Marianne Z
Community Developer
Community Developer
  • 1317Reacties
  • 122Oplossingen
  • 677Likes

Mediabox Next: Alles over deze mediabox

Ontdek hier alles over de Mediabox Next. Alle populaire onderwerpen voor jou op een rijtje. Heb je de Mediabox Next nog niet in huis? Bestel dan hier je Mediabox Next!

Koppelen
Wil je de afstandsbediening koppelen aan je televisie, je soundbar of receiver? Je leest het hier:

< Koppel je apparatuur >



Tips & tricks
Speciaal voor jou, zodat je de Mediabox Next snel onder de knie hebt. Dat wordt zorgeloos zappen, navigeren en je opnames beheren.

< Tips & Tricks >



Software update
Een nieuwe software update brengt nieuwe functionaliteiten met zich mee. Benieuwd wat er is veranderd met de laatste software update? We houden het hier voor je bij:

< Software update >



Beeldkwaliteit
Optimaal genieten van de beste beeldkwaliteit? Collega Anne zorgt samen met jou voor de beste instellingen voor jouw tv.

< Beeldkwaliteit >


Afstandsbediening
Bedien je Mediabox Next, tv en thuisbioscoop met 1 afstandsbediening. Scheelt een hoop ruimte op de tafel. Kwijt? Met één druk op de knop heeft de mediabox je afstandsbediening zo gevonden.

< Afstandsbediening >


Opnemen
Al je opnames worden bewaard in de cloud. Hierdoor zijn je opnames makkelijk op andere apparaten te kijken. Alles over opnemen op de Mediabox Next vind je hier:

< Opnemen >


Je favoriete TV apps
Natuurlijk ontbreken ook je favoriete apps niet! Netflix, Youtube, Videoland, etc, alles binnen handbereik.

< TV apps >


Stembesturing
Snel een programma zoeken, zappen naar een kanaal, navigeren in de tv-gids of een app starten. Het kan allemaal met de nieuwe stembesturing functie op de afstandsbediening. Alles over stembesturing vind je hier:

< Stembesturing >


Waarom gaat mijn tv ook uit bij het uitschakelen van de mediabox?
Dit heeft met HDMI-CEC te maken. Waarom dat zo werkt, leggen we in dit topic uit.

Ik heb een foutcode. Wat kan ik daarmee?
De meest voorkomende foutcodes vind je in dit topic. Daar vertellen we je meer over: CS1002, CS1010, CS1011 en CS2004. hier . Zie jij een andere foutcode? Begin dan je eigen topic.

Geen antwoord op je vraag? Begin dan je eigen topic.

10 Reacties
hb1295
Stamgast
  • 164Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Hoe zit het met de Mediabox Next ?

Destijds - in de testfase - kreeg je die box om uit te testen.

Dat was gratis.

Maar nu komen er kosten bij als je bijvoorbeeld alles in een complete hebt.

Dat is er nooit bij verteld.

Als ik er over bel krijg ik te horen... tja..dan moet je hem omruilen voor mediabox XL.

Zo ga je niet met klanten om toch?

Jamyla Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1064Reacties
  • 104Oplossingen
  • 190Likes

Goedemorgen @hb1295

Ik moet zeggen, je vraag is me niet helemaal duidelijk.
Laten we beginnen bij het begin, hoe bevalt je Mediabox Next? Zo te zien heb jij hem al vanaf de start, de test fase en maak jij er gebruik van in het TV Complete pakket. Hierdoor betaal jij er eigenlijk niets extra's voor. 
Op dit moment is de Next box alleen mogelijk in combinatie met TV Max, wat betekent dat we hem alleen in een duurder pakket aanbieden. Voor jou, als dank voor je test geldt dat niet. Jij kan je pakket gewoon zo blijven behouden.
Is dat een antwoord op je vraag? Zo niet, stel dan je vraagt gerust nog eens.

hb1295
Stamgast
  • 164Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Mijn vraag is dat ik er nu juist wel voor moet betalen en dat was niet de afspraak destijds. De Mediabox Next bevalt goed. Gisteren Formule 1 gekeken in 4K.

In begin wat problemen maar tot nu toe werkt het goed.

Ik keek toevallig naar mijn abonnementsprijs en daarom ook gebeld naar ZIGGO.

Er werd mij gezegd ja , u moet nu betalen daarvoor OF de Next inleveren.

Zo ga je niet met klanten om toch?

Jamyla Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1064Reacties
  • 104Oplossingen
  • 190Likes

Dan denk ik dat jij en de medewerker van de klantenservice elkaar niet hebben begrepen @hb1295

Het pakket Internet en TV Complete met de Mediabox XL of Next box, hebben we destijds voor jou als test klant aan elkaar gelijk getrokken. Dit is een pakket, dat niet voor andere klanten beschikbaar is en dus ook niet op de website staat.
De enige verhoging die je afgelopen jaren hebt gemerkt, is de jaarlijkse verhoging maar dat staat los van de Next box.
Vergelijk je het huidige pakket met hetzelfde pakket in combinatie met de Mediabox XL? Dan betaal je €0,50 voor de Next box. De Next box is vooralsnog enkel vanaf Internet Complete beschikbaar en TV Max, en dat is €11,95 per maand extra, dit geldt voor jou als test klant niet.

hb1295
Stamgast
  • 164Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

 

Dank voor uitleg. Ik betaal inderdaad € 0,50 voor de Next box. Dat is dus niet gratis haha.

Destijds zou de Mediabox XL vervangen worden voor iedereen maar kennelijk is dat ( nog ) niet het geval. Het biedt wel voordelen als je een TV hebt met 4K .

 

Jamyla Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1064Reacties
  • 104Oplossingen
  • 190Likes

De verhoging van €0,50 en een jaarcontract zijn destijds aan alle testklanten bevestigd zodra de testfase voorbij waren. Je had toen de optie door te gaan met de Next box of terug te gaan naar de Mediabox XL.
Er is nooit sprake geweest van iedereen' met een Mediabox XL switchen naar een Next box. De Mediabox XL heeft namelijk een nieuwe software update gekregen en heeft hierdoor dezelfde interface en opties als cloudopname als de Next box, enkel geen 4K functie. Simpel gezegd, voor het ontvangst van 4K kwaliteit betaal jij dus €0,50 per maand. 
Je hebt alsnog de optie terug te switchen naar de Mediabox XL, daarmee bespaar je jezelf de €0,50 per maand en heb je dezelfde software als Mediabox Next op de XL box. Deze keus is aan jou 🙂

hb1295
Stamgast
  • 164Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

En als ik wijzig naar een hoger pakket dan heb ik als klant 6x € 39,95 toch ? En normaal wordt dat dan € 90,--  = € 689,70 per jaar.  En 12x € 69,50 voor complete kost € 834,-  per jaar .

In feite ben je dan toch nieuwe klant voor het hogere pakket ?

Jamyla Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1064Reacties
  • 104Oplossingen
  • 190Likes

Was het maar zo @hb1295 
De korting geldt alleen voor nieuwe internet klanten. Ben je de afgelopen 12 maanden al klant bij ons geweest? Dan ontvang je deze welkomst korting niet. Lees hiervoor de actievoorwaarden.

 

hb1295
Stamgast
  • 164Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Ok, Ja dan zou ik elders kunnen kijken voor een jaar want dan ben je daar wel een nieuwe klant. Dank zover.

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Reacties
  • 871Oplossingen
  • 3959Likes

Die mogelijkheid heb je uiteraard altijd, @hb1295 :-). 

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo