1
Vraag
2
Reacties
Sobermikel

Level 4
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Slecht signaal tv bovenverdieping sinds modemwissel

Hallo,
Sinds ik het nieuwe modem van Ziggo heb, de Connect Box, heb ik op mijn tv boven geen digitaal signaal meer met een CI+ module.
Bij de modemwissel is ook de aansluiting in de woonkamer veranderd, misschien dat het daar mee te maken heeft. Mijn TV kan boven geen digitale zenders meer vinden. Voorheen was dit geen probleem. De coax kabel is ongeveer 9 meter, maar heeft voorheen steeds gewerkt en goed.
25 Reacties 25
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ik denk dat de TV een probleem heeft.....heb je de TV zelf al eens een reboot gegeven Sobermikel ? Stekker uit de 230 volt halen en 30 seconden later weer er in.
Mogelijk als je het nog niet hebt gedaan ook de cI + module er even uit halen en er weer in evenals de smartcard doe het wel voorzichtig de tv heeft kleine aansluitpuntjes voor de module en een verbuigen is zo gebeurt en dan heb je een groot probleem.

Je geeft zelf aan dat het met een mediabox wel lukt , dan kan je bijna niet anders concluderen de TV !
Sobermikel
Topicstarter
Level 4
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik denk inderdaad ook dat het de tv zelf is. Ik heb hem rechtstreeks op de aop aangesloten en hij vind enkel nog de analoge zenders.
Het is een AKAI AL2422BK.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Sobermikel wrote:
Ik denk inderdaad ook dat het de tv zelf is. Ik heb hem rechtstreeks op de aop aangesloten en hij vind enkel nog de analoge zenders.
Het is een AKAI AL2422BK.


Duidelijker kan het niet zijn dan denk ik zo.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Sobermikel. Welkom op de Community. Top dat je hier bent gekomen om je verhaal te delen. Zoals je leest zijn hier veel gebruikers aanwezig die je heel goed op weg helpen!
Ook ik neig hierin inderdaad naar dat het in je TV mis zou moeten gaan, maar wil toch nog 1 ding checken.

Je geeft aan
Ja, de tv gaf voorheen wel de digitale zenders weer. Aan de instellingen is niks gewijzigd. Ook de frequentie enzo staan goed ingesteld voor mijn postcod.
Ik ga maar een externe mediabox regelen via Ziggo. Alleen jammer dat dat weer maandelijks €4,-extra kost.


Wat heb je precies ingesteld qua frequentie en dergelijke?
Sobermikel
Topicstarter
Level 4
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Lycke Ziggo
Ik heb de frequenties overgenomen van de site van Ziggo op postcode dus die zouden moeten kloppen.

Dit topic kan wat mij betreft worden gesloten. Bedankt voor de hulp allen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Sobermikel
De genoemde TV heeft een ingebouwde DVB-C-tuner en moet dus digitale signalen kunnen ontvangen, heeft zelfs een CI+slot

Volgens Ziggo geschikt dus.
Heb je nog wel even gekeken naar de software-versie? Is dat helemaal bij?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic