Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

(Archief) Geen werkend internet i.c.m. Bosch, Siemens of Nefit keukenapparatuur? Zo los je het op!

Let op: Begin april zijn zowel de Arris als de Compal modem voorzien van de nieuwste firmware waarmee het probleem is opgelost.


Arris V1
De firmware waarmee het probleem is opgelost is 9.1.2009.201.EURO.SIP of hoger.

 

Compal

De firmware waarmee het probleem is verholpen is CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p9-NOSH of hoger.

 

 Heb ik de nieuwe firmware al in huis?

 

Doorloop dan de volgende stappen:

 

1: Zorg ervoor dat het apparaat waarmee je wilt inloggen verbonden is met je wifi-modem of router. Dit kan draadloos of met een internetkabel.
2: Open je internetbrowser.
3: Toets in de adresbalk van je webbrowser http://192.168.178.1 en druk op Enter.
4: Log in met het wachtwoord van je Connectbox. Deze vind je onderop de Connectbox. En klik op [Doorgaan].
5: Ga naar Beheer > Informatie > Bekijk de softwareversie van je modem.

 

Heb jij een Arris V1 in huis maar nog niet de juiste firmware? Herstart het modem dan.

Heb je keukenapparatuur van Bosch, Siemens of Nefit? En is deze verbonden met het internet en ervaar je problemen met het internet via de Connectbox? Neem dan even de tijd om dit topic door te nemen. 

 


Herken jij het volgende probleem?
Keukenapparatuur van bijvoorbeeld Bosch, Siemens of Nefit (BSH Group) werkt momenteel niet goed samen met onze Connectbox (type Compal CH7295LG & Arris TG2492LG). Hierdoor loopt het modem 'vast'. Je andere apparaten lijken wel internetverbinding te hebben, maar het internet werkt niet. Het modem resetten biedt hooguit één dag soelaas. 


Verbind je keukenapparatuur met het gastnetwerk
De tijdelijke oplossing is simpel. Zorg er voor dat je keukenapparatuur is verbonden met het gastnetwerk, in plaats van je reguliere netwerk. 
Download via je appstore de Home Connect app van GmbH en verbind deze met het gastnetwerk. 

 

Stap 1: stel het gastnetwerk in


 

Stap 2: installeer de Home Connect app
 

< Home Connect in Google Play Store > < Home Connect in Apple App Store >


Stap 3: verbind de telefoon of tablet met het gastnetwerk

Verbind het apparaat waar de Home Connect app op staat met het gastnetwerk.


Stap 4: verbind de keukenapparatuur via de Home Connect app

Verbind nu de keukenapparatuur via de Home Connect app met het gastnetwerk. Raadpleeg zo nodig de instructies van de Home Connect app hoe je deze stappen doorloopt.

 

Momenteel werken we hard aan een permanente oplossing. Tot die tijd voorkomen deze stappen onnodig internetuitval. 

62 Reacties 62
TimU.

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Probleem is herkenbaar (exact wat ik ervaar!) maar de oplossing helpt niet

Dus Siemens stoomoven en Combimagnetron op gast-netwerk voorkomt niet dat het internet (zowel WiFi als LAN) er zo goed als elke dag uit klapt. 
WiFi op de Siemens apparaten is nu uitgeschakeld, om te kijken of het internet nu wel stabiel is. Dit is natuurlijk een ongewenste situatie. 

Ziggo Webcare (twitter) kwam met onderstaande 2 workarounds.
1. werkt dus niet en bij 2. moet er een vast IPv4-adres worden ingesteld.
Kan iemand daar mee helpen? 

Alleen het schuifje van ‘Automatisch IPv4’ omzetten in HomeConnect kan niet, want dan kan er geen verbinding worden gemaakt. 

Is er inmiddels al meer bekend? Is er al zicht op een structurele oplossing?

Op dit moment hebben we 2 tijdelijke workarounds die het incident oplossen:
1. Laat de verbinding tot stand brengen via het WIFI-Gast netwerk op het modem; op de Ziggo Community is een stappenplan uitgeschreven. Dit is de makkelijkste stap. Zie hiervoor: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/geen-werkend-internet-i-c-m-bosch-siemens-of-ne...
2. Via de Home Connect app alle Siemens-Bosch apparatuur het automatisch een ipv4-adres verkrijgen uitzetten en daarna alles een vast ipv4-adres gegeven (buiten de DHCP reeks). Dit is ook door klanten getest met positief resultaat. Er wordt onderzocht hoe dit structureel kan worden verholpen.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@TimU. op deze pagina staat door andre65 geposte oplossing om het apparaat een vast ip nummer te geven, lukt dat bij jouw ook?

Seppi

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Allereerst: ik ben erg blij met deze community!

 

In het kort mijn ervaring met Siemens en Bosch apparatuur en de Arris Connectbox

Ook ik heb ernstige problemen ondervonden met de Siemens en Bosch apparatuur icm de Arris Connectbox. Begin dit jaar hebben we (zeer dure) apparatuur van Siemens en Bosch aangeschaft. Achteraf gezien is er nu een verband te leggen tussen deze apparatuur icm de Home Connect app en:

  • traag internet
  • instabiel internet 
  • helemaal geen internet meer en geen telefonie (vastlopen van het modem)

In februari al eens contact gehad met Ziggo dat ik soms 15 seconden moest wachten op het volledig laden van een webpagina. Dat is natuurlijk niet normaal als je een 250 mb/s abonnement hebt!

Uiteindelijk half juni maar eens gebeld, want in deze thuiswerktijden elke dag 1 tot 3 keer een vastloper van het modem krijgen, dat is te gek. De helpdesk medewerker was uiterst vriendelijk, maar wilde eerst alleen maar een voeding opsturen. Na wat overleg werd er ook een nieuw modem opgestuurd. Die was snel verzonden: na 2 dagen ontvangen. 

Helaas dat mocht niet baten. Binnen een uur liep het nieuwe modem vast. Maar dat is wellicht andere ervaringsdeskundigen ook wel duidelijk geworden. Kortom: een nieuwe connectbox biedt in dit geval geen oplossing. Een nieuwe software upgrade wellicht wel. Maar eigenlijk wil ik daar niet op wachten.

Na wat speurwerk binnen de community vond ik de oplossing: zet de Wifi van de Bosch en Siemens apparatuur uit. En dat werkt. Tot nu toe geen enkele vastloper meer gehad! Feitelijk is dit een waardeloze oplossing, maar het moet maar even zo. 

Ik verwacht niet alleen van Ziggo een oplossing, maar nog meer van de BSH Group. Het is toch niet te geloven wat voor broddelsoftware als de BSH group heeft gebrouwen. Dus Ziggo: jullie zijn m.i. groot en krachtig genoeg om Siemens en Bosch eens onder druk te zetten. En beter nog: kom er samen uit!

 

Ervaringen gevraagd met een andere (Wifi 6) Router

Mijn vraag aan de community is de volgende: zou een andere router, gekoppeld aan de Arris connectbox ook een oplossing zijn. Ik denk erover om een TP-Link AX50 aan te schaffen. Heeft iemand goede ervaringen met een (liefst WIFI 6) router, gekoppeld aan de Arris en natuurlijk de Home Connect app van Siemens en Bosch?

 

Met vriendelijke groeten,

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Seppi,

Goed dat je je ervaringen hier deelt! Het is inderdaad een lange tocht dan geweest, maar in ieder geval fijn om te lezen dat de oorzaak is achterhaald. Je hoeft niet de gehele wifi van het apparaat uit te zetten, je kunt het apparaat dus ook met het gastnetwerk verbinden als workaround.

Voor wat betreft je vraag, raad ik je aan een nieuw topic te starten. Dan krijgt het wat meer aandacht en is het ook beter vindbaar 

Seppi

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Alex,

 

dank voor je reactie. Ik las dat juist die oplossing niet werkt. Alleen het veranderen van DHCP in een vast IP adres schijnt te werken. Dat laatste zou ik dan nog eerder uitproberen. Uiteindelijk is wat mij betreft een work around voor een oven met een winkelwaarde van maar liefst 2499,- een teleurstellende oplossing. Dat moet vooral Siemens zich aantrekken…

En verder zal ik een nieuw topic starten.

Met vriendelijke groeten

TimU.

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Seppi,

Inderdaad goed dat je je ervaringen deelt. Heb ik ook gedaan en werd zo goed geholpen!

Gastnetwerk werkt bij mij ook niet. IP gebeuren vond ik te lastig. Ik heb nu een leenrouter van een buurman, speciaal voor de ovens. Vanaf dag 1 alles stabiel. 

Don't blame Siemens. Bosch en Nefit hebben er ook last van. Probleem ligt bij Ziggo, zij hebben dit ook erkend. 

Hopelijk komen ze snel met nieuwe firmware! Daarnaast overweeg ik om sowieso een losse router achter de ConnectBox te hangen. 

 

Mvg,

Tim

linsw06

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik ben er achter gekomen dat de nieuwe inductieplaat van NEFF problemen geeft waardoor internet uit valt. Ik ga proberen of het beter gaat werken met het gastennetwerk.  Ik hoop dat NEFF of ZIGGO een oplossing gaat geven voor deze problemen. Bij de keukenleverancier was dit probleem nog niet bekend.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@linsw06 Het gastennetwerk schijnt ook niet helemaal te werken. Een vast ip nummer instellen op de inductieplaat wel.

itsrene

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hier ook problemen mee gehad. Een stoomoven van Siemens, ook midden tijdens de thuiswerkperiode, een aantal maanden geleden.

Na lang gesteggel nieuw modem gekregen, en dit hielp ook niet. Uiteindelijk een voor een maar dingen van het netwerk getrokken, tot ik de oven tegen kwam.

 

Een ander AP werkt niet @Seppi , ik heb een losse AccessPoint die voor mij de WiFi doet. Zolang de Ziggo box nog verantwoordelijk is voor, ik gok IP adressen, gaat de netwerkstack ervan op zn waffel, en heb je dus geen intern netwerk meer.

 

De enige optie is, volgens mij, om je modem in bridge modus te zetten, en een losse router er aan te gooien. 

Ik ga nog kijken hoe alles zich gedraagt als ik hem een IP van mijn AccessPoint ga geven, die heb ik nog niet getest. 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
itsrene wrote:

Ik heb hier ook problemen mee gehad. Een stoomoven van Siemens, ook midden tijdens de thuiswerkperiode, een aantal maanden geleden.

Na lang gesteggel nieuw modem gekregen, en dit hielp ook niet. Uiteindelijk een voor een maar dingen van het netwerk getrokken, tot ik de oven tegen kwam.

 

Een ander AP werkt niet @Seppi , ik heb een losse AccessPoint die voor mij de WiFi doet. Zolang de Ziggo box nog verantwoordelijk is voor, ik gok IP adressen, gaat de netwerkstack ervan op zn waffel, en heb je dus geen intern netwerk meer.

 

De enige optie is, volgens mij, om je modem in bridge modus te zetten, en een losse router er aan te gooien. 

Ik ga nog kijken hoe alles zich gedraagt als ik hem een IP van mijn AccessPoint ga geven, die heb ik nog niet getest. 

De stoomoven een vast IP adres geven buiten de DHCP range, b.v. 192.168.178.2 schijnt ook te werken.

itsrene

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Henno wrote:
itsrene wrote:

Ik heb hier ook problemen mee gehad. Een stoomoven van Siemens, ook midden tijdens de thuiswerkperiode, een aantal maanden geleden.

Na lang gesteggel nieuw modem gekregen, en dit hielp ook niet. Uiteindelijk een voor een maar dingen van het netwerk getrokken, tot ik de oven tegen kwam.

 

Een ander AP werkt niet @Seppi , ik heb een losse AccessPoint die voor mij de WiFi doet. Zolang de Ziggo box nog verantwoordelijk is voor, ik gok IP adressen, gaat de netwerkstack ervan op zn waffel, en heb je dus geen intern netwerk meer.

 

De enige optie is, volgens mij, om je modem in bridge modus te zetten, en een losse router er aan te gooien. 

Ik ga nog kijken hoe alles zich gedraagt als ik hem een IP van mijn AccessPoint ga geven, die heb ik nog niet getest. 

De stoomoven een vast IP adres geven buiten de DHCP range, b.v. 192.168.178.2 schijnt ook te werken.

 

Neen. Ik heb hem gelijk een vast IP gegeven, doe ik met veel huis-vaste apparatuur. Resulteerde in hetzelfde gedrag. 

Het gedrag (DHCP of vast) heb ik als volgt kunnen vast stellen:

DHCP knalt eruit

Systeem met vast IP: Modem is compleet onbereikbaar. Gateway is onbereikbaar. Dus ook geen DNS. Binnen het netwerk is alles (wat een vast IP heeft, of nog een IP heeft) wel bereikbaar.

De hele stack voor het interne netwerk knalt eruit. Ik heb dit zowel op de Arris als de Compal gehad. Op het moment dat het gebeurt ook contact gezocht met Ziggo, die konden niks vreemds zien. 

IMHO is het een firmware issue die opgelost dient te worden. Een netwerk device zou nooit zomaar een modem in deze stand moeten kunnen krijgen. 

 

 

Overigens, stoomoven zit nu in een apart netwerk met een IP adres uitgegeven door mijn AccessPoint, tot dusver geen issues. (Kortom, hij is verbonden, maar het Ziggo modem ziet er niks van). 

marcosieben

Level 1
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
itsrene wrote:
Henno wrote:
itsrene wrote:

Ik heb hier ook problemen mee gehad. Een stoomoven van Siemens, ook midden tijdens de thuiswerkperiode, een aantal maanden geleden.

Na lang gesteggel nieuw modem gekregen, en dit hielp ook niet. Uiteindelijk een voor een maar dingen van het netwerk getrokken, tot ik de oven tegen kwam.

 

Een ander AP werkt niet @Seppi , ik heb een losse AccessPoint die voor mij de WiFi doet. Zolang de Ziggo box nog verantwoordelijk is voor, ik gok IP adressen, gaat de netwerkstack ervan op zn waffel, en heb je dus geen intern netwerk meer.

 

De enige optie is, volgens mij, om je modem in bridge modus te zetten, en een losse router er aan te gooien. 

Ik ga nog kijken hoe alles zich gedraagt als ik hem een IP van mijn AccessPoint ga geven, die heb ik nog niet getest. 

De stoomoven een vast IP adres geven buiten de DHCP range, b.v. 192.168.178.2 schijnt ook te werken.

 

Neen. Ik heb hem gelijk een vast IP gegeven, doe ik met veel huis-vaste apparatuur. Resulteerde in hetzelfde gedrag. 

Het gedrag (DHCP of vast) heb ik als volgt kunnen vast stellen:

DHCP knalt eruit

Systeem met vast IP: Modem is compleet onbereikbaar. Gateway is onbereikbaar. Dus ook geen DNS. Binnen het netwerk is alles (wat een vast IP heeft, of nog een IP heeft) wel bereikbaar.

De hele stack voor het interne netwerk knalt eruit. Ik heb dit zowel op de Arris als de Compal gehad. Op het moment dat het gebeurt ook contact gezocht met Ziggo, die konden niks vreemds zien. 

IMHO is het een firmware issue die opgelost dient te worden. Een netwerk device zou nooit zomaar een modem in deze stand moeten kunnen krijgen. 

 

 

Overigens, stoomoven zit nu in een apart netwerk met een IP adres uitgegeven door mijn AccessPoint, tot dusver geen issues. (Kortom, hij is verbonden, maar het Ziggo modem ziet er niks van). 

Je accespoint als soort gasten netwerk?

Horza

Level 1
  • 110Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Dit is precies het zelfde waar ik  Al 10 keer een ziggo monteur voor in huis heb gehad ik lees hier nu dus dat het door de WiFi inductie kookplaat van Siemens komt die laat dus de ziggo Connect box  crashen ook het bekabelde vast internet dus een pc kan ik de connect box niet meer bereiken op 192’168’178’1 enige wat nog brand op de Connectbox is het witte lampje  
 

ik heb toen maar er een eigen router er tussen gezet en ik had geen problemen meer 

 

 

 Begrijp ik nu dat er een workaurond is door in de app Home Connect  De kookplaat een vast  ip vast te zetten ?

 

ik begrijp eerlijk niet dat er nu dan nog steeds geen firmware update van de Connect Box is die dit oplost ik ben toen echt van het kastje naar de muur gestuurd door ziggo en maar zeggen dat het aan mijn eigen apparatuur ligt

Ik heb ze toen ook gezegd dat het aan hun Brake connectbox ligt

 

hoop dat iemand dit kan bevestigen ik ga me connectbox uit bridge halen en het testen of dit het probleem oplost

 

 

marcosieben

Level 1
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Marco zegt:

Wij hebben 3 keer een nieuw modem gekregen heb ze ook gezegd dat dit zo niet kan
ik denkt het uithaalt om de klacht hoger neer te gaan leggen met ons alle. 

Horza wrote:

Dit is precies het zelfde waar ik  Al 10 keer een ziggo monteur voor in huis heb gehad ik lees hier nu dus dat het door de WiFi inductie kookplaat van Siemens komt die laat dus de ziggo Connect box  crashen ook het bekabelde vast internet dus een pc kan ik de connect box niet meer bereiken op 192’168’178’1 enige wat nog brand op de Connectbox is het witte lampje  
 

ik heb toen maar er een eigen router er tussen gezet en ik had geen problemen meer 

 

 

 Begrijp ik nu dat er een workaurond is door in de app Home Connect  De kookplaat een vast  ip vast te zetten ?

 

ik begrijp eerlijk niet dat er nu dan nog steeds geen firmware update van de Connect Box is die dit oplost ik ben toen echt van het kastje naar de muur gestuurd door ziggo en maar zeggen dat het aan mijn eigen apparatuur ligt

Ik heb ze toen ook gezegd dat het aan hun Brake connectbox ligt

 

hoop dat iemand dit kan bevestigen ik ga me connectbox uit bridge halen en het testen of dit het probleem oplost

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Horza Het probleem lijkt nog steeds aanwezig, althans, ik kom het nog heel af en toe tegen op het forum.

https://community.ziggo.nl/search?q=siemens

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@marcosieben schreef: “Wij hebben 3 keer een nieuw modem gekregen heb ze ook gezegd dat dit zo niet kan
ik denkt het uithaalt om de klacht hoger neer te gaan leggen met ons alle. “

De klacht moet bij Siemens weggelegd worden, zij hebben zich niet aan de afspraken gehouden die gemaakt zijn tussen fabrikanten om op één en dezelfde wijze met een verbindingsaanvraag te doen bij een router en hebben een eigen wijze van verbinding vragen geprogrammeerd en daar kunnen niet alle routers goed tegen.

Ziggo is wel aan het kijken of zij eromheen kunnen werken, maar dat lijkt niet eenvoudig om op te lossen en mogelijk ligt zelfs de oplossing geheel en al bij Siemens.

Ook Bosch en Neff hebben dezelfde problemen.

Horza

Level 1
  • 110Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

@Be rt  ik denk dat dit echt iets is voor een firmware update is voor ziggo aangezien meerdere fabrikanten het zelfde probleem met de connectbox   Heeft het kan toch niet zo zijn dat een WiFi apparaat de box kan laten crashen ik heb met een eigen router geen last 

 

ik heb deze er nu tussenuit gehaald om het te testen met een vast ip

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Horza 

“meerdere fabrikanten het zelfde probleem met de connectbox”

Siemens Bosch en Neff zijn één bedrijf.
Verder zijn er geen problemen gemeld hier op het forum met andere fabrikanten met vergelijkbare problemen.

“het kan toch niet zo zijn dat een WiFi apparaat de box kan laten crashen ik heb met een eigen router geen last “

Dat kan wel degelijk als een fabrikant zich niet aan de afgesproken regels houdt bij het programmeren van de software en allerlei vreemde info naar een router stuurt of vraagt.
Daar kunnen niet alle routers goed tegen.

De betere routers hebben het vermogen om de verbindingen meer te sturen en te corrigeren, maar dit is niet bij alle routers.

Zie hier de vreemde gedragingen van de Siemens Bosch en Neff software:

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/wegvallende-internetverbinding-via-ziggo-connectbox...

astalobe schreef daar:

Ook ik heb de connect box en 5 home connect siemens apparaten. Ook hier viel het internet minstens 1 maal per dag uit. Na uit en aanzetten van de connect box ging alles dan weer werken. Ik kwam vanochtend na heel veel zoeken ineens wat vreemds tegen. Dit heb ik aangepast, en tot nu toe is er niets meer uitgevallen.

 

Via de home-connect app zag ik ineens bij een aantal apparaten een heel raar DNS adres staan. Bij 1 apparaat was het goed, 62.179,104,196 bij alle andere geloof ik 192.168.0.0 (of 1 weet ik niet meer).

De apparaten waren allemaal via Wps in het netwerk gehangen en hadden dus vanuit dhcp van de connect box een ip nummer gekregen. Dat gaat dus blijkbaar niet goed. Ik heb via de home connect vervolgens bij alle apparaten automatisch een ip4 nummer verkrijgen uitgezet en alles een vast ip nummer gegeven buiten de dhcp reeks. Tot nu toe lijkt alles stabiel. Ik zal het melden als ik toch weer uitval heb.

Horza

Level 1
  • 110Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes
Be rt wrote:

@Horza

“meerdere fabrikanten het zelfde probleem met de connectbox”

Siemens Bosch en Neff zijn één bedrijf.
Verder zijn er geen problemen gemeld hier op het forum met andere fabrikanten met vergelijkbare problemen.

“het kan toch niet zo zijn dat een WiFi apparaat de box kan laten crashen ik heb met een eigen router geen last “

Dat kan wel degelijk als een fabrikant zich niet aan de afgesproken regels houdt bij het programmeren van de software en allerlei vreemde info naar een router stuurt of vraagt.
Daar kunnen niet alle routers goed tegen.

De betere routers hebben het vermogen om de verbindingen meer te sturen en te corrigeren, maar dit is niet bij alle routers.

Zie hier de vreemde gedragingen van de Siemens Bosch en Neff software:

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/wegvallende-internetverbinding-via-ziggo-connectbox...

astalobe schreef daar:

Ook ik heb de connect box en 5 home connect siemens apparaten. Ook hier viel het internet minstens 1 maal per dag uit. Na uit en aanzetten van de connect box ging alles dan weer werken. Ik kwam vanochtend na heel veel zoeken ineens wat vreemds tegen. Dit heb ik aangepast, en tot nu toe is er niets meer uitgevallen.

 

Via de home-connect app zag ik ineens bij een aantal apparaten een heel raar DNS adres staan. Bij 1 apparaat was het goed, 62.179,104,196 bij alle andere geloof ik 192.168.0.0 (of 1 weet ik niet meer).

De apparaten waren allemaal via Wps in het netwerk gehangen en hadden dus vanuit dhcp van de connect box een ip nummer gekregen. Dat gaat dus blijkbaar niet goed. Ik heb via de home connect vervolgens bij alle apparaten automatisch een ip4 nummer verkrijgen uitgezet en alles een vast ip nummer gegeven buiten de dhcp reeks. Tot nu toe lijkt alles stabiel. Ik zal het melden als ik toch weer uitval heb.

 Toch blijft de connectbox verantwoordelijk voor uitdelen adressen en dat gaat bij andere routers wel goed hoe verklaar je dat ?

Uitgelicht topic