1
Vraag
2
Reacties
karinpronk

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Thuisnetwerk niet mogelijk

Ik heb een ingewikkelde vraag. Mijn tv gaat via de mediabox xl naar het connectbox modem,

Mijn internetverbinding gaat, al dan niet draadloos aleen via de connectbox.

Je zou dat toch een soort vn thiswerk kunnen noemen.

Mijn versteker is alleen aangesloten op mijn laptop

Ik wil graag een chromecast kopen maar kan mijn versterker moeilijk naar mijn pc verplaatsen, dat zou eenenorme hoeveel aan speakerkabel vergen, plus dat ik mijn pcup en dvdspeler dan niet kan gebruiken.

Aan de bron van alle signalen in eerste instantie het connectbox modden gaat, waarom kan ik dan niet een thuisnetwerk maken zodat ik met chromecast via de laptop geluid over
de speakers horen en zien op tv?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
karinpronk
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dat was ik nog vergeten Erik, zou het beter zijn als de connectbox er tussenuit zou worden gehaald en de mediabox dus weer als enig modem functioneert en zo ja, hoe moet dat?

Bekijk in context

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor de aanvulling Karin! Al snap ik nog niet helemaal waar je bang voor bent.
Via een Chromecast en Ziggo Go kun je namelijk streamen 🙂
In plaats van een eigen Chromecast kun je ook de Ziggo Go TV app gebruiken als je een Apple TV, Android TV en/of  Amazon Fire TV hebt.
Dan hoeft er qua opstelling volgens weinig te veranderen 🙂


De Mediabox XL als modem gebruiken gaat door de update straks niet meer.
De Connectbox blijft echt het modem dan. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @karinpronk,

Dat is een goede vraag,  al adviseren we al geruime tijd om de Mediabox XL niet te verbinden met het modem.
Dit kan namelijk problemen opleveren:

Citrix leeg.JPG

 

Daarbij komt dat er een software update voor de Mediabox XL aankomt.
Mede daardoor kan het thuisnetwerk niet worden ingesteld.  





karinpronk
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

OK, dat snap ik. Het is overigens deels gelukt met de chromecast van mijn vriend en door zijn telefoon uit te zetten, want daardoor dacht Chromecast dat ik in een mini nest (hoe verzinnen ze het..) zat. Alleen geluid ging wel goed bij netflix, tv is op versterker en dus speakers aangesloten. Maar wat zijn de gevolgen voor mijn laptop, draadloos e/o bekabeld etc. Voorheen was mijn mediabox mijn modem, so to speak. Nu is dat de connectbox met coax verbinding naar mediabox xl en ethernet en draadloze verbinding naar o.a. laptop en printer. Dus voordat ik iets ga doen...is dat slim, heb ik straks nog alles.. Want het was een idee van Ziggo om de connectbox te plaatsen, omdat ik via de mediabox xl geen draadloze verbinding met mijn printer kon maken (geen wps) knop. Dus zeiden ze dat er dan een connectbox tussen moest komen. Ik hoop dat e.e.a niet al te warrig overkomt. Anders probeer het beter uit te leggen. Oh ja, ik heb nog niet mijn eigen chromecast, maar wilde het uitproberen om te zien hoe of wat..

karinpronk
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dat was ik nog vergeten Erik, zou het beter zijn als de connectbox er tussenuit zou worden gehaald en de mediabox dus weer als enig modem functioneert en zo ja, hoe moet dat?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor de aanvulling Karin! Al snap ik nog niet helemaal waar je bang voor bent.
Via een Chromecast en Ziggo Go kun je namelijk streamen 🙂
In plaats van een eigen Chromecast kun je ook de Ziggo Go TV app gebruiken als je een Apple TV, Android TV en/of  Amazon Fire TV hebt.
Dan hoeft er qua opstelling volgens weinig te veranderen 🙂


De Mediabox XL als modem gebruiken gaat door de update straks niet meer.
De Connectbox blijft echt het modem dan. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

als er een utp kabel tussen de mediabox xl en de connectbox zit haal die utp er dan tussen uit 

de mediabox xl heeft een eigen ingebouwd modem voor de interactieve  tv diensten en netflix videoland en voor straks de cloud opname etc 

 

de connectbox is voor de internet verbinding op de smartphone tablet computer etc

karinpronk
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hey Erik, ik was helemaal vergeten je te bedanken voor het meedenken en je hulp (druk..druk..), maar bij deze dan: BEDANKT!!

Karin

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ah wat ontzettend leuk om te lezen dat Erik je zo goed heeft geholpen. Ik zorg dat je bedankje bij hem wordt bezorgd 🙂 @karinpronk 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic