1
Vraag
2
Reacties
Sobermikel

Level 4
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Slecht signaal tv bovenverdieping sinds modemwissel

Hallo,
Sinds ik het nieuwe modem van Ziggo heb, de Connect Box, heb ik op mijn tv boven geen digitaal signaal meer met een CI+ module.
Bij de modemwissel is ook de aansluiting in de woonkamer veranderd, misschien dat het daar mee te maken heeft. Mijn TV kan boven geen digitale zenders meer vinden. Voorheen was dit geen probleem. De coax kabel is ongeveer 9 meter, maar heeft voorheen steeds gewerkt en goed.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ik denk dat de TV een probleem heeft.....heb je de TV zelf al eens een reboot gegeven Sobermikel ? Stekker uit de 230 volt halen en 30 seconden later weer er in.
Mogelijk als je het nog niet hebt gedaan ook de cI + module er even uit halen en er weer in evenals de smartcard doe het wel voorzichtig de tv heeft kleine aansluitpuntjes voor de module en een verbuigen is zo gebeurt en dan heb je een groot probleem.

Je geeft zelf aan dat het met een mediabox wel lukt , dan kan je bijna niet anders concluderen de TV !

Bekijk in context

25 Reacties 25
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De modemwissel zou geen enkele invloed mogen hebben op uw TV-ontvangst. Wat is er veranderd bij de aansluiting in de woonkamer?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik krijg het idee dat er een splitter bijgeplaatst is en dat daardoor het signaal verslechterd is. Of een van de connectoren is niet goed meer en maakt nu geen goed contact.
Want zoals Jan F. ook zegt, het wisselen van een modem heeft normaal geen enkele invloed op je signaal.

Sobermikel Zou je anders eens een foto kunnen plaatsen van hoe het er nu uitziet?


Edit, ik denk nu ik het hele bericht nog eens lees dat er gewoon een kabel los ligt. Want je geeft aan dat je helemaal geen zenders meer hebt. Bij een te zwak signaal zou je die wel hebben maar gestoord.
Sobermikel
Topicstarter
Level 4
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb een foto toegevoegd van de aansluiting in de woonkamer.
De splitter waar de 2 coax kabels in zitten, zat ervoor voorheen ook al. 1 gaat naar de Horizon box en de ander naar boven. Analoge zenders vind hij boven wel, alleen geen digitale.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Sobermikel wrote:
...Analoge zenders vind hij boven wel, alleen geen digitale....

En als u de splitter er tijdelijk even tussenuit haalt?
Sobermikel
Topicstarter
Level 4
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Helaas. Analoge vind hij wel. Als ik de mediabox XL extra van iemand leen, doet hij het wél. Begin bijna te denken dat het aan de tv ligt.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als de DVB-C tuner defect zou zijn, kunt u ook nog een Humax 5500 in bruikleen vragen als noodoplossing.
Sobermikel
Topicstarter
Level 4
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Maar hij zou toch al zonder de smartcard en ci+ module erin digitale zenders moeten vinden?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Een tv met dvb-c tuner kan de zenders van het kabel tv pakket digitaal weergeven. Deed de tv dat eerder wel?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Sobermikel Staan de instellingen voor digitale tv wel goed in de TV?
Sobermikel
Topicstarter
Level 4
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ja, de tv gaf voorheen wel de digitale zenders weer. Aan de instellingen is niks gewijzigd. Ook de frequentie enzo staan goed ingesteld voor mijn postcod.
Ik ga maar een externe mediabox regelen via Ziggo. Alleen jammer dat dat weer maandelijks €4,-extra kost.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
De splitter hoort eigenlijk niet bij het aop. Als men hem rechtstreeks aansluit en er worden geen zenders gevonden dan zou er iets met de kabel aan de hand moeten zijn. Optie is nog om de tv van boven even aan te sluiten in de kamer, waar het signaal binnenkomt en dan kijken wat er gebeurt.

Teun.
Sobermikel
Topicstarter
Level 4
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Wat zou ik dan moeten gebruiken om het signaal te ‘splijten’? Ingewikkelde infrastructuur is het. Bij de concurent kun je alles draadloos verbinden. Ben verplicht om een kabeltje naar boven te trekken. Maar goed..
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Gewoon even proberen als het dan wel werkt, dan verder kijken. Dus eerst effe testen.

Teun.
C0sm0s

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Raar probleem. Als je een mediabox er tussenhangt heb je wel digitaal signaal.
Dus dan kunnen we concluderen dat het niet aan de kabel ligt.

Dan zou je toch haast denken dat er bij de tv iets mis is.

Tv al op fabrieksinstellingen gezet en alles opnieuw ingesteld kwa frequenties en dergelijke?

Als je de Braun splitter van Ziggo er even tussenuit haalt (even geen internet) en je steeks je oude splitter rechtstreeks in AOP werkt het dan wel?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Een tv kan over het algemeen met minder signaal toe dan een mediabox, dus als de mediabox op die kabel goed beeld geeft, dan is het signaal meer dan voldoende voor de TV.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Sobermikel Toch nog even een andere vraag (kan helaas mijn vorige bericht niet meer bewerken) .
je schrijft dat het altijd gewerkt heeft. Maar in dat geval hoefde je toch helemaal niet opnieuw kanalen te zoeken omdat die er al in stonden?
Kreeg je dan een melding of iets anders?
Sobermikel
Topicstarter
Level 4
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Nick999
Dat klopt, echter heb ik tussendoor ook een mediabox ertussen gehad. Dit toen opgezegd en widle weer met de CI+ module verder. De Extra Media box XL werkt wel. Gisteren nog getest. Echter bij het zoeken naar digitale kanalen vind hij er geen een.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Welke tv gaat het uberhaupt om?

Teun.
Ljfsipke

Level 3
  • 54Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes
Sobermikel
Houd er wel rekening mee dat de Extra Mediabox XL (EMXL) geen eigen tuner heeft, maar die gebruikt van de hoofd-mediabox in de woonkamer. De hoofd mediabox stuurt het (gedecodeerde-)beeldsignaal naar de EMXL via een andere frequentie dan het originele signaal van Ziggo. (MoCa)

Het is dus goed mogelijk dat door het toepassen van een extra splitter het Ziggo-signaal te veel gedempt wordt voor de TV boven om de digitale kanalen te zien.

Zoals C0sm0s al aangeeft, probeer de kabel naar boven eens rechtstreeks (zonder splitters) in het AOP te steken. Werkt het dan wel?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic