Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Installeer nu de nieuwe feature van Ziggogo.tv via Chrome

Misschien heb je op ZiggoGO.tv de melding al gezien! Ziggo GO via de browser heeft een nieuwe feature. Vanaf nu kun je Ziggo GO via Google Chrome (Windows en Mac) installeren waardoor het de look and feel krijgt van een App.

 

Alle voordelen op een rij:

  • Directe toegang tot ZiggoGO.tv vanaf je startscherm of taakbalk
  • Formaat eenvoudig aan te passen zoals jij dat wil
  • Versleep het venster makkelijk naar bijvoorbeeld een 2e beeldscherm


Welke browser ondersteunt deze nieuwe feature?
Op dit moment wordt de nieuwe feature ondersteund via Google Chrome voor Windows en Mac.

 

Ik heb een andere browser. Kan ik er dan gebruik van maken?
In andere browsers zoals Edge, Safari of Chromium wordt dit momenteel niet ondersteund. Misschien dat dit in een later stadium ontwikkeld wordt. 


Hoe kan ik het installeren?

  • Open de Chrome browser (Windows of Mac)
  • Ga naar: www.ziggogo.tv
  • Wacht even op de pop-up melding (zie afbeelding)
  • Klik op de knop “INSTALLEER NU

Ik krijg geen pop-up melding. Hoe installeer ik dan de Ziggo GO app?

  1. Ga in de Chrome browser naar www.ziggogo.tv
  2. Klik op ‘Opties’  rechtsboven in de browser te herkennen aan de drie puntjes
  3. Druk op: ‘Ziggo GO installeren…’


 

Laat weten wat jij er van vindt!
We zijn natuurlijk heel erg nieuwsgierig naar jouw ervaring en mening. Is het voor jou een voordeel? Hoe ging de installatie? Hoe ervaar jij de nieuwe feature? We lezen graag je reactie! 
 

81 Reacties 81
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit kan toch allemaal al met de gewone app? Wat is de toegevoegde waarde? Dat google nu ook kan zien wat ik kijk?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ook in “Windows Edge onder chromium” is de app werkzaam.

@Steefb je hoeft hem niet te installeren, maar het kan wel handig zijn als je systeemsoftware hebt die de Ziggo Go app niet of niet meer ondersteunt.

Het is geen volledige app op je systeem, maar een app in de cloud bij Chrome/Chromium en dat maakt het een stuk bruikbaarder.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Be rt Ik lees dit "Vanaf nu kun je Ziggo GO via Google Chrome (Windows en Mac)" daar werkt de app toch op?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Inderdaad ook onder Edge onder chromium. Waar de app uit de Microsoftstore nog nooit heeft willen werken op de desktop, gebeurt het nu dus wel.

Verwijderd account
Niet van toepassing

“Open de Chrome browser (Windows of Mac)”

Op mijn chromebook verscheen ook een pop-up melding en dus geïnstalleerd, werkt prima.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Er was nooit een app onder Mac. Je moest am dan altijd de browser gebruiken. Nu krijg je een app en dat werkt natuurlijk veel fijner. 1x accepteren en je kan op je Mac de app openen en klaar. Dus voor mij een prima toegevoegde waarde! 

Zou haast zeggen, dan is een andere browser niet eens nodig ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Steefb wrote:

@Be rt Ik lees dit "Vanaf nu kun je Ziggo GO via Google Chrome (Windows en Mac)" daar werkt de app toch op?

Natuurlijk, maar er waren nog wel eens troubles mee, het lijkt op deze manier beter te gaan en mogelijk ben je de problemen op een Chromebook en met Linux ook en een oudere Android ook kwijt.

We lezen het wel.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Net geïnstalleerd. Het werkt prima! Ik heb de app meteen vastgezet in het Dock van mijn Mac. Wat mij betreft hoeft er niet meer gewerkt te worden aan naar Ziggo Go kunnen kijken in Safari. Dit werkt veel beter.

CoCrazy

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zeer ervaren hier, maar het werkt dus niet!

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

@CoCrazy 

Op wat voor computer probeer je de app te installeren?Welk besturingssysteem draai je? Welke versie van Google Chrome?

Karl.b

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beetje overbodig lijkt me,...dat alles kan nu ook al met de app.

Pas de prijzen maar eens aan naar beneden of meer zenders in het standaard pakket. Dat zou de klant meer waarderen.

 

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Karl.b wrote:

Beetje overbodig lijkt me,...dat alles kan nu ook al met de app.

Pas de prijzen maar eens aan naar beneden of meer zenders in het standaard pakket. Dat zou de klant meer waarderen.

 

Voor mij helemaal niet overbodig want er bestond nog geen iMac app voor de Ziggo GO. Weet je hoe blij ik ben met deze nieuwe ontwikkeling. En niet weer beginnen over prijzen. Als het je niet zint, ga eens kijken bij een andere provider. Ik kan deze zet van Ziggo zeer waarderen! 

Dysan

Level 5
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

Misschien handiger om de Android app een goed voor elkaar te maken dan weer wat nieuws uit te vinden, veel kanalen hebben opeens geen ondertiteling meer en de achter grond is grijs ipv zwart, heel storend in een donkere scene op een niet 16:9 scherm.

 

Ajwsch

Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nu heb ik wel last dat de films en programma's steeds onderbroken worden met de volgende melding " deze film is onderbroken,sorry" maar een sorry word niets opgelost 

Ajwsch

Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

 

CoCrazy

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ajwsch wrote:

Nu heb ik wel last dat de films en programma's steeds onderbroken worden met de volgende melding " deze film is onderbroken,sorry" maar een sorry word niets opgelost 

Inderdaad hier dus ook al dagenlang!

CoCrazy

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
EnergieBoy wrote:
Karl.b wrote:

Beetje overbodig lijkt me,...dat alles kan nu ook al met de app.

Pas de prijzen maar eens aan naar beneden of meer zenders in het standaard pakket. Dat zou de klant meer waarderen.

 

Voor mij helemaal niet overbodig want er bestond nog geen iMac app voor de Ziggo GO. Weet je hoe blij ik ben met deze nieuwe ontwikkeling. En niet weer beginnen over prijzen. Als het je niet zint, ga eens kijken bij een andere provider. Ik kan deze zet van Ziggo zeer waarderen! 

@EnergieBoy Ik kijk al jarenlang via de Imac naar Ziggo Go...hoe kom je er dan bij dat het nooit bestond!? haha ik zit nu te lachen, ben jij ook van de klantenservice maar dan UNDERCOVER ofzo? LOL

CoCrazy

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
EnergieBoy wrote:
Karl.b wrote:

Beetje overbodig lijkt me,...dat alles kan nu ook al met de app.

Pas de prijzen maar eens aan naar beneden of meer zenders in het standaard pakket. Dat zou de klant meer waarderen.

 

Voor mij helemaal niet overbodig want er bestond nog geen iMac app voor de Ziggo GO. Weet je hoe blij ik ben met deze nieuwe ontwikkeling. En niet weer beginnen over prijzen. Als het je niet zint, ga eens kijken bij een andere provider. Ik kan deze zet van Ziggo zeer waarderen! 

@EnergieBoy Ik kijk al jarenlang via de Imac naar Ziggo Go...hoe kom je er dan bij dat het nooit bestond!? haha ik zit nu te lachen, ben jij ook van de klantenservice maar dan UNDERCOVER ofzo? LOL

CoCrazy

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
iMark wrote:

@CoCrazy

Op wat voor computer probeer je de app te installeren?Welk besturingssysteem draai je? Welke versie van Google Chrome?

@iMark Nieuwste Imac, dus ga nou even geen verhaaltjes meer verzinnen het probleem ligt echt 100% bij jullie, niet bij mij 🙂 Ik weet dat jij je werkt ook moet uitvoeren en hier reacties moet gaan neerzetten...Maar dat werkt niet bij de ervaren gebruikers. Wij hebben jarenlang NOOIT problemen gehad en met mijn nieuwe besturingssysteem ook niet e nu opeens de laatste 5 dagen WEL! 

Uitgelicht topic