Alle programma-informatie die in de gids te vinden is, wordt aangeleverd door één bedrijf. Om de TV Gids zorgvuldiger samen te stellen, is Ziggo overgestapt naar een nieuwe leverancier. De nieuwe info is vanaf 23 maart volledig van de nieuwe leverancier, net als bij de andere mediaboxen en CI+ modules.
Serie opnames
Bijna alle serieopnames die voor 23 maart gepland zijn lopen door. Het oude programma-ID is namelijk gekoppeld aan de nieuwe. Helaas kan het voorkomen dat voor sommige series deze koppeling niet werkt.
Wil je zeker weten dat de nieuwe afleveringen van je favoriete serie wordt opgenomen? Check dan je reeds geplande serie opnames.
- Open de TV Gids
- Ga naar 23 maart of later
- Navigeer naar je programma met geplande serie opname
- Staat hier géén rode cirkel stip?
Plan dan de opname opnieuw in
- Staat er wel een rode cirkel?
Dan is de koppeling succesvol en wordt de serie opname gewóón vervolgd.
Van sommige series weten we helaas al dat deze niet doorloopt omdat de koppeling niet is gelukt. Een paar voorbeelden vind je hieronder:
Programma |
Zender |
Roslund Hellström: Box 21 |
NPO 3 |
Goede tijden, slechte tijden |
RTL 4 |
De Rijdende Rechter |
NPO 3 Extra |
Sergio & Axel: Van de kaart |
NPO 3 |
Familiediner |
NPO 1 |
Serie opname toch mislukt?
Kijk de gemiste uitzending terug via Replay TV op je box of in Ziggo GO via de app of browser. Lukt dit niet? Kijk dan of er een herhaling wordt uitgezonden en neem deze dan op.
Dubbelcheck bij een mislukte serie opname
Controleer in de TV Gids op de mediabox of alle serie opnames er nog goed in staan en plan de serie opname voor de zekerheid opnieuw in. Zo weet je zeker dat het de volgende keer goed gaat.
De komende periode houden we alles goed in de gaten en met de nieuwe aanbieder zijn we continue in overleg om de programma informatie nog verder te verbeteren.