1
Vraag
2
Reageer en help mee
Wendy2

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TV valt constant uit, veel verschillende foutcodes

Sinds ongeveer een half jaar hebben wij internet en tv van Ziggo. We hebben zo'n zwarte enigszins gebogen kastje (Horizon?).

Beiden waren drama in het begin. Toen kregen we voor het internet een nieuwe witte modem, maar voor de tv moesten we de zwarte blijven gebruiken. Internet is sindsdien redelijk goed, behalve op zolder.

 

De tv blijft drama. Een programma van drie kwartier uit kijken lukt meestal niet eens. Het meest krijgen we code 2020. 

On demand/terugkijken werkt 9 van de 10x ook niet. Zo zijn we nu al 3 avonden bezig om Ik vertrek van dinsdagavond terug te kijken. We hebben de helft ongeveer gezien inmiddels. 

 

Bij telefonisch contact met de klantenservice kregen we te horen dat ze konden zien dat wij heel veel foutcodes hebben en dat het waarschijnlijk ligt aan een update die moest gaan komen voor het tvkastje. Dat is inmiddels 2 maanden geleden en er is nog niets veranderd. Ook kregen we te horen dat er misschien een te lange kabel loopt, wat voor storingen kan zorgen. Maar de tv kan niet op een andere plek staan.

 

In de meterkast komt de kabel binnen in huis. Daar zit een splitter met een kabeltje naar het witte modem (Staat ook in de meterkast) en een kabel naar de tv. Die  laatste gaat door de muur (ca 6 meter denk ik) naar een kabelaansluiting in de woonkamer. Van daaruit gaat hij met een kabel van 10 meter (Kabelkeur) naar de tv, langs de plinten. Dat is inderdaad lang, maar het kan niet op een andere manier. Een kabel rechtstreeks uit de meterkast naar de tv kan ook niet, die zou dan ergens dwars over de vloer moeten lopen, want de meterkast zit aan de linkerkant van het huis en de tv staat rechts. En die zou alsnog heel lang moeten zijn.

 

Heeft iemand misschien nog een tip? Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. We hebben zelfs weer een Netflix account genomen, om deze lange saaie avonden door te komen, terwijl ik dat had opgezegd omdat we nu On Demand zouden moeten hebben. 

 

 

17 Reacties 17
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Code 2020 lijkt inderdaad te duiden op een probleem met het signaal. 

Voor de goede orde er gaat alleen een Coax kabel naar de Horizon( Mediabox)

Wat voor TV wordt er gebruikt zou je als test de coax kabel eens direct in de TV kunnen stoppen en deze stappen volgen kijken zonder mediabox.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/zenders-zoeken#/ik-wil-kijken-zonder...

 

Wendy2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wist niet dat dat kon. Dan kun je waarschijnlijk alleen live kijken? Terugkijken en on demand werken dan niet, neem ik aan? Ik ga het in elk geval proberen met live kijken of het werkt. Bedankt voor het meedenken.

We hebben een Samsung smart tv, het type weet ik niet, hij is ongeveer 7 jaar oud. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Klopt je kan dan enkel live kijken, dit is puur bedoeld om uit te vinden of de kabel lengte het probleem is.

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @Wendy2

Wat rot zeg! Een fantastische tv ervaring is het niet te noemen als je er amper gebruik van maakt omdat het je anders alleen maar irriteert. Aan ons om erachter te komen waar deze vervelende foutmelding vandaan komt. Is het nog gelukt om te checken hoe het is gegaan na de tip van RoWi. ? Blijft het beeld dan wel stabiel? 

Stuur ook gerust een foto mee van je hoofdaansluiting zodat we met je mee kunnen kijken of alles nog up to date is. 

Wendy2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Met de kabel rechtstreeks in de tv werkt het heel goed.  We hebben geen storingen meer gehad. Alleen hebben we ook niet de voordelen van interactieve tv zo. Maar misschien blijkt hieruit dat het niet aan de lengte van de kabel ligt, maar aan het kastje?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als test is het mogelijk om de mediabox dichterbij het aansluitpunt te plaatsen de Horizonbox( Mediabox XL) is soms een lastpak dan kan de lengte van de kabel wel meespelen.

De foto van het eigenlijke aansluitpunt kan inderdaad helpen.

Wendy2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bijgaand een foto. De kabel komt binnen in de meterkast (groen). De grijze kabel vanuit de splitter omlaag gaat naar de woonkamer door de muren. De witte kabel omhoog gaat naar de witte modem. Die staat een plankje hoger in de zelfde meterkast. Tweede foto is in de woonkamer. Daar komt de kabel uit en die gaat dan met de witte kabel langs de muur naar de zwarte mediabox verder. Het afdekplaatje is er even af  omdat we de kabel nog een keer vervangen hebben. Maar dat hielp niet. 

Wendy2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Die losbungelende grijze kabel op foto 1 doet niks. Dat is de kabel die naar onze slaapkamer gaat, maar daar hebben we geen televisie.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De splitter op de groene kabel lijkt aan vervanging toe. 

Is daar aan actie vanuit Ziggo voor mogelijk @Mariska 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Er zijn een aantal dingen op de foto's die mij opvallen, @Wendy2
1. Je hebt niet echt een hoofdaansluiting van Ziggo, lijkt het. De groene kabel is aangesloten op de splitter en vanuit daar gaat het signaal naar de wandcontactdoos. 

2. De splitter is verouderd. Daar moet inderdaad een nieuwe voor komen. 

3. De wandcontactdoos is niet afgedekt en ligt helemaal open. Dit kan zorgen voor interferentie op het signaal, waardoor je tv signaal verstoord kan worden. 

 

Wat is nu dan het beste plan van aanpak? 
Dat is om in ieder geval een monteur van Ziggo langs te laten komen om ervoor te zorgen dat jij een hoofdaansluiting krijgt op de groene kabel. Op welke dagen en tussen welke van de onderstaande tijden komt een afspraak met de monteur voor jou het beste uit? 

- Tussen 08:00 en 13:00 uur

- Tussen 12:00 en 18:00 uur

 

Ik stuur je los nog een pakketje toe met splitters (gratis), zodat je de splitter ook kunt vervangen 😉

 

Wat betreft de wandcontactdoos kun je deze zelf afdekken door een kapje bij de bouwmarkt te bestellen of je kunt vragen om de monteur dit te laten doen. Daarvoor betaal je dan wel materiaalkosten, die je op https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/materiaalkosten terug kunt vinden.

Wendy2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor deze reactie. Een monteur kan het beste langskomen in de middag tussen 12 en 18 uur, het maakt niet zoveel uit welke dagen, want ik werk toch meestal thuis momenteel. Wat zijn de kosten daarvoor?

 

En ligt het dan echt daaraan? Want zoals ik vertelde: als ik de coaxkabel rechtstreeks op de tv aansluit werkt het allemaal prima zonder storingen. Dus dan lijkt het mij eerder aan de Horizonbox te liggen dan aan de kabels.

 

De wandcontactdoos is inmiddels alweer afgesloten. Het kapje lag er even af omdat we met de kabel aan het rommelen geweest waren.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik ben wel echt van mening dat het daarmee te maken heeft. Sowieso is het voor toekomstig gebruik van je diensten raadzaam om dit aan te pakken. 

 

Het plaatsen van een AOP wordt gratis door de monteur gedaan. Je hebt geen AOP en dat valt onder de garantie van Ziggo. Hier worden dus geen kosten voor in rekening gebracht. De splitters kosten je in dit geval ook niets, dat pakketje heb ik al opgestuurd. 

 

Zal ik de afspraak voor je inplannen? 🙂 

Wendy2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heel graag. Fijn dat het er actie wordt genomen. Deze week zijn we niet altijd thuis, maar vanaf volgende week wel weer. Ik hoor het graag. Weten jullie mijn adres/telefoonnummer al vanuit mijn gebruikersnaam? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Zou je je postcode en huisnummer in je profiel kunnen invullen? Dan weet ik waar ik de monteur in moet plannen :-). 

 

Wendy2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gedaan!

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Wendy2

Sorry voor de vertraagde reactie. Ik heb een afspraak voor je ingepland op 10 maart in de middag (12.00  - 18.00u). Indien het toch niet uitkomt op deze datum kun je via je mijn Ziggo account altijd de afspraak verzetten naar een ander beschikbaar moment. 🙂 

Laat je ons weten hoe de afspraak is gegaan? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Wendy2. Hoe is het gegaan? :-). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic