Sinds ongeveer een half jaar hebben wij internet en tv van Ziggo. We hebben zo'n zwarte enigszins gebogen kastje (Horizon?).
Beiden waren drama in het begin. Toen kregen we voor het internet een nieuwe witte modem, maar voor de tv moesten we de zwarte blijven gebruiken. Internet is sindsdien redelijk goed, behalve op zolder.
De tv blijft drama. Een programma van drie kwartier uit kijken lukt meestal niet eens. Het meest krijgen we code 2020.
On demand/terugkijken werkt 9 van de 10x ook niet. Zo zijn we nu al 3 avonden bezig om Ik vertrek van dinsdagavond terug te kijken. We hebben de helft ongeveer gezien inmiddels.
Bij telefonisch contact met de klantenservice kregen we te horen dat ze konden zien dat wij heel veel foutcodes hebben en dat het waarschijnlijk ligt aan een update die moest gaan komen voor het tvkastje. Dat is inmiddels 2 maanden geleden en er is nog niets veranderd. Ook kregen we te horen dat er misschien een te lange kabel loopt, wat voor storingen kan zorgen. Maar de tv kan niet op een andere plek staan.
In de meterkast komt de kabel binnen in huis. Daar zit een splitter met een kabeltje naar het witte modem (Staat ook in de meterkast) en een kabel naar de tv. Die laatste gaat door de muur (ca 6 meter denk ik) naar een kabelaansluiting in de woonkamer. Van daaruit gaat hij met een kabel van 10 meter (Kabelkeur) naar de tv, langs de plinten. Dat is inderdaad lang, maar het kan niet op een andere manier. Een kabel rechtstreeks uit de meterkast naar de tv kan ook niet, die zou dan ergens dwars over de vloer moeten lopen, want de meterkast zit aan de linkerkant van het huis en de tv staat rechts. En die zou alsnog heel lang moeten zijn.
Heeft iemand misschien nog een tip? Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. We hebben zelfs weer een Netflix account genomen, om deze lange saaie avonden door te komen, terwijl ik dat had opgezegd omdat we nu On Demand zouden moeten hebben.