Marianne Z
Community Developer
Community Developer
  • 1317Reacties
  • 122Oplossingen
  • 677Likes

Knipperende pijltjes op Mediabox Next

Blijven de pijltjes op je Mediabox Next maar knipperen en krijg je geen verbinding? Bekijk de oorzaak van deze knipperende lampjes, zodat jouw Next snel weer online is!

 

 


Oranje knipperende pijltjes
Blijven de twee oranje pijltjes knipperen? Dat betekent dat je mediabox geen volledige verbinding heeft met je modem. Dit kan je proberen:

- Herstart de Mediabox Next. Meer uitleg nodig? Klik hier
- Sluit de netwerkkabel tussen je mediabox en modem opnieuw aan.
- Reset je modem. Meer uitleg nodig? Klik hier

 

 


Rode pijltjes
Zie je twee rode pijltjes op je Mediabox Next? Dan heeft je mediabox helemaal geen verbinding met je modem. Dit kan je doen: 
 

- Reset je modem. Meer uitleg nodig? Klik hier
- Sluit de netwerkkabel tussen je mediabox en modem opnieuw aan.
- Herstart de Mediabox Next. Meer uitleg nodig? Klik hier.
 

 


Rood wifi-teken 
Brandt het wifi-teken lampje rood? Dat betekent dat er geen verbinding is met het wifi-netwerk, terwijl de wifi wel is aangezet op de mediabox. Dit is mogelijk als de mediabox ook met een netwerkkabel is aangesloten. De mediabox verkiest echter een bekabelde verbinding boven een verbinding via wifi. 

- Reset je modem. Meer uitleg nodig? Klik hier.
- Maak opnieuw verbinding met het wifi-netwerk. Meer uitleg nodig? Klik hier.
- Herstart de Mediabox Next. Meer uitleg nodig? Klik hier.

Werkt het alsnog niet? Verbind dan je mediabox via een netwerkkabel met het modem. 

 

 

​​​​​​
Rode pijltjes en wifi 

Zie je twee rode pijltjes én het wifi-teken branden? Dat betekent dat de wifi is aangezet op je box, maar er geen verbinding is met het wifi-netwerk. Check of je modem online is en je wifi-verbinding werkt. 

- Reset je modem. Meer uitleg nodig? Klik hier.
- Maak opnieuw verbinding met het wifi-netwerk. Klik hier.
- Herstart de Mediabox Next Klik hier.

Werkt het alsnog niet? Verbind dan je mediabox via een netwerkkabel met het modem. 

 

Kom je er niet uit? Stel dan je vraag op de Community. We helpen je hier graag verder!

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo