Katjaboelie

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

foutcode CS9097

Nieuw abonnement ( ben al decennia bij ziggo en diens voorgangers) met sinds gisteren mediabox XL ( al verschrikkelijk spijt van  ) 

Vandaag helaas al een hele tijd foutcode cs9097

gisteren werkte het ..al herstart geprobeerd nix helpt 

Volgens diagnostiek signaalkwaliteit goed 

aansluiting met goede splitter met return signaal en dure kabel door ziggo monteur 

Dat is probleem 1 

Ik had op de tv waar nu de mediabox XL nu is aangesloten voorheen een ci+ module net  ziggo kaart en bovendien boven een humax met apps ( geïnstalleerd door ziggo ivm veel problemen in het verleden) 

maar nu werkt die humax niet meer en dat was niet de bedoeling ( probleem 2 ) 

ik hoop op hulp van een ziggo moderator .

vorige keer top geholpen 

 

 

6 Reacties 6
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Staan uw adresgegevens in uw profiel? Dan kan een moderator uw dossier er bij pakken 

Katjaboelie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hi Jan

dank ,

ja in profiel staan alle gegevens .

Duimen dat een moderator te hulp schiet .. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Katjaboelie,

 

Wat irritant dat je opeens tegen allemaal problemen aanloopt! Laat ik met de eerste beginnen: CS9097 geeft meestal een probleem aan met het signaal. Mogelijk gaat dit ook gepaard met "Offline" in de display? Je geeft al aan dat de bekabeling in orde zou zijn. Het is natuurlijk mogelijk dat je AOP (of iets daarvoor al) roet in het eten gooit. Als de foutcode vandaag niet is verdwenen, wil je dan eens een foto maken van het aansluitpunt waar je Mediabox op zit aangesloten en het eerste aansluitpunt in huis?

 

Wat betreft je tweede punt: De Humax was je 'hoofdbox'. Die is nu vervangen door de Mediabox XL. Het klopt dus helaas dat die is gedeactiveerd. Erg zuur dat dit niet goed is gecommuniceerd! De Ci+ Module is altijd extra geweest, en die staat nog steeds actief. Is het een idee om die dan nu te verplaatsen naar boven? De Humax kan weer actief worden gezet, maar wordt dan als extra mediabox actief gezet en kost €4,- per maand.

Katjaboelie
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

allereerst dank voor de reactie.

eigenlijk was het precies andersom.

Ben al meer dan 20 jaar abonnee .ik had eerst de CI + module voor de hoofd TV beneden en jaren later vanwege de vele problemen die heb ik gehad het humax kastje erbij gekregen -als goedmakertje-voor de TV op de slaapkamer .

ik had er niet op gerekend dat het humax kastje uitgeschakeld zou worden. Een behoorlijke domper .

De mediabox XL heeft nu gelukkig nu wel internet verbinding ( Alex heb je magische krachten ? 😀) maar k ben er niet super van onder de indruk ( fan geluid .. lelijk ..traag ) 

de CI+ module aangesloten op tv boven en werkt helaas niet ..ook niet na stappenplan op Ziggo site .

ik zou graag willen dat de CI+ module boven  werkt of de humax weer en zou graag overstappen naar de next Box 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Katjaboelie,

Vervelend dat het nog niet allemaal naar wens werkt! Wat voor melding krijg je precies te zien op de TV met CI Plus die boven is aangesloten? 
Kun je de kabels vanaf het eerste aansluitpunt (Abonnee Overnamepunt - AOP) tot en met de tv met CI Plus eens nalopen? Sluit, indien dat mogelijk is, de tv eens rechtstreeks aan zonder randapparatuur
splitters en/of een versterker er tussen. Zo sluiten we een eventueel probleem in de binnenhuisinstallatie uit. Om het makkelijker te maken, raad ik aan de stappen op deze pagina te volgen

Wat betreft de Mediabox XL, het kan zijn dat de koeling (fan) geluid maakt wanneer de Mediabox aan het koelen is. Het apparaat mag alleen niet continue herrie produceren. Ik begrijp uit je bericht dat je eigenlijk
wel een Mediabox Next wilt ter vervanging van de Mediabox XL. Dat kan ik uiteraard voor je regelen. Hiervoor zal ik je pakket moeten wijzigen. Welke abonnement met de Next wil je graag hebben? Je kan dit op
deze pagina checken. Als je een keuze hebt kunnen maken, kan ik ervoor zorgen dat je de Next krijgt. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Hallo @Katjaboelie,

We hebben na ons laatste bericht helaas niets meer van je gehoord. Is het nog gelukt om de storing op te lossen met e tips die hier gegeven zijn?
Laat je weten of wij je hiermee nog kunnen helpen? Als je de Next wenst te ontvangen, dan kan ik dat ook regelen, hiervoor dient het pakket wel aangepast te worden.
Ik hoor dan graag welk abonnement je wenst te  hebben. 

Alvast een prettig weekend!

Groeten,

Paul 

Uitgelicht topic