Allereerst: ik ben erg blij met deze community!
In het kort mijn ervaring met Siemens en Bosch apparatuur en de Arris Connectbox
Ook ik heb ernstige problemen ondervonden met de Siemens en Bosch apparatuur icm de Arris Connectbox. Begin dit jaar hebben we (zeer dure) apparatuur van Siemens en Bosch aangeschaft. Achteraf gezien is er nu een verband te leggen tussen deze apparatuur icm de Home Connect app en:
- traag internet
- instabiel internet
- helemaal geen internet meer en geen telefonie (vastlopen van het modem)
In februari al eens contact gehad met Ziggo dat ik soms 15 seconden moest wachten op het volledig laden van een webpagina. Dat is natuurlijk niet normaal als je een 250 mb/s abonnement hebt!
Uiteindelijk half juni maar eens gebeld, want in deze thuiswerktijden elke dag 1 tot 3 keer een vastloper van het modem krijgen, dat is te gek. De helpdesk medewerker was uiterst vriendelijk, maar wilde eerst alleen maar een voeding opsturen. Na wat overleg werd er ook een nieuw modem opgestuurd. Die was snel verzonden: na 2 dagen ontvangen.
Helaas dat mocht niet baten. Binnen een uur liep het nieuwe modem vast. Maar dat is wellicht andere ervaringsdeskundigen ook wel duidelijk geworden. Kortom: een nieuwe connectbox biedt in dit geval geen oplossing. Een nieuwe software upgrade wellicht wel. Maar eigenlijk wil ik daar niet op wachten.
Na wat speurwerk binnen de community vond ik de oplossing: zet de Wifi van de Bosch en Siemens apparatuur uit. En dat werkt. Tot nu toe geen enkele vastloper meer gehad! Feitelijk is dit een waardeloze oplossing, maar het moet maar even zo.
Ik verwacht niet alleen van Ziggo een oplossing, maar nog meer van de BSH Group. Het is toch niet te geloven wat voor broddelsoftware als de BSH group heeft gebrouwen. Dus Ziggo: jullie zijn m.i. groot en krachtig genoeg om Siemens en Bosch eens onder druk te zetten. En beter nog: kom er samen uit!
Ervaringen gevraagd met een andere (Wifi 6) Router
Mijn vraag aan de community is de volgende: zou een andere router, gekoppeld aan de Arris connectbox ook een oplossing zijn. Ik denk erover om een TP-Link AX50 aan te schaffen. Heeft iemand goede ervaringen met een (liefst WIFI 6) router, gekoppeld aan de Arris en natuurlijk de Home Connect app van Siemens en Bosch?
Met vriendelijke groeten,