Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

De badges zijn terug op de Community!

Terug van weggeweest! De badges zijn weer zichtbaar op je profiel. Van Mediabox Next Expert tot aan de badge voor je eerste 5 reacties op de Community. Badges maken jouw profiel weer helemaal compleet.

 

Wat zijn badges?
Een badge is een blijk van waardering voor verrichte activiteiten op de Community. De door jou opgeloste topics, de ontvangen likes of je positieve bijdrage aan een producttest zijn hier perfecte voorbeelden van.

 

Waar vind je je badges?
Op je profiel staan ze allemaal op een rijtje. Klik als je bent ingelogd op je avatar, ga naar Mijn Profiel en je ziet een overzicht van je laatst welverdiende badges. In het badgesoverzicht zie je al je verzamelde badges.

 

Stay tuned!

Was jij voor 27 januari al lid van de Community? Dan kan het zomaar zo zijn dat je binnenkort een badge erbij hebt. Stay tuned en houd de komende 2 weken je meldingen in de gaten.

 

Welke badges kan ik allemaal verdienen?
Op je eigen badges pagina in je profiel zie je welke badges je allemaal nog kunt sparen. Deze badges zijn lichter dan de rest. Door jouw activiteiten op de Community verdien je badges. Denk aan het geven van reacties, het geven van likes of wanneer jouw antwoorden zijn geaccepteerd als oplossing. 

 

Kan ik mijn badges ook verbergen voor anderen?

De badges die je hebt verdiend zijn altijd via je profiel zichtbaar voor anderen. 

 

Waar kan ik mijn e-mailmeldingen over badges beheren?

  • Klik op je avatar
  • Ga naar Mijn instellingen
  • Klik op ‘Abonnementen En Bladwijzers’
  • Navigeer naar ‘Meldingsinstellingen’ of klik hier
  • Kies bij 'Badges die ik verdien' de gewenste verzendfrequentie
  • Klik op 'Opslaan'

    Kies hier de frequentie waarop je e-mails wilt ontvangen over badges die je hebt ontvangen.
16 Reacties 16
R o b

Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes

@Marianne, ik wil een wens neerleggen om deze badges uit te kunnen schakelen in mijn profiel. Een ongewenst neveneffect van het toekennen van badges is de 'status' die sommigen er aan denken te kunnen ontlenen. Ik wil die versierselen helemaal kunnen verbergen. Het voegt niets toe aan de discussies op de community. Ik kom hier om informatie te zoeken en niet om te sparen. Daarvoor ga ik naar de supermarkt. Ik ben gek op voetbalplaatjes...

Hetzelfde geldt voor de titels onder je communitynaam zoals 'raadgever', 'expert', 'superexpert' en noem maar op. Ook die titels voegen niets toe aan een discussie. Ik wil dat kunnen verbergen. Is mijn antwoord als 'raadgever' meer of minder waard dan dat van een 'superexpert'? Ook hieraan zie ik in discussies wel eens dat communityleden daar wel eens opmerkingen over maken of zich er aan storen.

 

Wil je ze wel zien? Prima, maar val mij er niet mee lastig en laat mij kiezen wat zichtbaar is in mijn profiel!

Pottema

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Helemaal mee eens geen badges al die classificatie **bleep**

Pottema

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ben al weer helemaal klaar mee met die ziggo community ik zie dat het woord ** niet word weergegeven..... hypocriet gezeik.

 

*Bericht aangepast door moderator**

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey! 

De feedback om de bagdes en/of rol te verbergen is inmiddels door een aantal andere klanten ook gegeven. We zijn bezig met het vinden van een werkwijze hiervoor! Momenteel kan je dus inderdaad nog niet instellen dat deze niet zichtbaar zijn, maar wellicht dat dit in de toekomst wel (weer) mogelijk gaat zijn. 

 

@Pottema. Ik verzoek je hierbij om het hier gezellig te houden. Hou je berichten respectvol, zonder onnodig gebruik van scheldwoorden en ontopic. Check voor de zekerheid de huisregels nog even. 

paull

Level 6
  • 106Posts
  • 1Oplossingen
  • 85Likes

We zijn inmiddels bijna twee maanden verder, maar badges uitzetten kan nog altijd niet. Nog maar eens een extra impuls om daar een beetje vaart mee te maken, @Lycke. Zo moeilijk kan het niet zijn om dat infantiele gedoe facultatief te maken. Ik ben 60, geen 6.0. Ik snap best dat uw Amerikaanse baas een Amerikaans beloningssysteem denkt te moeten hanteren, maar bewaar dat alstublieft voor interne waarderingsmetingen.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

"Zo moeilijk kan het niet zijn om dat infantiele gedoe facultatief te maken. Ik ben 60, geen 6.0. Ik snap best dat uw Amerikaanse baas een Amerikaans beloningssysteem denkt te moeten hanteren, maar bewaar dat alstublieft voor interne waarderingsmetingen."

 

Beetje overtrokken dit. Je boodschap is zonder deze toevoeging al kraakhelder Paul.

 

Enfin, hoe staat het hiermee: De optie om badges uit te schakelen zit momenteel niet in het platform. We hebben onderzocht of we badges zelf weg kunnen halen bij specifieke voorwaarden met wat front-end codeerwerk, maar dat blijkt helaas niet te kunnen.

Die optie/functionaliteit moet dus ontwikkeld worden door de leverancier van het platform. Als onze leverancier dit ook een goed idee vindt zetten ze het op hun roadmap en dan kan het nog steeds lang duren voordat de functie ontwikkeld wordt (roadmaps zitten doorgaans al behoorlijk vol tot ongeveer een jaar vooruit).

Welke features op de roadmap komen is een kwestie van populariteit en haalbaarheid, wij hebben het idee ingediend bij de leverancier en als veel andere Communities ons idee steunen maakt het meer kans om snel opgepakt te worden. Momenteel nog geen nieuws op dit front, ik kan nu dus nog geen uitsluitsel geven of dit in de toekomst op de roadmap komt of niet.

paull

Level 6
  • 106Posts
  • 1Oplossingen
  • 85Likes

Wat vindt ZIGGO precies overtrokken aan de door jou geciteerde alinea, @Mark  Soms is een scherpe formulering nodig om een toch al enige tijd openstaande ergernis van een aantal ZIGGO abonnees vlot te trekken.

Weliswaar kom ik na het lezen van de volgende drie alinea's over opties en codeerwerk en functionaliteit en roadmaps en features en vooral geen nieuws op dit front niet verder dan 😂🤣😂🤣😂
Maar wel goed je best gedaan hoor Mark. Ik zeg "badge verdiend"!
s-l400.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@paull Je hebt een uitgebreid antwoord gekregen.

Sarcasme maakt je punt zeker niet sterker, eerder zwakker, een goede onderbouwing maakt je punt wel sterker.

 

Je schrijft: "Soms is een scherpe formulering nodig om een toch al enige tijd openstaande ergernis van een aantal ZIGGO abonnees vlot te trekken."

 

Ik heb hier op het forum niet meer dan een stuk of 20 reacties gezien over de batches en van mij mogen ook de batches liever vandaag weg dan morgen.

 

Maar als er zo weinig mensen over vallen, dan is er geen prioriteit en zal er niet snel tijd en geld ingestoken worden en snel een wijziging plaatsvinden en maakt één scherpe formulering geen enkel verschil in de hoeveelheid meningen en waarom zou ook maar één iemand onder de indruk raken van één scherpe formulering van één klant?

paull

Level 6
  • 106Posts
  • 1Oplossingen
  • 85Likes

Weet je @Bert Dat er een stuk of 20 reacties over 'batches' (sic) zijn, dat zegt echt helemaal niets. In een Nederlandse bioscoop kan je een Cinemascope-film met Dolby geluid foutief gekadreerd en in mono afdraaien en dan nog zal er niemand gaan klagen. Moet je voor de gein eens in India in een bioscoop gaan kijken als een projector er wat onscherp staat. De bezoekers breken de tent af. En terecht, want die mensen betaalden voor een onberispelijke bioscoopervaring. Zoals ik al bijna 25 jaar elke maand honderd euro (inflatiegecorrigeerd) lap voor een onberispelijke Ziggo-ervaring. Als iets niet onberispelijk is, zoals het voortdurend melden dat ik weer een badge heb gekregen omdat ik wat wijsheid heb gedeeld, dan behoud ik mij het recht voor daaraan binnen dit forum een paar regels te wijden. Op welke toon dan ook, binnen de grenzen van het betamelijke uiteraard. En als daar dan een vrij hilarische reactie van ZIGGO op komt met veel moeilijke woorden maar uiteindelijk met als inhoud 'het ligt buiten onze macht', dan reageer ik daar inderdaad met enig sarcasme op. Zoals ik ook mijn kleinkinderen met vrolijk sarcasme corrigeer als die roepen 'het is niet mijn schuld hoor, opa! Ik kan er niks aan doen!'.

paull

Level 6
  • 106Posts
  • 1Oplossingen
  • 85Likes

Nou @Mark  
Even contact gehad met de bouwer van jullie community CMS. Die denken gelukkig mee en komen met de volgende, redelijk snel te implementeren oplossing:

Set up a specific rank with the same title as an existing rank, and allocated it to that member - no progression, no ranking gamification.

Set the No Gamification rank to be role-based, with badges, you can then set a role to "view badges". 

Hopefully then if you have any other old-schoolers for whom gamification is a deal breaker, then you can just assign this role in the future.

Het is allemaal niet heel moeilijk. Het is meer een kwestie van willen dan van kunnen. Maar dat ik dat al vermoedde, had je vast al wel begrepen.

paull

Level 6
  • 106Posts
  • 1Oplossingen
  • 85Likes

Niks te danken hoor @Mark Z, graag gedaan.

Annechienregina

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Wat is eigenlijk de bedoeling van deze badges? Levert dit wat voordeel op voor degene die ze verdient?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Annechienregina nee , dat niet

Annechienregina

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Oké, het is dus voor de fun. Dankjewel Mr Chip!

Pottema

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Als Ziggo nu eens begint met ons te informeren als ze bijvoorbeeld op de achtergrond op kan.14 gaan experimenteren met beeld instellingen en wij b.v. racecafé kijkers niet weten wat er is met mijn tv en presentatoren met vuurrode gezichten ga ik mijn Sony tv mijn Harman en de Next mini resetten en nog meer gekloot gevloek en gescheld en dan is het nog niet goed. Dan maar naar Mijn Ziggo en wegens drukte, de volgende dag pas antwoord krijgt en dan pas hoor dat ik in de community maar moet kijken zit ik niet op een badge te wachten, maar op voorkennis van Ziggo middels een mail zodat ik weet dat jullie overdag gaan kloten met instellingen en dat het niet aan "onze" apparatuur ligt.......tot genoegen u!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Pottema offftopic heeft niks met het onderwerp van dit topic te maken

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic