Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2168Likes

Geniet nu van NPO Start via de Mediabox Next

Veel Communityleden keken uit naar de NPO Start app. En nu is het zover!  NPO Start is beschikbaar voor de Next. Alles van de publieke omroep binnen handbereik.

Waar vind ik de NPO Start app op de mediabox Next?

  1. Druk op de Home-knop (huisje) van  je afstandsbediening
  2. Kies voor Apps
  3. Vervolgens krijg je een selectie te zien van populaire apps én de apps die je als laatste hebt gebruikt
  4. Kies voor App store om een volledig overzicht te krijgen van de apps.
  5. Ga met de pijltjestoetsen naar NPO Start en druk op [ok] om deze te openen.

 

NPO biedt drie varianten. Bekijk met dit overzicht wat het beste bij jou past. Wil jij het gratis account proberen? Maak deze dan nu aan.

 

NPO Start
Gratis

zonder account
 

NPO Start
Gratis

met account
 

NPO Plus
€ 2,95 per maand 

 

Terugkijken Ja Ja Ja
Tv-gids Ja Ja Ja

Livestreams Radio & TV

Ja Ja Ja
TT888 ondertiteling Ja Ja Ja
Meerdere profielen Nee Ja Ja
Persoonlijke aanbevelingen Nee Ja Ja
Favorieten Nee Ja Ja
Kijk verder Nee Ja Ja
Notificaties voor favorieten Nee Ja Ja
Beeldkwaliteit SD SD HD
Geen reclame (behalve bij live) Nee Nee Ja

Programma's langer beschikbaar

Nee Nee Ja
Programma's eerder beschikbaar Nee Nee Ja

 

Wil je meer weten? Ga dan naar: www.npostart.nl 

 

 

40 Reacties
martwoutnl

Level 15
  • 1366Posts
  • 5Oplossingen
  • 546Likes

Mooi. Ik gebruik de plus-versie regelmatig. Hopelijk komen Disney+ en Amazon ook erbij.

Nlzigrugo

Level 1
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Top dat dit er bij komt, kom van de xl af en zocht deze app op de next box maar kom hem niet vinden. Nu is het duidelijk dat deze er niet was tot nu.

Wel raar dat zonder te betalen alleen in SD wordt uitgezonden, op de Android App kan je wel HD kijken zonder te betalen.

Flitskikker

Level 10
  • 484Posts
  • 17Oplossingen
  • 545Likes

Super, hier heb ik lang op gewacht! 

RoWi.

Level 20
  • 18167Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Heeft dit gevolgen voor het terugkijken via de gewone gids of de eigen Ziggo Go app?

Nlzigrugo wrote:

Wel raar dat zonder te betalen alleen in SD wordt uitgezonden, op de Android App kan je wel HD kijken zonder te betalen.

Dat zal een economische afweging van NPO zijn en of Ziggo dat vraagt uiteraard meer bandbreedte. Als hier veel gebruik van wordt gemaakt.

martwoutnl

Level 15
  • 1366Posts
  • 5Oplossingen
  • 546Likes

Ik kan het niet exact achterhalen maar volgens https://www.npostart.nl/aanmelden is plus een hogere brandbreedte. Ik vermoed dus dat HD normaal ook alleen via plus gaat.

martwoutnl

Level 15
  • 1366Posts
  • 5Oplossingen
  • 546Likes

Even een vraag. Als ik via mijn lG de app van NPO Start start en naar mijn programma's ga zie ik van het onderste stuk van de lijst:

 

En na toon meer:
 

Echter als ik via de Next en die app de lijst oproep, stopt de lijst eerder:
 

En ik zie geen mogelijkheid de lijst verder te laten uitklappen. En ik mis ook een optie van de app uitschakelen. Met terug krijg ik alleen uitloggen te zien en dat is mijn inlog uitloggen. Bij b.v. TV Francaise heb je een optie of je wil afsluiten. Nu moet ik met home terug naar de apps.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23557Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7481Likes

Goed nieuws en leuke toevoeging voor iedere Fan van NPO Start. Zekers als je afhankelijk bent van de Media Box Next en je geen SmartTV hebt.

 

Deze app mogen testen niet voor Ziggo maar voor de NPO en was zekers leuk, jammer dat het beloofde gratis account niet meer kon. 

 

Maar op de Next toch klein foutje maar toch de Oplossing:

 

Hoe sluit je de App weer Af.

Door nummer te drukken als je in het hoofdmenu zit, druk je op terug krijg je het afsluitscherm van NPO Start Ja/Nee

 

 Let op de eerste keer lanceren van de App komt deze niet, (niet op mijn Next) druk dan op Nummer TV knop.

 

Bij de 2e keer ging het wel keurig zoals het moest.

 

 

martwoutnl

Level 15
  • 1366Posts
  • 5Oplossingen
  • 546Likes
Dave- wrote:

Deze app mogen testen niet voor Ziggo maar voor de NPO en was zekers leuk, jammer dat het beloofde gratis account niet meer kon.

@Dave- Heb je ook kunnen testen qua lijst? Je kan via je profiel programma's volgen waarna ze in een kijklijst staan. Echter als ik de app op de LG gebruik, zie ik wel alle titels maar via Ziggo stopt het net voor het einde. Ik mis dus enkele titels.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23557Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7481Likes

@martwoutnl 

Ik heb alleen de App mogen testen, omdat de huidige NPO app gedateerd was en ze nieuw concept wilde.

Voor Ziggo en titels staat er los van, daar hebben wij geen invloed op gehad, alleen de app.

Nlzigrugo

Level 1
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Misschien offtopic, maar komen er ook nog apps zoals amazon prime of disney + naar de next?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23557Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7481Likes

Tot op vandaag nog niks over bekend @Nlzigrugo  hopelijk wel zal zekers aanvulling zijn.

 

Hoop dat we meer horen hier over en anders krijgen we dat in een sticky topic te zien door een moderator.

Justin23

Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes

Ik hoop nog steeds dat Plex naar de mediabox next komt.

 

Kylie2005

Level 5
  • 47Posts
  • 6Oplossingen
  • 11Likes

Leuk, maar ik zit toch meer te wachten op de app voor Disney+

martwoutnl

Level 15
  • 1366Posts
  • 5Oplossingen
  • 546Likes
Kylie2005 wrote:

Leuk, maar ik zit toch meer te wachten op de app voor Disney+


En Prime.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes

Dit is een topic over de toevoeging van de NPO start app. Laten we on topic blijven, a.u.b. 

Alfons Verbiest

Level 9
  • 265Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes

Kun je de zenders NPO 1 Extra, Politiek en Nieuws via de betaalde (Plus) versie wel in HD zien. Of is dat ook nog SD?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Alfons Verbiest wrote:

Kun je de zenders NPO 1 Extra, Politiek en Nieuws via de betaalde (Plus) versie wel in HD zien. Of is dat ook nog SD?

Goede vraag. Ik moest het even opzoeken, omdat ik dit ook niet zeker wist. Maar goed nieuws! Dit lees ik op onze kennisbank over de app: 

 

Wat is NPO Plus?

  • €2,95 per maand, maandelijks opzegbaar.
  • Eindeloos veel series, films en documentaires.
  • Programma’s langer terug.
  • Alle afleveringen van series.
  • Reclamevrij.
  • In HD-kwaliteit.

 

martwoutnl

Level 15
  • 1366Posts
  • 5Oplossingen
  • 546Likes
Alfons Verbiest wrote:

Kun je de zenders NPO 1 Extra, Politiek en Nieuws via de betaalde (Plus) versie wel in HD zien. Of is dat ook nog SD?


@Alfons Verbiest  Ik heb plus maar als ik Politiek aanzet en bij opties kijk is de kwaliteit maximaal 576. NPO schrijft bij meestgestelde vragen:

Beeldkwaliteit NPO Start en NPO Plus

Het overgrote deel van het on demand kijken wordt gedaan op kleinere schermen, zoals smartphones en tablets. De beeldkwaliteit van NPO Start (576p) is geschikt voor dit soort schermen. Mocht je onze uitzendingen graag bekijken in een hogere kwaliteit, dan kun je voor € 2,95 euro per maand een abonnement nemen op NPO Plus. De uitzendingen zijn hier, met uitzondering van de livestreams, beschikbaar in HD (1080p).

 

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Dat is wel een klein minpuntje van deze NPO app dat als je Live TV wilt kijken via deze app dat je doorverwezen wordt naar het kanaal waar de zender op zit.

Als je dus bijv. NPO 1 Extra wilt kijken, sluit hij de app en gaat hij gewoon naar kanaal 128. Ook bij de andere NPO zenders. Als je dan weer wat in de app wilt doen moet je die weer opnieuw opstarten. Alleen de programma's die je wilt kijken in de app die zijn grotendeels in HD.

Ik wou eens kijken door een maandje de (betaalde) Plus te nemen of ik later deze maand via de NPO app, NPO 1 Extra kon kijken in HD. Je hebt dan de Top2000. Daar kom je dus bedrogen voor uit helaas. Dit geldt ook via de app op de telefoon en als je via Chromecast wilt kijken.

Wie weet wordt dit in de toekomst nog verbeterd in de app.

RoWi.

Level 20
  • 18167Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

@sebas14 dat is vreemd, en deels logisch voor de live zenders heeft deze app niet veel meerwaarde, de echte meerwaarde zit in het betaalde plus deel.

 

De beeldkwaliteit van NPO Start (576p) is geschikt voor dit soort schermen. 

NPO kan het woordje geschikt beter veranderen in goed genoeg. De hedendaagse nieuwe smartphones en tablets hebben schermen die beter zijn.

Mijn Nokia 6.2 is dan wel 6.3 inch in diameter echter wel 2280x1080 pixels. 576p scheelt wel bandbreedte dat is voor je databundel van belang.

Bij een vaste verbinding speelt dat niet, dan is de keuze voor andere kwaliteiten niet gebaseerd op het scherm maar op andere zaken zoals gemak, ze missen blijkbaar de slimme Netflix software die naar de verbindings snelheid kijkt.

Sweetlonely1969

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik vind het raar dat je NPO alleen op de next box kan zien.

ik heb de media box xl ook een app store en ik heb ook apps er daar kan je het niet op zien zou het ook mogelijk zijn om die in de app store op de media xl box te zetten zodat wij dan ook NPO kunnen kijken want ik heb ook een abonnement op NPO

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Sweetlonely1969 wrote:

ik vind het raar dat je NPO alleen op de next box kan zien.

ik heb de media box xl ook een app store en ik heb ook apps er daar kan je het niet op zien zou het ook mogelijk zijn om die in de app store op de media xl box te zetten zodat wij dan ook NPO kunnen kijken want ik heb ook een abonnement op NPO

Voor de Mediabox XL met update zal de NPO Start app ook beschikbaar worden! Ik ga eerlijk zeggen dat nog niet bekend is wanneer precies, maar het komt er zeker aan! 

Ome Joop

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Gebruik die NPO app niet maar NLZiet komt die er ook op?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Ome Joop wrote:

Gebruik die NPO app niet maar NLZiet komt die er ook op?

Mijn glazen bol is helaas nog een beetje wazig op dat gebied. Wat er ooit nog komt, dat durf ik je niet te zeggen. Er zijn in elk geval nog geen concrete plannen over bekend. 

Ome Joop

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Is het dan zo moeilijk om bestaande android app te porten naar het systeem van de mediabox next?

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws