Sander Z
Community Developer
Community Developer
  • 2515Reacties
  • 261Oplossingen
  • 1433Likes

Alles wat jij moet weten over de Community-verhuizing!

De nieuwe Community is live! Maar dit brengt natuurlijk ook vragen met zich mee. De meest voor de hand liggende vragen hebben we voor jou alvast op een rijtje gezet. Maar laten we beginnen met twee handige weetjes.

 

Persoonlijke berichten vervallen -  Na de verhuizing begin je met een lege inbox. 

Community.ziggo.nl - blijft gewóón bereikbaar via community.ziggo.nl.

 

Blijft mijn gebruikersnaam hetzelfde?
Je gebruikersnaam blijft gewoon hetzelfde tenzij je gebruikersnaam bestaat uit 16 leestekens of meer. Is bij jou het geval? Bekijk dan onderstaand voorbeeld aandachtig: 

 

Uitzondering: maximaal 15 leestekens
Heb je nu een gebruikersnaam van 16 leestekens of meer? Dan wordt deze teruggebracht naar 15 leestekens. Houd hier dus rekening mee tijdens het inloggen.

Oude situatie Nieuwe situatie
Jan_Willem_Janssen Jan_Willem_Jans

 

Kan ik op de vernieuwde Community nog inloggen met mijn oude gebruikersnaam en wachtwoord?

Je Community gebruikersnaam blijft gewoon hetzelfde. Als je je account niet gekoppeld hebt aan een Mijn Ziggo-account, dan dien je bij de eerste keer inloggen je wachtwoord opnieuw in te stellen. Kies voor [Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?] op de nieuwe Community om dit opnieuw in te stellen. Je logt daarna in met je huidige gebruikersnaam en het nieuwe wachtwoord.


Kan ik met mijn Facebook-account nog inloggen op de vernieuwde Community?

De Facebook knop is verdwenen, maar je kan nog steeds via je Community gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Je dient bij de eerste keer inloggen op de nieuwe Community wel je wachtwoord opnieuw in te stellen. Dus had je voorheen je Community-account gekoppeld aan Facebook? Kies dan voor [Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?] op de nieuwe Community om een nieuw wachtwoord in te stellen. Je logt dan voortaan in met je huidige Community gebruikersnaam en je nieuwe wachtwoord.

 

Kan ik met het Mijn Ziggo account ook inloggen op de vernieuwde Community?

Absoluut. Zowel registreren als inloggen met je Mijn Ziggo-account is mogelijk. Je wordt dan meteen doorgeleid naar de Community.

 

Gaan mijn topics en reacties ook mee naar de nieuwe Community?
Ja hoor, dit nemen we natuurlijk mee.  Je vindt je topics en reacties gewoon terug onder jouw naam. 

 

Blijft de indeling van de topics hetzelfde?
De indeling verandert compleet!  Nu zijn de topics onderverdeeld in de categorieën: Welkom, Hulp bij tv & apps, Hulp bij internet & bellen, Hulp bij je abonnement, Entertainment en Doe mee. Al deze categorieën vind je straks terug onder Support. Daarnaast hebben we de categorie Kennisgids en het Ziggo Lab.

  • In Support vind je alle door Community gebruikers gemaakte topics. Hier kan je ook een nieuw topic openen. De topics worden onderverdeeld in vijf categorieën: Internet, TV, Ziggo GO, Abonnement en Bellen.
  • De Kennisgids bestaat uit alle informatie, instructie- en videotopics die door het Ziggo-team maar ook door Ziggo gebruikers is gemaakt. Je vindt hier een Kennisbank, waarin actieve leden hun eigen artikelen kunnen maken, je vindt er er de Support Video’s en informatie over de Super Experts. Kortom; een mooie bibliotheek met informatie.
  • In het Ziggo Lab vind je de producttesten terug, het klantpanel en de besloten testgroepen. Op deze plek werken we samen aan het verbeteren van onze producten en diensten. Hier kan je ook je tips en suggesties kwijt over de Community of over Ziggo.  

 

Verhuist mijn avatar en profiel ook mee?
Als jij je avatar hebt gepersonaliseerd, is deze ook op de nieuwe Community zichtbaar. Net als je eventuele ingevulde postcode en huisnummer. Dit laatste is natuurlijk alleen zichtbaar voor Ziggo Moderators.

 

Wat gebeurt er met mijn rank, statistieken en verzamelde badges?
We verhuizen alles mee! Zowel je rank als de statistieken zijn direct weer zichtbaar. De meeste verzamelde badges pakken we alleen wat later uit. De badges zijn dus niet meteen zichtbaar.

 

Worden mijn voorkeursinstellingen zoals het volgen van specifieke topics en categorieën meegenomen?
Omdat je je eigen persoonlijke feed kan regisseren, begin je met een blanco inrichting. Vul dit dus naar je eigen smaak in!

 

Kan ik op de nieuwe Community ook privéberichten naar anderen sturen?
Zeker, je kan privéberichten naar elkaar blijven versturen. Alleen gaan de huidige privéberichten niet mee. Wil je dus de privéberichten behouden, sla deze dan z.s.m. op door de tekst te kopiëren in een eigen tekstbestandje op te slaan. 

 

Worden de Producttest categorieën ook overgenomen?
Uiteraard gaan deze categorieën ook mee! Iedere test krijgt zijn eigen Groep. Deze is straks terug te vinden in het Ziggo Lab.

 

Waarom gaat de Community verhuizen?
Onze service verbeteren en klanten online nóg beter helpen
- Dat is onze doelstelling met het verhuizen van de Community. Sinds corona merken we dat digitale kanalen belangrijker zijn dan ooit. Dus ook de Community. VodafoneZiggo investeert graag in onze online omgeving. Steeds meer klanten vinden de Community voor antwoorden en interactie. Met de overstap naar het nieuwe platform bieden we betere functionaliteiten, een betere zoekfunctie én kunnen we samen met jullie goede content creëren en op een rijkere manier tonen. Dat zijn voor ons allemaal belangrijke redenen om te verhuizen.

 

Wij kijken heel erg uit naar de vernieuwde Ziggo Community! Dit is voor iedereen even wennen maar we zijn ervan overtuigd dat het vele voordelen met zich meebrengt. Zit jij nog met vragen? Stel ze dan gerust!

80 Reacties
RoWi.
Expert
Expert
  • 5373Reacties
  • 236Oplossingen
  • 1303Likes

Daar was die uitnodiging dus voor, ik had iets meer rigoreus verwacht een gezamenlijke VodafoneZiggo forum/community.

Persoonlijk ben ik benieuwd wat van onderstaande de meerwaarde moet zijn. Welke statististieken, like's geplaatste berichten, beste antwoorden?

Met relevant word neem ik aan bedoeld de onderwerpen en topics die je volgt waar nu de inbox door overstroomd als je dat aan hebt staan.

Persoonlijk homepagina
Op de nieuwe Community krijgt iedere gebruiker zijn eigen homepagina met persoonlijke statistieken, creëer je een individuele feed en zie je in één opslag in welke voor jou relevante topics is gereageerd.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1446Reacties
  • 30Oplossingen
  • 1189Likes

Ben heel benieuwd en vooral hoe goed de zoekfunctie zal gaan werken op de nieuwe community, want die is nu zwaar ruk.

EnergieBoy
Super Expert
Super Expert
  • 10725Reacties
  • 523Oplossingen
  • 2516Likes

Ik hoop dat de handtekening flink korter is, dan dat het nu is. Want soms is een handtekening nog langer dan het bericht zelf en dat is best super onhandig op een tablet. Vooral met allemaal uitroeptekens, in het geel, er tussendoor 

Oh ja, moet toch even een voorbeeld hebben. Sorry, dat ik nu even je handtekening neem als voorbeeld. Maar daar erger ik me aan, allemaal lange handtekeningen, die in mijn ogen, soms niet relevant zijn. (overigens, ik zeg nu niet dat die van jou niet relevant is!) 

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1446Reacties
  • 30Oplossingen
  • 1189Likes
EnergieBoy wrote:

Oh ja, moet toch even een voorbeeld hebben. Sorry, dat ik nu even je handtekening neem als voorbeeld. Maar daar erger ik me aan, allemaal lange handtekeningen, die in mijn ogen, soms niet relevant zijn. (overigens, ik zeg nu niet dat die van jou niet relevant is!) 

Geen probleem hoor, het is aan Ziggo om te maken dat mijn handtekening niet meer relevant is, dan word hij ook meteen ingekort door mij... 🙂

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14188Reacties
  • 583Oplossingen
  • 2846Likes

Heerlijk een nieuwe community, weer mail ontvangen wat nu niet meer gebeurt, en ook weer normaal inloggen en kunnen mee lezen. 

 

Ben reuze benieuwd naar de nieuwe toekomst van de Community. 

Dat zal goed komen gelukkig

RoWi.
Expert
Expert
  • 5373Reacties
  • 236Oplossingen
  • 1303Likes
Dave- wrote:

Heerlijk een nieuwe community, weer mail ontvangen wat nu niet meer gebeurt, en ook weer normaal inloggen en kunnen mee lezen. 

 

Ben reuze benieuwd naar de nieuwe toekomst van de Community. 

Dat zal goed komen gelukkig

Ieder zijn ding met die feed mag de notificatie mail wel vervallen. 

AoxoMoxoA
Super Expert
Super Expert
  • 2577Reacties
  • 56Oplossingen
  • 849Likes

Vraag: Worden de communityleden, van wie de gebruikersnaam aangepast wordt, nog via mail expliciet op de hoogte gesteld dat hun gebruikersnaam voor de nieuwe community aangepast is?

Ik zie dat er meerdere van dit soort topics met dezelfde inhoud gestart zijn, maar in welk topic kan ik mijn vragen, zoals mijn reactie hierboven, kwijt? Of is dit de centrale FAQ?

 

NB: Deze reacties had ik zojuist ook bij een andere identieke alles-wat-je-moeten-weten-etc  topic geplaatst.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14188Reacties
  • 583Oplossingen
  • 2846Likes

@RoWi.  bij toeval kwamen de berichten van vandaag weer binnen.

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3348Reacties
  • 62Oplossingen
  • 1651Likes

Ik dacht dat “ “ in een gebruikers naam ook niet mogen. Maar zie dat nergens terug. Het voorbeeld gebruikt mooi “_” om dit te omzeilen.

 

Verder zou het een optie, Koros heeft veel opties, kunnen zijn om de handtekening niet te laten zien. Ik ben het met @EnergieBoy eens dat sommigen een handtekening hebben die meer een statement is dan een handtekening.

 

Update: de optie om handtekenig te kunnen negeren is er:

En voor @Dave- is er de optie om het Insided gedrag mogelijk te maken.

 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14188Reacties
  • 583Oplossingen
  • 2846Likes

Hoe bedoel je dat @bloemen64  ik begrijp hem niet.

Wat wel kan is anti-Dave zodat ik er niet meer ben, voor iedereen oplossing ??

RoWi.
Expert
Expert
  • 5373Reacties
  • 236Oplossingen
  • 1303Likes
Dave- wrote:

Hoe bedoel je dat @bloemen64  ik begrijp hem niet.

Wat wel kan is anti-Dave zodat ik er niet meer ben, voor iedereen oplossing

Ik ga ervan uit dat jij juist wel de notificaties aan hebt en wilt ontvangen, ik ken die andere optie bij mij staan minimale notificaties aan.

De onderschrift negeer knop is nieuw.

AoxoMoxoA
Super Expert
Super Expert
  • 2577Reacties
  • 56Oplossingen
  • 849Likes

@bloemen64 schreef zojuist:

Ik dacht dat “ “ in een gebruikers naam ook niet mogen. Maar zie dat nergens terug. Het voorbeeld gebruikt mooi “_” om dit te omzeilen.

[...KNIP...]

 

Hoogstwaarschijnlijk wordt er onderscheid gemaakt tussen wat je als gebruiker bij het inloggen als gebruikersnaam (uniek id) opgeeft en hoe die naam (presentatie) op de community getoond wordt. Mogelijk dat bij de inlogprocedure de presentatienaam omgezet naar een id, zodat het probleem van bijv. de spaties niet speelt.

De info van @Sander Ziggo geeft hier in ieder geval geen uitsluitsel over.

 

 

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3348Reacties
  • 62Oplossingen
  • 1651Likes
Dave- wrote:

Hoe bedoel je dat @bloemen64  ik begrijp hem niet.

Wat wel kan is anti-Dave zodat ik er niet meer ben, voor iedereen oplossing

Je krijgt nu vaak geen email van Insided omdat je geblokt wordt. Daar heb je zelf geen invloed op.Deze optie om geen email te ontvangen kun je nu zelf aanzetten. Dan krijg je ook geen email.

Ik ga er vanuit dat Koros wel altijd email stuurt en een betere blacklist methode heeft. 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14188Reacties
  • 583Oplossingen
  • 2846Likes

@bloemen64  op die manier, de mails komen nu gestaagd weer binnen en het gaat weer even goed, klopt op Insided heb ik geen invloed en dat regelt Folkert en mijn notificaties staan gewoon aan. Khoros is het precies hetzelfde alleen kunnen de gebruikers dit doen en je profiel kan door moderators worden uitgezet. 
 

Dit geeft ook het antwoord aan @RoWi. ik kan zelf hier niks aan doen ondanks dat ze aanstaan. Volgende maand beter. Is lastig als je topic’s beantwoord en je krijgt geen reactie terug want je wilt toch weten of gebruiker de juiste info heeft ?

Ni3k
Raadgever
  • 134Reacties
  • 2Oplossingen
  • 40Likes

Mooie zet om de community te vernieuwen!

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Reacties
  • 871Oplossingen
  • 3959Likes
AoxoMoxoA wrote:

Vraag: Worden de communityleden, van wie de gebruikersnaam aangepast wordt, nog via mail expliciet op de hoogte gesteld dat hun gebruikersnaam voor de nieuwe community aangepast is?

Ik zie dat er meerdere van dit soort topics met dezelfde inhoud gestart zijn, maar in welk topic kan ik mijn vragen, zoals mijn reactie hierboven, kwijt? Of is dit de centrale FAQ?

 

NB: Deze reacties had ik zojuist ook bij een andere identieke alles-wat-je-moeten-weten-etc  topic geplaatst.

 

Je had de vraag inderdaad ook in een ander, zelfde, topic gesteld. In elk besloten test-gedeelte staat dit topic ook, waardoor je hem meerdere keren kunt tegenkomen. 

Ik kopieer even het antwoo@Anne B Ziggo naar hier, zodat het antwoord ook hier te lezen is. 

 

Wat betreft het antwoord op je vraag, dit heb ik net even voorgelegd aan de collega's die zich voornamelijk bezighouden met de inhoud en acties van de verhuizing. Er wordt nog gekeken naar de impact. Dus hoeveel gebruikersnamen met meer dan 16 leestekens zijn er en hoeveel van hun zijn ook nog recent actief geweest. Dan wordt er een afweging gemaakt of zij nog apart worden geinformeerd. Er gaat sowieso nog een mail naar alle Community gebruikers waarin dit ook weer wordt genoemd.

 

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 872Reacties
  • 158Oplossingen
  • 263Likes

Ben erg benieuwd! Was er ook al een datum van livegang bekend of ‘zien we het wel’ 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Reacties
  • 871Oplossingen
  • 3959Likes

Vanaf wanneer kan ik terecht op de nieuwe Community?
Eind januari kan je terecht op de nieuwe Community. In de loop van deze maand geven we je een exacte datum. “

 

Nog even geduld, @AlexHelpt . 

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 872Reacties
  • 158Oplossingen
  • 263Likes

Het zal de spanning wel zijn, glad overheen gelezen 

Sander Z
Community Developer
Community Developer
  • 2515Reacties
  • 261Oplossingen
  • 1433Likes
bloemen64 wrote:

Ik dacht dat “ “ in een gebruikers naam ook niet mogen. Maar zie dat nergens terug. Het voorbeeld gebruikt mooi “_” om dit te omzeilen.

 

 

@bloemen64 Speciale leestekens of een spatie in de gebruikersnaam zijn gelukkig geen probleem en gaan één op één mee in de verhuizing. Wél geldt er dus 1 uitzondering:

 

Uitzondering: maximaal 15 leestekens
Heb je nu een gebruikersnaam van 16 leestekens of meer? Dan wordt deze teruggebracht naar 15 leestekens. Houd hier dus rekening mee tijdens het inloggen.

Oude situatie Nieuwe situatie
Jan_Willem_Janssen Jan_Willem_Jans
RoWi.
Expert
Expert
  • 5373Reacties
  • 236Oplossingen
  • 1303Likes

Off topic

@Sander Ziggo uit het andere bericht deze zin: Doe er je voordeel mee!  Laat zien hoe goed reclame campagne's werken. Een slogan die werd gebruikt door Telfort.

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 872Reacties
  • 158Oplossingen
  • 263Likes
RoWi. wrote:

Off topic

@Sander Ziggo uit het andere bericht deze zin: Doe er je voordeel mee!  Laat zien hoe goed reclame campagne's werken. Een slogan die werd gebruikt door Telfort.

Telfort gebruikte deze zin vanaf medio 2016 als pay-off, is daarvóór echt wel vaker door mensen gebruikt (hebben ze geen alleenrecht op )

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Reacties
  • 871Oplossingen
  • 3959Likes
RoWi. wrote:

Off topic

@Sander Ziggo uit het andere bericht deze zin: Doe er je voordeel mee!  Laat zien hoe goed reclame campagne's werken. Een slogan die werd gebruikt door Telfort.

Er zit iets moois in de lucht, en zo ben je altijd dichtbij. 

Maar ach. Dat zeg ik natuurlijk niet omdat het moet, maar omdat het kan ;-). 

Pasi
Expert
Expert
  • 3262Reacties
  • 186Oplossingen
  • 1103Likes
DON PAPA wrote:

Ben heel benieuwd en vooral hoe goed de zoekfunctie zal gaan werken op de nieuwe community, want die is nu zwaar ruk.

 

Inderdaad. De 'Zoek’ functie is aanwezig en niet meer dan dat. Enige logica is die functie onbekend en deze is niet de beroerdste om je eerst tig jaren oude draadjes voor te schotelen, voordat enkele actuele logs te zien zijn. Vooral als je probeert gericht te zoeken en dus meerdere zoekwoorden opgeeft, is het gewoon een loterij wat je te zien krijgt. Ieder moderne website onwaardig, laat staan van een bedrijf dat zich bezig houdt met tv en internet technieken.

Dus graag, op het nieuwe forum, een zoekfunctie waarbij je meerdere zoek termen/woorden kan gebruiken, waardoor je gerichter kan zoeken. En dan natuurlijk standaard op datum gesorteerd.

Dan kunnen klanten ook werkelijk zoeken naar oplossing voor hun Ziggo problemen en wordt het aantal dubbel gestelde vragen misschien wat minder, waardoor er b.v. voor de Ziggo moderators meer tijd over is om …...

martwoutnl
Raadgever
  • 1198Reacties
  • 4Oplossingen
  • 457Likes

Even een vraag. In jullie uitleg staat dat je 2 dagen niet kan posten. Hoe gaan jullie om met fouten die gemeld worden in de topic over opnemen op de Next ? Stel dat dit op 27 en 28 januari gebeurt en net op 1 van die 2 dagen zit een fout in de EPG waardoor opnemen niet gaat (b.v. een zender zonder replay). Komt er dan een tijdelijk mailadres waar je dit even kan melden zodat het nog opgepakt kan worden?

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo