1
Vraag
2
Reacties
Peterj

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

de lokale zender op dit kanaal kun je niet meer kijken omdat je een verouderde ontvanger gebruikt die niet geschikt is om dit signaal door te geven

Ik kijk al langer digitale tv op mijn panasonic tv (10 jaar oud). ik heb een ci+ module met een smartcard, altijd goed gefunctioneerd. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft, maar sinds het uitschakelen van het analoge signaal krijg ik bij de lokale zenders de volgende mededeling: “de lokale zender op dit kanaal kan je niet meer kijken omdat je een verouderde ontvanger gebruikt die niet geschikt is om dit signaal door te geven”. Het gaat hier on de lokale zenders in de regio Oss. De andere zenders, ook die in mijn extra pakket doen het gewoon goed. Alleen dus de lokale zenders niet. De klantenservice van Ziggo komt niet verder als het voorstel om een nieuwe tv aan te schaffen of een settopbox erbij te nemen. Wie herkent dit probleem en wat is eraan te doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-stopt-met-mpeg2-zenders-niet-meer-zichtbaar-met-oudere-apparatu...

 

Hier een bericht van gelijke strekking.

@Lycke Ziggo Jammer dat jullie niet vooraf op de hoogte zijn gesteld en vervelend dat er niet een email ter aankondiging is uit gestuurd.

De Moderators en overige klantenservice medewerkers mogen we dit uiteraard niet kwalijk nemen.

Het is wel een misser, net als het onaangekondigd leveren van de Mediabox XL bij het Start abonnement en onverwachte onaangekondigde firmware update's. Niet elke klant zal dit forum/community bezoeken maar een sticky over dit soort in mijn ogen belangrijke wijzigingen of een nieuwsbrief is wel op zijn plaats.

Bekijk in context

36 Reacties 36
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Kies kanaal 800 en wacht een paar minuten (doe maar 10 min). Dit is de procedure om de kanalen te laten herstellen. Officieel zou binnen een minuut moeten lukken, maar bij mij werkte het niet meteen volledig, vandaar dat ik 10 minuten adviseer. Daarna zet de TV even netjes uit. Na even wachten (ca 20-30 sec.) kan je de TV weer aanzetten.

Peterj
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

DennyW, bedankt voor je reactie, maar nee,helaas geen verandering.

Geert 53

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wij hebben hetzelfde probleem geen lokale zenders meer.

er staat bel de klantenservice maar de werknemers zijn hiervan niet op de hoogte 

advies koop een nieuwe tv of neem een box!

je wordt dus gedwongen om een ander abonnement te nemen met box of een nieuwe tv

aangezien we al 3 van deze kastjes hebben gehad en steeds problemen willen we dit niet

we betalen toch voor een goed werkend systeem 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Peterj wrote:

Ik kijk al langer digitale tv op mijn panasonic tv (10 jaar oud). ik heb een ci+ module met een smartcard, altijd goed gefunctioneerd. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft, maar sinds het uitschakelen van het analoge signaal krijg ik bij de lokale zenders de volgende mededeling: “de lokale zender op dit kanaal kan je niet meer kijken omdat je een verouderde ontvanger gebruikt die niet geschikt is om dit signaal door te geven”. Het gaat hier on de lokale zenders in de regio Oss. De andere zenders, ook die in mijn extra pakket doen het gewoon goed. Alleen dus de lokale zenders niet. De klantenservice van Ziggo komt niet verder als het voorstel om een nieuwe tv aan te schaffen of een settopbox erbij te nemen. Wie herkent dit probleem en wat is eraan te doen?

zou wel kunnen dat ze de frequenties hebben  verandert en dan zou het idd kunnen als je een oude tv heb dat die sommige zenders niet meer kan weergave 

kun je de zenders een opnieuw instellen via het instellingen menu van de tv 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Geert 53 en @Peterj . Welkom hier!

Wat gek en lastig dat jullie de lokale zenders niet meer kunnen zien. 

Hebben jullie de tv's al eens even opnieuw geinstalleerd/naar zenders laten zoeken? 

 

Peterj
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Lycke, ik heb jouw suggestie opgevolgd maar nog steeds zonder resultaat. Kan het zijn dat er voor de regionale zenders een andere uitzendnorm wordt gehanteerd?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hm, heel vreemd. 

Wat voor module heb je in gebruik? (voeg eventueel een foto toe)

 

Peterj
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De gebruikte module moet niks uitmaken want de locale zenders behoren tot de ongecodeerde zenders en zouden dus net als NPO1 en de regionale zenders (onder andere Omroep Brabant) zonder module te zien moeten zijn. Maar voor de volledigheid, ik gebruik de Irdeto CI+ secure plus module, geschikt voor Ziggo staat er op.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Is het een 1.2 of een 1.3 module? En voor de volledigheid. Om welke zender gaat het? 
En wat voor tv (merk en model) heb je? 

Peterj
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het gaat om de lokale zenders, onder andere Dtv den Bosch en Dtv Oss, kanaal 40 respectievelijk 41. Bijgaand foto’s van de gebruikte module.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

En wat voor tv (merk en model) gaat het om? 

Heb je meerdere tv's thuis, trouwens? 🙂 

Peterj
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het gaat om een Panasonic TX-L26C20E.
Ik heb nog een TV in een andere kamer die via de Next box is aangesloten, daar zijn verder geen problemen mee.

Peter Pechtold

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb dit probleem .

Ik kan lokale zenders niet ontvangen omdat ik een verouderde ontvanger zou hebben

Ziggo klantenservice adviseerde mij om een nieuwe ziggo CI+ module te laten leveren tegen extra maandkosten. Helaas heeft dit geen effect opgeleverd.

Wat nu?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-stopt-met-mpeg2-zenders-niet-meer-zichtbaar-met-oudere-apparatu...

 

Hier een bericht van gelijke strekking.

@Lycke Ziggo Jammer dat jullie niet vooraf op de hoogte zijn gesteld en vervelend dat er niet een email ter aankondiging is uit gestuurd.

De Moderators en overige klantenservice medewerkers mogen we dit uiteraard niet kwalijk nemen.

Het is wel een misser, net als het onaangekondigd leveren van de Mediabox XL bij het Start abonnement en onverwachte onaangekondigde firmware update's. Niet elke klant zal dit forum/community bezoeken maar een sticky over dit soort in mijn ogen belangrijke wijzigingen of een nieuwsbrief is wel op zijn plaats.

Peterj
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De bovenstaande weblinks geven eindelijk antwoord op mijn vraag waarom de lokale zenders niet meer door mij zijn te ontvangen. Inderdaad is het op zijn zachts gezegd erg slordig van Ziggo dat ze de klanten daarover van tevoren niet heeft geïnformeerd en ze mij, als klant lang aan de telefoon van de helpdesk laat hangen zonder een bevredigende oplossing te bieden. Ook vreemd dat de helpdesk en de moderatoren niet ingelicht zijn. 
Ik wordt nu min of meer verplicht om extra kosten te maken door of een nieuwe tv of een externe decoder aan te schaffen. Het zou Ziggo sieren als zij de gedupeerden op de een of andere manier een compensatie zou aanbieden.

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Dat laatste van compensatie is natuurlijk onzin. Het gaat hier om apparatuur die minstens tien jaar geleden door de fabrikant gemaakt is. Die apparatuur is economisch al lang afgeschreven. Het is antiektechniek. Je hebt wel een punt dat het zeer slordig is dat bij Ziggo schijnbaar de linkerhand niet weet wat de rechterhand doet/

andorwolf

Level 5
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Hallo een mogelijk oplossing kan zijn om je TV met een alternatieve netwerk ID ipv 5555 ter activeren, bijvoorbeeld voor Den Bosch/Oss 43198, Dit lost veel problemen op.

Ook als je HD zenders in de 900 zitten ipv op 1-2-3 etc

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
VZWatcher wrote:

Dat laatste van compensatie is natuurlijk onzin. Het gaat hier om apparatuur die minstens tien jaar geleden door de fabrikant gemaakt is. Die apparatuur is economisch al lang afgeschreven. Het is antiektechniek. Je hebt wel een punt dat het zeer slordig is dat bij Ziggo schijnbaar de linkerhand niet weet wat de rechterhand doet/

Deels heb je een punt, het blijft wel zo dat je of zelf nieuw apparatuur moet aanschaffen wat bij  Ziggo voor de fusie normaal was, of een nieuw(mogelijk duurder) abonnement afsluiten voor een geschikte ontvanger in bruikleen.

andorwolf wrote:

Hallo een mogelijk oplossing kan zijn om je TV met een alternatieve netwerk ID ipv 5555 ter activeren, bijvoorbeeld voor Den Bosch/Oss 43198, Dit lost veel problemen op.

Ook als je HD zenders in de 900 zitten ipv op 1-2-3 etc

Dat heeft geen nut als de gebruikte TV niet met MPEG4 overweg kan.

Ziggo is begonnen met het gefaseerd omzetten van tv-zenders uit het ongecodeerde DKTV-zenderaanbod naar MPEG4. Het blijkt in eerste instantie om lokale omroepen te gaan die in bepaalde delen van het verzorgingsgebied van Ziggo niet meer in MPEG2 worden aangeboden

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic