Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

Mediabox Next: zoeken op YouTube met spraakopdracht

Op de Mediabox Next is het mogelijk om je zoekopdrachten voor YouTube in te spreken. De spraakopdrachten kun je zowel in YouTube als in het gewone Next-menu gebruiken. Dus het typewerk is verleden tijd. Ideaal toch? 

 

Hoe werkt het zoeken door middel van spraakopdracht in YouTube?

Zoeken in de YouTube app

1. Open de YouTube app

2. Houd de microfoonknop van je afstandsbediening ingedrukt en spreek je zoekopdracht in

3. Laat na het inspreken de knop weer los

4. Youtube laat de gevonden zoekresultaten zien

 

Wil je weer eenvoudig de YouTube app verlaten en terug naar één van de mediabox menu's? Geef dan een bekende stembesturingsopdracht zoals: 'TV-Gids', 'Ga naar SBS6' of 'Mijn opnamen'.

 

Zoeken in YouTube tijdens het tv kijken: zoekopdracht + in YouTube

Tijdens het tv kijken in één oogopslag de zoekresultaten van YouTube tevoorschijn toveren? Spreek dan je zoekopdracht in en voeg 'In YouTube' toe aan de zoekopdracht.

 

1. Je kijkt tv en wilt iets in YouTube opzoeken

2. Houd de microfoonknop ingedrukt en zegt: 'Lego Masters in YouTube'

3. Laat de knop los en de YouTube app wordt geopend

4. Je ziet de zoekresultaten voor 'Lego Masters'

 

Zoekresultaten aangevuld met YouTube suggesties

Wanneer je een zoekopdracht invoert worden er nu ook drie zoekresultaten van YouTube weergegeven. Onderaan de lijst vind je de drie suggesties. Wil je meer resultaten zien?  Druk dan op de knop om de rest in de YouTube app te bekijken. 

 

 

10 Reacties
Ibor100

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sinds 1 dag v4.33 draaien. Happy? Hmmm. Vooralsnog al enkele keren geconstateerd dat de box bijzonder traag op AB reageert; denk soms dat hij bij het doorlopen van de programmagids dat het systeem hangt.

Nog geen reset uitgevoerd, kijk het nog een dagje aan...

 

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zijn er ook echte verbeteringen in deze update, die het melden waard zijn?

 

Ik ben geen fan van al die spraakgestuurde rommel, dit komt op mij vrij nutteloos over.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19171Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Ibor100 Top dat jouw Mediabox Next ook al beschikt over de 4.33 update. Ik begrijp alleen dat de Mediabox Next bij jou op dit moment traag reageert op de afstandsbediening. Wil je eens controleren op welke energiestand de Mediabox Next staat ingesteld? Kijk anders ook hoe het gaat nadat je de Mediabox Next opnieuw hebt opgestart. We zijn benieuwd of het dan beter gaat. 

Cycloon60

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update is slechter dan 4.32. Dolby audio loopt uit sync en is niet meer goed te krijgen. Zit nu stereo te luisteren omdat dit het enige is wat nog goed gaat. Graag update terugdraaien.

R.IR

Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Vraagje. 

Als wij een programma zoeken via het loepje krijgen we nu ongevraagd een melding dat YouTube die of daarop lijkende programma's heeft gevonden.

 

Wij gebruiken geen YouTube.

Kunnen wij ergens uitschakelen dat wij resultaten krijgen te zien van YouTube?? Maar enkel en alleen de zenders die wij kunnen kijken.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Cycloon60 - Zuur dat het bij jou niet synchroon loopt! Ik zie dat je hier inmiddels een eigen topic over bent gestart 🙂

 

@R.IR Goede vraag! Op dit moment is dat niet mogelijk, maar ik begrijp je wens en zet hem door!

Johanj34

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja en hoe zit dat dan met de Mediabox XL?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Johanj34 , de YouTube app is helaas niet beschikbaar op de Mediabox XL. Bovenstaande geldt hier dus ook niet voor.

Johanj34

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Belachelijk,  waarom is dat.?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Het aanbod qua apps is verschillend, dat je dit jammer vindt is begrijpelijk. Het complete overzicht van de apps die wel op de Mediabox XL te vinden zijn vind je hier

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic