1
Vraag
2
Reacties
Navin2000

Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

TV zenders zonder smartcard in HD (Kabel TV)

Is het mogelijk dat Ziggo de huidige zenders die nu worden aangeboden, gaat uitzenden in HD in plaats van SD? Ik vind het te gek voor woorden dat je om TV zenders in HD kwaliteit te kunnen bekijken, je perse een mediabox moet gebruiken. Op dit moment worden alleen NPO 1, 2 en 3 en Ziggo Sport in HD aangeboden.
25 Reacties 25
Navin2000
Topicstarter
Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
hanh wrote:
Dat heeft de overheid zo bedacht voor Ziggo en dat is uniek in de wereld.
Waar een klein land groot in kan zijn.



Ik bedenk me net dat juist deze "geniale" overheid ons met dit probleem heeft opgezadeld. Zonder deze vereiste was Ziggo waarschijnlijk wel akkoord gegaan met het aanbieden van HD zenders zonder codering.

Dus OF de overheid had Ziggo niet moeten dwingen zo'n standaard "goedkoop" abonnement aan te bieden, OF ze hadden moeten vereisen dat de zenders in ieder geval in HD kwaliteit uitgezonden moesten worden, zonder codering uiteraard. :neutral_face:
Navin2000
Topicstarter
Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Trouwens, nog een reden waarom het vrij flauw is van Ziggo om het basispakket niet in HD uit te zenden, is omdat je op "ouderwetse" beeldbuis TV's geen verschil ziet tussen SD en HD, maar op flatscreens (Plasma, LED, OLED) zie je wel het verschil.

Dus ik verzoek Ziggo vriendelijk om de zenders gewoon standaard in HD uit te zenden (dus zonder codering), ook in verband met de vernieuwing van KPN's Digitenne en de openstelling van de kabel voor concurrenten. Het zou wel zo slim zijn van Ziggo om wat klantvriendelijker te worden. :wink:
Navin2000
Topicstarter
Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Zenders die ongecodeerd in HD uitgezonden zouden moeten worden naar mijn mening (25 zenders):

NPO 1, NPO 2, NPO 3, RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, RTL Z, Net 5, SBS 6, SBS 9, Veronica, Een, Canvas, Discovery Channel, National Geographic, MTV, Comedy Central, TLC, Fox, Eurosport 1, Ziggo Sport, BBC One, BBC Two, CNN.

https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/ziggo-breidt-ongecodeerd-aanbod-naar-90-zenders-uit/
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Navin2000 Gelukkig heb je een keuze. Met TV Complete ben je van alles af en heb je een Mediabox XL en heb je wat je wenst al in HD. Veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
Navin2000
Topicstarter
Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Be rt wrote:
Navin2000 Gelukkig heb je een keuze. Met TV Complete ben je van alles af en heb je een Mediabox XL en heb je wat je wenst al in HD. Veel kijkplezier gewenst.:relaxed:


Volgens mij heb je het topic niet helemaal begrepen, ik weet dat ik een keuze heb, en ik maak ook gebruik van een wat duurder abonnement. Mijn punt is dat Ziggo mensen niet moet gaan benadelen op basis van beeldkwaliteit.

Ik las dat Caiway in het verleden toen ze nog gebruik maakten van coax, het volledige basispakket ongecodeerd in HD uitzonden, ik zie niet in waarom Ziggo dit niet kan doen. Dit zou wel zo klantvriendelijk zijn. :relaxed:
Navin2000
Topicstarter
Level 1
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Nog bedankt voor je like @ Mikraving. :wink:

Moet zeggen dat ik heel erg teleurgesteld ben in Ziggo. Het ziet er naar uit dat ze gewoon doorgaan met het benadelen van hun klanten:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-gaat-ongecodeerd-hdaanbod-voorlopig-niet-uitbreiden/
https://www.totaaltv.nl/nieuws/sbs9-niet-ongecodeerd-bij-ziggo/
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic