1
Vraag
2
Reacties
mayschoemans

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

wandcontactdoos digitale radio/TV (QE317 naar TV?)

Binnenkort ga ook in de huiskamer over op de digitale radio met de QE317. (er zitten nu alle zenders op!)

De ontvanger moet op de TV aansluiting van de wandcontactdoos aangesloten worden.

Maar daar zit dus al de TV.

Nu geeft die QE317 ook de mogelijkheid om deze door te lussen naar de TV.

Tevens zou ik een driehoekig aftakstekkertje in mijn TV aansluiting kunnen steken en daar de radio op aansluiten. Allemaal oplossingen die ik minder fraai vind.

Ik wil in de wandcontactdoos de TV uitgang met twee draadjes direct overbruggen (solderen) naar de radio aansluiting. 

De splitter elektronica wordt dan uitgeschakeld en ik zou dan bij de radio uitgang het gewone (digitale) TV signaal moeten hebben. 

Ik kan dan gewoon de radio-coax kabel met eigen stekkers blijven gebruiken.

Er zijn dan geen ontsierende "dubbelstekkers" aan de muur, de oude (weggewerkte) coaxkabels blijven gewoon liggen en ik moet natuurlijk wel met de juiste plug de QE317 nog aansluiten op die oude radio kabel.

 

Mijn vraag is nu: functioneert dat en kan ik dat ongestraft doen?

Helaas weet ik te weinig van van die splitter elektronica en antenne techniek af.

Dus wat denkt de deskundige hiervan?

 

 

 

 

23 Reacties 23
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Louis en of @Paul  bovenstaand een goede aanvulling ?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @mayschoenmans, 

 

Er wordt al ontzettend met je meegedacht om alles goed aangesloten te krijgen en wat de verschillende manieren daarvoor zijn. Super om te lezen dat jullie je zo redden. 

 

@RoWi. en @Ronihd betreft het doorlussen van de Mediabox XL is het natuurlijk top dat jullie mensen nu kunnen aangeven dat dit niet mogelijk is. Het doorlussen valt in dit geval sowieso buiten de servicedefinitie en garantie van Ziggo. Om deze reden verwacht ik dat dit ook niet is meegenomen op de pagina van de website zelf. Je kunt wel - en dat is mijn advies - feedback invullen op de webpagina zelf. Rechts in beeld zit een kleine feedback knop, waarmee je feedback direct bij de website makers terecht komt. Zij reageren vaak snel! 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Een kleine nuance @Marije  , het doorlussen kan wel maar er is dan geen retoursignaal mogelijk.

Dus live Tv kijken kan wel , ook met een TV met een CI + module kan je live kijken maar niet in de ziggo gebieden die daar wel geschikt voor zijn ondemand met de rode knop oproepen, alhoewel ik daar niet zeker van ben dat het niet zou kunnen werken. ( ik heb het nu over de Ci + module ) 

 

Stom genoeg na het zo lang te hebben gebruikt  ( ondemand via een CI + module ) weet ik eigenlijk niet of dat via het retour signaal gaat coax technisch gezien...........of dat het op een andere manier oproepbaar is......

Ik heb me er nooit in verdiept ...... en dat met mijn achtergrond....... Fail Ron 😁

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ondemand met een CI module gaat via een netwerk kabel niet via een dvb-c retourkanaal. Dat retourkanaal is er puur voor de modem 

 

Wat mij tegen staat is dat Ziggo dit product zelf verkoopt en dan zegt dat de doorlus optie buiten de service definitie valt. 

Die regel dat de doorlus optie buiten de service definitie valt moet ook expliciet vermeld worden.

Nu snap ik wel dat dit apparaat niet in bruikleen wordt gegeven, dan hoeft er geen service te worden verleend 🤮

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic