Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes

Alles over de Ziggo Wifiboosters

We vragen tegenwoordig meer dan ooit van onze wifi-verbinding. In bepaalde gevallen is één wifi-punt in huis niet voldoende. Wanneer het wifi-signaal een groot oppervlakte of meerdere verdiepingen moet overbruggen, dan heeft je modem vaak wat hulp nodig. Dit los je op met een Ziggo Wifibooster. Op deze manier creëer je op de plek waar je het nodig hebt een extra wifi-punt. Zo is je gehele huis voorzien van wifi door een samenwerking van ons modem en de Wifibooster.

 

Welke Wifiboosters zijn er?

We hebben 2 opties, gezien niet elk huis hetzelfde is. Een bedrade optie via je internetkabel en een draadloze optie via je stopcontact. Zo is een goede wifi-verbinding voor iedereen realiseerbaar!

 Wifibooster via internetkabel
Heb je al een internetkabel in huis of kun je deze aanleggen? Gebruik deze dan om je Wifibooster mee te verbinden. Een goede en gemakkelijke oplossing voor snelle en stabiele wifi.

 Wifibooster via stopcontact
Wil je geen internetkabel gebruiken? Installeer dan eenvoudig een Wifibooster via je stroomnetwerk. Je wifi is wel minder snel dan met een internetkabel. Je hebt met deze optie geen gedoe met kabels, wel zo makkelijk dus.

 

Wat kost zo’n Wifibooster?

Beide Wifiboosters mag je 30 dagen kosteloos testen. Bevallen ze niet? Laat het ons weten en je krijgt je geld terug. Je kan een Wifibooster kopen of huren. In beide gevallen betaal je niks apart, maar zie je het bedrag terug op je maandelijkse factuur.

 Wifibooster via internetkabel

Kopen: je betaalt eenmalig € 59,-. De Wifibooster is na aankoop van jou.
Huren: Je huurt deze optie voor € 1,- per maand. Wanneer je voor de optie huren kiest heb je de Wifibooster in bruikleen. Na opzegging van de optie, of na het beëindigen van je abonnement stuur je de booster weer terug.


 Wifibooster via stopcontact

Kopen: Voor deze Wifibooster betaal je eenmalig € 99,-. De Wifibooster is na aankoop van jou.
Huren: Je huurt deze optie voor € 2,- per maand. Wanneer je voor de optie huren kiest heb je de Wifibooster in bruikleen. Na opzegging van de optie, of na het beëindigen van je abonnement stuur je de booster weer terug.

 

Hoe bestel ik een Wifibooster?

Ga voor een extra wifi-punt en haal de Wifibooster in huis! Bestellen via: 

Wifibooster via internetkabel

Wifibooster via stopcontact

 

Bekijk ook de unboxing video voor de ins & outs van dit apparaat.



 

Handige links:
De Ziggo Power Promise
Inloggen op je Wifibooster

9 Reacties 9
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Mooi info!
Misschien nog een leuk cadeau voor tijdens de Kerstdagen 🙂
RobH

Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Hallo Michael Ziggo, zou jij eens kunnen kijken wat de oorzaak kan zijn van mijn probleem.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/mac-adres-filtering-wifi-booster-ziggo-netwerkkabel-werkt-niet-34984

Het probleem blijft zich voordoen dat 1 wifi speaker toch verbinding blijft maken met de Wifibooster ondanks dat ik Mac adresfiltering ( deny ) heb aangemaakt voor alle wifi speakers en de transmit power op low heb staan. Zodra ik bemerk dat de SSID signaal kwaliteit van de betreffende speaker op slecht staan dan log in ik op de Wifibooster en is het betreffende mac adres weer verbonden met de Wifibooster. Als ik vervolgens de Mac filtering aanklik en op enable all druk verbreekt de wifi speaker weer de verbinding.

Het lijkt alsof de Wifibooster de filtering niet onthoud en daardoor toch connectie maakt.

Alvast bedankt voor het meedenken.

ps dit is de derde wifibooster waar ik dit op verschillende locatie mee bemerk.

Groet,

Rob
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Michael Ziggo graag doe ik een suggestie (ook voor de connectbox) het zou leuk zijn als er iets meer aandacht gegeven word aan het gast netwerk. Bv in de vorm van snelheidslimieten. En dan door te voeren in de Wifibooster.
Aletje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan een wifibooster ook buiten?
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Aletje als in waterdicht... Nee.

Je kan hem wel vlak bij de buitenmuur plaatsen bv.
Aletje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oh ja in de garage bv. Bedankt.
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Aletje ja als die droog is kan dat wel hoor.
jh_balster

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het zou prettig zijn als met de huidige nieuwbouw in RijswijkBuiten rekening wordt gehouden dat draadloos signaal bijna nergens doorheen komt. Huis bestaat uit 3 dubbelglas, extra isolatie in de muren en hoop slangen in de vloeren als warmtebron. Dus voor mij zou betekenen dat ik voor elke etage 1 of meerdere WiFi boosters nodig zou hebben.
Dit probleem is niet alleen met ziggo maar ook met collega providers. Zijn hier goede oplossingen voor?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
jh_balster
Goed geisoleerde buitenmuren en 3 dubbel glas hebben geen invloed op je Wifi dekking in je huis. Binnenmuren en vloeren tussen verdiepingen wel.
Het is aan te bevelen Wireless alleen te gebruiken voor Phone, Tablet of Laptop als je ermee gaat wandelen. Voor de rest zorgen voor voldoende met UTP Ethernet bekabele aansluitingen. Kan bij nieuwbouw mooi vooraf geregeld worden, toch? Achteraf is wat lastiger.
Dat is een aanpak van je netwerk zonder kans op gedoe, waar niemand op zit te wachten.

Uitgelicht topic