Ebe2

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TV gemist uitzendingen ontbreken

Elders is al opgemerkt dat de strijd om het Binnenhof ontbreekt op TV gemist. Royalty kwestie waarschijnlijk. Maar ook andere programma's ontbreken soms. De wereld van de Chinezen van afgelopen zondag bijvoorbeeld ontbreekt. Ik krijg de indruk dat iemand  gewoon is vergeten het programma erop te zetten. Alle andere afleveringen stonden er wel op. Het is dus onvoorspelbaar en heel irritant. Het overkomt mij vaker dat programma's die wekelijks worden uitgezonden er meestal wel, maar dan plotseling er niet bijstaan. Kan Ziggo niet een meldpunt organiseren zodat vergeten programma's alsnog op TV-gemist worden gezet? 

25 Reacties 25
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Er zijn wat veranderingen gaande en via dit topic wordt alles omschreven.

Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zal weinig invloed hebben op de Replay rechten of de Uitzending gemist rechten, diverse NPO programma's die enkel via NPO plus zijn terug te kijken. De wereld van de chinezen is via Ziggo go wel terug te kijken dat kan een instelling zijn aan de andere kant kan ik Mollenstreken wel via Ziggo Go/Replay terugkijken echter niet via Uitzending gemist op de Humax.

 

Aanvuliing ik merk nu inderdaad een verandering op de Humax 5300C bij TV gemist echter De wereld van de Chinezen ontbreekt.

Ebe2
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Met Ziggo gebeld. Ziggo medewerker meldt: "de NPO is verantwoordelijk voor het plaatsen van programma's op TV gemist. Daar kan Ziggo niets aan doen". Het lijkt mij dat Ziggo de NPO hier op moet aanspreken. Hoe krijgen we ZIggo zover dat ze dat ook echt gaan doen? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met heel veel moeite, de nadruk ligt nu meer op Ziggo Go en Replay.

TV gemist is een voorloper van NPO Start, dat loopt op zijn laatste benen.

Ebe2
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Conform het advies van ROWI heb ik Ziggo replay besteld. Kost me 0,50 cent per maand extra. Vraag is natuurlijk waarom de klantenservice zelf niet op dit idee kwam. Tijdens de opleiding van klantenservice medewerkers zou iemand kunnen uitleggen dat zij als iemand klaagt over de beroerde werking van TV gemist dat zij dan Ziggo Replay adviseren.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ebe2 

Ik mis even welk stukje advies wordt bedoeld.

 Replay kan je niet bestellen, dat is onderdeel van elk abonnement zelfs bij KabelTV.

Via de Ziggo Go app en de website ziggogo.tv daar heb je nu al toegang, voor de betere Replay opties heb ik een Amazon Firestick aangeschaft.

De 50 eurocent is de moeite niet, toch betwijfel ik de nut en noodzaak, je zal nu de Mediabox XL krijgen waarmee je vanaf het begin mag kijken, bij TV Start heeft de Mediabox XL niet dezelfde replay rechten ten opzichte van TV Compleet en Max.

Ebe2
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Volgens de klantenservice kan ik op mijn TV met mijn huidige mediabox GEEN Replay doen, maar met de XL box wel. Ik hoop dat zij mij goed geadviseerd hebben.  

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @Ebe2 en welkom op onze Community! 

Het klopt dat NPO verantwoordelijk is voor het plaatsen van programma's op tv gemist en kiest welke afleveringen hier te bekijken zijn. Maar ik snap dat je ervan staat te kijken als een aantal afleveringen van een programma wel te zien zijn en andere niet. Bij welke programma's (+ data/tijd) heb je dit ervaren? Dan ga ik het voor je doorzetten en navragen waar dit door komt of dat het om een fout gaat. 

Wat betreft je abonnement, op deze pagina vind je de verschillende pakketten en opties die daarbij horen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor de 0,50 ct extra weet ik nagenoeg zeker dat je geen Replay op de MBXL krijgt dat gaat meer kosten. Zie ook de link in het bericht van Mariska.

 

PS @Mariska  het gaat om De wereld van de Chinezen van afgelopen zondag 14-2 om 20u20 zie het start bericht.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Je hebt helemaal gelijk, het € 0,50 verschil is zoals je hierboven ook aangeeft verschil tussen het TV Start abonnement met een Pace of Humax naar het TV Start abonnement met een Mediabox XL. Hierdoor kun je wel gebruik maken van kijken vanaf het begin en live pauzeren maar uitgebreid terugkijken (Replay TV) maakt hier inderdaad geen deel van uit. 

De wereld van de Chinezen en de strijd om het Binnenhof had ik inderdaad begrepen! TS geeft in het eerste bericht nog aan 'Maar ook andere programma's ontbreken soms' dus ik was benieuwd of ik nog meer toe kan voegen aan het lijstje voor ik het doorzet.

Ebe2
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Toen afgelopen zondag "de wereld van de Chinezen"niet op TV gemist stond, was voor mij de maat vol en heb ik contact met ZIggo gezocht. Eerder ontbraken afleveringen van Blauw Bloed, Droomhuis Gezocht, Buitenhof, Kunst en Kitch, Ik Vertrek, ik kan geen programma verzinnen waarbij het niet gebeurde. Datum/tijd heb ik hier niet meer van.  Het vervelende is de onvoorspelbaarheid. Dat de strijd om het Binnenhof ontbreekt is ook vervelend, maar voorspelbaar (behalve de eerste keer), zodat ik weet dat ik het zelf moet opnemen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zijn zover ik kan oordelen geen van alle producties waarvan het logisch is dat deze niet via TV Gemist gekeken mogen worden. Bepaalde BBC producties de midsummer detectives mogen enkel via NPO Plus worden terug gekeken, deze zijn ook niet via Replay beschikbaar.

De strijd om het Binnenhof zal daar ook onder vallen NPO moet meer inkomsten genereren.

 

PS heb je de link al bekeken, ik vrees dat je verkeerd bent ingelicht, je zal echt een duurder pakket moeten afnemen, of via een andere weg van Replay gebruik maken.

Ebe2
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb inmiddels de nieuwe mediabox gekregen en geinstalleerd. Aangekomen bij Replay bleek inderdaad dat ik eerst een abonnement moet daarop moet nemen. De klantenservice heeft mij dus voor de gek gehouden. Ik vermoed geen boze opzet, het is allemaal zo ingewikkeld geworden dat de klantenservice het ook niet meer helemaal begrijpt. Het heeft mij veel tijd en moeite gekost. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ebe2 wat ik eerder al aangaf met ons abonnement kunnen we met de Mediabox XL gebruik maken van Kijken vanaf het begin.

 

Je hoeft geen abonnement te nemen op Replay via Ziggo Go heb je deze mogelijkheid al. Wil je dit via een Mediabox moet je TV Compleet afnemen.

 

Ebe2
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Rowi Dank voor je ondersteuning. Alles wat je hebt geschreven klopt. Helaas kan ik dat niet beweren van de klantenservice die ik over deze toestand 7 keer gebeld heb. Mijn idee is dat Ziggo zoveel in de klantenservice medewerkers zou moeten investeren dat zij het productaanbod niet alleen kennen maar ook begrijpen. Een cursusje "luisteren naar de klant" is voor sommigen ook geen overbodige luxe. Als bij het eerste iemand mij duidelijk had uitgelegd wat de verschillen in functionaliteit van de verschillende mediaboxen zijn, dan waren de overige telefoontje niet nodig geweest. Dat spaart tijd bij zowel de klant als bij de klantenservice. 

 

In afwachting van een TV compleet abonnement heb ik de oude mediabox weer geinstalleerd, zodat ik nu weer wel kan opnemen en het opgenomen kan terugkijken. Maar TV gemist lukt niet meer. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is vreemd, je hebt de box wel verbonden met internet?

PS de Media box XL niet met je modem verbinden deze heeft een ingebouwde modem, ik zou je willen aanraden de MBXL aangesloten te houden hierop wordt namelijk het Compleet pakket geleverd.

 

 Jammer dat je geen medewerker hebt gesproken met product kennis. 

Ebe2
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag was het dan zover, ik kon TV compleet bestellen. Dat heb ik direct gedaan. De bestelling is in verwerking, en Ziggo houdt het spannend, zij geven geen enkele indicatie hoe lang het duurt voordat TV compleet werkt. Dat wil ik graag weten want dan installeer ik mijn XL mediabox. Intussen behelp ik mij met mijn oude mediabox. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey Ebe2, 

Fijn dat TV Complete is besteld! Dat klinkt goed, ik zie dat het systeem druk bezig om deze actief te zetten. Ik verwacht dat dit binnen 24 uur is afgerond. Is dat niet het geval dan is er actie vanuit ons nodig dus houdt ons vooral op de hoogte!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Voor alle zekerheid heb ik vandaag ook een kijkje genomen en zo te zien is de bestelling actief komen te staan. Mocht je nog ergens tegenaan lopen dan hoor ik het graag!

Uitgelicht topic