Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 68Posts
  • 3Oplossingen
  • 46Likes

ESPN wijzigt programmering per 1 augustus

ESPN past per komend sportseizoen de programmering aan. Op de ESPN-zenders kijk je een mix van nationale en internationale uitzendingen. Daarom wijzigen we de zenderpakketten.

 

Wat verandert? 

  • Eredivisie en Internationale wedstrijden kijk je nu op alle ESPN kanalen.
  • Het ESPN-pakket gaat van 6 naar 4 zenders: ESPN Compleet. Met op iedere zender méér live sport.
  • Heb je een Mediabox Next dan kijk je iedere speelronde minimaal 2 wedstrijden in Full HD HDR op het extra kanaal ESPN UHD.

Vanaf 26 juli wijzigen de namen van de verschillende ESPN-pakketten naar het nieuwe ESPN Compleet. Ben je een nieuwe klant dan bestel je het voor 17,95 euro per maand. Vanaf 1 augustus zie je de nieuwe programmering op de vier zenders. En vanaf die datum bestel je ook één type dagpas waarmee je 24 uur lang alle ESPN-kanalen kijkt.  

 

Brief of e-mail
Heb je een ESPN-abonnement, los of gecombineerd met een ander zenderpakket? Dan krijg je deze week een persoonlijke e-mail óf brief met hoe het precies zit met je extra zenders en wat je betaalt.

 

ESPN UHD voor Mediabox Next
Vanaf Eredivisieseizoen 2021-2022 zendt ESPN Eredivisiewedstrijden uit in Ultra HD. Alleen Mediabox Next gebruikers kijken het op een speciaal kanaal: ESPN UHD. Daar kijk je in zo’n scherpe kwaliteit dat je elk grassprietje ziet.​

 

Meer info
Mis je informatie in dit artikel? Of is er iets niet duidelijk? We lezen het graag in je reactie!

53 Reacties
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes

Vreemd, dan wil ik wel dat mijn abonnement wordt gecorrigeerd, want ik betaal 24,95 per maand voor ESPN compleet (heb dat pakket toen Ziggo Fox Sports Compleet aanbood)... en dat is voor 1 tot 31 augustus...Screenshot 2021-07-20 at 14.24.21.png

RvanS63

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afgelopen EK konden we met de NEXT NPO1 met UHD HDR ontvangen. Dit was voor vele abonnees een drama. Beeld was bij mij bijvoorbeeld erg donker. Klachten zijn bekend bij Ziggo maar is gedurende het EK nooit opgelost. Ik merk ook dat als ik Netflix kijk via de app van Ziggo een film in 4K HDR ook erg donker is, terwijl in alleen 4K een perfect beeld geeft. Kijk ik Netflix via de app van mijn Samsung TV dan is 4K HDR perfect! Formule 1 in 4K is overigens ook perfect.

 

Nu gaat ESPN dus ook UHD HDR uitzenden, hebben jullie dit al getest? Of wachten we af en is de kans groot dat door de HDR we ook weer een donker beeld gaan krijgen?  

mst1974

Level 7
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 8Likes

heb espn eredivisie en krijg dus kanaal 4 erbij maar moet dus na 12 maanden wel meer betalen?

Peter1973

Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Moet ik denken aan een kanaal waar ik naar toe kan zappen en ook reguliere uitzendingen kan zien of gaat het om een kanaal dat puur die paar hdr wedstrijden uitzenden zal? 

mst1974

Level 7
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 8Likes

hdr zender ken je alleen zien met media box next

transatlanticis

Level 6
  • 112Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

Ik heb geen brief of mail ontvangen. Heb zowel Ziggo sport + ere als ESPN internationaal. Heb geen behoefte aan een combi met Film1. Hoe gaat dit nu verder? Want een abonnement omzetten naar een product dat je eerder niet hebt afgenomen lijkt me een paar consumentenregels doorbreken. 

mst1974

Level 7
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 8Likes

waar wordt dat gemeld combi met film1 ?

dinandus

Level 9
  • 297Posts
  • 0Oplossingen
  • 184Likes

 Bij ESPN word uitgelegd dat er per zaterdag en zondag steeds 1 wedstrijd in hun eigen "UHD" met HLG wordt uitgezonden. O.a. vanwege de beperkte technische mogelijkheden die zij nu hebben en de grote te doen investeringen. Niet duidelijk of er op het UHD kanaal ook de normale HD wedstrijden te volgen zullen zijn, of dat we hiervoor op het standaard HD kanaal aangewezen blijven?  

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

@donnerd Laten we de verwarring snel weghalen! Als je nu ESPN Compleet hebt, dan wordt dit per 1 september automatisch aangepast naar Sport Compleet en Film1. Per 1 september worden dan de kanalen van Film1 en Ziggo Sport Totaal toegevoegd. De prijs van het pakket blijft ongewijzigd. 

Wanneer je liever een andere variant wilt, dan kun je dit via Mijn Ziggo gemakkelijk zelf aanpassen. De mogelijkheden vind je terug in het overzicht hierboven 🙂

@mst1974 ESPN Eredivisie wordt ESPN Compleet en de prijs blijft gelijk.

@transatlanticis Als je nog geen brief of email hebt ontvangen dan krijg je deze nog. Check ook voor de zekerheid of de mail niet per ongeluk in je spam folder is beland. Je kunt er uiteraard voor kiezen om door deze wijziging je zenderpakket(ten) op te zeggen of te wijzigen. Dit kan via je Mijn Ziggo account. 

Onderstaande tabel verduidelijkt hopelijk een hele hoop wat betreft de verschillende pakketten. 

Huidige pakket Nieuw pakket Prijs Bijzonderheden
ESPN Eredivisie ESPN Compleet Blijft gelijk  
ESPN International ESPN Compleet Gaat €5 omhoog Klanten ontvangen de eerste 12 maanden €5 korting
Eredivisie + Ziggo Sport Totaal Sport Compleet (ESPN + ZST) Gaat €3 omhoog Klanten ontvangen de eerste 3 maanden €3 korting
ESPN Compleet (Eredivisie + International) Sport Compleet & Film1 Blijft gelijk Ziggo Sport Totaal en Film1 worden per 1 september toegevoegd
Eredivisie & Ziggo Sport Totaal & Film1 Sport Compleet & Film1 Gaat €5 omlaag  


@dinandus Dit zou ik eerlijk gezegd niet weten. Waar heb je dit precies gelezen? En heb je al contact gehad met ESPN hierover? 

transatlanticis

Level 6
  • 112Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

Sorry, maar ik heb echt niets gehad. Er staat ook nog altijd geen nieuwe factuur klaar. En het schema vertelt niet helemaal wat er in mijn geval gaat gebeuren. Elders las ik dat mijn geval - Ziggo sport + ere en international los - ik opeens in dat pakket van Film1 terecht kom. Dat is zeer onwenselijk, het zou logisch zijn als ik naar Sport compleet ga met die 3 maanden 3 euro korting. Ik heb nooit om Film1 gevraagd, jullie kunnen dat ook niet ongevraagd toevoegen. Graag een oplossing anders overweeg ik hier melding van te maken bij de ACM, want jullie dienen 30 dagen voor de wijzigingen consumenten te informeren, zodat deze de tijd hebben dingen te wijzigen/op te zeggen. Half juli was nog steeds niets bekend. Het zou bovendien van de zotte zijn dat ik actie moet ondernemen om iets te voorkomen waar ik niet om gevraagd heb. 

transatlanticis

Level 6
  • 112Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

En voor de duidelijkheid in 'mijn ziggo' kan ik niets wijzigen en staan de oude pakketten nog. Mocht je enige irritatie bemerken, dat klopt. Dit gaat alles behalve netjes. Neem aan dat er geen 30 dagen opzegtermijn wordt gehanteerd, want dat mag helemaal niet bij wijzigende pakketten. In alle eerlijkheid hebben jullie hier een onbegrijpelijk zooitje van gemaakt. 

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

Tot op heden nog geen e-mail of brief ontvangen.

Ja, ik heb ook in de spammappen gekeken.

rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

Mijn broer heeft het ESPN Compleet pakket (€ 24,95 per maand). Dit is nog de oude kortingsprijs voor ESPN Eredivisie en International samen. Daarnaast heeft hij nog Ziggo Sport Totaal (€ 14,95 per maand). Tot op heden heeft hij ook nog geen mail of brief ontvangen. Ook in de spammappen gekeken. 

transatlanticis

Level 6
  • 112Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

Net een mail gehad. Ik word tegen mijn zin omgezet naar een pakket met film1. Daar maak ik bezwaar tegen, en is geen nette gang van zaken. Ook tegen het feit dat ik nu niet per direct wijzigingen kan doorvoeren. En niet kan profiteren van de drie maanden korting. Er worden hier flink wat consumentenregels overtreden door Ziggo. Wat ook opmerkelijk is, men laat in de maand augustus het oude bedrag betalen, terwijl nieuwe abonnees andere bedragen betalen en de zender indeling al gewijzigd is. Dat is ongekend. Ik ben me echt even aan het beraden hoe hier mee om te gaan. Zelden me zo gestoord aan handelingen van een bedrijf. 

transatlanticis

Level 6
  • 112Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

Er wordt dus letterlijk geïncasseerd voor een niet bestaand zenderpakket in augustus.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @transatlanticis , @Blauwvinger , @rick70 ,

 

De communicatie vindt plaats tussen 21 en 31 juli. Dus als jullie nog niets hebben ontvangen, gebeurt dat vandaag of deze week. Dat staat niet helemaal duidelijk in het eerste bericht, sorry daarvoor.

 

@transatlanticis - Je gaat inderdaad naar het 4e pakket in Mariska's overzicht. Uiteraard kun je via Mijn Ziggo eventuele gewenste veranderingen doorvoeren. De nieuwe opties zullen naar verwachting vandaag verschijnen. Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met een collega hierover.

 

Wat betreft de factuur: Je betaalt bij ons altijd vooruit. Wijzigingen worden altijd naderhand opnieuw berekend, zelfs als dit een wijziging aan onze kant is. Dit is daar helaas geen uitzondering op. In jouw nieuwe situatie betaal je €7,95 minder ten opzichte van de huidige.

Mezz2408

Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Kan iemand van Ziggo duidelijkheid verschaffen hoe het dan per 1 augustus zit met het gratis extra pakket naar keuze dat je als Ziggo klant krijgt bij de combinatie met Vodafone telefoon abo?

 

Ik heb in mijn bestaande abo ESPN Compleet (€24,95) en omdat ik mobiel via Vodafone heb, heb ik toendertijd Ziggo Sport Totaal als gratis pakket naar keuze gekozen.

 

Nu lees ik dat voor huidige ESPN Compleet abonnees, ESPN Compleet en Ziggo Sport Totaal per 1 september worden samengevoegd tot Sport Totaal (€22,95) per maand (pakket 4), dus per saldo zou ik dan per september €2 minder betalen dan nu en Film 1 er bij krijgen? Klopt dit?

 

Hoe zit het dan met het gratis extra pakket naar keuze vanuit die combi met Vodafone Mobiel?  Of kan ik vanaf augustus nog steeds kiezen voor ESPN Compleet voor €17,95 (dus voor mij €7,00 goedkoper dan nu) en blijft Ziggo Sport Totaal (zonder Film 1) dan mijn gratis pakket naar keuze? Want dat is natuurlijk voor mij de beste en goedkoopste optie en ik heb geen behoefte aan Film 1.

 

Behoorlijk verwarrend. In elk geval vast bedankt voor de antwoorden.

 

Overigens zie ik in mijn factuur voor augustus, dat ik voor die maand nog steeds €24,95 betaal voor ESPN Compleet, terwijl de tariefswijziging naar €17,95 per 1 augustus in zou gaan. Dat klopt dus toch ook niet? Wordt dat dan later verrekend?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Mezz2408 een moderator kan dat voor je uitzoeken

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Mezz2408

Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

@anoniemforum  :

 

Thanks. Had ik er al in staan. Dus als een moderator dat voor mij kan uitzoeken, graag.

 

Alvast bedankt en prettige avond. 🙂

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Mezz2408 ,

 

Goede vraag! Het gratis Ziggo Sport Totaal-pakket dat je krijgt door de Vodafone-combi blijft op die manier behouden.

 

Of kan ik vanaf augustus nog steeds kiezen voor ESPN Compleet voor €17,95 (dus voor mij €7,00 goedkoper dan nu) en blijft Ziggo Sport Totaal (zonder Film 1) dan mijn gratis pakket naar keuze? Want dat is natuurlijk voor mij de beste en goedkoopste optie en ik heb geen behoefte aan Film 1.

Dit klopt dus. Je wordt omgezet van het oude compleet naar het nieuwe compleet en gaat hiervoor €7,- minder betalen 🙂

 

 

Overigens zie ik in mijn factuur voor augustus, dat ik voor die maand nog steeds €24,95 betaal voor ESPN Compleet, terwijl de tariefswijziging naar €17,95 per 1 augustus in zou gaan. Dat klopt dus toch ook niet? Wordt dat dan later verrekend?

Yes, je betaalt bij ons vooruit. Deze wijziging zal op de volgende factuur met terugwerkende kracht zichtbaar zijn.

Mezz2408

Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Thanks @Alex  voor de reactie en uitleg.

 

Heb inmiddels een mail gekregen waarin dit ook bevestigd wordt.

 

👍

donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes

Dit gaat trouwens niet om een UHD kanaal.... ESPN gaat namelijk niet in UHD uitzenden, maar in full HD... dat de ESPN door de EBU het ineens UHD mag noemen... geeft Ziggo niet het recht de klant te misleiden.

sjorshoens

Level 4
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

beste medewerkers

wanneer komt sport compleet beschikbaar

maar staat geen prijs bij

 

Groetjes van Sjors Hoens

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

@sjorshoens Je kunt ESPN al bestellen via deze pagina. De prijs voor dit pakket is € 17,95 per maand. 

sjorshoens

Level 4
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hoi medewerkers 

wanneer komt combi pakket ziggo sport totaal en espn compleet beschikbaar 

hij zal 22.95 per maand kosten 

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic