Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 68Posts
  • 3Oplossingen
  • 46Likes

ESPN wijzigt programmering per 1 augustus

ESPN past per komend sportseizoen de programmering aan. Op de ESPN-zenders kijk je een mix van nationale en internationale uitzendingen. Daarom wijzigen we de zenderpakketten.

 

Wat verandert? 

  • Eredivisie en Internationale wedstrijden kijk je nu op alle ESPN kanalen.
  • Het ESPN-pakket gaat van 6 naar 4 zenders: ESPN Compleet. Met op iedere zender méér live sport.
  • Heb je een Mediabox Next dan kijk je iedere speelronde minimaal 2 wedstrijden in Full HD HDR op het extra kanaal ESPN UHD.

Vanaf 26 juli wijzigen de namen van de verschillende ESPN-pakketten naar het nieuwe ESPN Compleet. Ben je een nieuwe klant dan bestel je het voor 17,95 euro per maand. Vanaf 1 augustus zie je de nieuwe programmering op de vier zenders. En vanaf die datum bestel je ook één type dagpas waarmee je 24 uur lang alle ESPN-kanalen kijkt.  

 

Brief of e-mail
Heb je een ESPN-abonnement, los of gecombineerd met een ander zenderpakket? Dan krijg je deze week een persoonlijke e-mail óf brief met hoe het precies zit met je extra zenders en wat je betaalt.

 

ESPN UHD voor Mediabox Next
Vanaf Eredivisieseizoen 2021-2022 zendt ESPN Eredivisiewedstrijden uit in Ultra HD. Alleen Mediabox Next gebruikers kijken het op een speciaal kanaal: ESPN UHD. Daar kijk je in zo’n scherpe kwaliteit dat je elk grassprietje ziet.​

 

Meer info
Mis je informatie in dit artikel? Of is er iets niet duidelijk? We lezen het graag in je reactie!

53 Reacties
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3334Likes

@sjorshoens een precieze datum heb ik helaas nog niet voor je, je kunt het allerbeste de pagina die ik eerder deelde in de gaten houden. Ik duim met je mee dat er gauw meer nieuws is. 

sjorshoens

Level 4
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hierbij de afbeelding 

D685D8DD-0AF6-4114-A29A-07FEE1113E79.png

sjorshoens

Level 4
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hierbij staat dat sport compleet wel komt 

bij de afbeelding die ik gestuurd heb

Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Zit nu al vanaf 16.30 te genieten van De Graafschap - Roda op ESPN ultra HD.

 

Zeer nette beeldkwaliteit! Helemaal niet zo grijs zoals NPO tijdens het EK.

Op mijn LG C1 oled in de Filmmaker mode stand (met dus ALLES op off/uit alleen HDR tone mapping op aan) is het zeer goed te doen. Helder en kleurrijk.

dinandus

Level 9
  • 297Posts
  • 0Oplossingen
  • 184Likes

De "UHD" beelden op ESPN ULTRA HD zien er ondanks dat het geen echte 4K is er erg goed uit. 

Vooral het HLG-HDR zorgt voor een goede rijke kleurweergave. Ook de scherpte is overtuigend goed. 

Ben benieuwd of Ziggo Sport de mogelijkheid aangrijpt, om niet verder achterop te raken bij ESPN, nu eindelijk met meer sport in 4K te komen. 

Idefix

Level 5
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Mariska We hebben nog geen brief of email ontvangen met de wijzigingen in ons pakket.
Zou een medewerker van Ziggo ons uit kunnen leggen wat de wijziging voor ons gaan betekenen?

We nemen nu maandelijks af: 

 

  • ESPN Compleet (Eredivisie + International)
  • Ziggo Sport Totaal (Gratis i.v.m. Vodafone mobiel)

Ik zie deze combinatie van pakketten niet terug in het schema.

Bedankt alvast.

 

 

Mezz2408

Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

@Idefix 

 

Ik heb dezelfde combinatie als jullie en heb die vraag op pagina 1 gesteld en kreeg dit antwoord (ook de brief inmiddels gekregen):

 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/ESPN-wijzigt-programmering-per-1-augustus/bc-p/816656/h...

 

Ergo, Ziggo Sport blijft gratis bij je Vodafone mobiel abo en ESPN Compleet wordt €17,95 (vanaf september), dus per saldo betaal je vanaf september €7,00 minder dan je nu doet.

 

Hoop dat dit antwoord helpt 🙂

Idefix

Level 5
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Mezz2408 

 

Bedankt voor de toelichting, had de 1e post wel gelezen, maar blijkbaar niet helemaal begrepen.

Ik las ook over het (gratis) Film1 pakket bij bepaalde sportpakket combo's, daardoor werd het voor mij onduidelijk.

 

Toch jammer, had liever 7 euro minder en gratis Film 1 erbij gehad als trouwe goede Ziggo klant 😉

 

 

Mezz2408

Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

@Idefix 

 

Ik ook! Omdat in principe alle sportkanalen in ons pakket hetzelfde zijn als het nieuwe Sport Compleet. En bij dat pakket is Film 1 gratis.

 

Vraag me wel af of je als bestaand abonnee ESPN Compleet en Ziggo Sport straks kunt omzetten naar Sport Compleet voor €22,95 met gratis Film 1 er bij. Dan betaal je weliswaar €5,00 meer dan de combi Ziggo Sport en ESPN compleet, maar nog altijd €2,00 minder dan nu. En dan heb je Film 1 gratis. (Tenzij deze aanbieding alleen geldt voor nieuwe abonnees.)

 

Ben je wel dat gratis Ziggo Sport bij Vodafone mobiel kwijt, maar per saldo is het dus wel een uitbreiding t.o.v. onze huidige combinatie, die dan ook nog iets minder kost dan we nu betalen. En misschien kun je dan een ander gratis pakket kiezen vanuit je Vodafone abo.

 

Kan een Ziggo moderator hier zijn of haar licht over laten schijnen? Alvast bedankt! 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Mezz2408  

een moderator komt binnen 1 a 2 werkdagen langs het topic 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Mezz2408,

 

Op dit moment is het compleet-pakket waar Film 1 bij in zit alleen een 'overgangspakket' voor eerder omschreven scenario's. Op dit moment is het helaas dus niet mogelijk om je daar naar om te zetten. Ik begrijp in ieder geval dat het een aantrekkelijk pakket is en zal jullie wensen doorzetten!

Mezz2408

Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

@Alex 

 

Ik begrijp wat je zegt, maar overgangspakket betekent in dit geval toch dat diegenen die daar voor in aanmerking komen volgens de regels en daarvoor kiezen, bijv huidig ESPN Compleet, in principe vanaf dat moment permanent Ziggo Sport én Film 1 gratis er bij krijgen voor dezelfde prijs die ze nu betalen voor ESPN Compleet alleen? Tenminste, ik neem aan dat dat niet tijdelijk is. Dus uitbreiding met Ziggo Sport én Film 1 voor hetzelfde geld.

 

Qua zenders hebben zij dus straks exact dezelfde sportzenders als de abonnees, die nu al ESPN Compleet en Ziggo Sport hebben, los van het feit of ZIggo Sport nu als gratis pakket vanuit Vodafone mobiel is of dat ze daarvoor altijd de volle prijs hebben betaald. Sterker nog, per saldo hebben die abonnees altijd veel meer betaald dan diegenen die nu in aanmerking komen voor het overgangspakket vanuit alleen ESPN Compleet. Maar vervolgens komen ze niet in aanmerking voor het gratis Film 1. 

 

Dat lijkt mij een beetje krom en moeilijk te beargumenteren naar die abonnees toe.

 

Sterker nog, technisch gezien betaal ik Ziggo nu ook alleen voor ESPN Compleet. Dat ik Ziggo Sport in het verleden gekozen heb als gratis pakket bij mijn Vodafone Mobiel, is in de basis irrelevant. Ik had ook een ander pakket kunnen kiezen. Dat kan overigens per maand gewisseld worden. Stel dat ik dat doe en dus een ander gratis pakket kies, kom ik dan wel in aanmerking voor dat overgangspakket naar Sport Compleet + Film 1? 

 

Begrijp je wat ik bedoel Alex? Het rammelt en lijkt mij moeilijk uit te leggen.

 

Alvast bedankt voor je reactie!

Idefix

Level 5
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Ik reageer als aanvulling op de post van @Mezz2408 .

 

Ik ben het volledig met je eens dat het gevoel niet klopt voor de bestaande abonnees.

 

Ik vind het des te vreemder dat als je meerdere producten afneemt via Ziggo en Vodafone je geen recht hebt op een van deze overgangspakketten.

 

In mijn geval gaat het zelfs om ESPN compleet + Ziggo Sport totaal + Movies & Series XL + 2x Vodafone mobiel abonnement.

 

Ik begrijp dat ik vanaf nu 7 euro goedkoper uit ben per maand, maar ik had ook niet anders verwacht, omdat er immers 2 kanalen weg zijn gevallen bij ESPN.

 

En wat gaat er straks nog gebeuren als F1 en Engelse Premier League verdwijnen?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Mezz2408 & @Idefix,

 

Jullie zijn uitstekend te volgen 🙂 Ik moet een antwoord dan ook nog even schuldig blijven wat de mogelijkheden hiervoor zijn. Ik ga dit intern uitzetten en hoop spoedig met nieuws te komen.

Jacques54

Level 6
  • 105Posts
  • 10Oplossingen
  • 30Likes

Hoi,

Ik heb afgelopen zaterdag (07-08) gebeld met de klantenservice omdat ik een vraag had hoe het nu verder gaat met ESPN Compleet (Eredivisie + Internationaal)  waarvoor ik elke maand 24.95 Euro betaalde. De mevr. die mij hielp heeft toen niks verteld over de nieuwe voorwaarden/aanbieding van ESPN Compleet a 24,95, het toevoegen van Ziggo Sport Totaal + Film1 maar heeft mij een vergoeding gegeven en ESPN Compleet in prijs verandert in mijn abonnement van 24,95 naar 17,95 Euro.


Vandaag wederom gebeld met de klantenservice en de eerste persoon die ik aan de lijn had vertelde dat het onmogelijk is dat de aanbieding het toevoegen van Ziggo Sport Totaal en Film1 aan ESPN Compleet (voorheen Eredivisie en Internationaal) bestaat. Ook niet nadat ik herhaaldelijk vertelde dat er toch echt een bericht is geschreven door een Ziggo medewerker op de site van de Ziggo Community met die info. Dat ja en nee spelletje schoot niet op dus heb ik de verbinding maar verbroken.

Even later wederom gebeld met de Ziggo Klantenservice. Deze persoon vertelde mij dat ik recht heb op het toevoegen van Ziggo Sport Totaal + Film1 ook nu mijn prijs voor ESPN Compleet is verlaagd van 24,95 naar 17.95 Euro per maand.

Volgens mij klopt dit niet en nu een vraag aan een medewerker van Ziggo als dit laatste inderdaad niet klopt kunt u de actie van afgelopen zaterdag (07-08) het veranderen van mijn abonnement, ongedaan maken zodat ik per 1 september Ziggo Sport Totaal en Film 1 toegevoegd krijg?

 

Groeten J54

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3334Likes

Hey @Jacques54

Wat een miscommunicatie allemaal terwijl je vaker contact hebt gehad hierover! Ik snap dat je daarvan baalt. Je hebt intussen vast al de tabel in dit topic gevonden waarin duidelijk wordt dat je (Huidige pakket) ESPN Compleet had en toen door mijn collega om bent gezet naar het nieuwe ESPN Compleet wat in plaats van € 24,95, € 17,95 kost.

 

Ik wil je pakket met alle liefde weer omzetten maar op dit moment, gaat dat helaas niet. De 'oude' pakketten zijn niet meer te bestellen en de overige (overgangs) pakketten zijn niet beschikbaar. Hier vind je alle beschikbare pakketten. Mijn collega Alex heeft een aantal vragen omtrent de nieuwe pakketten uitgezet en als er meer info is dan laten we het weten onder dit topic. 

Jacques54

Level 6
  • 105Posts
  • 10Oplossingen
  • 30Likes

@ Mariska

Bedankt voor je info . 
Ik had die tabel idd wel gezien maar de personen van de telefonische helpdesk die mij afgelopen dagen ter woord hebben gestaan duidelijk niet. 
Ik hoop dat ik alsnog het upgradepakket kan krijgen vanuit mijn vorige ESPN abonnement ESPN Compleet à 24.95. Ik hoop toch niet dat door onkunde/miscommunicatie van de telefonische helpdesk dit niet meer kan.

Ik wacht jouw antwoord af.

Mezz2408

Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

@Alex 

 

Quote:

"Hi Mezz2408 & Idefix,

 

Jullie zijn uitstekend te volgen.

 

Ik moet een antwoord dan ook nog even schuldig blijven wat de mogelijkheden hiervoor zijn. Ik ga dit intern uitzetten en hoop spoedig met nieuws te komen." 

 

Is hier inmiddels al iets over bekend Alex? Het is inmiddels toch al weer een week geleden en ook zo september. Dankjewel!

etrip

Level 4
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

dit is nog al een koerswijziging. Ik had espn eredivisie met ziggo sport totaal. Kostte 19,95 per maand of zo.

Gezien alle sport op andere zenders en het feit dat de competitie was afgelopen heb ik deze stopgezet in mei met als idee, als de competitie opnieuw begint zet ik het weer aan.

 

In plaats van 19,95 betaal ik dan 32,90 euro (14,95 + 17,95).....

Dat is toch niet normaal. Moderators geven aan dat er wellicht een sport compleet gaat terugkeren. Wanneer dan. Heb al vaker overwogen om over te stappen naar een andere provider. Wanneer ik dan een vergelijkbaar pakket samenstelde scheelde de prijs niet echt veel waardoor ik niet overstapte. Ben tevreden over Ziggo, ben het gewend, geen verandering etc etc.

 

Maar dit.....

 

Peter1973

Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Moderators geven aan dat er wellicht weer een sport compleet komt? Ik krijg toch steeds meer het idee dat ze het zelf niet meer weten. Er is namelijk al een sport compleet. Dat heb ik zelf namelijk. Het bestaat al. Is 22,50 per maand. Om welke reden dan ook moeten nieuwe klanten maar de volle prijs betalen. Misschien zijn ze aan het uittesten hoeveel klanten zo maf zijn om het uiteindelijk dus voor de volle prijs te doen, dan gaan ze die sport compleet niet aanbieden. 

Pino2019

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb zojuist nog even Ziggo gebeld: Had aangegeven dat ik al jaren sport compleet heb maar juist juni/juli tijdelijk opzeg ivm geen voetbalcompetities en dan per 1 augustus weer sport compleet neem. DIt jaar kon ik dus alleen 2 losse abonnementen bestellen, inderdaad voor de prijs van 32,90 euro. Het is om de een of andere reden niet mogelijk om toch nog het pakket sport compleet te bestellen of andere combi( met Film 1 erbij leek me ook wel een mooie deal) . Misschien dus per 1 september nog, wat ik vaak hier zag langskomen. Zo niet dan is het waarschijnlijk voor ZIggo binnenharken wat ze kunnen omdat volgend jaar heel veel mensen zullen afhaken met Ziggo Sport omdat F1 en Premier League verdwijnen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi all,

 

Ik heb helaas nog geen concrete terugkoppeling hierover. Zodra ik meer weet, horen jullie van me!

sjorshoens

Level 4
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik las op de site dat sport compleet vanaf maandag 30 augustus te bestellen is zie bijlage

260BA4D2-1AFD-4989-AD5F-3787D77DD210.png

Idefix

Level 5
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Blijkbaar weet Vodafone/Ziggo woordvoerder Maxim Linders er alles van.

Blijft toch raar dat er intern bij Ziggo verder niemand op de hoogte is, of maar deels op de hoogte.

rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

ESPN Compleet + Ziggo Sport Totaal = Sport Compleet € 22,95

 

Het Sport Compleet pakket is nu te bestellen. Zie: Extra zenders | Televisie | Ziggo 

 

Klanten die nu een los abonnement hebben op Ziggo Sport Totaal € 14,95 + ESPN Compleet € 17,95 betalen nu de hoofdprijs van € 32,90. Kunnen deze klanten nu worden overgezet op het Sport Compleet pakket? Een verschil van € 9,95 per maand. 

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic