De nieuwe Community is live! Maar dit brengt natuurlijk ook vragen met zich mee. De meest voor de hand liggende vragen hebben we voor jou alvast op een rijtje gezet. Maar laten we beginnen met twee handige weetjes.
Persoonlijke berichten vervallen - Na de verhuizing begin je met een lege inbox.
Community.ziggo.nl - blijft gewóón bereikbaar via community.ziggo.nl.
Blijft mijn gebruikersnaam hetzelfde?
Je gebruikersnaam blijft gewoon hetzelfde tenzij je gebruikersnaam bestaat uit 16 leestekens of meer. Is bij jou het geval? Bekijk dan onderstaand voorbeeld aandachtig:
Uitzondering: maximaal 15 leestekens
Heb je nu een gebruikersnaam van 16 leestekens of meer? Dan wordt deze teruggebracht naar 15 leestekens. Houd hier dus rekening mee tijdens het inloggen.
Oude situatie |
Nieuwe situatie |
Jan_Willem_Janssen |
Jan_Willem_Jans |
Kan ik op de vernieuwde Community nog inloggen met mijn oude gebruikersnaam en wachtwoord?
Je Community gebruikersnaam blijft gewoon hetzelfde. Als je je account niet gekoppeld hebt aan een Mijn Ziggo-account, dan dien je bij de eerste keer inloggen je wachtwoord opnieuw in te stellen. Kies voor [Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?] op de nieuwe Community om dit opnieuw in te stellen. Je logt daarna in met je huidige gebruikersnaam en het nieuwe wachtwoord.
Kan ik met mijn Facebook-account nog inloggen op de vernieuwde Community?
De Facebook knop is verdwenen, maar je kan nog steeds via je Community gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Je dient bij de eerste keer inloggen op de nieuwe Community wel je wachtwoord opnieuw in te stellen. Dus had je voorheen je Community-account gekoppeld aan Facebook? Kies dan voor [Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?] op de nieuwe Community om een nieuw wachtwoord in te stellen. Je logt dan voortaan in met je huidige Community gebruikersnaam en je nieuwe wachtwoord.
Kan ik met het Mijn Ziggo account ook inloggen op de vernieuwde Community?
Absoluut. Zowel registreren als inloggen met je Mijn Ziggo-account is mogelijk. Je wordt dan meteen doorgeleid naar de Community.
Gaan mijn topics en reacties ook mee naar de nieuwe Community?
Ja hoor, dit nemen we natuurlijk mee. Je vindt je topics en reacties gewoon terug onder jouw naam.
Blijft de indeling van de topics hetzelfde?
De indeling verandert compleet! Nu zijn de topics onderverdeeld in de categorieën: Welkom, Hulp bij tv & apps, Hulp bij internet & bellen, Hulp bij je abonnement, Entertainment en Doe mee. Al deze categorieën vind je straks terug onder Support. Daarnaast hebben we de categorie Kennisgids en het Ziggo Lab.
- In Support vind je alle door Community gebruikers gemaakte topics. Hier kan je ook een nieuw topic openen. De topics worden onderverdeeld in vijf categorieën: Internet, TV, Ziggo GO, Abonnement en Bellen.
- De Kennisgids bestaat uit alle informatie, instructie- en videotopics die door het Ziggo-team maar ook door Ziggo gebruikers is gemaakt. Je vindt hier een Kennisbank, waarin actieve leden hun eigen artikelen kunnen maken, je vindt er er de Support Video’s en informatie over de Super Experts. Kortom; een mooie bibliotheek met informatie.
- In het Ziggo Lab vind je de producttesten terug, het klantpanel en de besloten testgroepen. Op deze plek werken we samen aan het verbeteren van onze producten en diensten. Hier kan je ook je tips en suggesties kwijt over de Community of over Ziggo.
Verhuist mijn avatar en profiel ook mee?
Als jij je avatar hebt gepersonaliseerd, is deze ook op de nieuwe Community zichtbaar. Net als je eventuele ingevulde postcode en huisnummer. Dit laatste is natuurlijk alleen zichtbaar voor Ziggo Moderators.
Wat gebeurt er met mijn rank, statistieken en verzamelde badges?
We verhuizen alles mee! Zowel je rank als de statistieken zijn direct weer zichtbaar. De meeste verzamelde badges pakken we alleen wat later uit. De badges zijn dus niet meteen zichtbaar.
Worden mijn voorkeursinstellingen zoals het volgen van specifieke topics en categorieën meegenomen?
Omdat je je eigen persoonlijke feed kan regisseren, begin je met een blanco inrichting. Vul dit dus naar je eigen smaak in!
Kan ik op de nieuwe Community ook privéberichten naar anderen sturen?
Zeker, je kan privéberichten naar elkaar blijven versturen. Alleen gaan de huidige privéberichten niet mee. Wil je dus de privéberichten behouden, sla deze dan z.s.m. op door de tekst te kopiëren in een eigen tekstbestandje op te slaan.
Worden de Producttest categorieën ook overgenomen?
Uiteraard gaan deze categorieën ook mee! Iedere test krijgt zijn eigen Groep. Deze is straks terug te vinden in het Ziggo Lab.
Waarom gaat de Community verhuizen?
Onze service verbeteren en klanten online nóg beter helpen - Dat is onze doelstelling met het verhuizen van de Community. Sinds corona merken we dat digitale kanalen belangrijker zijn dan ooit. Dus ook de Community. VodafoneZiggo investeert graag in onze online omgeving. Steeds meer klanten vinden de Community voor antwoorden en interactie. Met de overstap naar het nieuwe platform bieden we betere functionaliteiten, een betere zoekfunctie én kunnen we samen met jullie goede content creëren en op een rijkere manier tonen. Dat zijn voor ons allemaal belangrijke redenen om te verhuizen.
Wij kijken heel erg uit naar de vernieuwde Ziggo Community! Dit is voor iedereen even wennen maar we zijn ervan overtuigd dat het vele voordelen met zich meebrengt. Zit jij nog met vragen? Stel ze dan gerust!