1
Vraag
2
Reacties
CARJAC

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zonder smartcard Humax 5200c RTL 4 kijken

Ik heb begrepen dat ik zonder smartcard via Humax 5200 c rtl 4 5 etc kan kijken. Echter ik heb nu de Humax aangesloten en krijg bij rtl 4 de melding E04.4 helaas de smartcard werkt niet.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
In upc gebied is freq.164.000

Bekijk in context

39 Reacties 39
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Heb je echt de smartcard eruit gehaald, anders werkt het niet goed.

Welke codes heb je gebruikt bij het installeren?

Mogelijk zijn dit de codes die RTL 4 en 5 op de goede plaats zetten.

Frequentie: 47400(0)
Modulatie: QAM64
Symboolwaarde: 6875
Netwerk-ID: (0)4444
CARJAC
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo, ik heb nog nooit een smartcard gehad. Heb een Humax 5200c gekocht omdat morgen het analoge signaal verdwijnt. De frequentie etc die je opgeeft is dit ook afhankelijk vd regio waar je woont?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Als ik me niet vergis zijn dit nu overal de codes.

Maar je hebt nu al digitaal op je kabel, je kunt het nu al uitproberen als de TV vrij is.:relaxed:

Heb je vragen vanavond of morgen, stel ze gerust hier, er is vrijwel altijd wel iemand die je kan helpen.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
In upc gebied is freq.164.000
CARJAC
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoihoi, het is gelukt met Frequentie 164.00, Id 4444 en symboolwaarde 6900
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
TOP als youriy er niet was geweest.:relaxed:

Veel kijkplezier gewenst CARJAC
CARJAC
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoihoi, heb nog een vraag. Kan ik m'n oude HDrecorder aansluiten op de Humax 5200c om de oude opgenomen programma's nog te bekijken? Ik heb de hmdi kabel van m'n recorder verbonden met de Humax (ik ben niet technisch) Als dit zo kan wat moet ik dan kiezen om de opnames te bekijken?
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Nee, dat gaat niet werken.

De meeste TV's hebben meerdere ingangen. Heeft de HD-recorder HDMI en/of Scart? En heeft de TV HDMI en/of Scart?

Wij hebben ook nog een oude Sony HDD-recorder staan. Die is met de TV verbonden via Scart. De Humax 5200C met HDMI.

Als de TV alleen HDMI-ingangen wordt het een duur verhaal wanneer je een goede adapter wilt gebruiken.
CARJAC
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb nog een oude TV dus heeft alleen scart aansluiting. Ik heb de tv en Humax 5200c met een scartkabel aangesloten. Kan ik dan de oude HD recorder ook met een scartkabel rechtreeks aansluiten op de tv? Dan werkt deze buiten de Humax om?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
CARJAC let op: sluit nooit 2 apparaten op elkaar aan middels HDMI. Dat gaat dan om uitgangen en deze kun je dus nooit met elkaar verbinden, tenzij het natuurlijk om een receiver of soortgelijk gaat welke HDMI ingangen heeft. Sluit je 2 uitgangen op elkaar aan, kan de boel ook nog eens beschadigen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
CARJAC wrote:
Ik heb nog een oude TV dus heeft alleen scart aansluiting. Ik heb de tv en Humax 5200c met een scartkabel aangesloten. Kan ik dan de oude HD recorder ook met een scartkabel rechtreeks aansluiten op de tv? Dan werkt deze buiten de Humax om?

Dat kan natuurlijk altijd als je daarvoor aansluitingen genoeg hebt.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Precies. Het hangt er een beetje vanaf hoe oud de TV is. Onze Sony TV is uit 2012 en die heeft 1 Scart-aansluiting. We hebben ook nog een oudere Philips (ik geloof uit 2008) en die heeft nog 2 Scart-aansluitingen.

Nieuwe TV's hebben waarschijnlijk helemaal geen Scart-aansluitingen meer.
CARJAC
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoihoi, bedankt voor de reacties. Ik ga morgen kijken of mijn tv meerdere scart aansluitingen heeft. Staat nml in een kast dus niet zo makkelijk om dit te zien en aan te sluiten. Maar wel duidelijk dat ik deze rechtstreeks HD recorder op de tv aan moet sluiten.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag CARJAC

anders zijn er ook nog wel scart splitters in de handel, maar let op, de kwaliteit ervan is lang niet altijd even geweldig.

En anders aansluiten op de Humax en op die manier kijken. Als de Humax ook op de Tv is aangesloten middels scart is ook dat nog mogelijk.
CARJAC
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Willem-A dus als ik de scartkabel verbind van de HD recorder naar de humax, kan ik dan via media de programma's bekijken die ik nog op de HD recorder heb staan? Dus via Hdmi mag dit niet maar via scart wel?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
CARJAC wrote:
Willem-A dus als ik de scartkabel verbind van de HD recorder naar de humax, kan ik dan via media de programma's bekijken die ik nog op de HD recorder heb staan? Dus via Hdmi mag dit niet maar via scart wel?

CARJAC , nee, via Media kijk je alleen wat er met de Humax zelf is opgenomen, of wat er aanwezig is op de harde schijf van de Humax. Daarvan kun je dus al gebruik maken als de Humax simpelweg op de Tv is aangesloten middels scart of HDMI, of eventueel middels Component of Composiet (die laatste zorgt voor de minst goede weergave).

Wat je op de HDD/DVD recorder hebt staan kun je bekijken door deze tevens rechtstreeks aan te sluiten op de Tv, of eventueel op de VCR scart van de Humax. Het signaal loopt dan vanaf de DVD recorder, via de Humax naar de Tv. Maar doorgaans zal men een DVD recorder op de Humax aansluiten om zo opnames op DVD te kunnen zetten, en niet om rechtstreeks te kunnen kijken. (zie link; "hoe op te nemen met een DVD recorder als...")

Ik pleit dus doorgaans voor rechtstreekse aansluiting van de apparaten. Heb je dus de mogelijkheid, is het het best de Humax alswel de DVD recorder apart aan te sluiten op de Tv.

Maar koppel je de DVD recorder aan de Humax, dan mag dat inderdaad alleen middels scart. Daarvoor is er nl. de VCR scart op de Humax. Dat betreft zowel een in- als een uitgang. Dat ligt bij HDMI anders; dat is op de Humax een uitgang, maar op de DVD recorder ook. Deze kun/mag je dus nooit op elkaar aansluiten. Je sluit dan immers 2 uitgangen op elkaar aan. Dat gaat ten eerste niet werken, maar is ook niet goed, want dit kan leiden tot beschadiging van de HDMI boards. Bij een DVD recorder zul je dan ook nooit een HDMI ingang vinden.

Maar heb je een Tv met HDMI ingangen, mag je daar uiteraard wel de Humax, een DVD recorder etc. op aansluiten op die manier. Daar is het ook voor, en in het geval van de Humax bekom je pas dan weergave in HD of HD ready, afhankelijk van de Tv. Daaraan is nu natuurlijk de 4K Tv toegevoegd, maar deze zal in dat geval het beeld zelf gaan opschalen naar 4K/UHD. Maar dat maar even terzijde.
CARJAC
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Willem-A ik heb nu de scartkabel op de Humax e op de HD recorder AV 1 of moet ik AV 2 kiezen? (sorry voor m'n vragen maar ik heb hier geen verstand van). Hoe kan ik dan de opnames terugkijken van mijn HD recorder als hij juist is aangesloten.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag CARJAC

als je de DVD recorder aansluit op de Humax gebruik je doorgaans de AV 2 aansluiting. Maar dat is om op te kunnen nemen vanaf de Humax. Weergeven vanaf de DVD recorder via de Humax (alleen nodig als de Tv niet genoeg scart aansluitingen heeft) doe je door de DVD recorder middels de AV 1 aansluiting daarvan aan te sluiten op de VCR scart van de Humax. Maar nogmaals, heb je de mogelijkheid de DVD recorder rechtstreeks aan te sluiten op de Tv heeft dat absoluut mijn voorkeur.

Maar loopt het signaal via de Humax, dan kun je daarop de juiste ingang (VCR scart dus) selecteren door gebruik te maken van de source toets op de afstandsbediening van de Humax. Dan zie je het beeld vanaf de DVD recorder en die gebruik je dus zoals je gewend bent. Dus de gewenste opname selecteren en afspelen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic