

Als je Webspace hebt, is het belangrijk om te checken of je er nog belangrijke bestanden op hebt staan. Alleen jij kunt namelijk op je eigen Webspace en na 1 april 2020 kan niemand er meer bij.

 

Hoe kom ik bij mijn Webspace?
Wanneer je Webspace nog gebruikt, controleer dan snel of er bestanden op staan die je wil bewaren. Dat doe je door op je eigen Webspace te kijken. Je gebruikt hiervoor een FTP-programma. Daarbij heb je de volgende gegevens nodig:

 

FTP instellingen: voor Ziggo, @Home en Casema adressen voor UPCmail en Chello adressen
Servernaam: homedrive.ziggo.nl members.upc.nl
Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres je e-mailadres zonder @upcmail.nl of @chello.nl
Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailadres het wachtwoord van je e-mailadres
Poort: 21 21

 

 

Het adres van je Webspace is gerelateerd aan de benaming van je e-mailadres. Stel dat je e-mailadres bij Ziggo jan@ziggo.nl is, dan is het adres van je website: http://members.ziggo.nl/jan. Of als je e-mailadres bij Ziggo piet@home.nl is, dan is het adres van je website: http://members.home.nl/piet.

Kom je er niet uit? Stel dan gerust je vraag in dit topic.

 

Wat voor alternatieven zijn er voor Webspace?

 

Waarom stopt Ziggo per 1 april met Nieuwsgroepen?
Te weinig klanten gebruiken nog Nieuwsgroepen van Ziggo. We bieden Nieuwsgroepen al sinds 2015 niet meer actief aan. 

Waar vind ik vanaf 1 april nog nieuwsgroepen?
Nieuwsgroepen bestaan nog steeds en zijn via internet te vinden. Bij externe partijen vind je zowel betaalde als gratis abonnementen. Van snel met veel data tot langzaam met weinig data. Bijvoorbeeld:

De keus hangt af van je behoefte. De meeste diensten hebben bijna allemaal een proefperiode, waarna je een abonnement neemt. Al vanaf een paar euro per maand heb je een alternatieve aanbieder van nieuwsgroepen.

 

106 Reacties 106
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Nog een mooie alternatief, voor mensen die een Apple device hebben, iCloud! Dat is echt de makkelijkste opslag en kan je op alle Apple devices bekijken. ( het is geen webspace voor een website, maar wel handig! )
 

Voor meer info:
https://www.apple.com/nl/icloud/

PiebeB

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoeft dit nog consequenties voor de websites bij Ziggo?

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
PiebeB wrote:

Hoeft dit nog consequenties voor de websites bij Ziggo?

Als je een website bij Ziggo hebt dan heeft dit zeker consequenties. Die zijn straks niet meer te zien. Je zal dus ergens anders je website moeten plaatsen. 

Peter Buitenhui

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Is dit de enige manier waarop dit gecommuniceerd wordt ? Toevallig dat iemand me er op wees, maar heb geen mail gehad, dus was er anders nooit achter gekomen…. Ja, op het moment dat het stopte ! Slecht geregeld ! 😞

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Peter Buitenhuis wrote:

Is dit de enige manier waarop dit gecommuniceerd wordt ? Toevallig dat iemand me er op wees, maar heb geen mail gehad, dus was er anders nooit achter gekomen…. Ja, op het moment dat het stopte ! Slecht geregeld ! 😞

Ik heb er een nieuwsbrief over ontvangen. Of dit nu de community nieuwsbrief is of de Ziggo nieuwsbrief, dat weet ik niet. 

Ik hoor zojuist dat het de Ziggo nieuwsbrief was. Daar staat als subject: De Ziggo WiFi special (en dan staat het helemaal onderaan in het zwarte gedeelte bij 1,2,3,4 en 5 nieuwtjes) 

Deze zou dan toch door iedereen zijn ontvangen. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Er volgt nog persoonlijk bericht naar alle actieve gebruikers van deze diensten. Maar voordat we iedereen een mail sturen zetten we natuurlijk al wel de pagina online waar je meer informatie kunt vinden.

Peter Buitenhui

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
EnergieBoy wrote:
Peter Buitenhuis wrote:

Is dit de enige manier waarop dit gecommuniceerd wordt ? Toevallig dat iemand me er op wees, maar heb geen mail gehad, dus was er anders nooit achter gekomen…. Ja, op het moment dat het stopte ! Slecht geregeld ! 😞

Ik heb er een nieuwsbrief over ontvangen. Of dit nu de community nieuwsbrief is of de Ziggo nieuwsbrief, dat weet ik niet. 

Ik hoor zojuist dat het de Ziggo nieuwsbrief was. Daar staat als subject: De Ziggo WiFi special (en dan staat het helemaal onderaan in het zwarte gedeelte bij 1,2,3,4 en 5 nieuwtjes) 

Deze zou dan toch door iedereen zijn ontvangen. 

 

Klopt dat het daar ergens in verstopt zat…. kom meestal niet verder dan de headlines…
Bedankt voor je reactie !

Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes

O? Dus de nieuwsgroepen verdwijnen. Dat was een reden voor mij om bij Ziggo te blijven al die jaren...

Is er ook nog enige vorm van compensatie omdat we nu een pay server moeten nemen?

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Havanna wrote:

Is er ook nog enige vorm van compensatie omdat we nu een pay server moeten nemen?

Compensatie? Nee, dit was altijd een extra dienst die Ziggo aan iedereen gaf. Daar hoefde je niet voor te betalen, dit was altijd gratis en een service vanuit Ziggo. En als een service verdwijnt dan is het gewoon afgelopen. 

Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
EnergieBoy wrote:
Havanna wrote:

Is er ook nog enige vorm van compensatie omdat we nu een pay server moeten nemen?

Compensatie? Nee, dit was altijd een extra dienst die Ziggo aan iedereen gaf. Daar hoefde je niet voor te betalen, dit was altijd gratis en een service vanuit Ziggo. En als een service verdwijnt dan is het gewoon afgelopen. 


Dus mijn abo wordt gewoon slechter, ik blijf evenveel betalen en dat moet ik gewoon zo accepteren?  Ik ben een andere mening toegedaan.

Peter Buitenhui

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik ben het met Havana eens, in een gesprek wat ik recentelijk met één van de medewerkers heb gehad gaf hij me aan dat ze er al jaren niets aan doen, maar het ook niet zouden stoppen omdat dit dus zou gebeuren. En als ze iets stoppen (3G, analoge TV) dat er dan mogelijkheden aangeboden worden om alles toch te blijven gebruiken en dat is in dit geval dus niet zo…

Maar ja, de één zegt dit en de ander dat….

Verwijderd account
Niet van toepassing
EnergieBoy wrote:

Compensatie? Nee, dit was altijd een extra dienst die Ziggo aan iedereen gaf. Daar hoefde je niet voor te betalen, dit was altijd gratis en een service vanuit Ziggo. En als een service verdwijnt dan is het gewoon afgelopen. 
 

 

Kijk @EnergieBoy  dat jij een enorme Ziggo fan bent en vaak reageert als iemand kritisch is begrijp ik maar je moet geen onzin verkopen, Ziggo biedt ook gratis een pakket aan icm met een Vodafone abo, dit zijn beide lokkertjes (gratis pakket en nieuwsgroepen)  Als besloten wordt om deze actie te stoppen (zonder compensatie) moet je dan de reacties maar eens lezen. Reageer jij dan ook zo, ja het was destijds een gratis service?

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Tjonge jongen @mguzz 
Mijn bericht was wel erg sarcastisch bedoeld. Ik heb er niet voor niets emoji bij geplaatst. Kom op, beter lezen aub. Hierbij laat ik het! 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Misschien moet je het eens vaker erbij laten, met zo'n (sarcastisch) bedoelde opmerking gooi je nl. olie op het vuur (althans bij mij)

Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
EnergieBoy wrote:

Tjonge jongen @mguzz 
Mijn bericht was wel erg sarcastisch bedoeld. Ik heb er niet voor niets emoji bij geplaatst. Kom op, beter lezen aub. Hierbij laat ik het! 

 

Ah, was mij ook niet duidelijk. Sorry!

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
mguzz wrote:

Misschien moet je het eens vaker erbij laten, met zo'n (sarcastisch) bedoelde opmerking gooi je nl. olie op het vuur (althans bij mij)

Het is maar hoe je het wil lezen. Ik schreef het op een ander manier dan dat jij, en Havanna, het lezen. Zo zit het, en niet anders.

Peter Buitenhui

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vanwege de ruimere download mogelijkheid heb ik jaren terug mijn abbo ge-upgrade, mooi moment om weer te gaan downgraden….ga niet betalen voor iets wat toch niet meer aangeboden wordt !
Maar dan… welke is de juiste keuze… er zijn er nogal wat. Iemand tips ??

https://www.usenetvergelijker.nl/vergelijken/?filter=eyJibG9ja19wYWNrYWdlcyI6ZmFsc2V9

qjew

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kom er niet in (ftp), maar is het misschien zo dat als je het wellicht nooit hebt gebruikt er ook geen dir of inlog is van gemaakt? Of zou elke Ziggo/Chello klant moeten kunnen inloggen en een lege dir kunnen vinden? Ik heb het zowel voor de email value alsmede mijn alias value voor klant login geprobeerd, maar beide gaven me "FTP:530 Login incorrect.". Ook andere ftp server getest, ook niet.

Maak gebruik van Droid, app Total Commander, app plugin ftp. Wilde laptop niet opstarten en snel op smartphone testen.

Overigens, lijkt me wel dat ie de server vindt: "FTP:220 members.chello.nl @172.28.238.52 ready"

Mvg.

qjew

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Iemand anders nog kunnen testen?

Uitgelicht topic