1
Vraag
2
Reageer en help mee
Toeboog

Level 1
  • 79Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Zenderpakketten - per zender afnemen

Een grote ergernis van mij is het aanbod van (vaste) zenderpakketten. Als je een bepaalde zender wilt zien ben je verplicht om je op een geheel pakket te abonneren. Waarom is het niet mogelijk om vanuit je basisstations ca. 30 kanalen(?) de extra zenders die je wilt bekijken apart erbij te bestellen tegen een vast bedrag per maand. Het is wel leuk om Movies & Series XL te hebben met 70 extra zenders, maar wat heb ik eraan als ik dit gehele pakket moet nemen om slechts 1 of 2 zenders uit dat pakket te willen zien. Het moet toch ook mogelijk zijn om met modules te werken, bijv. alle basisstation met 200 Mb internetsnelheid en een Ziggo Movies en series XL box? (Dit is voor mij een prima box, met daaraan gekoppeld de kleine XL box voor de slaapkamer). Er komt zoveel concurrentie op de markt met bijv. IPTV, OTT e.d. en dadelijk het toestaan van andere providers op de kabel, dat een grotere flexibiliteit voor de consument een prima verdienmodel voor Ziggo kan zijn. Ik ben nieuwsgierig naar de reacties.

***Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid***
29 Reacties 29
Mess89

Level 1
  • 226Posts
  • 28Oplossingen
  • 22Likes
Hey Toeboog

Dit is al vaker geopperd en toen ook besproken. Hoewel het volgende topic over de basispakketten gaat, komt het op hetzelfde neer.

Lees dit topic.
Toeboog
Topicstarter
Level 1
  • 79Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes
Dat is goed wel mogelijk, ik zit nog niet zo lang bij deze nieuwe community, maar ik denk dat gezien de toenemende concurrentie en het steeds minder kijkende jongere publiek (er veranderd heel wat in medialand) het misschien handig is dit toch weer eens te berde te brengen. Over rekening rijden wordt ook steeds opnieuw gesproken en eens zal dat er ook wel van komen. Zo werkt dat nu eenmaal, de geesten rijp maken, heet dat. Zo zijn er natuurlijk heel veel onderwerpen die onder de noemer ,,hebben we in het verleden over gesproken" en dan toch in een of andere variant boven water komen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Het is ooit geprobeerd door een bedrijf via de 2 koperdraadjes, maar dit bedrijf was binnen de korte keren ter ziele, omdat het per kanaal dan een stuk duurder werd, je moet wel de basisverbinding betalen en er moet een heel systeem opgetuigd worden waar iedere klant per zender één en ander aan en uit moet kunnen zetten, dat vergt een bosje servers en software erbij voor 4 miljoen klanten.
De grove schattingen, ooit berekend, komen uit op een basis van € 20,00 voor de basis aansluiting met Ziggo en € 5,00 per kanaal per maand.
Dan betaal je al € 30,00 voor 2 kanalen, dat gaat maar heel weinig tot geen mensen doen.
Per bos zenders in één pakket is het een stuk simpeler en dus goedkoper.
Toeboog
Topicstarter
Level 1
  • 79Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes
Beste Be rt,
Bedankt voor je antwoord. Iets beginnen met 2 koperdraadjes of een ander abonnementenmodel optuigen is, lijkt mij, een wereld van verschil. Als Eurosport tijdens de Olympische Winterspelen gratis meer kanalen aanbied voor Ziggo abonnees kan dat ook technisch zonder problemen. Het moet dus mogelijk zijn om dat ook met je totale kanalenbestand te doen. Immers, met een dagkaart kan je ook naar 1 (sport)kanaal kijken. Je kan ook 3 kanalen Fox Sport nemen, of 6 kanalen. Als je maar betaal, kan alles. On demand kan je ook per film bekijken, als je maar betaal. Alles staat op de server en als je ervoor betaalt, geven ze het voor je vrij. Het vergt een andere organisatie, maar niets is onmogelijk. Over de door jou genoemde prijzen kan ik niets zeggen, ik weet niet of ze juist zijn. Tenzij je CFO van Ziggo bent. Heel veel zaken zijn in de geschiedenis eerst gedoemd te mislukken, maar door druk van velen, politiek, pers, klanten enz. blijkt dat e.e.a. tot stand kan komen. Ook de toenemende concurrentie kan je dwingen tot andere abonnementsvormen. Verder is het maar een idee, dat voor discussie vatbaar is. Trump zou ook geen president worden.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Het grappige is dat Knipr en Play van KPN zoiets ook al hadden. Een vast bedrag per maand met een paar vaste zenders en je kon voor 1,- euro of 1,50 euro per maand extra zenders er bij zetten. Deze bedrijven hebben het niet kunnen redden omdat er gewoon niet voldoende animo voor was en het teveel geld kost.

Waarschijnlijk hebben de grote bedrijven afspraken gemaakt met bundels en dat is natuurlijk een stuk goedkoper dan elke keer 1 per huishouden. Betaal je wel allemaal mee maar dat maakt het goedkoper. Van mij hoeven al die sport zenders ook niet, maar dat maakt het er dan niet goedkoper op, behalve als niemand ze meer wil en dat zie ik nog niet gebeuren 🙂
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
EnergieBoy Logisch dat Knippr het niet heeft gered... je hebt als je internet neemt allang RTL/Talpa TV/NPO zenders.. met Knippr zou je 2 maal dokken voor diezelfde basispakket.
Maar dat het automatisch ontiegelijk duur word.. ja klopt.. daarnaast heeft bijvoorbeeld RTL de 'macht'. dat zij bepalen dat providers die RTL zenders willen doorgeven het gehele pakket nemen en aanbieden.
Discovery bepaald weer dat 1 van hun zenders in je basispakket zit en de rest vastzitten in een pluspakket.
Ook in Amerika heb je zover ik weet geen enkele provider(s) waar je per zender kan nemen zeg maar, ook niet met de OTT diensten.
Ik zelf vind het pakket systeem hoe Ziggo het aanbied prima werken overigens en moest zeggen toen ik Fox Sports nam, waren die zenders binnen 10 minuten open 😛 (deed dat online via mijn ziggo).
Dus om mijn verhaal aan de TS af te maken; per zender zal er nooit komen, maakt het niet alleen riant duur.. ook zullen veel zenders niet meewerken.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
donnerd
Dan was je niet goed op de hoogte van Knippr. Als je gewoon T-Mobile mobiel had en je nam Knippr dan betaalde je 9,95 per maand en had je standaard zenders, waaronder NPO, RTL en SBS. Daarnaast kon je ook nog zenders kopen per maand, als extra.

Dus je was niets extra kwijt als je geen provider had met TV aansluiting. Maar dan nog was het aanvragen van extra zenders erg duur. Heb daar alle tijden als tester mee gekeken en mee zitten denken over van alles. Het was een goed idee als je maar alleen internet kon afnemen ipv overal met TV.
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
EnergieBoy Alle providers hebben verplicht een tv aansluiting... KPN/Ziggo etc zonder tv abonnement is onmogelijk.
Misschien dat Ziggo rond 2020 wel om te buigen is omdat ze er geen smoesje meer voor kunnen hebben... ze kunnen de TV gedeelte dan versleutelen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
En ook daar ben ik het weer niet met je eens donnerd 🙂

Wanneer je opzoek bent naar een internet abonnement maar je wilt niet direct kiezen voor een alles in 1 internet pakket dan kun je kiezen voor een alleen internet abonnement. Bij een alleen internet abonnement krijg je dus alleen een internet verbinding zonder dat je televisie en/of telefonie erbij krijgt. Zo betaal je minder voor je internet abonnement.

https://www.internetproviders-vergelijken.nl/alleen-internet/

En ook bij Ziggo kan je alleen kiezen voor Internet (weliswaar met Online TV) en bij andere providers kan je ook gewoon zonder TV aanschaffen (en dan ook echt zonder TV).


Wat je met smoesjes wilt zeggen snap ik niet helemaal eigenlijk.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Via glasvezel kun je alleen internet afnemen. Via kabel heb je inderdaad altijd kabeltv erbij.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
youriy wrote:
Via glasvezel kun je alleen internet afnemen. Via kabel heb je inderdaad altijd kabeltv erbij.

Tele2 is geen glasvezel en kan je gewoon alleen internet afnemen, zonder TV.
Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
EnergieBoy wrote:

youriy wrote:
Via glasvezel kun je alleen internet afnemen. Via kabel heb je inderdaad altijd kabeltv erbij.
Tele2 is geen glasvezel en kan je gewoon alleen internet afnemen, zonder TV.


Dit kan ik bevestigen want ik ben zo iemand die TV heeft via Ziggo en internet via Tele2
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Via glasvezel kun je alleen internet afnemen. Via kabel heb je inderdaad altijd kabeltv erbij!
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Ik heb T-Mobile glasvezel en dat is Internet Only.
NPOStart op mijn AppleTV en ik kan daar prima TV kijken.
Tweak heeft ook Internet Only.
Dus een TV abonnement is zeker geen verplichting.

Ziggo moet eigenlijk ook met Internet Only komen, scheelt een hoop geld per maand.
Voor de klant dan hè :sunglasses:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
RobertKoopman wrote:
Ik heb T-Mobile glasvezel en dat is Internet Only.
NPOStart op mijn AppleTV en ik kan daar prima TV kijken.
Tweak heeft ook Internet Only.
Dus een TV abonnement is zeker geen verplichting.

Ziggo moet eigenlijk ook met Internet Only komen, scheelt een hoop geld per maand.
Voor de klant dan hè :sunglasses:



Hier is al erg vaak over gesproken. Helaas is dit voor Ziggo (momenteel in elk geval) niet mogelijk.
De kabel waarover je je internet ontvangt, is dezelfde als waar de FTA zenders op zitten. Deze kunnen we niet uit zetten. Of ja, als we dat signaal uitzetten, ontvang je uiteraard ook geen internet meer ;-).
Om deze reden heb je bij een internet-only altijd ook (digitale)kabelTV en onlineTV. En kan je altijd, ongeacht je abonnement, meerdere TV's op digitale kabelTV aansluiten zonder hiervoor extra te betalen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
youriy wrote:
Via glasvezel kun je alleen internet afnemen. Via kabel heb je inderdaad altijd kabeltv erbij!

Dit kan je mooi herhalen maar dit is niet waar! Het is niet alleen via glasvezel want Tele2 kan het ook en dat is geen glasvezel en zelfs ook geen kabeltv. Je zal hetzelfde bedoelen maar anders formuleren. Prima, maar dan hoef je het niet te herhalen, je kan dan ook zeggen dat je hetzelfde bedoelde 🙂
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Ik dacht : misschien lees je dan wel goed.
zoek het verschil:
-Alleen via glasvezel kun je alleen internet afnemen.
-Via glasvezel kun je alleen internet afnemen.

Er staat het tweede, maar jij leest blijkbaar het eerste.

En verder beweer jij onjuistheden:

quote: " En ook bij Ziggo kan je alleen kiezen voor Internet (weliswaar met Online TV)."

Bij dit abonnement is kabel-tv inbegrepen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Zoals je wenst...
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Waarom kan Ziggo geen sperfilter voor TV signalen op je kabel plaatsen in de straatkast?
Technisch onmogelijk lijkt me sterk, we konden 50 jaar terug al naar de Maan vliegen 😉
Mijn zoon gebruikt alleen snel internet en heeft Ziggo 400/40 voor 62,50 en hij kijkt nooit TV.
Hij heeft geen telefoon meer.
Ooit als cadeautje wel gehad van UPC maar bij een snelheidsverhoging moest hij zijn cadeau weer inleveren.......
Of er opeens voor gaan betalen, vreemde zaken bij UPC.
Ik heb T-Mobile 750/750 internet only voor 37,50.
Ziggo pakt een flinke marge op zijn aansluiting.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic