Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Alles over Ziggo Wifispots

 

Alles over Wifispots
Je hebt er vast wel eens iemand over gehoord, Wifispots! Maar hoe werkt het en wat heb je er aan? Is het iets voor onderweg of op de camping?
Allereerst is het natuurlijk een pré om je te registreren en je devices in te stellen. Als dit achter de rug is, kunnen we los! Op zo'n 2 miljoen plekken in het land zijn de Wifispots te vinden. Via modems die thuis staan of in drukke centra in steden zijn deze te vinden. Dus altijd makkelijk als je ergens een terrasje pakt en even snel je mail wilt checken of om een appje de deur uit te doen dat je wat later thuis komt.

Wat zijn de mogelijkheden?

  • Lekker voordelig! Het is namelijk gratis
  • Er is geen datalimiet
  • Je kan je met maar liefst 5 verschillende apparaten registreren en dus ook tegelijkertijd gebruiken. Let wel dat deze vlieger thuis niet opgaat. Het is namelijk niet mogelijk om met je 'eigen Wifispot' te verbinden. Dit omdat je eigen verbinding simpelweg sneller is dan de WifiSpots.



Heeft het invloed op mijn eigen verbinding?
Nee hoor! Het draadloze netwerk is compleet gescheiden van je eigen netwerk, geruststellend.

Moet ik dan iedere keer inloggen?
Dat zou wat zijn! Gelukkig hoef je maar 1 keer in te loggen met je apparaat. Daarna gaat dit automatisch zodra er een Wifispot in de buurt is.

Kan ik het onderweg gebruiken?
Rij je in de auto of maak je gebruik van het openbaar vervoer, dan zul je merken dat je geen gebruik kan maken van de Wifispots. Helaas is het hier niet geschikt voor. Ben je hier wel naar op zoek? Bekijk dan de mobiele mogelijkheden.

Kan ik het ook uitschakelen?
De Wifispots staan standaard aan in jouw modem*. Mocht je om wat voor reden dan ook dit niet willen, dan ben je vrij om dit uit te schakelen. De consequentie is dan wel dat je zelf op een andere plek geen verbinding meer kan maken met de Wifispots.
Log in via Mijn Ziggo -> Mijn Producten-> Beheer je internetdiensten. Hier kun je ervoor kiezen om de Wifispots uit te schakelen. Wat ook niet onbelangrijk is, is de zogeheten Bridgefunctie. Zodra je het modem namelijk in deze stand zet, is de toegang tot de Wifispots niet meer mogelijk en kun je er geen gebruik meer van maken.

Handige links voor als het even tegenzit:



Waarom gebruiken wij beveiligingscertificaten?
Door gebruik te maken van het beveiligingscertificaat voorkomen we dat je per ongeluk verbindt met een kwaadwillende nep-Wifispot. Soms is dit moeilijk van echt te onderscheiden omdat men de netwerknaam dezelfde naam geeft om je te misleiden. Safety first, zullen we maar zeggen. Deze situatie voorkomen we dus door middel van het certificaat. Je kan er natuurlijk voor kiezen om hier geen gebruik van te maken, maar dat raden we met klem af! Voor alle specs en systeemvereisten van de WifiSpots kun je uiteraard een kijkje nemen op onze website.



*Niet alle wifi modems zijn (nog) geschikt om Wifispots uit te zenden

Gerelateerde onderwerpen:
Valt thuis je wifi weg? Lees dan hier verder!

26 Reacties
Hprins

Level 3
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Het lijkt allemaal zo mooi: Wifi spots. Maar het is me nog steeds niet gelukt er gebruik van te maken. Al meerdere certificaten gedownload, maar dan wordt er naar de identiteit gevraagd. ?? Wat wordt daarmee bedoeld?. Blijkbaar alleen bij mij het geval.... Tijdens het volgen van het stappenplan kom ik nu steeds weer op dezelfde site, steeds maar weer inloggen. Waarom toch niet een duidelijk stappenplan, voor iedereen te volgen?
Als ik nu elders ben dan wordt er geprobeerd met Ziggo te verbinden, maar helaas: verificatiefout.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hprins wrote:
Het lijkt allemaal zo mooi: Wifi spots. Maar het is me nog steeds niet gelukt er gebruik van te maken. Al meerdere certificaten gedownload, maar dan wordt er naar de identiteit gevraagd. ?? Wat wordt daarmee bedoeld?. Blijkbaar alleen bij mij het geval.... Tijdens het volgen van het stappenplan kom ik nu steeds weer op dezelfde site, steeds maar weer inloggen. Waarom toch niet een duidelijk stappenplan, voor iedereen te volgen?
Als ik nu elders ben dan wordt er geprobeerd met Ziggo te verbinden, maar helaas: verificatiefout.

Je identiteit is je gebruikersnaam, die je bijvoorbeeld ook gebruikt voor MijnZiggo of dit forum.
Het wachtwoord is het speciale wachtwoord dat je in MijnZiggo bij wi-fi spots hebt aangemaakt en dat anders moet zijn dan je wachtwoord voor MijnZiggo of dit forum.
Je kunt ook de SSID Ziggo op je apparaat laten vergeten en na herstarten opnieuw activeren, desnoods eerst eens zonder certificaat.
Probeer dit echter niet thuis, of je moet je modem even uitzetten.
trhans

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit met hetzelfde probleem.
Suggestie gevolgd om het thuis te doen met modem uit lukt ook niet, "Ziggo" wordt dan niet gedetecteerd.
Hprins

Level 3
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
"Gewoon" SSID Ziggo vergeten(??), maar wat is dat nu weer? Ik geen wifi spots! Ik ben er klaar mee!
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
trhans,

Thuis kan natuurlijk ook lastig zijn als er geen WifiSpots in de buurt zijn! Dan is het onmogelijk om het daar in te stellen. Heb je misschien in je familie- of vriendenkring waar de WifiSpots wel werkt? Dan verneem ik graag van je waar je tegenaan loopt. Dan kijken we samen naar een oplossing.

Groet,
Sander
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hprins
Welk apparaat gebruik je om verbinding te maken met Ziggo?
Hprins

Level 3
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb een Horizon box. Ben op de telefoon al ver gekomen met instellen: Alleen identiteit werd gevraagd, dat zag ik niet in het stappenplan staan (!!) Ik heb mijn wachtwoord maar ingevuld. Als ik nu elders ben, dan wordt er geprobeerd verbinding te maken met "Ziggo", maar het lukt niet: Verificatiefout.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
En welk apparaat gebruik je om verbinding te maken met de Ziggo Wifispots?
trhans

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn probleem begint bij vraag 8 van het stappenplan.
Conform dat plan zou ik na de download mijn toegangscode bevestigen? ( mijn scherm blijft leeg)
De download staat wel op mijn telefoon, ik heb geprobeerd om bij iemand anders in te loggen, maar krijg een foutmelding.
Wat nu?
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Dat wil ik graag nabootsen, trhans! Op welk apparaat doorloop je deze stappen? Dan kunnen wij het hier ook testen en kijken waar je tegenaan loopt.

Groet,
Sander
trhans

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik gebruik mijn windows envy laptop als "moederboard".

Daar heb ik ingelogd op mijn account Ziggo, vastgestel dat er "wijzig wachtwoord" en kon ik mijn wachtwoord zien.
.

groet,

Hans
Alle handelingen uit gevoerd op mijn Samsung J5 mobiel, gaat goed tot aan punt 8, scherm blijft blanco.

File is wel gedownload
zoe33

Level 1
  • 157Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Hallo wij gaan naar slagharen binnenkort en daar is geen wifi in het huisje.
Kan je dan ook met wifispots van ziggo terecht voor 4 personen(aparaten)
SuzyQook

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de wifispots aangezet en heb tot op heden nog nergens verbinding kunnen maken. Ik woon en werk in het centrum van Apeldoorn, dan wordt gezegd dat er geen wifispots zijn terwijl ik wel tig ziggo-modems in de lijst zie. Werkt het nou gewoon niet of is het gewoon een waardeloos iets?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
SuzyQook
Met welke apparaat wil je verbinding maken met de Wifispots?
Hoe maak je dan verbinding?
En wat gebeurd er als je verbinding wilt maken?
SuzyQook

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
SuzyQook
Met welke apparaat wil je verbinding maken met de Wifispots?
Hoe maak je dan verbinding?
En wat gebeurd er als je verbinding wilt maken?


Met mijn smartphone, precies zoals de handleiding op de website aangeeft. Ik heb tot nu toe 1 keer gehad dat er uberhaupt Ziggo stond waar ik verbinding mee kon maken en dat was een verbinding met zeer zwak signaal.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je kunt genoeg Ziggo modems zien, maar die hoeven niet allemaal de Wifispots uit te zenden.
Mensen kunnen zelf de Wifispots hebben uitgezet en de nieuwe Connect Box zend nog geen Wifispots uit, maar dat komt wel.
Ik hoop dat het snel beter wordt.:relaxed:
SuzyQook

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Je kunt genoeg Ziggo modems zien, maar die hoeven niet allemaal de Wifispots uit te zenden.
Mensen kunnen zelf de Wifispots hebben uitgezet en de nieuwe Connect Box zend nog geen Wifispots uit, maar dat komt wel.
Ik hoop dat het snel beter wordt.:relaxed:


Dat weet ik, maar als je er van uit gaat dat de wifispots standaard aanstaan, lijkt het me vreemd dat ik midden in het centrum van Apeldoorn gewoon met niemand contact kan maken. Ik hoop ook dat het snel beter wordt want dit is eigenlijk best een aanfluiting zo.
Verwijderd account
Niet van toepassing
SuzyQook wrote:
Ik heb de wifispots aangezet en heb tot op heden nog nergens verbinding kunnen maken. Ik woon en werk in het centrum van Apeldoorn, dan wordt gezegd dat er geen wifispots zijn terwijl ik wel tig ziggo-modems in de lijst zie. Werkt het nou gewoon niet of is het gewoon een waardeloos iets?

Hallo plaatsgenote SuzyQook
Let er op dat je alléén Ziggo in je netwerklijst ziet, dat zijn de Wi-Fi spots en niet Ziggo-12345 o.i.d.
Probeer het eens in de buurt van AH aan de Deventerstraat, bij de Ziggo-Vodafonewinkels aan de Hoofdstraat of in de buurt van Opa90 en schoenwinkel Rethmeier aan de Hoofdstraat richting Caterplein.
Daar moet je verbinding kunnen maken.
Succes.
mst1974

Level 7
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 8Likes
hotspots ziggo na ingesteld op alacatel one touch dag later moet ik gegevens weer in voeren onthoudt het niet heel raar

groetjes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
mst1974

Er zijn tig varianten van de alacatel one touch, welke gebruik je met welke systeemsoftware?
mst1974

Level 7
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 8Likes
alacatel one touch 7041 x
firmware 4.2.2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
In deze weet ik helaas niet goed de weg, maar misschien komt iemand anders voorbij die je hier een weg in kan wijzen.

Of misschien helpt dit je verder:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/instellen/#wijzig/Ziggo_WifiSpots/Overige
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
mst1974 wrote:
hotspots ziggo na ingesteld op alacatel one touch dag later moet ik gegevens weer in voeren onthoudt het niet heel raar

groetjes


Dat is inderdaad niet handig! Heb je wat aan de link van @Be rt?
mst1974

Level 7
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 8Likes
heb wifispots wachtwoord gereset ,en werkt nu wel goed bedankt voor alle info
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
@mst1974,

Top! Mooi dat het weer voor elkaar is. Ik wens je alvast een fijne avond.

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic