Angela15041973

Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo Next aansluiten op Wifibooster

Als ik een Ziggo Next via een netwerkkabel verbind met een Wifi-booster van Ziggo kies ik dan bij netwerkinstellingen voor een aansluiting via een netwerkkabel of blijft het dan toch een Wifi-verbinding? 

11 Reacties 11
Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Als je de mediabox next wilt aansluiten via een internetkabel, dan kies je voor de optie aansluiting via een netwerkkabel. en als je gewoon wifi wilt blijven gebruiken. dan kies je voor wifi verbinding.

Angela15041973
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Top, dank je wel. Op dit moment hebben we veel problemen met de Ziggo Next. Schakelen tussen verschillende zenders duurt een eeuwigheid en ik twijfel of het aan de verbinding ligt of dat ik gewoon de box een keer moet resetten naar fabrieksinstellingen. 

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Alsjeblieft ik zou de box eerst eens resetten naar de fabrieksinstellingen. en als die het dan nog niet doet kan je altijd nog even terug komen hier in het topic. zodat ik of iemand je misschien kan helpen om het probleem op te lossen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Schakelen tussen verschillende zenders gaat niet via het modem, maar via de coax kabel.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?

 
Angela15041973
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Ik zal even kort de situatie uitleggen. In eerste instantie was de mediabox altijd draadloos verbonden. Omdat we telkens geen toegang hadden tot de apps en Ziggo on demand heb ik ongeveer twee weken geleden de Mediabox bedraad verbonden naar een Wifibooster. So far so good. Verbindingsprobleem opgelost. Nu doet zich een ander probleem voor namelijk dat het schakelen tussen programma's een eeuwigheid duurt. Dit probleem doet zich pas een paar dagen voor. Eerder nooit last gehad en in de tussentijd ook niets gewijzigd. Bijgevoegd de foto's van de meterkast en de wifibooster waarin een verlengblok zit waarop de Ziggo next is aangesloten. IMG_1091.jpegIMG_1090.jpeg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik heb het vermoeden dat er behoorlijk wat ruis in je coax netwerk zit, omdat er een paar stekkers zijn die niet afgeschermd zijn en als mooie antenne werken die 4G 5G Digitenne en andere zender signalen op je coax netwerk zetten, waar zowel je modem als de Next last van hebben en je modem kan last hebben van het feit dat die achter een versterker zit.

 

De huidige wijze van aansluiten is Wandcontactdoos -> POA-01 splitter met 1 kabel naar je modem en 1 kabel naar je versterker.

Ziggo kan je die splitter en kabel naar je modem gratis toesturen.

En vervang de open stekkers voor afgeschermde, zoals je andere.

 

1111.png

 
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is een versterker met meer aansluitingen niet wenselijker dan die splitters?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het kan wel met splitters achter een versterker, maar dan wel met hedendaagse POA-01 splitters.

Hier werkt het goed als volgt, versterkeruitgang -> een korte of langere kabel met aan het einde een splitter.

1 uitgang op 4 dB heeft hier een korte kabel met een splitter en ook 1 uitgang met een lange kabel van 16 meter op 8 dB, dan een splitter naar een kabel van 3 meter en een kabel van 8 meter.

Hierachter zowel de Next als een Humax 5300c voor de radio, werken probleemloos.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Angela15041973

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag. Ik zie dat er al flink wordt meegedacht. Helemaal top! 🙂 
Hoe staat het er inmiddels voor? 

Angela15041973
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Nou eigenlijk nog niet alles opgelost. De Ziggo Next box zit via een UTP kabel verbonden met een Wifi Booster. Als ik de box aanzet moet ik telkens de UTP kabel opnieuw in de Next stoppen om ervoor te zorgen dat ik snel tussen de verschillende zenders kan schakelen en ook de programma informatie te zien krijg in beeld. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Dat klinkt als een hele hoop gedoe voordat je kunt genieten van al het moois wat je Mediabox Next te bieden heeft. Als ik het goed begrijp heb je alle tips die je hebt gekregen uitgevoerd maar alsnog blijven de problemen bestaan? 

En maakt het ook verschil als je de UTP kabel direct met het modem verbind? Ook ben ik benieuwd op welke energie instelling je mediabox op het moment staat. We horen graag weer van je. 

Uitgelicht topic