1
Vraag
2
Reageer en help mee
Leonneke

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TCL geschikt voor Smartcard

Goedenavond,

Ik maak momenteel gebruik van CI+ Module met Ziggo Smart Card. Ik wil een TCL televisie aanschaffen. Deze heeft een CI+ ingang. Maar, is deze televisie daarmee ook geschikt voor een Ziggo Smartcard ? Of kan ik dan beter gebruik maken van Ziggo Go op de televisie ( Android televisie) ? Heb ik dan nog steeds dezelfde beeldkwaliteit als met de Smartcard ?

12 Reacties 12
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken



U kan hier controleren of Ziggo uw tv getest heeft voor het gebruik van CI+ module. Staat uw type er niet bij, dan kan dat ook betekenen dat uw tv/type nog niet door Ziggo is getest.



Qua kwaliteit maakt het niets uit, of u nu kijkt via een CI+ module of via de Ziggo app.
 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Qua kwaliteit maakt het niets uit, of u nu kijkt via een CI+ module of via de Ziggo app.

 

Dat hangt sterk van het beeldscherm af. De app krijgt standaard een lagere kwaliteit binnen dan je met een CI module binnen krijgt.

 

Leonneke
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alvast een helder antwoord. Dankjewel. De TCL televisies staan niet in de lijst. Maar als ik via de Ziggo App van dezelfde kwaliteit kan genieten dan is dat alvast super !!!

Leonneke
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
RoWi. wrote:

Qua kwaliteit maakt het niets uit, of u nu kijkt via een CI+ module of via de Ziggo app.

 

Dat hangt sterk van het beeldscherm af. De app krijgt standaard een lagere kwaliteit binnen dan je met een CI module binnen krijgt.

 

Okay. Dus toch waar ik een beetje mijn bedenkingen over heb / had. De kwaliteit van de beeldschermen van TCL is erg goed. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het zal minder erg zijn dan ik het breng.

 De gecodeerde kanalen die je met de CI module ontvangt komen grotendeels in 1080i binnen, via de app is dat 720p als het geen 50 inch of grotere scherm is zal het wel meevallen, en een goede upscaling doet wonderen.

Ik zal zelf de €2,00 uitsparen als het voor een 2e tv is.

Leonneke
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
RoWi. wrote:

Het zal minder erg zijn dan ik het breng.

 De gecodeerde kanalen die je met de CI module ontvangt komen grotendeels in 1080i binnen, via de app is dat 720p als het geen 50 inch of grotere scherm is zal het wel meevallen, en een goede upscaling doet wonderen.

Het zal een 75 inch of 85 inch worden, afhankelijk van wat ze gaan produceren dit kwartaal (al op de CES aangekondigd).

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

En vermoedelijk UHD/4K  dan kan de kijkbeleving tegenvallen. Grof gerekend een factor vier vergroten of een factor acht. Voor elk missende pixel moet er een worden verzonnen.

Leonneke
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
RoWi. wrote:

En vermoedelijk UHD/4K  dan kan de kijkbeleving tegenvallen.

Dankjewel. 4K HDR.  Dus toch belangrijk om te weten of de Smartcard gaat werken in de televisie?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is afhankelijk of de TV Ziggo gecertificeerd wordt. Dat is wel van belang.

Leonneke
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
RoWi. wrote:

Dat is afhankelijk of de TV Ziggo gecertificeerd wordt. Dat is wel van belang.

Okay. TCL is nog vrij ‘vers’ op de Europese markt. Slechts weinig aanbieders. Lopen echter voorop in Qled technologie. Produceren inmiddels de derde generatie mini-leds. Maar goed dat ik de vragen stel blijkt wel. Zeker omdat we ook zeer regelmatig het ‘normale’  zenderaanbod bekijken. En hoe krijg ik het voor elkaar dat ze TCL televisies certificeren ? 

Leonneke
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
RoWi. wrote:

Dat is afhankelijk of de TV Ziggo gecertificeerd wordt. Dat is wel van belang.

Vraagje nog RoWi. Als ik de Smart Card niet kan gebruiken, dan kan ik eventueel wel dezelfde kwaliteit halen door de media box eraan te koppelen ? ( die ik volgens mij nog geen heb maar kan ? )

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Yup, ik heb TV Start met een Humax 5300C die geeft netjes een goede kwaliteit door, er zijn wel wat kanalen die minder zijn, die krijgt Ziggo zo door.

Dat certificeren dat zal de fabrikant moeten regelen, dat schijnt een flink boekwerk aan vereisten te zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic