Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Mede dankzij onze enthousiaste testers is dit modem werkelijkheid geworden. Daarom willen we bij deze ons Testpanel bedanken voor hun deelname, kritische noten en goede feedback. Lijkt het jou ook interessant om onze nieuwste producten en diensten te testen? Lees meer over het Community Testpanel
(opent op nieuwe pagina)
SmartWifi web is een verlengde van de huidige SmartWifi app. Via je browser pas je makkelijk je modem-instellingen aan en beheer je je netwerk. Je hebt toegang tot een aantal geavanceerde instellingen, zoals DHCP, poort forwarding en het instellen van MAC-filtering.
Lees meer over SmartWifi Web
(opent op nieuwe pagina)
Kan ik dit modem ook krijgen als vaste klant?
Dit modem wordt geleverd aan nieuwe klanten die een Internet Max of Internet Giga abonnement afsluiten. Dit modem is nog niet beschikbaar voor andere klanten.
Hoe kan ik dit modem installeren?
Bekijk hier de handleiding: SmartWifi modem installeren (PDF). Kom je er niet uit, dan kan je je vraag altijd voorleggen aan de Community door een eigen topic te openen.
Hoe weet ik dat mijn hoofdaansluiting geschikt is voor dit modem?
Omdat dit modem het beste op DOCSIS 3.1 werkt, heb je de juiste hoofdaansluiting nodig. Anders is de ontvangst en snelheid van je internetsignaal niet optimaal. Volg dit installatieplan om te controleren of je de juiste hoofdaansluiting hebt. Heb je niet de juiste hoofdaansluiting, neem dan contact op met onze klantenservice voor een nieuwe hoofdaansluiting.
Ik heb problemen met mijn internet. Hoe kan deze oplossen?
Dit kan meerdere redenen hebben. Volg het stappenplan om er achter te komen wat er aan de hand is. Kom je er niet uit, stel dan je vraag op de Community door je eigen topic te openen.
Vraag aan de moderators: kan het groene blokje onder de titel van dit topic worden bijgewerkt, aangezien firmware 6.9.35 eergisteren is uitgerold?
@Johan141 Het zou inderdaad een van die drie moeten zijn. Ik heb ze hieronder even getypt zodat je ze een voor een kunt kopiëren en plakken:
met ook graag release notes 😉
Vanaf 19 september worden alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update.
Firmware update 6.9.35-2302.6
Controleren of je de update hebt:
@MR_CHIP Oeps, ik heb de SmartWifi Web instructie er eerst weer uitgehaald. 🙂 Bedankt.
@tobiastheebe bedankt ! eindelijk kan ik weer in het modem
Dank voor de toelichting. Nog even een vraagje... op welke uitgang van de zwarte modem kan ik het beste de hoofd deco-box met een kabel aansluiten?
@Ale dat maakt niet uit
Okay. Dank, fijne avond
Ik heb dit modem kunnen kopen via marktplaats. Kan ik het aanmelden bij Ziggo en dan ook updaten naar de nieuwe firmware:
Firmware update 6.9.35-2302.6
Mvrgr Frank
@fvanderstege Nee, dat is niet mogelijk. Een eerder gebruikt modem wordt beleidsmatig niet opnieuw geactiveerd voor een andere klant. Het modem had teruggestuurd moeten worden naar Ziggo door de verkoper.
Hoi @fvanderstege om maar direct met de deur in huis te vallen, het modem zal niet door Ziggo worden geactiveerd/aangemeld. Zonde van de aanschaf.
Volgens webcare moet je zelf het interne IP adres kunnen veranderen. Hoe dan?
Via DHCP opties lukt het iig niet.
@aoppelaar Je kunt het LAN-subnet aanpassen via het startadres van de DHCP-scope. Jij wenst 192.168.2.0/24 te gebruiken, dus je stelt dan bijvoorbeeld 192.168.2.10 in. Het interne IP-adres van de eRouter wordt automatisch op .1 ingesteld, dit adres kun je niet aanpassen of voor een ander apparaat binnen het LAN gebruiken. Statische DHCP-leases c.q. reserveringen gebruik je alleen voor andere apparaten binnen het LAN.
Update: Het is gelukt. Modem had niet de laatste firmware. Paar keer gereboot en nu lukt het wel.
Inderdaad stelt de Sagemcom het interne ip dan automatisch in eindigend op 1
Ik heb sinds half september (na de update?) dat mijn Sonos satellietboxen steeds uitvallen. Zeer irritant. Er is al een monteur langs geweest om e.e.a. te controleren, maar alles schijnt naar behoren te werken. Ik ben net in juli overgestapt naar Ziggo, maar tot op heden nog niet echt tevreden. Wat zou er loos kunnen zijn? Sonosbox in keuken, slaapkamer en zelfs op zolder werken wel goed( voor zover ik weet).
Ik heb ook het idee dat internet af en toe wegvalt.
Hi @RJMvdV , irritant dat je dit opeens ervaart! Uit je laatste zin maak ik op dat het mogelijk samenhangt met algehele uitval van je verbinding. Ik raad je aan om een eigen topic te starten en daar alles uiteen te zetten, dan kunnen we ons daar volledig focussen op het probleem. [Eigen topic maken]
Wat is het stroomverbruik van dit modem?
***TWO WEEKS WITHOUT INTERNET!***
We ordered a speed increase to reach 1200/120 mbits. We were told that this Sagemcom modem is required. It is sent to us and then sits at a postnl point without us knowing! So far no problems!
On October 23, internet stops and we receive an email announcing that our new bundle is now active. It did not take us much time to understand that our old connectbox has been deactivated in favour of the black modem (never received)!
So far, two weeks without internet and nothing certain in the horizon!
Our suggestion for a solution is to expedite a new black modem that comes activated. We were told this won't solve the issue!
Can you help?
Hello and welcome to this customers help customers forum.
A Ziggo employee (moderator) will come to this topic within a few days and answer your question.
By the way it is probably better to start a separate topic for your question/problem.
Hi @nicolas73,
Sorry to hear you are facing this problems. Can you please start your own topic so that we can assist?
Ik heb dit modem ook net binnen, samen met een nieuw abonnement.
Wat ik echter zie in de webinterface is dat het modem zo goed als geen instelmogelijkheden heeft.
Ik zie alleen DNS (maar 1 invoerveld) & DHCP. That's it.
Geen:
- Modem IP & naam veranderen
- Bridge optie
- Port forwarding of DMZ
- Firewall functies
- QoS, andere services
- ...
Vergelijk dat met het glasvezelmodem van KPN waar werkelijk alles op zit en dat snel en duidelijk werkt.
Ben ik blind of is dit Ziggo modem echt zo slecht?
Je kan beter even een eigen topic starten voor je vraag.
@itok Dat vermoed ik niet... Wat ik wel weet is dat Ziggo modems behoorlijk dichtgetimmerd zijn voor de gemiddelde tweaker. Wil je meer in kunnen stellen dan zul je voor een Ubee moeten opteren, helaas geen wifi en alleen voor zakelijke klanten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.