Synchroniseren geluid vs. HDMI en optisch S/PDF in Mediabox XL.

Kan in de (upgrade) Mediabox XL het geluid via HDMI gesynchroniseerd worden met het geluid via de optische S/PDF uitgang. Bij mij verschillen de geluiden minstens 0,1 s, wat (voor mij) tamelijk hinderlijk is

Willem 5
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
6 Reacties 6

Hey @Willem 5

Ik moet zeggen dat ik een klein beetje in de war ben van je bericht hier. In principe gebruik je niet beide geluidsmogelijkheden, toch? Kan je me iets meer informatie geven over wat je ervaart en wilt? ๐Ÿ™‚ 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11112Reacties
  • 850Oplossingen
  • 3892Likes

Hallo Lycke, fijn dat je reageert. Al op leeftijd zijnde, met slecht gehoor voor gesproken woord (hogere frequenties) beluister ik de TV veelal met een koptelefoon, aangesloten op mijn Marantz geluidinstallatie en waarvan ik het volumen zelf kan regelen, onafhankelijk van het volumen van de TV speakers, waar de rest van de familie naar luistert. Echter, luisterend naar mijn koptelefoon hoor ik ook wel wat van het "TV-geluid" waardoor ik een vervelende echo ervaar en minder verstaanbaarheid.

Overigens is ook het video beeld (via HDMI) niet gesynchroniseerd met het geluid via de S/PDIF.

Willem 5
topicstarter
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alright, begrijpelijk dat je dat hinderlijk vindt!
Gelukkig is het wel beter af te stellen.
Gaat het beter als je hier de vertraging invult? 
Downstream.JPG

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1404Reacties
  • 230Oplossingen
  • 220Likes

Erik, in mijn pagina 'Instellingen/Beeld en Geluid' (in mijn Mediabox XL) mis ik 'Audio vertraging'. Onder 'Dolby Audio' staat (als laatste regel): 'TV kleur output'. Heb jij het plaatje van Mediabox XL of van Mediabox Next?

Willem 5
topicstarter
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voor de Mediabox XL heb je momenteel inderdaad 2 verschillende menu's.
1 die op de Next lijkt en die hier nog naar wordt aangepast

In je profiel zie ik geen adres, maar in het oude menu is deze optie als volgt  te vinden:
Open het menu en ga naar Opties (tandwieltje). Kies vervolgens voor Voorkeurinstellingen.
en dan:

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1404Reacties
  • 230Oplossingen
  • 220Likes

Tja, ik heb een menu wat op die van de Next lijkt, met de nieuwe afstandsbesturing. Het eerste menuplaatje wat je me liet zien, is dat van een Next? Begrijp ik goed dat ik moet wachten op een update?. Is er een planning van wat en wanneer m.b.t. updates?

Willem 5
topicstarter
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgelicht topic