Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2556Reacties
  • 263Oplossingen
  • 1500Likes

Geen werkend internet i.c.m. Bosch, Siemens of Nefit keukenapparatuur? Zo los je het op!

Let op: Begin april zijn zowel de Arris als de Compal modem voorzien van de nieuwste firmware waarmee het probleem is opgelost.

Arris V1
De firmware waarmee het probleem is opgelost is 9.1.2009.201.EURO.SIP of hoger.

Compal

De firmware waarmee het probleem is verholpen is CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p9-NOSH of hoger.

Heb ik de nieuwe firmware al in huis?

Doorloop dan de volgende stappen:

1: Zorg ervoor dat het apparaat waarmee je wilt inloggen verbonden is met je wifi-modem of router. Dit kan draadloos of met een internetkabel.
2: Open je internetbrowser.
3: Toets in de adresbalk van je webbrowser http://192.168.178.1 en druk op Enter.
4: Log in met het wachtwoord van je Connectbox. Deze vind je onderop de Connectbox. En klik op [Doorgaan].
5: Ga naar Beheer > Informatie > Bekijk de softwareversie van je modem.

Heb jij een Arris V1 in huis maar nog niet de juiste firmware? Herstart het modem dan.

Heb je keukenapparatuur van Bosch, Siemens of Nefit? En is deze verbonden met het internet en ervaar je problemen met het internet via de Connectbox? Neem dan even de tijd om dit topic door te nemen. 

Herken jij het volgende probleem?
Keukenapparatuur van bijvoorbeeld Bosch, Siemens of Nefit (BSH Group) werkt momenteel niet goed samen met onze Connectbox (type Compal CH7295LG & Arris TG2492LG). Hierdoor loopt het modem 'vast'. Je andere apparaten lijken wel internetverbinding te hebben, maar het internet werkt niet. Het modem resetten biedt hooguit één dag soelaas. 

Verbind je keukenapparatuur met het gastnetwerk
De tijdelijke oplossing is simpel. Zorg er voor dat je keukenapparatuur is verbonden met het gastnetwerk, in plaats van je reguliere netwerk. 
Download via je appstore de Home Connect app van GmbH en verbind deze met het gastnetwerk. 

Stap 1: stel het gastnetwerk in

Stap 2: installeer de Home Connect app

< Home Connect in Google Play Store > < Home Connect in Apple App Store >

Stap 3: verbind de telefoon of tablet met het gastnetwerk

Verbind het apparaat waar de Home Connect app op staat met het gastnetwerk.

Stap 4: verbind de keukenapparatuur via de Home Connect app

Verbind nu de keukenapparatuur via de Home Connect app met het gastnetwerk. Raadpleeg zo nodig de instructies van de Home Connect app hoe je deze stappen doorloopt.

Momenteel werken we hard aan een permanente oplossing. Tot die tijd voorkomen deze stappen onnodig internetuitval. 

62 Reacties
Alvin64
Nieuwkomer
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Alvin64 wrote:

Nou ik had het probleem ook na de derde modem kwam de telefonische tip. Een halfjaar de ovens via Home Connect niet gebruikt . Vandaag op de tplink Mesh router van ziggo aangesloten fingers crossed maar het werkt nog steeds ( en snel).  Deze nieuwe routers zijn sowieso de oplossing overal in huis 180 down

Het draait nu toch al een tijd probleemloos en de tweede oven ook ingeschakeld. Lijkt echt een oplossing te zijn voor een heeel vervelend probleem.

Horza
Raadgever
  • 104Reacties
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Het blijft behelpen de dhcp server van de ziggo router heb toch nog regelmatig wegvallen dhcp server ondanks de fix waarschijnlijk nog een ander apparaat die ook deze bug bevat die daardoor de ziggo router  op ze bek laat gaan heb ook meer dan 20 apparaat WiFi of bekabeld aangesloten hopelijk kunnen ze toch een firmware fix doen anders ga ik toch ziggo gedag zwaaien

Henno
Expert
Expert
  • 2608Reacties
  • 79Oplossingen
  • 723Likes

@Horza welk ander merk / model apparaat?

Alvin64
Nieuwkomer
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Alvin64 wrote:
Alvin64 wrote:

Nou ik had het probleem ook na de derde modem kwam de telefonische tip. Een halfjaar de ovens via Home Connect niet gebruikt . Vandaag op de tplink Mesh router van ziggo aangesloten fingers crossed maar het werkt nog steeds ( en snel).  Deze nieuwe routers zijn sowieso de oplossing overal in huis 180 down

Het draait nu toch al een tijd probleemloos en de tweede oven ook ingeschakeld. Lijkt echt een oplossing te zijn voor een heeel vervelend probleem.

Helaas ik heb ze weer moeten afkoppelen . Dus nog steeds geen oplossing 

Wlmpie
Gedreven Raadgever
  • 449Reacties
  • 10Oplossingen
  • 129Likes

Ligt niet aan siemens bosch, maar aan de brakke connectbox. Een ziggo wifibooster c7 laat ook de dhcp server crashen in de connectbox als je ze gelijktijdig opstart. Connectbox is een Chinees rommelmodem waarvan de software niet teveel mocht kosten, dus hij kan alleen omgaan met mainstream netwerkverkeer. Als het netwerkverkeer een beetje afwijkt verslikt het modem zich.

efok
Expert
Expert
  • 3115Reacties
  • 170Oplossingen
  • 1009Likes

Ik kick dit topic maar eens even. Is er al zicht op een fix? @Ziggo 

efok
Expert
Expert
  • 3115Reacties
  • 170Oplossingen
  • 1009Likes

Siemens denkt er namelijk het zijne van:

https://www.home-connect.com/nl/nl/help-support/faq#/Togglebox=5000952-5001916-13/

efok_0-1614588279118.png

Eigenlijk zeggen ze hier dat de connectbox brak is, en dat is ook zo tot op zekere hoogte. Wat is de reactie van Ziggo hierop? @Sander 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7780Reacties
  • 651Oplossingen
  • 1646Likes

Goedemiddag @efok,

Hartelijk dank voor je feedback. Het topic is door @Sander aangepast met de juiste informatie. Daarnaast zijn we in contact met Siemens voor wat betreft de tekst op hun pagina. 

efok
Expert
Expert
  • 3115Reacties
  • 170Oplossingen
  • 1009Likes

@Paul Mooi om te lezen dat het is opgelost! Toch ben ik wel benieuwd wat nu het issue was hier.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7780Reacties
  • 651Oplossingen
  • 1646Likes

@efok Het is inderdaad fijn dat het is opgelost. Wat precies het issue was weet ik helaas niet. Ik heb deze vraag even intern uitgezet. Als ik hierop antwoord heb laat ik het weten.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 4987Reacties
  • 1093Oplossingen
  • 1466Likes

Hi @efok

Door intel is een fix gedaan welke geïmplementeerd is door de modem fabrikanten. De afgelopen periode hebben we geprobeerd om helderheid te krijgen over de rootcause, die is namelijk niet gecommuniceerd. We wachten al erg lang op een antwoord vanuit intel, maar weten niet of we dit gaan krijgen. Het veroorzaakte in ieder geval heel veel DNS verzoeken waardoor het thuisnetwerk over de kop ging. Als workaround konden we gegevens statisch instellen of het betreffende apparaat in het gastnetwerk instellen.

efok
Expert
Expert
  • 3115Reacties
  • 170Oplossingen
  • 1009Likes

@Cecilia Dankje voor je toelichting, ook al wordt het nog niet echt duidelijk. I guess we will never know.

Uitgelicht topic