Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1349Posts
  • 125Oplossingen
  • 814Likes

Foutcode 2020: zo los je het op

 

Wat betekent foutcode 2020?
Foutmelding 2020 geeft aan dat de kwaliteit van het tv-signaal niet goed genoeg is om een foutloos beeld te geven. Misschien zie je ook nog andere verstoringen in beeld, zoals haperingen of blokken.

 

Hoe los ik foutcode 2020 op?
Check eerst of er een storing bij Ziggo bekend is waardoor foutcode 2020 wordt veroorzaakt. Zo niet, dan controleren we de hoofdaansluiting. Het is belangrijk dat je hoofdaansluiting in orde is, want dat is de basis van een goede tv-ontvangst. Doorloop daarom de volgende stappen:

  • Zoek je hoofdaansluiting. Deze zit in de meterkast of in de wandcontactdoos in de kamer.
  • Haal vanaf de hoofdaansluiting alle bekabeling weg tot aan de Mediabox XL, zoals de splitter, versterker en coaxkabels. Dit zijn mogelijke stoorfactoren.
  • Sluit rechtstreeks een nieuwe coaxkabel aan tussen je hoofdaansluiting en de Mediabox XL. Test de rechtstreekse verbinding op de hoofdaansluiting. Werkt het probleemloos, verbeter dan je bekabeling in huis.
  • Nog steeds foutcode 2020 in beeld? Dan is je hoofdaansluiting niet in orde of is het signaal in ons gedeelte van het netwerk niet goed. En dat is ons pakkie-an! In dat geval is het tijd voor een monteur van Ziggo. Laat in een reactie weten wanneer je hier op uit komt of regel een monteur via onze Klantenservice.


Houd je van plaatjes? Dan is de uitleg op onze website over het controleren van je hoofdaansluiting iets voor jou! Deze vind je hier.

 
Laatste tip
Het is belangrijk dat de software van de Mediabox XL up-to-date is. Dit doe je zo:

 

  1. Reset de Mediabox XL door deze minimaal 10 seconden van de stroom te halen met de powerknop achterop.
  2. Reset ook het modem (voor internet/telefonie), wanneer het probleem met stap 1 niet is opgelost.
  3. Wacht tot het internet modem weer online is en reset nogmaals de Ziggo Mediabox XL.


Heb jij ervaring met het oplossen van foutcode 2020 of heb je hier toch wat hulp bij nodig? Laat het ons weten! We staan voor je klaar.


Gerelateerde onderwerpen:
Mediabox XL: veelgestelde vragen
Geen beeld op je Ziggo mediabox? Lees hier de oplossing
Geen info in de tv gids van de Mediabox XL? Lees hier de oplossing!

 

161 Reacties
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6772Posts
  • 772Oplossingen
  • 1659Likes
Marianne Ziggo wrote:
(...) Ben je nieuw hier, laat het dan in een reactie in dit topic weten. Dan zorg ik er voor dat je mij een privébericht kan sturen met je gegevens. Alvast bedankt!

hanh, Hier bedoelt ze dat iedereen die haar geen PM kan sturen, een reactie achterlaat in dit topic zodat ze die personen kan gaan volgen.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes
Evert Marianne Ziggo
Ja, dat laatste zinnetje las ik niet......:frowning2:
Reaktie was dus overbodig. Sorry.
Gr Han
Jan Lukas
Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Hoi allemaal,
In deze topic nieuw.
Ook hier veel last van problemen met 2020.
Vastlopend beeld en wegvallen van het geluid.
Had dit met deze apparatuur ook al in ons vorige huis en nu we amper een week in ons oude huis zitten begint het gedonder weer.
Alle kabels en aansluitingen zijn ziggo gecertificeerd.
Contact met Ziggo gehad en moest maar een kabel leggen rechtstreeks vanaf de aansluiting in de meterkast naar de box.
Alsof deze kabel niks kost!
Het huis is zes jaar oud en het signaal op de horizonbox wordt bij de diagnose aangegeven als goed en de kwaliteit als uitstekend.
Ik had in mijn oude huis al twijfels aan de horizonbox.
Een monteur vertelde mij toen dat de box erg gevoelig is voor het signaal en een extreem zuiver en sterk signaal nodig heeft om goed te werken.
In andere woorden: de box is niet geschikt voor de gemiddelde woningen, maar alleen als de tv vlak naast de aansluiting in de muur staat.
Wil graag ook een radio en de tv zelf nog van signaal voorzien, maar dit is niet mogelijk. De tv vanwege teletekst, aangezien dit ook dramatisch werkt op de box.
Elk extra apparaat wat aan de aansluiting erbij geschakeld wordt kost signaal en daar kan de box niet tegen.
Heb er al een extra ziggo gecertificeerde versterker in de woonkamer tussen geschakeld om nog enigsinds gebruik te kunnen maken van de box en daarnaast ook rechtreeks de tv te kunnen gebruiken of de radio.
Al met al verlang ik terug naar de Humax die nergens last van had en prima functioneerde.
De klantenservice van Ziggo wilde wel een monteur langs laten komen, maar de tijden waarop dat mogelijk is is niet te regelen. De tijdsloten daarvan liggen zo raar dat je een hele dag vrij moet nemen om zeker te zijn dat je thuis bent als hij komt.
Gewoon een tijd afspreken is niet mogelijk.
Daarnaast is het dan ook nog betalen als het probleem in huis zit en dat weet je pas achteraf.
Het lijkt mij dat Ziggo gewoon moet zorgen dat de box goed werkt en daar ook de middelen en materialen voor moet regelen als deze zo extreem gevoelig is dat dat van belang is.
Als het met de Humax wel goed werkte dan ligt het probleem dus aan de box en niet aan de installatie eromheen.
Als die installatie aangepast moet worden om de box dan wel goed te laten werken is het aan Ziggo om dat te regelen en te betalen, niet de klant.
Hoop dat Ziggo snel een fatsoenlijk werkend apparaat regelt in plaats van deze mislukking.
Het is ze na het debacle van de technicolor ook gelukt om de connectbox te lanceren waarmee een hoop internet en wifi problemen opgelost zijn.
Nu deze vreselijke box er nog uit.
Ps: Een netwerkkabel op de box aansluiten is al helemaal een lachertje, dan gaat de hele box in de stress.
Signaal keldert en beeld gaat vaak op zwart met de 2020 melding erbij.
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6772Posts
  • 772Oplossingen
  • 1659Likes
Hoi Jan Lukas,

Jammer dat de horizon niet goed werkt bij je! De mijne staat ongeveer 25 meter aan kabel van het AOP vandaan en werkt als een zonnetje, moet bij jou dus ook zeker kunnen.
De reden waarom de klantenservice je aanraadde om een kabel direct vanaf het AOP naar de box te leggen is denk ik om uit te sluiten dat de oorzaak ergens binnen zit, zo kun je ook zekerheid krijgen over de monteurskosten.
Al moet ik zeggen, als je verhuist bent, kun je binnen 8 weken gratis een afspraak maken met een monteur. Als die 8 weken nog niet voorbij zijn, zou ik er zeker gebruik van maken. Je zit dan nog steeds met dezelfde tijden, maar je kunt als het goed is ook 's avonds een monteur laten komen tussen 17.00-22.00, of op zaterdag.

Nogmaals, bij mij werkt de box goed, daarom moet dat bij jou ook gewoon kunnen!

Groet,
Evert
AnnnA
Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Marianne,
Ook bij ons zeeeer regelmatig foutcode 2020. Al een andere horizonbox ontvangen maar beslist geen verbetering.
Deze box koelt zichzelf zeer regelmatig, fan begint dan te loeien. Maar ook als de box op stand-by staat, dus als de tv niet aan staat, slaat de fan af en toe aan, zeer vreemd. Box wordt dus ook in stand-by stand erg warm... lijkt me niet juist.
Bij code 2020 haal ik de coax uit de box en na terugplaatsing heb ik vaak weer even beeld. Soms is restart nodig. Ook functioneert de replay modus heel vaak niet... dus dan toch maar tv kijken op de tablet....
Heb het nagekeken op de box tijdens een storing: signaalsterkte matig, signaalkwaliteit uitmuntend.

Test via box: connectie met kabels en modem: goed/gelukt.
Ik snap er niks meer van maar begin dit gedoe aardig beu te raken.

Hopelijk weet je een oplossing.

Hartelijke groet,
Annette.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47600Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10486Likes
Anna j signaal is veel te laag, moet ergens in goed staan, maar niet in uitmuntend.

Even een vreemde, mar stekkers kunnen los gaan zitten, alle stekkers los halen en stevig vastdraaien of drukken, gaf onlangs ook bij een familielid de oplossing.
Maar als dit niet helpt:

Kun je dan hier een foto plaatsen van je AOP = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, met eventuele splitters en versterkers erop?

En graag de volgorde van aansluiten naar de Mediabox XL met ongeveer aantal meters kabel erbij SVP.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes
Be rt
Let op: "je signaal is veel te laag, moet ergens in goed staan, maar niet in uitmuntend."

Gaat toch om 'te hoog' en als ik me goed herinner over de kwaliteit van het signaal?
De sterkte mag toch wel uitmuntend zijn? Of is het andersom?
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47600Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10486Likes
Jan Lukas

Het signaal van de box moet ergens in goed staan als de box op NPO1 staat.
Te sterk geeft oversturing.

Kun je hier een foto plaatsen van je AOP = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, met eventuele splitters en versterkers erop?

Je schrijft: "de box is niet geschikt voor de gemiddelde woningen, maar alleen als de tv vlak naast de aansluiting in de muur staat."

Bij mij waren het afgelopen jaar met 15 meter kabel -> splitter -> 2 maal 3 meter kabel, 2 mediaboxen vanaf de meterkast aangesloten en geen noemenswaardige problemen gezien.
Het kan echt wel.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47600Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10486Likes
hanh

Als de Horizon box / Mediabox XL op NPO1 staat:

Signaalsterkte: Matig | Goed | Uitmuntend
Signaalkwaliteit: altijd 100% = klem achter in uitmuntend.
Jan Lukas
Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Be rt
Ik weet niet waarom jij constant vraagt naar foto's van onze aansluitpunten, maar daar kan je niks mee.
Ik heb aangegeven wat voor problemen ik ervaar en daar vroeg ik een oplossing voor.
Ik ben geen gekke gerritje en heb ook een opleiding genoten.
Wat mij aan de box irriteert is het feit dat hij niet doet wat hij hoort te doen.
Als de box niet geschikt is voor een thuisnetwerk prijs dat dan niet aan, als de box storing geeft als er een netwerkkabel op aangesloten wordt, zet dan niet in de zelf-doe beschrijvingen dat dat kan!!!
Deze storingen hebben niks met de bekabeling te maken, maar alles met de box!
De helpdesk stuurt je met een kluitje in het riet en je wordt op kosten gejaagd terwijl dat niet nodig is.
Ik was er al achter dater geen netwerkkabel op de box kon, dat had ik in mijn vorige huis al ontdekt, maar dat het thuisnetwerk ook draadloos de box op hol laat slaan was nieuw voor mij.
Ik had in mijn oude huis na het losmaken van de netwerkkabel geen thuisnetwerk meer ingesteld.
Ben er nu achter dat het probleem inderdaad door het draadloos verbonden zijn met het thuisnetwerk werd veroorzaakt en sterker nog, de Wifi werd door het aansluiten van de box in het netwerk zo traag dat dat ook niet leuk meer was.
Al met al blijft de box een debacle en is Ziggo in de communicatie hierover niet duidelijk en eerlijk.
Als je verder zoekt dan kom je er uiteindelijk achter dat het probleem met het thuisnetwerk bekend is bij Ziggo en dat ze ermee bezig zijn.
Zorg dan dat de helpdesk dit ook weet en dat zou de eerste vraag moeten zijn bij deze problemen in plaats van: Leg even een kabel van 50 euro door je huis waar je nooit meer wat mee doet!
Sorry Bert, maar als je moeite hebt met lezen en liever plaatjes wil zien dan zit je op een verkeerd forum.
Als iemand meld dat de sterkte van het signaal goed is en de kwaliteit uitstekend heb je, volgens mij, geen foto meer nodig.
Sorry Moderator, maar van dit soort betweters wordt ik een beetje boos.
Evert96 Dank je voor je info daar kan ik wat mee, maar gezien het feit dat het probleem in het thuisnetwerk zat, laat ik het zo maar even.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47600Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10486Likes
Jan Lukas schreef: "Ik weet niet waarom jij constant vraagt naar foto's van onze aansluitpunten, maar daar kan je niks mee.
Ik heb aangegeven wat voor problemen ik ervaar en daar vroeg ik een oplossing voor.
Ik ben geen gekke gerritje en heb ook een opleiding genoten.
Wat mij aan de box irriteert is het feit dat hij niet doet wat hij hoort te doen.
Als de box niet geschikt is voor een thuisnetwerk prijs dat dan niet aan, als de box storing geeft als er een netwerkkabel op aangesloten wordt, zet dan niet in de zelf-doe beschrijvingen dat dat kan!!!"

Als er storingen zijn dan begint het in 75% bij de kabel en AOP en splitters.

Om problemen te tackelen moet je een aantal zaken eerst uitsluiten om tot één punt te komen, anders is het schieten in het donker.

"Als iemand meld dat de sterkte van het signaal goed is en de kwaliteit uitstekend heb je, volgens mij, geen foto meer nodig."
Dat kan toch een oplossing zijn als er een oude AOP zit met een oude splitter, dan krijg je ruis die niet direct te zien is.

De box niet geschikt voor het thuisnetwerk ben ik het helemaal mee eens, daarom heb ik deze topics geschreven meer dan 3 maanden geleden, dus je conclusie: "Sorry Bert, maar als je moeite hebt met lezen en liever plaatjes wil zien dan zit je op een verkeerd forum." is niet geheel juist opgemerkt:

https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251

Veel succes met je oplossingen.
Jan Lukas
Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Be rt
Dank je voor je wensen Bert,
Mag ik jou en iedereen die hier foto's staat te erop wijzen dat je met deze foto's ook inzage geeft in prive zaken zoals bijvoorbeeld ip adressen die een niet Ziggo medewerker niks aan gaat..
Ik vind het prachtig dat je probeert te helpen, maar de opmerking dat er ruis ontstaat door de AOP en versterker klinkt leuk, maar 99 van de 100 is deze aansluiting en versterker door Ziggo geleverd en daar kan je op een foto niks aan zien. Als er aansluitproblemen zijn zit dat meestal in de stekkers zelf, of zoals mij al een keer overkomen is, in de elektronica. Een defecte versterker.
De problemen zijn al veel langer aanwezig met de box, internet staat er vol van, maar ik hoor bij de zogenaamde super-users weinig die het lef hebben om te benoemen dat het tekort schiet voor wat er beloofd wordt.
Het is van de zotte om aan te geven dat de installatie niet in orde is als deze wel met de Humax goed werkte en niet met de mediabox. Dat betekent dat de mediabox dus niet goed is voor de installatie en mensen op kosten gejaagd worden omdat Ziggo zo nodig iets nieuws wilden wat ze niet waar kunnen maken.
Deze periode hebben we ook meegemaakt met de Technicolor waar ik met de pilot meegedaan heb.
Uiteindelijk, na cá een jaar van drama's is de connectbox gekomen. Een verademing, maar nooit een duidelijk bericht dat de test met de Technicolor een mislukking was en dat er een nieuw apparaat zou komen. Dit kreeg ik toevallig te horen toen ik voor de zoveelste keer contact had met een moderator van de community over de problemen met de Technicolor. (O u gaat naar het totaal pakket, dan krijgt u het nieuwe modem, dat zal de problemen wel oplossen.

Nogmaals, waar ik me zo druk om maak is dat Ziggo geen goede informatie verstrekt via de site en de helpdesk over de zwakke punten van de mediabox, dat de oplossingen bekend zijn, en dat ze er mee bezig zijn. Dit verhaal heb ik met de Technicolor ook vele malen gehoord: Het is bekend en we zijn er mee bezig. Er kwamen alleen geen afdoende oplossingen voor, totdat er ineens een nieuw modem was.
Als bij Ziggo duidelijk aangegeven wordt dat de Media(Horizonbox) zeer gevoelig is voor het signaal, niet geschikt is voor gebruik in een thuisnetwerk en niet bekabeld gebruikt kan worden weten mensen waar ze aan toe zijn. Als ik dit vooraf geweten had, had ik bij mijn vertrouwde Humax gebleven wat prima werkte en ook on-demand had en gewoon bekabeld kon werken en tot nu toe meer mogelijkheden had dan deze box.

Ik wens je nog een fijne avond toe, maar lees eerst eens de teksten voor je weer om foto's gaat vragen en denk na waar je dan om vraagt: je vraagt mensen om een stukje privacy weg te geven aan een onbekend persoon! Of je nu super-user bent of niet, je blijft gewoon een medeklant en geen Ziggo-medewerker.
Het ga je goed.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47600Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10486Likes
Jan Lukas

De Technicolor problemen ken ik, want ik heb hem zelf hangen en de ook nieuwe software getest.
Een hoop problemen zijn voorbij en er zijn nu mensen die veel gamen met de Connect box en die de Technicolor nu terug willen en soms ook krijgen met een veel beter resultaat.
Lees de topics er maar op na over de Connect box.

"Mag ik jou en iedereen die hier foto's staat te erop wijzen dat je met deze foto's ook inzage geeft in prive zaken zoals bijvoorbeeld ip adressen die een niet Ziggo medewerker niks aan gaat.."
Daar heb je helemaal gelijk in, als je het forum leest zul je ook zien dat er alleen gegevens gevraagd worden over AOP / downstream en upstream, zodra iemand IP adressen, spontaan bij een nieuw topic of bij een vraag, laat zien, wordt meestal onmiddellijk gevraagd om deze te verwijderen en als dat, na een uur, niet meer mogelijk is, dan wordt aan een Ziggo moderator gevraagd om deze te verwijderen en deze worden dan ook verwijderd, vandaar dat je er geen of vrijwel geen meer, op dit forum terug zult vinden.

Na deze gegevens gezien te hebben worden dagelijks meerdere problemen opgelost met oude AOP's, die dan gratis door een monteur vervangen worden, vooral in oud-Ziggo gebied, oude splitters die niet goed retourgeschikt zijn, oude kabels die instraling hebben van andere zenders zoals mobiele zenders, versterkers die een veel te hoge of te lage aansluiting hebben, te hoge of te lage downstream, upstream waarden of een te laag SNR, of te weinig downstream kanalen of upstream kanalen, als het modem van de versterker af worden gehaald en/of als binnen alles goed is en er wordt dan, door een monteur aangestuurd door een Ziggo moderator, naar de buitenkast wordt gekeken of de buitenkabel en daar het probleem gevonden wordt en het probleem wordt opgelost.

"Of je nu super-user bent of niet, je blijft gewoon een medeklant en geen Ziggo-medewerker."
Ook helemaal mee eens, wij vermelden ook zeer vaak, dat dit een klant helpt klant forum is en dat wij zelf klanten zijn en dat, als er een probleem is wat niet door andere klanten opgelost kan worden, een Ziggo moderator hier naar gaat kijken.

Ook ben ik het met je eens dat de voorlichting helderder en eerlijker kan, vandaar mijn topic over het thuisnetwerk die inmiddels bijna 10.000 keer gelezen is binnen in ruim 4 maanden = gemiddeld 75 keer per dag, kun je nagaan hoe vaak mensen hier naar op zoek naar zijn.
Op dit moment zijn er meer dan 1 miljoen Horizon boxen en Mediaboxen XL actief en zie meer reacties dat de box inmiddels probleemloos werkt, zonder thuisnetwerk, dat weer wel.:relaxed:
sebas14
Raadgever
  • 267Posts
  • 3Oplossingen
  • 119Likes
Is het probleem met de 2020 foutcode in het voormalige Ziggogebied wat in oktober vermeld is al gevonden?
Ik had gisteravond om 22.50u. een 2020 storing op alle zenders van ongeveer 2 minuten. Geen signaal.
Dat sinds lange tijd na een 2 maandjes.
Even weer via de Ziggo Go app en chromecast verder gekeken.
Voor de technici onder ons: De box en bekabeling is goed. Die is al door een monteur nagekeken en uitmuntend verklaard, net zoals het signaalkwaliteit en de sterkte is goed bevonden precies in het midden. Niet in het tehuisnetwerk opgenomen en de wifisignalen zijn tot 0 gedempt.
milcon1998
Nieuwkomer
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,
Sinds een dag of 2/3 krijg ik ineens vanuit het niets code 2020. Als ik de mediabox reset gaat het voor 20 minuten goed, daarna krijg ik weer dezelfde foutmelding. Heb denk ik sinds 2 jaar digitale tv, coaxkabel is van Ziggo zelf dus lijkt me niet dat het daar aan ligt. Ik zie dat er rond 7 en 8 februari wel een storing in mijn postcodegebied is geweest. Help!
Macaroni
Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na de zoveelste foutcode 2020 een ziggo monteur opbezoek gehad
Alles doorgemeten en mijn huis installatie was prima inorde
Na het plaatsen van een andere xl box ging het een paar dagen goed toen weer 2020
Het ligt dus niet aan mijn huis installatie
Binnen koment signaal was ook goed
Het ligt gewoon aan die rotbox
Ik heb het helemaal gehad met ziggo
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47600Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10486Likes
milcon1998 Macaroni

In stekkers en kabels kan per direct een kabelbreuk ontstaan of een slecht contact, maar het kan ook buiten in de kabel of de straatkast zitten zijn mijn ervaringen.

Mijn eigen UTP kabel heeft het 12,5 jaar goed gedaan en eergister ineens niet meer, daar kan het dus niet aan liggen, helaas is tijd geen objectieve factor bij bedradingsproblemen.

Eerst even wat vragen om een paar mogelijke oorzaken uit te sluiten:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Zo nee, prima, zo ja, laat even weten, er zijn wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.
milcon1998
Nieuwkomer
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Be rt,
Ik heb alles gedaan wat in de vorige topics stond ? Alles staat bij mij op uitmuntend. Zoals ik al zei, kabel is van Ziggo en pas 2 jaar oud. Ik heb om te testen een nieuwe kabel besteld. Mijn box staat niet in verbinding met mijn modem.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47600Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10486Likes
milcon1998

Signaalsterkte op NPO1 in uitmuntend geeft oversturing.
Heb je een versterker in gebruik?

Signaalsterkte moet ergens in GOED staan op NPO1.
milcon1998
Nieuwkomer
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
milcon1998

Signaalsterkte op NPO1 in uitmuntend geeft oversturing.
Heb je een versterker in gebruik?

Signaalsterkte moet ergens in GOED staan op NPO1.


Versterker?
Macaroni
Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Macaroni
Even een reactie naar Bert
De signaal sterkte
staat voor 75% in goed
De signaalkwaliteit staat in uitmuntend
De kabel die ik gebruik is hirschmann ts 9
Zelfs na het aanleggen van een nieuwe kabel kreeg 2020
ziggo monteur zei mijn bekabeling ( na doormeting) is prima in orde
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47600Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10486Likes
Macaroni Ik zal een Ziggo moderator waarschuwen voor je probleem, deze komen op één van de volgende werkdagen hier langs, zij kunnen diep in het systeem en zijn zeer effectief.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47600Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10486Likes
milcon1998 Een coax versterker na je AOP = de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
milcon1998
Nieuwkomer
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
milcon1998 Een coax versterker na je AOP = de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.


Nee, gaat van de muur rechtstreeks naar m’n box.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47600Posts
  • 2879Oplossingen
  • 10486Likes
Dan is je signaalsterkte waarschijnlijk te hoog en moet er een Ziggo monteur iets gaan wijzigen.

milcon1998 Kun je een foto hier plaatsen van je signaalsterkte van NPO1, dan kan een Ziggo moderator dit zien en zo nodig actie ondernemen om een monteur in te plannen.