Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1597Posts
  • 139Oplossingen
  • 1809Likes

Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem

Vanaf 30 november worden de Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update in het nieuwe topic. Dit topic wordt niet meer bijgewerkt.
Lees meer

Ons zwarte SmartWifi modem is de opvolger van het SmartWifi modem Giga. Dit modem krijg je als nieuwe klant die een Internet Max of Internet Giga abonnement afsluit.

 

SmartWifi modem.png

Testpanel bedankt! 

Mede dankzij onze enthousiaste testers is dit modem werkelijkheid geworden. Daarom willen we bij deze ons Testpanel bedanken voor hun deelname, kritische noten en goede feedback. Lijkt het jou ook interessant om onze nieuwste producten en diensten te testen? Lees meer over het Community Testpanel

(opent op nieuwe pagina)


Wat is nieuw op het zwarte SmartWifi modem? 

  • De kleur: het modem is zwart.
  • Milieuvriendelijke materialen: Het is gemaakt van gerecycled plastic en heeft dus ook minder impact op het milieu.
  • De snelheid: dit nieuwe modem kan hogere snelheden aan en heeft één keer een 2.5Gb en drie keer een 1Gb ethernetpoort. Hiermee is het modem klaar voor de toekomst.
  • Wifi 6 (802.11ax): met deze techniek kunnen meer apparaten gelijktijdig verbonden worden met internet en wordt de beschikbare bandbreedte beter gevuld. Maak je gebruik van de SmartWifi Pods, dan worden deze nog met Wifi 5 verbonden. 
  • Wifi kaartje: Het wifi kaartje zit achterop het modem en is daarmee beter zichtbaar dan bij de oudere SmartWifi modems. Met de QR code kom je makkelijk bij je gegevens en instellingen.  

 

Alle specificaties op een rij

  • Gelijktijdig wifi op de 2,4 GHz- en 5 GHz-frequentieband
  • Tot 4 apparaten bedraad aansluiten
  • Aan-/uitknop boven de aansluiting van de voeding
  • WPS-ondersteuning
  • Geen standby-knop
  • Geen USB-aansluitingen
  • DOCSIS 3.1 modem
  • 1x 2.5Gb en 3x 1Gb ethernet-aansluitingen
  • 802.11ax Wave 2 Wifi 6-standaard
  • 2 RJ11-telefoonaansluitingen

 

Stel je modem in met SmartWifi web

SmartWifi web is een verlengde van de huidige SmartWifi app. Via je browser pas je makkelijk je modem-instellingen aan en beheer je je netwerk. Je hebt toegang tot een aantal geavanceerde instellingen, zoals DHCP, poort forwarding en het instellen van MAC-filtering.  
Lees meer over SmartWifi Web 

(opent op nieuwe pagina)

 

Veelgestelde vragen

Kan ik dit modem ook krijgen als vaste klant? 

Dit modem wordt geleverd aan nieuwe klanten die een Internet Max of Internet Giga abonnement afsluiten. Dit modem is nog niet beschikbaar voor andere klanten. 

 

Hoe kan ik dit modem installeren?

Bekijk hier de handleiding: SmartWifi modem installeren  (PDF:interface_download:). Kom je er niet uit, dan kan je je vraag altijd voorleggen aan de Community door een eigen topic te openen. 

 

Hoe weet ik dat mijn hoofdaansluiting geschikt is voor dit modem? 

Omdat dit modem het beste op DOCSIS 3.1 werkt, heb je de juiste hoofdaansluiting nodig. Anders is de ontvangst en snelheid van je internetsignaal niet optimaal. Volg dit installatieplan om te controleren of je de juiste hoofdaansluiting hebt. Heb je niet de juiste hoofdaansluiting, neem dan contact op met onze klantenservice voor een nieuwe hoofdaansluiting. 

 

Ik heb problemen met mijn internet. Hoe kan deze oplossen? 

Dit kan meerdere redenen hebben. Volg het stappenplan om er achter te komen wat er aan de hand is. Kom je er niet uit, stel dan je vraag op de Community door je eigen topic te openen. 

Ga naar Wifi- en internetproblemen oplossen

 

106 Reacties
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30339Posts
  • 2106Oplossingen
  • 15185Likes

Vraag aan de moderators: kan het groene blokje onder de titel van dit topic worden bijgewerkt, aangezien firmware 6.9.35 eergisteren is uitgerold?

 

@Johan141 Het zou inderdaad een van die drie moeten zijn. Ik heb ze hieronder even getypt zodat je ze een voor een kunt kopiëren en plakken:

 

  • 25vftdvikgJy
  • 25vftdvIkgJy
  • 25vftdvlkgJy
MR_CHIP

Level 19
  • 11341Posts
  • 130Oplossingen
  • 3924Likes

met ook graag release notes 😉

David
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 3288Posts
  • 319Oplossingen
  • 1492Likes

Vanaf 19 september worden alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update.


Firmware update 6.9.35-2302.6

  • Probleem waarbij sessies spontaan werden verbroken en daardoor bepaalde applicaties de verbinding verloren, is opgelost
  • Vanaf nu kun je een SmartWifi pod draadloos met het modem verbinden wanneer DHCPv4 is uitgeschakeld
  • Na een factory reset stelt het modem niet meer twee verschillende gastnetwerknamen in
  • Je kunt nu ook een IP-adres voor een apparaat reserveren wanneer je een aangepast subnet hebt
  • Het modem zal niet meer opnieuw gaan updaten als de aangeboden firmware hetzelfde is als degene die al is geïnstalleerd
  • Google apparaten zullen niet meer sporadisch de verbinding verliezen (bij deze bug was een herstart nodig om het apparaat weer te laten verbinden)
  • Verschillende herstart-redenen hebben nu een unieke foutmelding in het modemlog
  • Algemene stabiliteitsverbeteringen


Controleren of je de update hebt:

  1. Ga naar de instellingen pagina van je modem
  2. Log in met je wachtwoord (anders vind je deze onderop je modem) 
  3. Ga naar 'Beheer'
  4. Ga naar 'Informatie' 
  5. Je vindt hier de actieve firmware achter 'Software versie' 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11341Posts
  • 130Oplossingen
  • 3924Likes

@David software versie weergeven in smart wifi web is nog steeds verkeerd

MR_CHIP_0-1695295818827.png

 

David
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 3288Posts
  • 319Oplossingen
  • 1492Likes

@MR_CHIP Oeps, ik heb de SmartWifi Web instructie er eerst weer uitgehaald. 🙂 Bedankt.

Johan141

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@tobiastheebe bedankt ! eindelijk kan ik weer in het modem

  • 25vftdvikgJy , courier new12 lettertype, hopelijk dat ze bij Sagecom dit gaan verbeteren
Ale

Level 6
  • 122Posts
  • 6Oplossingen
  • 31Likes

Dank voor de toelichting. Nog even een vraagje... op welke uitgang van de zwarte modem kan ik het beste de hoofd deco-box met een kabel aansluiten?

MR_CHIP

Level 19
  • 11341Posts
  • 130Oplossingen
  • 3924Likes

@Ale dat maakt niet uit

Ale

Level 6
  • 122Posts
  • 6Oplossingen
  • 31Likes

Okay. Dank, fijne avond

fvanderstege

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit modem kunnen kopen via marktplaats. Kan ik het aanmelden bij Ziggo en dan ook updaten naar de nieuwe firmware:

Firmware update 6.9.35-2302.6

 

Mvrgr Frank

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30339Posts
  • 2106Oplossingen
  • 15185Likes

@fvanderstege Nee, dat is niet mogelijk. Een eerder gebruikt modem wordt beleidsmatig niet opnieuw geactiveerd voor een andere klant. Het modem had teruggestuurd moeten worden naar Ziggo door de verkoper.

Pineapple

Level 16
  • 1654Posts
  • 177Oplossingen
  • 651Likes

Hoi @fvanderstege om maar direct met de deur in huis te vallen, het modem zal niet door Ziggo worden geactiveerd/aangemeld. Zonde van de aanschaf. 

aoppelaar

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Volgens webcare moet je zelf het interne IP adres kunnen veranderen. Hoe dan?
Via DHCP opties lukt het iig niet.

2023-10-17_14-02-03.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30339Posts
  • 2106Oplossingen
  • 15185Likes

@aoppelaar Je kunt het LAN-subnet aanpassen via het startadres van de DHCP-scope. Jij wenst 192.168.2.0/24 te gebruiken, dus je stelt dan bijvoorbeeld 192.168.2.10 in. Het interne IP-adres van de eRouter wordt automatisch op .1 ingesteld, dit adres kun je niet aanpassen of voor een ander apparaat binnen het LAN gebruiken. Statische DHCP-leases c.q. reserveringen gebruik je alleen voor andere apparaten binnen het LAN.

aoppelaar

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Update: Het is gelukt. Modem had niet de laatste firmware. Paar keer gereboot en nu lukt het wel.
Inderdaad stelt de Sagemcom het interne ip dan automatisch in eindigend op 1

RJMvdV

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb sinds half september (na de update?) dat mijn Sonos satellietboxen steeds uitvallen. Zeer  irritant. Er is al een monteur langs geweest om e.e.a. te controleren, maar alles schijnt naar behoren te werken. Ik ben net in juli overgestapt naar Ziggo, maar tot op heden nog niet echt tevreden. Wat zou er loos kunnen zijn? Sonosbox in keuken, slaapkamer en zelfs op zolder werken wel goed( voor zover ik weet).

Ik heb ook het idee dat internet af en toe wegvalt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8904Posts
  • 1043Oplossingen
  • 3944Likes

Hi @RJMvdV , irritant dat je dit opeens ervaart! Uit je laatste zin maak ik op dat het mogelijk samenhangt met algehele uitval van je verbinding. Ik raad je aan om een eigen topic te starten en daar alles uiteen te zetten, dan kunnen we ons daar volledig focussen op het probleem. [Eigen topic maken]

JanAssen

Level 9
  • 382Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Wat is het stroomverbruik van dit modem?

RJMvdV

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Waar vind ik dat?

 

Mijn topic gaat trouwens hier verder.

 

nicolas73

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

***TWO WEEKS WITHOUT INTERNET!***

We ordered a speed increase to reach 1200/120 mbits. We were told that this Sagemcom modem is required. It is sent to us and then sits at a postnl point without us knowing! So far no problems!

On October 23, internet stops and we receive an email announcing that our new bundle is now active. It did not take us much time to understand that our old connectbox has been deactivated in favour of the black modem (never received)!

So far, two weeks without internet and nothing certain in the horizon!

 

Our suggestion for a solution is to expedite a new black modem that comes activated. We were told this won't solve the issue!

 

Can you help?

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

@nicolas73 

Hello and welcome to this customers help customers forum.
A Ziggo employee (moderator) will come to this topic within a few days and answer your question.

By the way it is probably better to start a separate topic for your question/problem.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5121Posts
  • 482Oplossingen
  • 1618Likes

Hi @nicolas73,

 

Sorry to hear you are facing this problems. Can you please start your own topic so that we can assist? 

itok

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb dit modem ook net binnen, samen met een nieuw abonnement.

Wat ik echter zie in de webinterface is dat het modem zo goed als geen instelmogelijkheden heeft.
Ik zie alleen DNS (maar 1 invoerveld) & DHCP. That's it.

 

Geen:
- Modem IP & naam veranderen
- Bridge optie
- Port forwarding of DMZ
- Firewall functies
- QoS, andere services
- ...

Vergelijk dat met het glasvezelmodem van KPN waar werkelijk alles op zit en dat snel en duidelijk werkt.

Ben ik blind of is dit Ziggo modem echt zo slecht?

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

@itok 

Je kan beter even een eigen topic starten voor je vraag.

JanAssen

Level 9
  • 382Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

@itok Dat vermoed ik niet... Wat ik wel weet is dat Ziggo modems behoorlijk dichtgetimmerd zijn voor de gemiddelde tweaker. Wil je meer in kunnen stellen dan zul je voor een Ubee moeten opteren, helaas geen wifi en alleen voor zakelijke klanten.

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws