1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ev050

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Mogelijke oplossing foutmeldingen Ziggo GO via Android + Chromecast

Beste mede Ziggo GO-gebruikers,

Zoals veel van jullie heb ik ook regelmatig problemen met de Ziggo Go app in combinatie met een Chromecast. Ik gebruik een Chromecast 2 in combinatie met een Motorola Moto X 2014 (android 6.0). Vaak valt na een korte periode tv kijken het beeld weg of begint het beeld oneindig te bufferen en krijg ik in de app een foutmelding. Ik heb de tips op het forum geprobeerd, zoals de router resetten en de 2,4 en 5ghz netwerken van elkaar scheiden (ik gebruik de connect box). Dit bleek voor mij helaas niet de oplossing. Alle andere apps werken perfect met de Chromecast, zoals Spotify, YouTube en Netflix, het probleem doet zich alleen voor met de Ziggo Go app.

De oplossing
Ik heb nu (mogelijk) de oplossing gevonden en ik kijk al meer dan 2 uur tv (eurosport) en ik heb nog géén foutmeldingen gehad. De stream is tot nu toe niet onderbroken, op twee keer een kort momentje bufferen na. Ik gebruik een Motorola met een 'kale' Android versie. Bij een Samsung o.i.d. vind je de opties misschien op een andere plek.
Ik heb het volgende gedaan (deze stappen zijn voor Android apparaten):

 

  • Ga op je Android telefoon/tablet naar 'instellingen' en zoek naar 'Batterijverbruik optimalisatie'
  • Druk vervolgens op 'Apps niet geoptimaliseerd' en kies voor 'alle apps'.
  • In de lijst zoek je de Ziggo GO app en selecteer je deze. Kies bij Ziggo GO in het menu de optie 'niet optimaliseren' (schuifje uit)

 

Ps: het instellingen menu ziet er op verschillende Android apparaten mogelijk anders uit.

Deze optie zorgt ervoor dat de 'Doze' feature van Android wordt uitgeschakeld voor de Ziggo Go app. Dit houdt (voor zover ik weet) in dat de app niet in slaapstand wordt gezet en altijd actief blijft. Dit heeft mogelijk wel een hoger accu verbruik tot gevolg, maar tot nu toe heeft het bij mij de foutmeldingen opgelost.

Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben. Hebben deze stappen bij jou ook geholpen? Reageer dan aub even op dit topic, zo kunnen we deze 'fix' onder de aandacht brengen.

 

 

Moderator: Ervaar jij ook problemen met Ziggo GO via Chromecast en heeft bovenstaande het issue niet verholpen? Kijk dan op deze pagina voor meer tips of start je eigen topic.

21 Reacties 21
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Ev050,

Dit kan kloppen, o.a. background data usage wordt gelimiteerd in powersave modus.

Ziggo Go op de Chromecast controleert namelijk een keer in de zoveel tijd of het apparaat waarmee gecast wordt nog steeds verbonden is met de Ziggo Go app, als deze binnen een bepaalde tijd niet reageert wordt de stream onderbroken.

Netflix, Spotify, etc hebben deze requirements niet en blijven daardoor gewoon werken als contact met het castende apparaat wordt verbroken.

MVG
Ev050
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Bedankt voor je reactie Jonathan. Ik denk inderdaad dat het een combinatie is van hoe de app in elkaar zit en hoe Android de achtergrond processen beheert. Sinds ik 'Doze' voor Ziggo Go heb uitgeschakeld heb ik geen foutmelding meer gehad. Ik heb de app vandaag zo'n beetje de hele dag laten casten en er is geen onderbreking geweest.
Ik ben benieuwd of er ook anderen zijn bij wie deze workaround werkt.
Jesse Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 973Posts
  • 84Oplossingen
  • 104Likes
Super waardevol, Ev050! 🙂 Klopt als een bus. Dit is iets waar we vaker tegenaanlopen maar wat bij gebruikers en zelfs Ziggo-medewerkers onvoldoende bekend is. Heel erg bedankt voor het delen. Ik heb dit topic dan ook uitgelicht als Toptip op de voorpagina van de Community. Net als jij ben ik benieuwd naar de verdere reacties!

P.S. Welkom op de Ziggo Community! Een prachtige eerste bijdrage, hopelijk één van vele. 😉
Ev050
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Bedankt Jesse, mooi dat het een toptip is geworden! Ik hoop dat anderen er wat aan hebben en dat het zo wat ruimer onder de aandacht wordt gebracht.
Tot nu toe heeft het mijn problemen met de app volledig opgelost. En om nog even terug te komen op het hogere batterij verbruik, dat valt bij mij best mee. Ik kan zien dat de app langer actief blijft en meer CPU blijft gebruiken, maar het is niet heel erg nadelig voor de batterijduur.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
@Ev050,

buiten ZiggoGo kunnen ook andere apps er baat bij hebben, vorige week een buurman met problemen op zijn androïd toestel. Via via op deze site terecht gekomen: https://android.gadgethacks.com/how-to/android-basics-disable-doze-app-standby-for-individual-apps-0168960/
De probleem apps uitgesloten van Doze en App standby en ik heb van hem geen klachten meer gehoord.
Ev050
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Bedankt voor je reactie Sparco.
Mooi dat je die link post, dat zijn de exacte stappen die ik uiteenzette in m'n originele post, het helpt anderen vast om er een visuele guide bij te hebben.

Edit: ik dacht ik voeg Sparco's link even toe aan m'n originele post, maar die kan ik helaas niet aanpassen.
M69

Level 2
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt dit?
Ik heb ziggo go nu op 2 plekken in mijn Samsung uitgezet.
Ik heb nl niet het menu zoals beschreven.
Nu maar hopen dat het opgelost is.
M69

Level 2
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt dit zo?
Ik heb nu de ziggo go ap op 2 plaatsen in mijn samsung uitgezet.
Ik heb nl niet het menu zoals in dit topic beschreven.
Nu maar hopen dat het helpt.
Ik heb nl al n jaar lang last van uitval tijdens het casten met mn chromecast i.c.m Ziggo go.
Ev050
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Ik denk het wel M69, ik heb Ziggo Go alleen uitgezet in het menu batterij/accu optimalisatie. Die andere screenshot die jij postte zal wel een specifiek Samsung dingetje zijn. Ik ga er van uit dat het bij jou zo goed ingesteld staat.
Gnoom

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jesse Ziggo wrote:
Super waardevol, Ev050! 🙂 Klopt als een bus. Dit is iets waar we vaker tegenaanlopen maar wat bij gebruikers en zelfs Ziggo-medewerkers onvoldoende bekend is. Heel erg bedankt voor het delen. Ik heb dit topic dan ook uitgelicht als Toptip op de voorpagina van de Community. Net als jij ben ik benieuwd naar de verdere reacties!


P.S. Welkom op de Ziggo Community! Een prachtige eerste bijdrage, hopelijk één van vele. 😉


Ik zou het dan ook willen zien dat de App netzo ingesteld zou worden als NETFLIX, zodat wij als betalende gebruikers niet al die handelingen hoeven te doen!!

Ps hoe deel je dit antwoord met het andere chromecast topic in dit forum?
Jesse Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 973Posts
  • 84Oplossingen
  • 104Likes
Gnoom wrote:
Ik zou het dan ook willen zien dat de App netzo ingesteld zou worden als NETFLIX, zodat wij als betalende gebruikers niet al die handelingen hoeven te doen!!

Ook wij zien dit niet anders. 🙂 Er wordt dan ook hard gewerkt aan een HTML5 variant zodat we van Silverlight plugin kunnen afstappen. Wanneer deze gereed zal zijn is helaas nog niet bekend, maar ik kan je verklappen dat we een heel eind op weg zijn.

Gnoom wrote:
Ps hoe deel je dit antwoord met het andere chromecast topic in dit forum?
Je kan een link in tekst plaatsen door gebruik te maken van de volgende code:
hiertussen plaats je de tekst die in dit geval linkt naar Google

Het adres van Google vervang je dan uiteraard met de link naar het topic, en als tekst kan je bijvoorbeeld de titel van het gebruiken.
Shinysidewinder

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hoi Ziggo,

Nou, dan hoop ik maar dat jullie het snel oplossen. Bovenstaande suggesties helpen niets op mijn Moto G5, iPad en dergelijke.

Chromecast 2 heeft een uitstekende verbinding met mijn router. Maar toch word iedere keer de verbinding verbroken. Foutmelding 2

Zoals al eerder aangegeven werken Apps zoals Netflix, NPO prima en zonder problemen en zelfs de Knippr App werkt prima.

Maar goed, kijk voorlopig maar even via Knippr TV.
Leon Schepers 1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoop dat dit werkt. Heb optimalisatie uitgezet:
Yous86

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok jongens dit is inderdaad een zeer nuttige tip

alleen hoe krijg je dit goed werkend als je kijkt via ziggogo.tv?

moet je dan in feite Google Chrome uit de batterij functie uitzetten?
Jeroen G

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ev050 wrote:

Beste mede Ziggo GO-gebruikers,

Zoals veel van jullie heb ik ook regelmatig problemen met de Ziggo Go app in combinatie met een Chromecast. Ik gebruik een Chromecast 2 in combinatie met een Motorola Moto X 2014 (android 6.0). Vaak valt na een korte periode tv kijken het beeld weg of begint het beeld oneindig te bufferen en krijg ik in de app een foutmelding. Ik heb de tips op het forum geprobeerd, zoals de router resetten en de 2,4 en 5ghz netwerken van elkaar scheiden (ik gebruik de connect box). Dit bleek voor mij helaas niet de oplossing. Alle andere apps werken perfect met de Chromecast, zoals Spotify, YouTube en Netflix, het probleem doet zich alleen voor met de Ziggo Go app.

De oplossing
Ik heb nu (mogelijk) de oplossing gevonden en ik kijk al meer dan 2 uur tv (eurosport) en ik heb nog géén foutmeldingen gehad. De stream is tot nu toe niet onderbroken, op twee keer een kort momentje bufferen na. Ik gebruik een Motorola met een 'kale' Android versie. Bij een Samsung o.i.d. vind je de opties misschien op een andere plek.
Ik heb het volgende gedaan (deze stappen zijn voor Android apparaten):

Ga op je Android telefoon/tablet naar 'instellingen' en dan naar 'accu'.
In het accu menu druk je rechtsbovenin op de 3 stipjes en open je het menu 'accuoptimalisatie'.
Druk vervolgens op 'niet geoptimaliseerd' en kies voor 'alle apps'.
In de lijst zoek je de Ziggo Go app en selecteer je deze. Kies in het menu de optie 'niet optimaliseren'.
Ps: het instellingen menu ziet er op verschillende Android apparaten mogelijk anders uit.

Deze optie zorgt ervoor dat de 'Doze' feature van Android wordt uitgeschakeld voor de Ziggo Go app. Dit houdt (voor zover ik weet) in dat de app niet in slaapstand wordt gezet en altijd actief blijft. Dit heeft mogelijk wel een hoger accu verbruik tot gevolg, maar tot nu toe heeft het bij mij de foutmeldingen opgelost.

Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben. Hebben deze stappen bij jou ook geholpen? Reageer dan aub even op dit topic, zo kunnen we deze 'fix' onder de aandacht brengen.

dit werkt bij mij perfect. Goede tip. 

Zoggi no go

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ev050 wrote:

Beste mede Ziggo GO-gebruikers,

Zoals veel van jullie heb ik ook regelmatig problemen met de Ziggo Go app in combinatie met een Chromecast. Ik gebruik een Chromecast 2 in combinatie met een Motorola Moto X 2014 (android 6.0). Vaak valt na een korte periode tv kijken het beeld weg of begint het beeld oneindig te bufferen en krijg ik in de app een foutmelding. Ik heb de tips op het forum geprobeerd, zoals de router resetten en de 2,4 en 5ghz netwerken van elkaar scheiden (ik gebruik de connect box). Dit bleek voor mij helaas niet de oplossing. Alle andere apps werken perfect met de Chromecast, zoals Spotify, YouTube en Netflix, het probleem doet zich alleen voor met de Ziggo Go app.

De oplossing
Ik heb nu (mogelijk) de oplossing gevonden en ik kijk al meer dan 2 uur tv (eurosport) en ik heb nog géén foutmeldingen gehad. De stream is tot nu toe niet onderbroken, op twee keer een kort momentje bufferen na. Ik gebruik een Motorola met een 'kale' Android versie. Bij een Samsung o.i.d. vind je de opties misschien op een andere plek.
Ik heb het volgende gedaan (deze stappen zijn voor Android apparaten):

Ga op je Android telefoon/tablet naar 'instellingen' en dan naar 'accu'.
In het accu menu druk je rechtsbovenin op de 3 stipjes en open je het menu 'accuoptimalisatie'.
Druk vervolgens op 'niet geoptimaliseerd' en kies voor 'alle apps'.
In de lijst zoek je de Ziggo Go app en selecteer je deze. Kies in het menu de optie 'niet optimaliseren'.
Ps: het instellingen menu ziet er op verschillende Android apparaten mogelijk anders uit.

Deze optie zorgt ervoor dat de 'Doze' feature van Android wordt uitgeschakeld voor de Ziggo Go app. Dit houdt (voor zover ik weet) in dat de app niet in slaapstand wordt gezet en altijd actief blijft. Dit heeft mogelijk wel een hoger accu verbruik tot gevolg, maar tot nu toe heeft het bij mij de foutmeldingen opgelost.

Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben. Hebben deze stappen bij jou ook geholpen? Reageer dan aub even op dit topic, zo kunnen we deze 'fix' onder de aandacht brengen.

Heel netjes, maar vind het niet normaal dat men dit zelf moet ontdekken en oplossen.

Heb het nu een jaar of 2 en gewoon 1 bak ellende en ergernis. 

Ziggo app reageert niet. Sluiten of wachten. En weer opnieuw openen.

Tv lijsten die ineens weer op originele instelling staan.

Waarschijnlijk is uw internet verbinding niet stabiel en kunnen we de video niet streamen, terwijl mijn dochter naast mij vrolijk zit te netflixen.

Excuses voor het ongemak, maar deze video kan niet gestreamed worden.

Ziggo go sluit nu. Met daaronder feedback. Al diverse malen gedaan, maar een reactie ho maar.

Ik word hier meer en meer gefrustreerd van en ook een beetje droevig.

 

Maar wel een mail sturen dat om de ontwikkeling op het gebied van internet bijgehouden moet worden er weer 2 euro bij komt. Na vorig jaar al 2.50 lijkt me dat je met die tientallen miljoenen toch minstens onder andere een stabiele app kan maken.

Bij Netflix en andere apps met streaming nergens geen last van, dus moeten ze mij niet wijs maken dat het aan mijn apparatuur ligt.

 

IngeC

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nou mijn PIP deed het dus niet.. dankzij dit bericht ook maar eens de optimalisatie uit gezet en warempel. Hij doer het weer. Geen enkel ziggo medewerker die dit wist. Of laat staat wist wat PICTURE IN PICTURE  betekende.... thanks!!!!

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @IngeC ! 

Wat super dat het voor jou een oplossing heeft geboden. Dan komt de toptip hier dus écht van pas 😉 Dat is fijn om te lezen. De afgelopen dagen heb je het goed kunnen testen, blijft het allemaal goed gaan?

 

Ik wens je heel erg veel kijkplezier verder!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een oud topic blijkbaar voor sommige gebruikers nog een actueel probleem.

 Feitelijk lees ik in deze oplossing van de topicstarter een 'onbedoelde' fout in de Ziggo Go app. 

Bij een goede implementatie haalt de Chromecast de info direct bij de bron vandaan en kan je de app zelfs sluiten. En het toestel smartphone of tablet uitzetten. Er wordt niks gecast (lees verzonden) je start remote een bron bestand op, althans zo werken Netflix en alle overige streamdiensten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic