TV gemist uitzendingen ontbreken

Elders is al opgemerkt dat de strijd om het Binnenhof ontbreekt op TV gemist. Royalty kwestie waarschijnlijk. Maar ook andere programma's ontbreken soms. De wereld van de Chinezen van afgelopen zondag bijvoorbeeld ontbreekt. Ik krijg de indruk dat iemand  gewoon is vergeten het programma erop te zetten. Alle andere afleveringen stonden er wel op. Het is dus onvoorspelbaar en heel irritant. Het overkomt mij vaker dat programma's die wekelijks worden uitgezonden er meestal wel, maar dan plotseling er niet bijstaan. Kan Ziggo niet een meldpunt organiseren zodat vergeten programma's alsnog op TV-gemist worden gezet? 

Ebe2
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
23 Reacties 23

Er zijn wat veranderingen gaande en via dit topic wordt alles omschreven.

Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next 

Dave-
Super Expert
Super Expert
  • 13695Reacties
  • 553Oplossingen
  • 2622Likes

Dat zal weinig invloed hebben op de Replay rechten of de Uitzending gemist rechten, diverse NPO programma's die enkel via NPO plus zijn terug te kijken. De wereld van de chinezen is via Ziggo go wel terug te kijken dat kan een instelling zijn aan de andere kant kan ik Mollenstreken wel via Ziggo Go/Replay terugkijken echter niet via Uitzending gemist op de Humax.

 

Aanvuliing ik merk nu inderdaad een verandering op de Humax 5300C bij TV gemist echter De wereld van de Chinezen ontbreekt.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Met Ziggo gebeld. Ziggo medewerker meldt: "de NPO is verantwoordelijk voor het plaatsen van programma's op TV gemist. Daar kan Ziggo niets aan doen". Het lijkt mij dat Ziggo de NPO hier op moet aanspreken. Hoe krijgen we ZIggo zover dat ze dat ook echt gaan doen? 

Ebe2
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Met heel veel moeite, de nadruk ligt nu meer op Ziggo Go en Replay.

TV gemist is een voorloper van NPO Start, dat loopt op zijn laatste benen.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Conform het advies van ROWI heb ik Ziggo replay besteld. Kost me 0,50 cent per maand extra. Vraag is natuurlijk waarom de klantenservice zelf niet op dit idee kwam. Tijdens de opleiding van klantenservice medewerkers zou iemand kunnen uitleggen dat zij als iemand klaagt over de beroerde werking van TV gemist dat zij dan Ziggo Replay adviseren.

Ebe2
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Ebe2 

Ik mis even welk stukje advies wordt bedoeld.

 Replay kan je niet bestellen, dat is onderdeel van elk abonnement zelfs bij KabelTV.

Via de Ziggo Go app en de website ziggogo.tv daar heb je nu al toegang, voor de betere Replay opties heb ik een Amazon Firestick aangeschaft.

De 50 eurocent is de moeite niet, toch betwijfel ik de nut en noodzaak, je zal nu de Mediabox XL krijgen waarmee je vanaf het begin mag kijken, bij TV Start heeft de Mediabox XL niet dezelfde replay rechten ten opzichte van TV Compleet en Max.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Volgens de klantenservice kan ik op mijn TV met mijn huidige mediabox GEEN Replay doen, maar met de XL box wel. Ik hoop dat zij mij goed geadviseerd hebben.  

Ebe2
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voor de 0,50 ct extra weet ik nagenoeg zeker dat je geen Replay op de MBXL krijgt dat gaat meer kosten. Zie ook de link in het bericht van Mariska.

 

PS @Mariska Z  het gaat om De wereld van de Chinezen van afgelopen zondag 14-2 om 20u20 zie het start bericht.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Je hebt helemaal gelijk, het € 0,50 verschil is zoals je hierboven ook aangeeft verschil tussen het TV Start abonnement met een Pace of Humax naar het TV Start abonnement met een Mediabox XL. Hierdoor kun je wel gebruik maken van kijken vanaf het begin en live pauzeren maar uitgebreid terugkijken (Replay TV) maakt hier inderdaad geen deel van uit. 

De wereld van de Chinezen en de strijd om het Binnenhof had ik inderdaad begrepen! TS geeft in het eerste bericht nog aan 'Maar ook andere programma's ontbreken soms' dus ik was benieuwd of ik nog meer toe kan voegen aan het lijstje voor ik het doorzet.

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

Hi @Ebe2 en welkom op onze Community! 

Het klopt dat NPO verantwoordelijk is voor het plaatsen van programma's op tv gemist en kiest welke afleveringen hier te bekijken zijn. Maar ik snap dat je ervan staat te kijken als een aantal afleveringen van een programma wel te zien zijn en andere niet. Bij welke programma's (+ data/tijd) heb je dit ervaren? Dan ga ik het voor je doorzetten en navragen waar dit door komt of dat het om een fout gaat. 

Wat betreft je abonnement, op deze pagina vind je de verschillende pakketten en opties die daarbij horen. 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

Toen afgelopen zondag "de wereld van de Chinezen"niet op TV gemist stond, was voor mij de maat vol en heb ik contact met ZIggo gezocht. Eerder ontbraken afleveringen van Blauw Bloed, Droomhuis Gezocht, Buitenhof, Kunst en Kitch, Ik Vertrek, ik kan geen programma verzinnen waarbij het niet gebeurde. Datum/tijd heb ik hier niet meer van.  Het vervelende is de onvoorspelbaarheid. Dat de strijd om het Binnenhof ontbreekt is ook vervelend, maar voorspelbaar (behalve de eerste keer), zodat ik weet dat ik het zelf moet opnemen. 

Ebe2
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat zijn zover ik kan oordelen geen van alle producties waarvan het logisch is dat deze niet via TV Gemist gekeken mogen worden. Bepaalde BBC producties de midsummer detectives mogen enkel via NPO Plus worden terug gekeken, deze zijn ook niet via Replay beschikbaar.

De strijd om het Binnenhof zal daar ook onder vallen NPO moet meer inkomsten genereren.

 

PS heb je de link al bekeken, ik vrees dat je verkeerd bent ingelicht, je zal echt een duurder pakket moeten afnemen, of via een andere weg van Replay gebruik maken.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Ik heb inmiddels de nieuwe mediabox gekregen en geinstalleerd. Aangekomen bij Replay bleek inderdaad dat ik eerst een abonnement moet daarop moet nemen. De klantenservice heeft mij dus voor de gek gehouden. Ik vermoed geen boze opzet, het is allemaal zo ingewikkeld geworden dat de klantenservice het ook niet meer helemaal begrijpt. Het heeft mij veel tijd en moeite gekost. 

Ebe2
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Ebe2 wat ik eerder al aangaf met ons abonnement kunnen we met de Mediabox XL gebruik maken van Kijken vanaf het begin.

 

Je hoeft geen abonnement te nemen op Replay via Ziggo Go heb je deze mogelijkheid al. Wil je dit via een Mediabox moet je TV Compleet afnemen.

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

@Rowi Dank voor je ondersteuning. Alles wat je hebt geschreven klopt. Helaas kan ik dat niet beweren van de klantenservice die ik over deze toestand 7 keer gebeld heb. Mijn idee is dat Ziggo zoveel in de klantenservice medewerkers zou moeten investeren dat zij het productaanbod niet alleen kennen maar ook begrijpen. Een cursusje "luisteren naar de klant" is voor sommigen ook geen overbodige luxe. Als bij het eerste iemand mij duidelijk had uitgelegd wat de verschillen in functionaliteit van de verschillende mediaboxen zijn, dan waren de overige telefoontje niet nodig geweest. Dat spaart tijd bij zowel de klant als bij de klantenservice. 

 

In afwachting van een TV compleet abonnement heb ik de oude mediabox weer geinstalleerd, zodat ik nu weer wel kan opnemen en het opgenomen kan terugkijken. Maar TV gemist lukt niet meer. 

Ebe2
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat is vreemd, je hebt de box wel verbonden met internet?

PS de Media box XL niet met je modem verbinden deze heeft een ingebouwde modem, ik zou je willen aanraden de MBXL aangesloten te houden hierop wordt namelijk het Compleet pakket geleverd.

 

 Jammer dat je geen medewerker hebt gesproken met product kennis. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Vandaag was het dan zover, ik kon TV compleet bestellen. Dat heb ik direct gedaan. De bestelling is in verwerking, en Ziggo houdt het spannend, zij geven geen enkele indicatie hoe lang het duurt voordat TV compleet werkt. Dat wil ik graag weten want dan installeer ik mijn XL mediabox. Intussen behelp ik mij met mijn oude mediabox. 

Ebe2
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey Ebe2, 

Fijn dat TV Complete is besteld! Dat klinkt goed, ik zie dat het systeem druk bezig om deze actief te zetten. Ik verwacht dat dit binnen 24 uur is afgerond. Is dat niet het geval dan is er actie vanuit ons nodig dus houdt ons vooral op de hoogte!

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

Voor alle zekerheid heb ik vandaag ook een kijkje genomen en zo te zien is de bestelling actief komen te staan. Mocht je nog ergens tegenaan lopen dan hoor ik het graag!

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

"Klaar in 15 minuten" staat op de doos. De handleiding zegt "binnen een uur".  En inderdaad de kabels aansluiten is zo gedaan. Maar vervolgens duurde het 4 dagen voordat het echt werkt vanwege abonnement gerelateerde toestanden. 7 keer contact gehad met de klantenservice, dat kost per keer al 15 minuten.  Maar goed, het werkt, dat is het belangrijkste. Dan vraag ik mij natuurlijk af wat ik ervan kan leren.

Punt 1. Ik had me veel beter moeten voorbereiden, dan had ik kritischer kunnen doorvragen toen de klantenservice een verhaal hield dat te mooi was om waar te zijn (en dat dus ook niet waar was). Ook had ik dan beter kunnen reageren toen de klantenservice Ziggo Go presenteerde als middel tegen alle kwalen. Mijn kwaal bleek daar niet bij te horen.

Punt 2.  Ziggo confronteert bellers met een doolhof menu (waarschijnlijk om het bellen te ontmoedigen). Je moet de vragen niet te letterlijk nemen maar wel letterlijk genoeg. Bijvoorbeeld: Als je een techneut wilt spreken, dan moet je "hulp bij installatie" kiezen ook als je niet aan het installeren bent. Ik raakte daardoor geïrriteerd en heb niet zorgvuldig genoeg gekozen met als gevolg dat de verkeerde persoon aan de lijn kreeg. Dat kost dan weer extra telefoontjes. 

Dank aan @Rowi voor de begeleiding.

Dank aan @Mariska Z  voor de aandacht. 

 

P.S. Ik heb nog 1 overgangsprobleempje. Ik had een harde schijf in mijn oude mediabox geprikt om programma's op te nemen. Kan ik die harde schijf ook in de XL mediabox prikken? Hoe kan ik dan de programma's terugzien? Ik ga een paar dagen moed verzamelen en dan de klantenservice weer eens bellen. 

Ebe2
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Ebe2 Met de Mediabox XL en TV Compleet komen alle "opnames" in de cloud met een houdbaarheid van maximaal 12 maanden. Het terugkijken zal via een menu lopen dat zal Replay heten.

Mogelijk heb je iets aan deze topics als startpunt.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Mediabox-XL-alles-wat-jij-moet-weten-over-de-nieuwe-upg...

 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Soepel-van-start-met-de-Mediabox-XL-upgrade/ba-p/668677

 

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Als je de klantenservice belt, verzoekt een dame je dringend eerst de handleiding te gebruiken, maar van de Mediabox XL wordt geen handleiding meegeleverd. Ook op het internet vond ik niet de handleiding van mijn versie van de Mediabox XL. Dus toch maar de klantenservice drie keer gebeld. Leuke pubquiz vraag: wat moet je tegen de voice control roepen als je fast forward wil bij een replay? Dat wisten de meisjes en jongens van de klantenservice niet uit hun hoofd. Ze konden het wel opzoeken, er moet dus wel zoiets als een handleiding bestaan. 

De harde schijf van mijn vorige mediabox wordt met opzet geblokkeerd door de nieuwe mediabox, zal wel weer een copyright kwestie zijn. Bij een Replay kan ik de reclame niet meer snel doorspoelen, dat is beslist geen vooruitgang. Verder gaat alles goed. 

Ebe2
topicstarter
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Et voila de Voice Control Commando's.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/stembesturing

 

"Leuke pubquiz vraag: wat moet je tegen de voice control roepen als je fast forward wil bij een replay? "

  • Vooruitspoelen
  • Terugspoelen
  • Skip x minuten*

* Indien toegestaan bij de opname.

 

Wel fijn dat verder alles goed gaat 😉

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Uitgelicht topic