1
Vraag
2
Reacties
prince

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

digitale TV - Humax aansluiten

Op mijn nieuwe TV alleen analoog mogelijk, van Ziggo een digitale ontvanger gekregen.

Vraag,; Ik weet niet hoe ik mijn HUMAX iHDR 5050C (digitale recorder)  moet aansluiten in combi met de DIGITALE ontvanger op de televisie.

Ik hoor graag van u, mvrgr. Wim Prinssen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Even van uitgaande dat je in voormalig Ziggo gebied komt. Zoek de zenders zonder smartcard met 474000/ 4444 nu komen de zenders in volgorde te staan. Nu kan je via tv gids of handmatig opnemen. Woon je in voormalig UPC gebied kan het zijn andere sidd en freq in moet voeren. Laat dat even weten. Ik heb hier een tabel voor.

Bekijk in context

26 Reacties 26
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je had de 5050C al zelf, en hebt nu de 5500 erbij?

Hoe nieuw is deze TV en welk model heeft deze geen DVB-C tuner?

Je hebt genoeg aan de 5050c deze sluit je via HDMI aan op de TV en de coax naar de wandcontactdoos. 

prince
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste RoWi, hartelijk dank voor razendsnelle reactie.

Ben in bezit van de digitale recorder;  HUMAX iHDR 5050C ,  TV;  SALORA 40LED 1500 (blijkt analoog te zijn) en van Ziggo verkregen digitale ontvanger

Begrijp ik u goed dat er dan geen digitale ontvanger nodig is ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De HUMAX 5050C is ook een digitale ontvanger.

Wat heb je exact van Ziggo gekregen?

 

prince
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo heeft een zgn “digitale ontvanger” gestuurd om van analoog naar digitaal te kunnen gaan.

Overigens , nog de allerbeste wensen voor 2021, groet Wim

prince
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag RoWi, nog even verder gezocht, de exacte naam is ;

HUMAX Digitale ontvanger IRHD  - 5500C/nl 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dank u daar ook een gezond en voorspoedig jaar toegewenst.

Dat is inderdaad de HUMAX die Ziggo beschikbaar heeft gesteld voor de afschakeling van analoog.

 Op wat kleine verschillen na zijn het beiden digitale ontvangers .Hier vind je meer info over de 5050C

Als de 5050 eigen bezit is kan je deze blijven gebruiken en de andere als reserve bewaren of voor een tweede tv gebruiken.

prince
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag RoWi,  Ik wil graag nog wat praktische vragen stellen vwb installatie :

Monteer ik de witte coaxkabel (van uit de muur contactdoos) eerst naar de 5050C , cable in ?

En van uit cable out, met zwarte coaxkabel naar TV inlaat ?

Mvrgr Wim Prinssen  

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@prince Via deze link wordt ea uitgelegd: https://cdn-master.aem.prod.aws.ziggo.io/content/dam/ziggo/klantenservice/pdf/handleidingen/radio-tv...

Nadat alles is aangesloten: De bron/source kiezen (hdmi bron) op tv . Ik denk dat je met de zwarte coaxkabel de HDMI kabel bedoeld?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@prince

Vanaf de muur inderdaad naar Cable in, de cable out is een doorlus optie dat kan inderdaad met een andere coax kabel vandaar naar de coax van de TV, dat is handig om de ongecodeerde kanalen te kunnen zien terwijl op een ander kanaal wordt op genomen.

Voor mooi beeld inderdaad HDMI gebruiken. Zoals @robbo  al aangaf.

De witte kabel is mogelijk van een ouder type die gevoeliger is voor instraling datzelfde kan op gaan voor de zwarte.

 

prince
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Robin & Robbie, hartelijk dank ik ben er uit, op een vraag na,

Ik heb de HUMAX 5050 ooit gekregen (was eigendom inclusief. Smartcard) info bij ZIGGO gaf aan dat card geregistreerd staat, echter op naam van vorige eigenaar en is niet over te zetten op mijn naam, 

Heb ik de smartcard nodig  ?

Mvrgr Wim P

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Niet speciaal.

Zonder actieve/geregistreerde smartcard kan je enkel de ongecodeerde kanalen zien. Het verschil is de ongecodeerde zijn 50+ kanalen met een aantal in Full HD de overige in SD. Met de (nu nog?) geregistreerde kaart kan je 80+kanalen zien het  merendeel wel in HD.

prince
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag RoWi, kan ik eventueel zonder card wel TV programma,s opnemen met de HUMAX ?

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Je kan zonder smartcard de free to air zenders ontvangen. En ook opnemen. 

prince
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Robbo, hoop dat je nog een keer wil helpen, ik ben niet op de hoogte met betekenis van "free to air" en welke zenders het dan betreft,

Ik wacht wederom met grote belangstelling, fijne dag, Wim 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Even van uitgaande dat je in voormalig Ziggo gebied komt. Zoek de zenders zonder smartcard met 474000/ 4444 nu komen de zenders in volgorde te staan. Nu kan je via tv gids of handmatig opnemen. Woon je in voormalig UPC gebied kan het zijn andere sidd en freq in moet voeren. Laat dat even weten. Ik heb hier een tabel voor.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
prince wrote:

Dag Robbo, hoop dat je nog een keer wil helpen, ik ben niet op de hoogte met betekenis van "free to air" en welke zenders het dan betreft,

Ik wacht wederom met grote belangstelling, fijne dag, Wim 

Stukje opheldering.

Free to air stamt nog uit het tijdperk dat iedereen een antenne op het dak had. Deze term is alleen kloppend voor NPO  1, 2 en 3 en regionale omroepen, die worden nog door de Ether(Air) uit gezonden, met een ontvanger die voldoet aan de vereisten kunnen we deze nagenoeg in heel Nederland zonder abonnement ontvangen.

Bij Ziggo worden tv kanalen zonder codering bedoeld de juiste term is dan eigenlijk " Free to Cable" de rest heeft Robbo uitgelegd.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml in deze link info als je in voormalig upc gebied woont.

prince
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Robbo, Ik woon in Huizen (N-H) 1271VE en maak inmiddels ca 36 jr gebruik van ZIGGO (v/h Casema) kabel aansluiting, eea vwb zgn voormalig Ziggo gebied ?

Wellicht ten overvloede is de tabel toch nodig.

Ik hoor graag, Wim

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan het eerste aanhouden.

robbo wrote:

Even van uitgaande dat je in voormalig Ziggo gebied komt. Zoek de zenders zonder smartcard met 474000/ 4444 nu komen de zenders in volgorde te staan. Nu kan je via tv gids of handmatig opnemen. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic