"Klaar in 15 minuten" staat op de doos. De handleiding zegt "binnen een uur". En inderdaad de kabels aansluiten is zo gedaan. Maar vervolgens duurde het 4 dagen voordat het echt werkt vanwege abonnement gerelateerde toestanden. 7 keer contact gehad met de klantenservice, dat kost per keer al 15 minuten. Maar goed, het werkt, dat is het belangrijkste. Dan vraag ik mij natuurlijk af wat ik ervan kan leren.
Punt 1. Ik had me veel beter moeten voorbereiden, dan had ik kritischer kunnen doorvragen toen de klantenservice een verhaal hield dat te mooi was om waar te zijn (en dat dus ook niet waar was). Ook had ik dan beter kunnen reageren toen de klantenservice Ziggo Go presenteerde als middel tegen alle kwalen. Mijn kwaal bleek daar niet bij te horen.
Punt 2. Ziggo confronteert bellers met een doolhof menu (waarschijnlijk om het bellen te ontmoedigen). Je moet de vragen niet te letterlijk nemen maar wel letterlijk genoeg. Bijvoorbeeld: Als je een techneut wilt spreken, dan moet je "hulp bij installatie" kiezen ook als je niet aan het installeren bent. Ik raakte daardoor geïrriteerd en heb niet zorgvuldig genoeg gekozen met als gevolg dat de verkeerde persoon aan de lijn kreeg. Dat kost dan weer extra telefoontjes.
Dank aan @Rowi voor de begeleiding.
Dank aan @Mariska voor de aandacht.
P.S. Ik heb nog 1 overgangsprobleempje. Ik had een harde schijf in mijn oude mediabox geprikt om programma's op te nemen. Kan ik die harde schijf ook in de XL mediabox prikken? Hoe kan ik dan de programma's terugzien? Ik ga een paar dagen moed verzamelen en dan de klantenservice weer eens bellen.