Sander Z
Community Developer
Community Developer
  • 2482Reacties
  • 258Oplossingen
  • 1412Likes

Mediabox Next en Mediabox XL met software update: nu óók met verbeterde programma-informatie

Alle programma-informatie die in de gids te vinden is, wordt aangeleverd door één bedrijf. Om de TV Gids zorgvuldiger samen te stellen, is Ziggo overgestapt naar een nieuwe leverancier. De nieuwe info is vanaf  23 maart volledig van de nieuwe leverancier, net als bij de andere mediaboxen en CI+ modules.

Serie opnames

Bijna alle serieopnames die voor 23 maart gepland zijn lopen door. Het oude programma-ID is namelijk gekoppeld aan de nieuwe. Helaas kan het voorkomen dat voor sommige series deze koppeling niet werkt.

Wil je zeker weten dat de nieuwe afleveringen van je favoriete serie wordt opgenomen? Check dan je reeds geplande serie opnames.

1. Open de TV Gids
  2. Ga naar 23 maart of later
  3. Navigeer naar je programma met geplande serie opname
  4. Staat hier géén rode cirkel stip?
    Plan dan de opname opnieuw in
  5. Staat er wel een rode cirkel?
    Dan is de koppeling succesvol en wordt de serie opname gewóón vervolgd.

Van sommige series weten we helaas al dat deze niet doorloopt omdat de koppeling niet is gelukt. Een paar voorbeelden vind je hieronder:

Programma Zender
Roslund Hellström: Box 21 NPO 3
Goede tijden, slechte tijden RTL 4
De Rijdende Rechter NPO 3 Extra
Sergio & Axel: Van de kaart NPO 3
Familiediner NPO 1

Serie opname toch mislukt?

Kijk de gemiste uitzending terug via Replay TV  op je box of in Ziggo GO via de app of browser. Lukt dit niet? Kijk dan of er een herhaling wordt uitgezonden en neem deze dan op.

Dubbelcheck bij een mislukte serie opname
Controleer in de TV Gids op de mediabox of alle serie opnames er nog goed in staan en plan de serie opname voor de zekerheid opnieuw in. Zo weet je zeker dat het de volgende keer goed gaat.

De komende periode houden we alles goed in de gaten en met de nieuwe aanbieder zijn we continue in overleg om de programma informatie nog verder te verbeteren.

12 Reacties
DON PAPA
Expert
Expert
  • 1420Reacties
  • 30Oplossingen
  • 1165Likes

@Sander Z Schreef: De komende periode houden we alles goed in de gaten en met de nieuwe aanbieder zijn we continue in overleg om de programma informatie nog verder te verbeteren.

Dat is ook wel heel hard nodig, voorlopig maakt deze nieuwe EPG leverancier er nog net zo'n puinhoop van als de oude leverancier, wat betreft de programma informatie. Zie bijvoorbeeld mijn posting in onderstaande link hierover:

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Zo-werkt-het-opnemen-met-de-Mediabox-Next/bc-p/744414/h...

Ik hoop maar dat jullie dit nu wel snel gaan oplossen met de nieuwe EPG leverancier, want anders heeft de overstap niet veel nut gehad. Voorlopig zie ik deze overstap dan ook nog zeker niet als een "verbeterde programma-informatie" zoals jullie dit nu noemen in het bericht hierboven...

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4416Reacties
  • 423Oplossingen
  • 1316Likes

Goed signaal, @DON PAPA - Uiteraard zien we dit ook terug en zitten we er bovenop. Je aangedragen voorbeelden en berichten zijn hierin ook zeer waardevol. Ik heb er alle vertrouwen in dat het alleen maar verder de goede kant op gaat 🙂

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3324Reacties
  • 57Oplossingen
  • 1632Likes

@Sander Z  en @Alex Z 

Voor de fix lijst:

Red light. Vr 26 mrt. Deze wordt niet opgenomen. De week erna wel weer.

The Voice. Vr 26 mrt. Serie helemaal weg. Moet opnieuw.

Onze boerderij.  Do 25 mrt. Serie weg. Moet opnieuw 

Met het mes op tafel. Vanaf Di 23 mrt. Foute serie nr. 21 ipv 2021. Moet opnieuw.

De rest, zo'n 30 andere, lijken wel aardig te kloppen.

Herhaling van blauw bloed 27 mrt komt ook in serie 21 ipv 2021. De opname vanavond gaat wel in serie 2021. Volgende week zaterdag gaat ook fout. Moet dus opnieuw.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1420Reacties
  • 30Oplossingen
  • 1165Likes

@Alex Z Schreef: Ik heb er alle vertrouwen in dat het alleen maar verder de goede kant op gaat 🙂

Ja dat hebben ze vanuit Ziggo ook sinds het uitbrengen van de Nextbox, over de oude EPG leverancier gezegd. Maar door dat een vaste groep gebruikers al die tijd hebben laten zien dat er helemaal geen verbetering kwam, zijn jullie nu toch maar overgestapt (al is daar nog niet veel van te merken als het om verbetering in de  programma-informatie gaat). Maar laten we hopen dat dit nog opstart problemen zijn. Ik had eigenlijk gehoopt dat er wel al een verbetering te zien zou zijn in de EPG die vorige maand al online kwam door deze nieuwe EPG leverancier, maar ook daar zie ik nog steeds bij heel veel programma's geen seizoen & aflevering-nummers en ontbrekende afleveringnaam.

Maar nogmaals laten we hopen dat er nu snel verbetering komt....

dtngfan85
Gedreven Meekijker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

How nice of you to force this switch on Next and XL now despite NONE of the issues brought up a month ago being fixed:

The schedule for Xite is still off by an hour

The up to the minute start times for RTL's and Fox's channels rarely arrive on time, some days they don't show up until mid-afternoon, on other days they never arrive. Like today the up to minute times for RTL 8 never arrived, so the suppliers used by tvgids.nl, gids.tv and VPRO have the correct 19:26 start time for Murder She Wrote, while your new supplier still has the 19:30 start time.

They heavily censor the program titles for the Adult channels, even after you disable parental controls so everything looks like "l....... s..", which your previous supplier didn't do. I've also seen some words censored in titles on non adult channels like DJazz where they changed "Ode to Miles: Bitches Brew Beyond" to "Ode to Miles: B... Brew Beyond"

Several channels like History, Discovery, MTV and National Geographic are using the American names of some European and Australian shows where the US channel repackages the footage into an Americanized version with their own announcer. Like "World's Greatest Treasure Mysteries" vs "Beyond Oak Island" or "Just Tattoo of Us" vs "How far is Tattoo too far"

You should really rethink this switch and go back to your previous supplier, especially since Gracenote has never provided Dutch listings before, so they probably aren't giving updates from the Netherlands the same priority they give to the other countries they cover like the UK and USA. Which is why a significant number of channels still have things like "wordt aangekondigd" on future dates, long after tvgids.nl and gids.tv and your previous supplier already had listings for those days.

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3324Reacties
  • 57Oplossingen
  • 1632Likes

@Alex Z er gaat/ging iets fout met 2 voor 12. Ik weet niet hoe dit doorgaat omdat  volgende week geen 2 voor 12 uitgezonden wordt.

Er was vanavond gewoon een vervolg. Geen nieuwe serie. Vorige week was het gewoon fout lijkt me. Nu is de serie goed. Ervan uitgaande dat TVgids.nl klopt. En daar ga ik wel vanuit.

bloemen64_0-1616800732582.png

TVgids.nl noemt serie 55.

bloemen64_0-1616801034685.png

Uitzending gemist heeft het over serie 15. Dat lijkt me sterk. Vanavond werd genoemd dat 2 voor 12 in 1971 begon. En dit jaar 50 jaar geleden begon. Dan is serie 15 wel een beetje fout.

bloemen64_1-1616801097431.png

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3324Reacties
  • 57Oplossingen
  • 1632Likes

Blauw bloed opnieuw geprogrammeerd en wordt zaterdag en volgende week opgenomen. Inclusief de herhaling.

Alleen komen ze in het verkeerde serie vakje. Maar dat is niet zo erg. Alle begin is moelijk😇

Screenshot_20210327-004204_Ziggo GO.jpg

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3324Reacties
  • 57Oplossingen
  • 1632Likes

Lijkt inderdaad geen verschil te zijn met RedBee. Ik zie nog steeds vreemde zaken die ik niet kan verklaren mocht er ook maar iets waar zijn van wat ons verteld wordt door Ziggo.

O.a deze aflevering: De 100: wachten op een donor.

Start vanavond voor de eerste keer. En wat staat er als afleverings nummer. Alf2.

Waar ik ook kijk overal zie ik afl 1. Behalve in de Ziggo EPG.

bloemen64_0-1617022643749.png

Graag uitleg @Alex Z .

Waarom niet gewoon de EPG data halen waar tvgids die ook vandaan haalt.

Zelfs in mijn papieren VOO gids staat er vanavond "nieuw"  en afl1. En die is al een tijdje geleden geprint. 

Enig gebrek aan controle lijkt er wel te zijn.

TVgids.nl:

bloemen64_0-1617023207603.png

Mark Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5196Reacties
  • 594Oplossingen
  • 1883Likes

Several channels like History, Discovery, MTV and National Geographic are using the American names of some European and Australian shows where the US channel repackages the footage into an Americanized version with their own announcer. Like "World's Greatest Treasure Mysteries" vs "Beyond Oak Island" or "Just Tattoo of Us" vs "How far is Tattoo too far"

@dtngfan85 - I've answered your other questions in the other topic, but this one is new. I'll raise a ticket to Gracenote to investigate why a couple of episodes have the incorrect title (and are therefore not included in the series recordings).

er gaat/ging iets fout met 2 voor 12. Ik weet niet hoe dit doorgaat omdat  volgende week geen 2 voor 12 uitgezonden wordt.

@bloemen64 - De opname van 20-3 is nog op basis van de oude leverancier, daar stond de teller blijkbaar op S54. De opname van 26 maart is op basis van de nieuwe leverancier, die komt qua telling overeen met tv-gids.nl blijkbaar. Ik ga er vanuit dat de volgende aflevering ook in S55 opgenomen wordt. Dat verklaart ook waarom Blauw Bloed nu "Seizoen 21" (nieuwe leverancier) heet ipv "Seizoen 2021" (oude leverancier).

Lijkt inderdaad geen verschil te zijn met RedBee. Ik zie nog steeds vreemde zaken die ik niet kan verklaren mocht er ook maar iets waar zijn van wat ons verteld wordt door Ziggo.

O.a deze aflevering: De 100: wachten op een donor.

@bloemen64 - Wat betreft "De 100:..." aflevering 1 is al in juli 2020 uitgezonden (aldus de NPO), dus dit wordt inderdaad aflevering 2: https://www.npostart.nl/de-100-wachten-op-een-donor/VPWON_1321369/overview

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3324Reacties
  • 57Oplossingen
  • 1632Likes

Hallo @Mark Z klopt inderdaad dat er vorig jaar al iets uitgezonden is.

En NPO start meld i.d.d dat het afl 2 is. De rest van mijn "online bronnen" en papieren gids ziet het echter anders.

bloemen64_5-1617031779626.png

Het blijft een verrassing waar de nieuwe aanbieder zijn data weghaalt. Dit keer lijkt het alsof het de enige met juiste data is, als je NPO start bekijkt.

Bedankt voor het nazoeken. 

Blauw bloed is inderdaad een overgangs grap. Ik denk wel dat S21 fout is. Dat is het jaartal 2021. Die "verandering" zie ik bij meer series. Overal is 2021 naar S21 vertaald.

De nieuwe afleveringen van Alaskan Bush People gaan ook niet lekker. Gisteren had de eerste afl geen S11 en afl nummer maar kwam wel in S11.

De tweede afl meteen daarna klopte wel.
Volgende week lijkt er niets te worden opgenomen. Toch staat de serie wel in de EPG met een rood balletje.

Het is echter weer afl 2 en wordt dus overgeslagen volgens de planning.

De week erna zullen de opnames wel in de specials komen. Daar is ook geen S11 en afl bij gezet.

bloemen64_0-1617032569526.png

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1420Reacties
  • 30Oplossingen
  • 1165Likes

@bloemen64 Schreef: Dit keer lijkt het alsof het de enige met juiste data is, als je NPO start bekijkt.

Bij KPN ook aflevering 2

Screenshot_20210329-203126.jpg

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3324Reacties
  • 57Oplossingen
  • 1632Likes

Dan zijn KPN en TVgids het een keer niet eens. Als het klopt met KPN of TVgids dan lijkt de bron beter dan die van RedBee. KPN kan ik niet checken. 

Alaskan Bush people afl 2 lijkt een ingelaste nagedachtenis te zijn om Billy te herdenken. Die aflevering lijkt niet bij de serie te horen en kwam gisteren ook als extra uitzending. Normaal is er maar 1 afl per week. Helaas meld Ziggo deze nu hetzelfde als de aflevering van volgende week.

Op IMBD bestaat deze ook niet en zou na S12 moeten komen. Die is eind 2020 uitgezonden in US. Billy is febr 2021 overleden stond er in beeld.

@DON PAPA kun jij kijken hoe KPN dit oplost?

Uitgelicht topic