Ebe2

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TV gemist uitzendingen ontbreken

Elders is al opgemerkt dat de strijd om het Binnenhof ontbreekt op TV gemist. Royalty kwestie waarschijnlijk. Maar ook andere programma's ontbreken soms. De wereld van de Chinezen van afgelopen zondag bijvoorbeeld ontbreekt. Ik krijg de indruk dat iemand  gewoon is vergeten het programma erop te zetten. Alle andere afleveringen stonden er wel op. Het is dus onvoorspelbaar en heel irritant. Het overkomt mij vaker dat programma's die wekelijks worden uitgezonden er meestal wel, maar dan plotseling er niet bijstaan. Kan Ziggo niet een meldpunt organiseren zodat vergeten programma's alsnog op TV-gemist worden gezet? 

25 Reacties 25
Ebe2
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

"Klaar in 15 minuten" staat op de doos. De handleiding zegt "binnen een uur".  En inderdaad de kabels aansluiten is zo gedaan. Maar vervolgens duurde het 4 dagen voordat het echt werkt vanwege abonnement gerelateerde toestanden. 7 keer contact gehad met de klantenservice, dat kost per keer al 15 minuten.  Maar goed, het werkt, dat is het belangrijkste. Dan vraag ik mij natuurlijk af wat ik ervan kan leren.

Punt 1. Ik had me veel beter moeten voorbereiden, dan had ik kritischer kunnen doorvragen toen de klantenservice een verhaal hield dat te mooi was om waar te zijn (en dat dus ook niet waar was). Ook had ik dan beter kunnen reageren toen de klantenservice Ziggo Go presenteerde als middel tegen alle kwalen. Mijn kwaal bleek daar niet bij te horen.

Punt 2.  Ziggo confronteert bellers met een doolhof menu (waarschijnlijk om het bellen te ontmoedigen). Je moet de vragen niet te letterlijk nemen maar wel letterlijk genoeg. Bijvoorbeeld: Als je een techneut wilt spreken, dan moet je "hulp bij installatie" kiezen ook als je niet aan het installeren bent. Ik raakte daardoor geïrriteerd en heb niet zorgvuldig genoeg gekozen met als gevolg dat de verkeerde persoon aan de lijn kreeg. Dat kost dan weer extra telefoontjes. 

Dank aan @Rowi voor de begeleiding.

Dank aan @Mariska  voor de aandacht. 

 

P.S. Ik heb nog 1 overgangsprobleempje. Ik had een harde schijf in mijn oude mediabox geprikt om programma's op te nemen. Kan ik die harde schijf ook in de XL mediabox prikken? Hoe kan ik dan de programma's terugzien? Ik ga een paar dagen moed verzamelen en dan de klantenservice weer eens bellen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ebe2 Met de Mediabox XL en TV Compleet komen alle "opnames" in de cloud met een houdbaarheid van maximaal 12 maanden. Het terugkijken zal via een menu lopen dat zal Replay heten.

Mogelijk heb je iets aan deze topics als startpunt.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Mediabox-XL-alles-wat-jij-moet-weten-over-de-nieuwe-upg...

 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Soepel-van-start-met-de-Mediabox-XL-upgrade/ba-p/668677

 

 

Ebe2
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als je de klantenservice belt, verzoekt een dame je dringend eerst de handleiding te gebruiken, maar van de Mediabox XL wordt geen handleiding meegeleverd. Ook op het internet vond ik niet de handleiding van mijn versie van de Mediabox XL. Dus toch maar de klantenservice drie keer gebeld. Leuke pubquiz vraag: wat moet je tegen de voice control roepen als je fast forward wil bij een replay? Dat wisten de meisjes en jongens van de klantenservice niet uit hun hoofd. Ze konden het wel opzoeken, er moet dus wel zoiets als een handleiding bestaan. 

De harde schijf van mijn vorige mediabox wordt met opzet geblokkeerd door de nieuwe mediabox, zal wel weer een copyright kwestie zijn. Bij een Replay kan ik de reclame niet meer snel doorspoelen, dat is beslist geen vooruitgang. Verder gaat alles goed. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Et voila de Voice Control Commando's.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/stembesturing

 

"Leuke pubquiz vraag: wat moet je tegen de voice control roepen als je fast forward wil bij een replay? "

  • Vooruitspoelen
  • Terugspoelen
  • Skip x minuten*

* Indien toegestaan bij de opname.

 

Wel fijn dat verder alles goed gaat 😉

Ebe2
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Antwoord 1 is goed. Antwoord 3 is ook goed, hoewel de klantenservice mij op het hart drukte Nederlands tegen mijn afstandsbediening te praten. Antwoord 2 is uiteraard fout. Ik zal het iets moeilijker maken: wat moet je tegen voice control roepen om het geluid harder of zachter te zetten? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Niks gewoon de knoppen gebruiken 😁

Uitgelicht topic