1
Vraag
2
Reageer en help mee
Toeboog

Level 1
  • 79Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Zenderpakketten - per zender afnemen

Een grote ergernis van mij is het aanbod van (vaste) zenderpakketten. Als je een bepaalde zender wilt zien ben je verplicht om je op een geheel pakket te abonneren. Waarom is het niet mogelijk om vanuit je basisstations ca. 30 kanalen(?) de extra zenders die je wilt bekijken apart erbij te bestellen tegen een vast bedrag per maand. Het is wel leuk om Movies & Series XL te hebben met 70 extra zenders, maar wat heb ik eraan als ik dit gehele pakket moet nemen om slechts 1 of 2 zenders uit dat pakket te willen zien. Het moet toch ook mogelijk zijn om met modules te werken, bijv. alle basisstation met 200 Mb internetsnelheid en een Ziggo Movies en series XL box? (Dit is voor mij een prima box, met daaraan gekoppeld de kleine XL box voor de slaapkamer). Er komt zoveel concurrentie op de markt met bijv. IPTV, OTT e.d. en dadelijk het toestaan van andere providers op de kabel, dat een grotere flexibiliteit voor de consument een prima verdienmodel voor Ziggo kan zijn. Ik ben nieuwsgierig naar de reacties.

***Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid***
29 Reacties 29
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
RobertKoopman wrote:
Waarom kan Ziggo geen sperfilter voor TV signalen op je kabel plaatsen in de straatkast?


Dat kan ook, in België doet Telenet dat wel.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan moet je bij abonnements wisselingen en verhuizingen ook weer de sperfilter eraf halen en dat per adres bij 4 miljoen abonnees?
Dat gaat hem niet worden ben ik bang.

Technisch onmogelijk heeft niemand genoemd. RobertKoopman
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Er komt nu bij velen toch al een monteur over de vloer.
En niet elk adres wisselt 3x per jaar van bewoner of abonnement.
Het is meer een kwestie van niet willen dan niet kunnen.
Gaat Ziggo gewoon teveel geld kosten en kom daar dan voor uit.
In België kan het ook lees ik net.
Telenet is toch ook Liberty Global?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
RobertKoopman schreef: "Gaat Ziggo gewoon teveel geld kosten en kom daar dan voor uit."

Dat vind Ziggo waarschijnlijk geen probleem, dan maken ze toch de abonnementskosten gelijk aan die van Telenet, maar dan gaat het de klanten teveel geld kosten ben ik bang.
Kijk en vergelijk: https://www2.telenet.be/nl/internet-en-tv/basic-internet-en-digitale-tv/bestel-internet-fiber-200-en-digitale-tv
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Wat het in België kost maakt mij niet veel uit.
Met verschillende landen vergelijken zegt niets.
Het is technisch mogelijk.
Nu krijgt iedereen een basisprijs voor zijn kiezen terwijl je dat tv deel misschien niet eens gebruikt.
In Nederland neemt het aantal tv abonnees jaarlijks af maar bij Ziggo kom je er niet vanaf.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wel de voordelen uit België, maar niet de nadelen, gaat vast niet lukken.
Technisch mogelijk is er van alles en nog veel meer, mee eens, maar dan zijn er logischerwijs wel kosten aan verbonden, de monteurs werken niet voor niets en apparatuur wordt niet kosteloos geleverd door de fabrikanten.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
In plaats van 18,95 per maand voor een tv-pakket wat je niet kijkt misschien voor 3,95 eraf gooien?
Krijgt Ziggo elke maand nog wat centjes en de niet-tv-kijkende klant is 15 per maand minder kwijt.

Maar ik zie dat we enorm afdwalen van het topic.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
RobertKoopman wrote:
Waarom kan Ziggo geen sperfilter voor TV signalen op je kabel plaatsen in de straatkast?
Technisch onmogelijk lijkt me sterk, we konden 50 jaar terug al naar de Maan vliegen 😉
Mijn zoon gebruikt alleen snel internet en heeft Ziggo 400/40 voor 62,50 en hij kijkt nooit TV.
Hij heeft geen telefoon meer.
Ooit als cadeautje wel gehad van UPC maar bij een snelheidsverhoging moest hij zijn cadeau weer inleveren.......
Of er opeens voor gaan betalen, vreemde zaken bij UPC.
Ik heb T-Mobile 750/750 internet only voor 37,50.
Ziggo pakt een flinke marge op zijn aansluiting.


Dat gaat niet. Ten eerste is een filter niet scherp maar heeft het een verloop(zie plaatje) zodat je eerder of later moet gaan filteren dan de frequentie die je wil.


Verder zitten de internetsignalen op verschillende plaatsen in de band dus zou je meteen aantal filters moeten gaan werken met als resultaat dat je digitale signalen redelijk kunt gaan vergeten (faseverschuivingen, ruis etc)

De enige manier om het te doen is door FTA uit te faseren en helemaal geen gratis kanalen meer te bieden. Dan heb je alles achter een decoder en kun je alleen internet kiezen.
Maar ik denk dat in dat geval mensen toch iets harder gaan protesteren dan nu.
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
Nick999 Zodra Ziggo zulke filters gaat plaatsen zul je via marktplaats al snel 'service-monteurs' vinden die dat weer tegen zullen werken...
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Fraude komt overal voor.
Ik las dat het België wel kan, daar hebben ze zeker gele kabels? 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic