Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2168Likes

De Olympische Spelen Tokyo 2020 beleef je op Eurosport 4K

Vanaf 21 juli volg je via Eurosport de Olympische Spelen Tokyo 2020 in 4K op kanaal 999. Eurosport 4K zendt hierop het beste van de Olympische Spelen uit.

 

Wat heb je nodig om haarscherp beeld in 4K te beleven op Eurosport 4K?
Om de Olympische Spelen in 4K (UHD) te bewonderen heb je de Mediabox Next in combinatie met een Ultra HD tv nodig.

 

Full HD? Ultra HD? 4K? Hoe zit dat ook alweer?
Het heeft allemaal te maken met de scherpte van het beeld. Hoe meer pixels, hoe scherper jij op de actie zit. 'Maar hoeveel pixels heeft 4K dan?' Goeie vraag, vier keer zoveel. Ter illustratie het rekenvoorbeeld:

Type TV Resolutie Pixels
Full HD 1920 x 1080 2.073.600
Ultra HD (4K) 3840 x 2160 8.294.400

 

Ruim 8 miljoen pixels. Je hoeft dus niet meer te wachten op de fotofinish.

Kan ik een 4K-uitzending ook opnemen in 4K-kwaliteit?
Je kan de 4K-uitzendingen opnemen in 4K-kwaliteit mits deze is aangesloten op een Ultra HD tv. Mocht je in het bezit zijn van twee Next boxen, dan kun je de opname óók op de tweede Mediabox Next bekijken mits deze de box is aangesloten op de Ultra HD tv.

 

Kan ik via Ziggo GO of Ziggogo.tv ook de Olympische Spelen Tokyo 2020 bekijken of terug kijken?

Nee, de Olympische Spelen op Eurosport 4K zijn alleen te zien wanneer gebruik wordt gemaakt van een Mediabox Next in combinatie met een 4K-tv op kanaal 999. 

 

 

Technische specificaties (afhankelijk van de leverancier)

FPS 50 frames per seconde (2160p50)
Distributie DVB-C
Bitrate +/- 21 Mbps
Kanaalnummer 999 
*Technische specificaties kunnen afwijken

 

Ervaar je donker beeld op je UHD tv in combinatie met 4K content? Lees dan hier alle tips en trucs.

 

Wil je meer weten? Laat dan een berichtje achter.

36 Reacties 36
pjutr

Level 6
  • 95Posts
  • 4Oplossingen
  • 33Likes

Met de wederom vrij fletse beelden van Eurosport 4K, is de conclusie gerechtvaardigd, dat HLG en de Ziggo Mediabox Next een zeer ongelukkige combi vormen. 

Het beeld is alleen te pruimen als ik handmatig de HLG uitzet (dus geen automatische detectie daarvan toestaat) en Traditioneel Gamma forceer. (Panasonic tv uit 2020)

 

Jammer dat veel duur betalende abonnees van 4K via C+ verstoken blijven. Het zou mij mooi vergelijksmateriaal opleveren.

 

Maar op dit moment: opnieuw een veel beter beeld via Eurosport HD. En dat is dus alleen bij HLG uitzendingen via de Mediabox!

Menzo

Level 9
  • 306Posts
  • 2Oplossingen
  • 122Likes

Het geluid kraakt bij mij, hebben jullie dat ook?

FlorisMouwen

Level 5
  • 77Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

Ja het geluid kraakt hier ook. 

Ook is het beeld bij de wedstrijd van het Nederlandse dames voetbal schokkerig. Op Eurosport HD is er niets aan de hand (op een knipperende branding logo na).

 

Het beeld is overigens erg goed (ondanks het schokken). Beter dan het EK. Nu zijn ook alle camera's 4K ipv de 8 van de 30 bij het EK

npbakker

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier kraakt het geluid (en op hetzelfde moment schokt het beeld) ik heb nog geen oplossing gevonden (of het ligt niet aan mij, dat kan ook 😉). Als iemand iets weet hierover, hoor ik dat graag... 

FlorisMouwen

Level 5
  • 77Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

De herhaling van Zweden - VS is wel vloeiend maar het geluid is niet goed. Ook is het beeld niet helemaal goed gepositioneerd. Ik mis nogal wat horizontale beeldlijnen aan de bovenkant. Ik vermoed dat de problemen bij Eurosport liggen. Hopelijk is het morgen beter.

Stefankl1997

Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Het is echt belachelijk dat Ziggo mensen met compatibele hardware en CI+ volledig buitenspel zet om hun Mediabox next te slijten. Dat veel te dure kastje zou de beste kijkervaring bieden, mag ik misschien zelf bepalen wat ik de beste kijkervaring vind? 

Ziggo is het smerigste bedrijf aller tijden. Het is een monopolist die nog nooit een seconde naar haar klanten heeft geluisterd of zich er om bekommert heeft. Je bent als klant gewoon één van de paar miljoen klanten. Ze malen niet om een klant meer of minder. Ziggo is steeds meer bezig met het verschralen van aanbod en keuzevrijheid. Echter gaat de prijs van de abonnement gewoon ieder jaar omhoog. Terwijl ik denk dat Ziggo hard zijn best moet gaan doen nu Glasvezel In opkomst is. Ziggo heeft zonder Ziggo Sport (lees Formule 1) en Movies & Series XL niet veel meer te bieden.

Ik zou ook iedereen die de mogelijkheid heeft om over te stappen op glasvezel, aan willen raden om dat te doen. De snelheid is vaak hoger, het netwerk is veel betrouwbaarder en de meeste abonnementen zijn veel goedkoper. 

Oja waarschijnlijk wordt dit bericht door een moderator verwijderd omdat ik te veel naar Glasvezel verwijs. Dat gebeurt op dit Forum

Stefankl1997

Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

@pjutr 

 

Ziggo biedt 4K alleen aan op de mediabox Next omdat dat de beste kijkervaring zou bieden. Als dit de beste kijkervaring is dan gaat er iets goed mis. Ziggo moet eens kappen met dat protectionistische gedoe en eens accepteren dat hun eigen hardware niet het beste is wat er op de markt te verkrijgen is. 

npbakker

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zweden - USA is prima qua beeld nu... Het enigste verschil... Geen commentator. Ik vermoed dat het aan eurosport ligt, of aan de aanvoer van het 4K signaal. Ik hoop dat het zo blijft, dan is het wel om aan te gluren... 

dinandus

Level 9
  • 296Posts
  • 0Oplossingen
  • 182Likes

Er is ook een Engels geluids track voorhanden. 

Beeld, close ups zijn met name wel scherp en kleurrijk. Het veldoverzicht ziet er slecht uit, mag wel scherp zijn, maar niet erg goed van kleur. 

Nu in de herhaling, samenvatting, weer hetzelfde mindere Nederlandse toch haperende geluid. 

Het Engelstalige geluidspoor is stuk beter en voor mij nu de betere. 

Er zal nog wel een en ander nader ingeregeld moeten worden? 

Trouwens in vergelijking met dit UHD kanaal is het HD kanaal niet om aan te zien, lijkt wel of hier de beeldkwaliteit nog verder naar beneden geschroefd is, om toch maar het UHD beeld extra ruimte te geven....

 

Is er trouwens ergens een overzicht met wat wij in UHD aan sporten kunnen kijken?  

De tv gids met een terugblik met de Nederlandse dames, echter nu is Zweden-USA in plaatst van hetgeen de gids aangifte. 

FlorisMouwen

Level 5
  • 77Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

De Engelse track was bij de liveuitzending van het Nederlands elftal ook aan het kraken.

 

Overigens is het erg jammer dat we weer terug moeten naar HD voor de champignons league 😞 Echt erg hoe snel je gaat wennen aan UltraHD met HLG HDR.

JaWBerrY

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het is zoals hierboven al opgemerkt schandalig dat dit enkel via de Next wordt doorgegeven en niet via CI+. En dan ook nog eens geen extra Next kunnen leveren. Langzaam aan toch mijn horizon eens verbreden m.b.t. andere providers.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Stefankl1997 "Oja waarschijnlijk wordt dit bericht door een moderator verwijderd omdat ik te veel naar Glasvezel verwijs. Dat gebeurt op dit Forum. "

 

Gelukkig is dat nog nooit gebeurt op dit forum en gaat dat ook niet gebeuren, duidelijk gefundeerde kritiek is geen enkel probleem.

Alleen zinnen / woorden die je je 10 jarige dochter of zoon niet zou willen laten lezen en persoonlijke aanvallen of beledigingen en/of volledig off-topic gaan wordt verwijderd.

 

"Het is echt belachelijk dat Ziggo mensen met compatibele hardware en CI+ volledig buitenspel zet om hun Mediabox next te slijten."

Vergeet niet dat de huidige 4K uitzendingen nog allemaal testuitzendingen zijn van de diverse leveranciers van de 4K beelden en geen reguliere mogelijkheden, wie weet wat de toekomstmogelijkheden zijn.

 

"Het is een monopolist die nog nooit een seconde naar haar klanten heeft geluisterd of zich er om bekommert heeft."

Ziggo is geen monopolist, je geeft zelf al aan dat er meer mogelijkheden zijn via b.v. glasvezel, ook heb je nog de koperkabeltjes van KPN en 4G, dus keuze genoeg, ze hebben alleen daar niet de CI+, dus daar kun je die ook niet gebruiken.

 

"De snelheid is vaak hoger, het netwerk is veel betrouwbaarder en de meeste abonnementen zijn veel goedkoper."

De snelheid kan hoger zijn, de TV kwaliteit is dat meestal niet.

betrouwbaarheid zie ik niet direct als ik de fora van de diverse providers bekijk en de prijs zie ik niet veel afwijken als ik daar een vergelijkbare mogelijkheden kies.

 

Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

JaWBerrY

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Bert @Stefankl1997

 

"Vergeet niet dat de huidige 4K uitzendingen nog allemaal testuitzendingen zijn van de diverse leveranciers van de 4K beelden en geen reguliere mogelijkheden, wie weet wat de toekomstmogelijkheden zijn"

 

Dat is zo, maar dat "testen" kan ook op de CI+ module toch? Bovendien zijn de F1 en de NBA finals op Ziggo Sport geen test. Het gaat mij met name om de reden die Ziggo hiervoor opgeeft, dat het om de gehele kijkervaring gaat en daarom alleen de Next wordt ingezet. Die kijkervaring wordt dus voor mij bepaald. Mijn kijkervaring wordt er ook niet beter op wetende dat ik Formule 1 op de Next in 4K had kunnen kijken en ik als net zoveel betalende klant het nu met de CI+ module met minder moet doen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

"Die kijkervaring wordt dus voor mij bepaald. Mijn kijkervaring wordt er ook niet beter op wetende dat ik Formule 1 op de Next in 4K had kunnen kijken en ik als net zoveel betalende klant het nu met de CI+ module met minder moet doen."

 

De kijkervaring wordt ook bepaald door de keuze van het abonnement.

Het is overal hetzelfde, betaal je meer krijg je meer.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5731Posts
  • 596Oplossingen
  • 3310Likes

Hi all! 

Ik zie dat de reactie die we hadden geplaatst in dit topic, niet juist is ingeladen. Sorry daarvoor! 

Meerdere klanten melden dat ze een haperend beeld en geluid op Eurosport 4K, kanaal 999. Andere 4K zenders werken wel correct. Dit probleem is bij ons in onderzoek. 

Stefankl1997

Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

@Mariska waarom reageert Ziggo niet op de vele klachten wat betreft het feit dat Ziggo weigert om 4K zenders open te zetten voor mensen met een CI+ module. Jullie zeggen de beste kijkervaring te willen bieden door jullie veel te dure Mediabox next het alleenrecht te geven, maar dat lijkt niet echt te lukken!  

 

Misschien heb ik wel de beste kijkervaring in combinatie met mijn LG OLED TV en CI+ Module. 

JaWBerrY

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Bert ik heb het duurste abonnement mét een Next. Echter heb ik 3 OLED schermen in huis waarbij ik dus bij 2 een CI+ module dien te gebruiken daar Ziggo geen extra Next levert. En op die 2 kan ik dus geen 4k ontvangen. Ik ben zeker bereid te betalen. Als Ziggo aanbied om 4k uit te zenden op CI+ modules voor 5 euro per maand zou ik dat doen

CaWe

Level 7
  • 171Posts
  • 4Oplossingen
  • 31Likes

Hier op Eurosport 4k via next geen commentaar, op zowel d geks als Nederlands audiospoor.

Kan het commentaar van het HD kanaal (20) niet worden toegevoegd,als hier gelijke beelden zijn? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8943Posts
  • 1051Oplossingen
  • 3971Likes

@Mariska waarom reageert Ziggo niet op de vele klachten wat betreft het feit dat Ziggo weigert om 4K zenders open te zetten voor mensen met een CI+ module. Jullie zeggen de beste kijkervaring te willen bieden door jullie veel te dure Mediabox next het alleenrecht te geven, maar dat lijkt niet echt te lukken!  

 

Misschien heb ik wel de beste kijkervaring in combinatie met mijn LG OLED TV en CI+ Module. 

Hi @Stefankl1997 - Volgens mij reageren we daar gewoon op, alleen is het niet het antwoord waar je op hoopt en je bent het er niet mee eens. Dat kan ik helaas niet mooier maken dan het is.

 

Je geeft eerder aan "Oja waarschijnlijk wordt dit bericht door een moderator verwijderd omdat ik te veel naar Glasvezel verwijs. Dat gebeurt op dit Forum" 

We verwijderen alleen berichten als ze ingaan tegen onze huisregels. Jij mag prima andere providers bespreken, zolang dat niet volledig off-topic is.

 

--

@CaWe - We zijn op de hoogte  van het probleem met het (soms) ontbreken van het commentaar en hebben dit in onderzoek, dank voor je melding!

Uitgelicht topic