1
Vraag
2
Reageer en help mee
Poeleke

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

BOSE ST 300 Aansluiten op Mediabox XL en koppelen afstandsbediening met BOSE als universele afstandsbediening

 

Voor de beste aansluiting. Snelle HDMI kabel van Mediabox XL naar TV Ingang. Tevens een HDMI kabel van je TV ( HDMI ARC uitgang) naar BOSE ST300 HDMI ARC Ingang. Tevens een optische kabel installeren vanuit de Horizon naar de BOSE ST 300. Nu kun je radio van de Horizon afspelen op de Bose zonder de TV aan te zetten.
Veel mensen ondervinden problemen met de ARC HDMI uitgang van de Samsung tv icm met Bose ST 300.Indien geen geluid over de Bose bij bediening van netflix of YouTube via TV ga dan als volgt te werk. Stroom af van de Bose soundbar en tevens van je TV een 60 sec. Trek ook de HDMI kabel op de TV ARC uitgang los. Zet nu alles weer onder spanning en ga naar de instellingen van je TV. De geluidsuitgang van je TV moet geselecteerd staan op HDMI ontvanger, dus niet op TV luidspreker. Stop hierna de HDMI kabel erin, en ja hoor hij doet het!

Afstandsbediening BOSE ST300 universele afstandsbediening als hoofdunit met behoud van alle functies op de Mediabox XL.

Hoi iedereen en ook de Ziggo helpdesk. Wat absoluut onmogelijk leek is gelukt. Veel mensen ondervinden problemen met het koppelen van de Mediabox XL afstandsbediening met de afstandsbediening van de Bose ST 300 Soundbar. Het is volgens de kenners alleen mogelijk om de Mediabox XL als universele afstand bediening te gebruiken, alleen heeft dit als groot nadeel dat niet alle functies van de ST 300 aangestuurd kunnen worden. Andersom is volgens de forums en helpdesk Ziggo niet mogelijk. Temeer omdat de code van de Mediabox XL afstandsbediening ontbreekt op alle lijsten met codes. Echter is het mij wel gelukt om de afstandsbediening Bose als hoofd in te stellen. Pak daarvoor de handleiding van de Bose hoe je dient te programmeren. Pak de code van de UPC satelliet ontvanger en toets deze in. Hij zal hem niet gelijk vinden maar door het gehele bereik te doorzoeken met het pijltje omhoog van de volume toets vind hij hem tenslotte toch. Alle functies van de Mediabox XL kun je gewoon vinden via MENU op de afstandsbediening van de Soundtouch ST 300 Bose. Succes........... niet te snel opgeven zie je wel! :wink:

17 Reacties 17
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Bedankt Poeleke, dit is nog eens klanten helpt klanten informatie waar we iets aan hebben. Super bedankt en ik denk dat je er veel andere mensen ook mee helpt en/of hebt geholpen.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Bedankt @Poeleke! Om jouw tip onder de aandacht te brengen in de rubriek 'randapparatuur', heb ik deze sticky gezet. Met andere woorden: het staat vastgeprikt bovenaan 🙂
Gebruiker85

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een Bose Soundtouch 300 en zelfs met de UPC code krijg ik hem niet gekoppeld.
De code van UPC die ik gebruik is 02451.
Ik heb ook de volume omhoog gebruikt om het hele bereik te doorlopen en het werkt niet.

Nog tips wat ik fout doe?
Wim312

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wim312 Nieuwkomer 1 reactie 1 dag geleden
Hallo mensen, ik had een zelfde soort probleem en heb tevens de oplossing voor dat probleem gevonden; Allereerst is het belangrijk om het merk van je mediabox op te zoeken (in mijn geval en vele anderen is dit Samsung met daarbij de code 0060). Daarna zoek je de code op in het 'Universal Remote Device Codes' boekje (op internet te vinden). Vervolgens houd je de knop van de bron die je wilt koppelen ingedrukt tot alle bron-knopjes branden en typ je de gevonden code in. Daarna druk je op de plus volume knop en test je de connectie met een kanaal te selecteren of een menu te openen (kan je geheel zelf bepalen, maar het gaat om het testen of hij het doet). Herhaal dit proces totdat de connectie werkt, dit kan een aantal keer voorkomen maar uit ervaring is het binnen 10 keer altijd wel gelukt (in mijn geval was dit 3 keer). Wanneer de connectie is gemaakt druk je op 'Exit' en ben je klaar ?
Inga

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel Poeleke! Ik heb het op de door jouw beschreven manier aan de praat gekregen.
Een kleine aanvulling: in de gebruikershandleiding van de Bose staat dat je bij het testen de knop "guide" moet gebruiken. Daar lukt het niet mee, maar als je de knop "menu" gebruikt gaat het wel!
wilde316

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Voor degene die nog zoekende zijn naar de code voor de Horizonbox t.b.v. de BOSE AB.
Bij mij werkt de code 07754.
Instellen volgens de BOSE handleiding.
Veel plezier ermee!

Groet, Martin
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
wilde316

Dank voor het delen van deze oplossing, nu hoeven anderen niet zolang te zoeken.
Kwhjvanderkamp

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
!!! Forget Cable code Samsung 00060 !!! This one does NOT work !!! As '@wilde316' told use 07754 !!!

Note, I do NOT know if or when ZIGGO will scatter an new update around telling devices '07754' is not valid anymore. Since I own a Bose 300 ST, I noticed already for the third time that an update of Ziggo interferes, blocks or resets my fully functioning system.
1) Vertel er ook bij dat het alleen lukt, de Horizon box te benaderen via het AUX knopje, eerder, driekwart jaar geleden, kreeg ik vanuit de Bose helpdesk, gehuisvest in Barcelona, de instructie de Horizon box te benaderen via het meest rechterknopje van de tweede grijze knoppenbalk, die onder het [Bluetooth]-knopje (icoontje lijkt op een play station), wat toen wel lukte, nu niet meer (met code 00060), behalve dan dat ik een menu getoond krijg en vervolgens een complete 'freeze' van de Horizon box). Nogmaals probeer het met code 07754 en precies de Bose handleiding volgen, ook de knopjes niet-te-snel-in-toetsen.
2) In mijn situatie werden de instructies, ingegeven op de Bose remote control, pas bij de derde poging; met code 07754 (Boselijst: Cable section: Device: UPC Cablecom) door de Samsung Horizon box geaccepteerd (door precies de test procedure te volgen: intoetsen [Vol+]-knopje en direct daarna [menu]-knopje (er wordt kennelijk een intern lijstje afgewerkt, anderen noemen dit een code reeks, dat is zeer verwarrend).
3) Degene die de hierboven voorstelde methode ook succesvol hebben afgerond zullen gemerkt hebben dat het (test)-instructieknopje [Guide] NIET meer werkt, het [MENU]-knop WEL (ze hebben er mee getest, niet waar!). Dit betekent echter niet dat de TV-'guide' niet meer te vinden is, echt wel!, maar via het [MENU] (2-staps), dus niet via het knopje [GUIDE] die is nu functieloos.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
KWHJVANDERKAMP Misschien helpt dit topic je verder:

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/bose-aansluiten-op-mediabox-xl-18923

Hoi iedereen en ook de ZIGGO helpdesk. Wat absoluut onmogelijk leek is gelukt. Veel mensen ondervinden problemen met het koppelen van de Horizon afstandsbediening met de afstandsbediening van de BOSE ST 300 Soundbar. Het is volgens de kenners alleen mogelijk om de Horizon als universele afstand bediening te gebruiken, alleen heeft dit als groot nadeel dat niet alle functies van de ST 300 aangestuurd kunnen worden. Andersom is volgens de forums en helpdesk Ziggo niet mogelijk. Temeer omdat de code van de Horizon afstandsbediening ontbreekt op alle lijsten met codes. Echter is het mij wel gelukt om de afstandsbediening Bose als hoofd in te stellen. Pak daarvoor de handleiding van de Bose hoe je dient te programmeren. Pak de code van de UPC satelliet ontvanger en toets deze in. Hij zal hem niet gelijk vinden maar door het gehele bereik te doorzoeken met het pijltje omhoog van de volume toets vind hij hem tenslotte toch. Alle functies van de Horizonbox kun je gewoon vinden via MENU op de afstandsbediening van de Soundtouch ST 300 Bose. Succes........... niet te snel opgeven zie je wel!
Giraffe18

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas werken de codes 00060 en 07754 hier allebei niet. Hebben jullie ook een Samsung tv, een Samsung mediabox XL en een Bose Soundtouch 300? Met de code 00060 koppelen we wel de tv aan de afstandsbediening, maar niet de box? Hebben jullie nog tips? Gebruiken jullie AUX of de TV knop voordat je de code invoert?

Kwhjvanderkamp
Poeleke
wilde316
Be rt
Gebruiker85
Kwhjvanderkamp

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, niet een Samsung TV, wel een mediabox XL Alleen aan de praat gekregen met code 07754. Misschien overbodig, maar ik heb ook de optische kabel aangesloten tussen Homebox en Soundbar (wat niet nodig zou moeten zijn). Echt tevreden ben ik niet. Hoewel de Homebox nu eindelijk reageert op de remote control van de soundbar reageert het ook vreemd. Onder het AUX knopje: Mediabox gaat aan, gaat tv uit daarna weer aan en ook de soundbar flipt aan, nog een keer gaat Mediabox uit, TV ook maar flipt ook weer aan idem soundbar, moet pianospelen op het hele systeem uit te krijgen, het is een lastig en hardnekkig probleem, gewoon blijven proberen ook met code 0060 schijnt het te moeten lukken, betere tip heb ik momenteel niet
Kwhjvanderkamp

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
UPDATE: Goal reached!!
First! Remark earlier post "Forget Cable code Samsung 00060, this one does NOT work. As wilde316 told use 07754!" is actually not correct! Waarom? Code 07754 werkt wel, maar heeft als bijverschijnsel om de HORIZON mediabox XL in ‘stand by’ te krijgen, het ding ‘zodanig’ in ‘stand by’ schiet dat de doorvoer van het kabel signaal naar een ‘child’ media box (SL) ook wordt geblokkeerd; een situatie die je niet wilt als ook TV wordt gekeken op een tweede plek. Code 07754 is niet valide!

Uiteindelijk blijkt code 00060 wel de meest valide. Echter daar waar de handleiding spreekt van de code testen via knop GUIDE (op de Bose remote control) heb ik het alleen voor elkaar gekregen te testen met knop MENU (dan kom je ook in de TV gids terecht maar via OK).

Gevolg stappenplan
Start Alle apparaten staat UIT
Stap 1 Alle apparaten aanzetten, begin bij voorkeur met een ‘schoon’ afstandsbedieningsgeheugen
Stap 2 ‘Reset’ de Remote Controle met code 981. Hoe?
1-Kies één van de bronknoppen en houdt deze vast tot ALLE bronknoppen oplichten,
2-Laat dan los, de gekozen bronknop blijft oplichten.
3-Voer in: 981. Let op: de gekozen bronknop knippert 1x.
Opmerking: De geheugenruimte onder ALLE bronknoppen wordt gewist
(het maakt dus niet uit met welke bronknop is begonnen).
Stap 3 Kies TV icoon en houdt deze knop vast tot ALLE bronknoppen oplichten, laat los en de TV icoon bronknop blijft oplichten.
Voer in: 00000 (Sony TV), daarna op knop VOL+ en daarna op knop MENU.
Het TV menu wordt getoond (niet de TV gids).
Bevestig de code met knop EXIT.
Stap 4 Kies KABEL icoon en houdt deze vast tot ALLE bronknoppen oplichten, laat los en de
KABEL icoon bronknop blijft oplichten.
Voer in: 00060, daarna op knop VOL+ gevolgd door knop MENU (NIET knop GUIDE ).
Wordt géén HORIZON media box XL menu getoond, dan nog twee of drie keer op knop VOL+
klikken steeds gevolgd door knop MENU. Na twee (of drie keer) wordt het HORIZON media box
XL menu getoond, bevestig de gekozen code (00060) met knop EXIT.
Opmerking: In een eerder ‘post’ heb ik op instigatie code 07754 genoemd. Deze werkt wel,
maar heeft als bijverschijnsel om de HORIZON mediabox XL in ‘stand by’ te krijgen, het
ding ‘zodanig’ in ‘stand by’ schiet dat de doorvoer van het kabel signaal naar een ‘child’ media
box (SL) ook wordt geblokkeerd; een situatie die je niet wilt als ook TV wordt gekeken op een
tweede plek.

Als alles UIT staat: volgorde op alles AAN te krijgen
1) TV icoon en daarna bron-(AAN/UIT)-knop: INGESCHAKELD worden
 > TV
 > Soundbar
NIET DE HORIZONBOX deze blijft stand-by!
2) KABEL icoon en daarna bron-(AAN/UIT)-knop:INGESCHAKELD wordt
 HORIZONBOX

Ben je de weg kwijt? Kies een bronknop (één van de grijze knoppen op tweede rij van boven) en van daaruit de draad weer oppakken!
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Wow!! Een compleet stappenplan 🙂 Kwhjvanderkamp, jij bent best wel #LekkerBezig!
Kingraap

Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En hoe stel ik de bose in met n Lg oled tv...? Krijg ik niet voor elkaar .....
JoanB

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Anonymous wrote:
Voor de beste aansluiting. Snelle HDMI kabel van Mediabox XL naar TV Ingang. Tevens een HDMI kabel van je TV ( HDMI ARC uitgang) naar BOSE ST300 HDMI ARC Ingang. Tevens een optische kabel installeren vanuit de Horizon naar de BOSE ST 300. Nu kun je radio van de Horizon afspelen op de Bose zonder de TV aan te zetten.
Veel mensen ondervinden problemen met de ARC HDMI uitgang van de Samsung tv icm met Bose ST 300.Indien geen geluid over de Bose bij bediening van netflix of YouTube via TV ga dan als volgt te werk. Stroom af van de Bose soundbar en tevens van je TV een 60 sec. Trek ook de HDMI kabel op de TV ARC uitgang los. Zet nu alles weer onder spanning en ga naar de instellingen van je TV. De geluidsuitgang van je TV moet geselecteerd staan op HDMI ontvanger, dus niet op TV luidspreker. Stop hierna de HDMI kabel erin, en ja hoor hij doet het!

Afstandsbediening BOSE ST300 universele afstandsbediening als hoofdunit met behoud van alle functies op de Mediabox XL.

Hoi iedereen en ook de Ziggo helpdesk. Wat absoluut onmogelijk leek is gelukt. Veel mensen ondervinden problemen met het koppelen van de Mediabox XL afstandsbediening met de afstandsbediening van de Bose ST 300 Soundbar. Het is volgens de kenners alleen mogelijk om de Mediabox XL als universele afstand bediening te gebruiken, alleen heeft dit als groot nadeel dat niet alle functies van de ST 300 aangestuurd kunnen worden. Andersom is volgens de forums en helpdesk Ziggo niet mogelijk. Temeer omdat de code van de Mediabox XL afstandsbediening ontbreekt op alle lijsten met codes. Echter is het mij wel gelukt om de afstandsbediening Bose als hoofd in te stellen. Pak daarvoor de handleiding van de Bose hoe je dient te programmeren. Pak de code van de UPC satelliet ontvanger en toets deze in. Hij zal hem niet gelijk vinden maar door het gehele bereik te doorzoeken met het pijltje omhoog van de volume toets vind hij hem tenslotte toch. Alle functies van de Mediabox XL kun je gewoon vinden via MENU op de afstandsbediening van de Soundtouch ST 300 Bose. Succes........... niet te snel opgeven zie je wel! :wink:
JoanB

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gevolg stappenplan koppelen bose st 300 ab aan ziggo xl box

Start Alle apparaten staat UIT
Stap 1
Alle apparaten aanzetten, begin bij voorkeur met een ‘schoon’ afstandsbedieningsgeheugen
Stap 2
Reset’ de Remote Controle met code 981. Hoe?
1-Kies één van de bronknoppen en houdt deze vast tot ALLE bronknoppen oplichten,
2-Laat dan los, de gekozen bronknop blijft oplichten.
3-Voer in: 981. Let op: de gekozen bronknop knippert 1x.
Opmerking: De geheugenruimte onder ALLE bronknoppen wordt gewist
(het maakt dus niet uit met welke bronknop is begonnen).
Stap 3
Kies TV icoon en houdt deze knop vast tot ALLE bronknoppen oplichten, laat los en de TV icoon bronknop blijft oplichten.
Het TV menu wordt getoond (niet de TV gids).
Bevestig de code met knop EXIT.
Stap 4
Kies KABEL icoon en houdt deze vast tot ALLE bronknoppen oplichten, laat los en de
KABEL icoon bronknop blijft oplichten.
Voer in: 00060, daarna op knop VOL+ gevolgd door knop MENU (NIET knop GUIDE ).
Wordt géén HORIZON media box XL menu getoond, dan nog twee of drie keer op knop VOL+
klikken steeds gevolgd door knop MENU. Na twee (of drie keer) wordt het HORIZON media box
XL menu getoond, bevestig de gekozen code (00060) met knop EXIT.
Opmerking: In een eerder ‘post’ heb ik op instigatie code 07754 genoemd. Deze werkt wel,
maar heeft als bijverschijnsel om de HORIZON mediabox XL in ‘stand by’ te krijgen, het
ding ‘zodanig’ in ‘stand by’ schiet dat de doorvoer van het kabel signaal naar een ‘child’ media
box (SL) ook wordt geblokkeerd; een situatie die je niet wilt als ook TV wordt gekeken op een tweede plek.

Als alles UIT staat: volgorde op alles AAN te krijgen
1) TV icoon en daarna bron-(AAN/UIT)-knop: INGESCHAKELD worden
Ø > TV
Ø > Soundbar
NIET DE HORIZONBOX deze blijft stand-by!
2) KABEL icoon en daarna bron-(AAN/UIT)-knop:INGESCHAKELD wordt
Ø HORIZONBOX

Ben je de weg kwijt? Kies een bronknop (één van de grijze knoppen op tweede rij van boven) en van daaruit de draad weer oppakken!
JoanB

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Anne H Ziggo wrote:
Wow!! Een compleet stappenplan 🙂 Kwhjvanderkamp, jij bent best wel #LekkerBezig!

je moet code 07754 gebruiken op je bose ab
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic