Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2718Posts
  • 288Oplossingen
  • 1882Likes

De Ziggo snelheidsverhoging komt eraan!

Let op: De nieuwe snelheden worden gefaseerd uitgerold in de periode van 4 juli tot en met 14 juli. Hier hoef je niets voor te doen. Nadat de nieuwe snelheid actief is, wordt iedereen door Ziggo op de hoogte gebracht.

Klanten zijn steeds meer online voor verschillende doeleinden: streamen, thuiswerken, videobellen, gamen en shoppen. We doen dat met steeds meer apparatuur en steeds meer tegelijkertijd. Onderzoek onder klanten laat zien dat zij het zeer waarderen dat Ziggo internet met het gebruik meegroeit. Daarom verhogen we ieder jaar de capaciteit van ons krachtige GigaNet. Zo blijft het internet stabiel, snel en veilig en heeft de klant bij Ziggo ‘internet waar je op kunt rekenen’.  

Bij welke particuliere pakketten gaat de internetsnelheid omhoog?

Pakket Huidige snelheid Nieuwe snelheid
Basic 40/5 Mbps 50/20 Mbps 
Start 75/10 Mbps 100/20 Mbps 
Start XXL 150/15 Mbps 200/20 Mbps
Complete 300/30 Mbps 350/35 Mbps

Bij welke zakelijke pakketten gaat de internetsnelheid omhoog?

Pakket Huidige snelheid Nieuwe snelheid
Zakelijke Internet Start 100/30 Mbps 200/30 Mbps
Zakelijk Internet Giga 1000/50 Mbps 1000/70 Mbps

Wat moet ik doen om de snelheidsverhoging te krijgen?

Om de nieuwe internetsnelheid te krijgen hoef je niks te doen. Tussen 4 en 14 juli wordt de snelheid automatisch verhoogd. Je wordt door Ziggo op de hoogte gebracht als de snelheidsverhoging bij jou is doorgevoerd.

Wat kan ik doen als ik op 15 juli nog niet de juiste snelheid heb gekregen?

Mocht je na 15 juli nog niet over de jusite snelheid beschikken, herstart dan het modem en check de snelheid.

Is mijn modem geschikt voor deze hogere snelheid?

Vrijwel alle modems zijn geschikt. Heb je toch nog een ouder modem die nieuwe snelheid niet ondersteunt? Dan hoef je géén contact op te nemen met Ziggo. Heb jij namelijk een ouder modem?  Dan word je door ons in de week van 18 juli geïnformeerd en kun je via de bevestigingsmail aangeven of je een nieuw modem wilt ontvangen of juist niet. 

Ben je nieuwsgierig of de snelheidsverhoging bij jou al actief is? Verbind dan je computer of laptop met een internetkabel aan je modem. Sluit alle andere tabs en programma's. Je wifi-snelheid is meestal lager dan deze maximale internetsnelheid van je abonnement. Test de wifi op je smartphone of tablet op ongeveer 2 meter van je modem

< Doe de speedtest >

Heb je een vraag of opmerking? Laat dan een berichtje achter. 

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic