Ernst Grinsven

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onvolledige opname met mediabox next

Dinsdag 16-02-2021 de film Bridge of spies opgenomen. Bij het kijken van de opname, bleek deze niet verder te gaan dan ongeveer een half uur voor het einde van de film. Op het punt waar de film stopte werd verdergegaan met Hart van Nederland. Deze volgorde kwam overeen met hetgeen werd vermeld in de 'epg'. Waarom werd de film hier zomaar afgebroken? Ik neem aan dat het einde van de film bij 'live'-kijken ook niet helemaal te zien was. Ik ben eens verder gaan neuzen in mijn opnames en het blijkt dat dit vaker voorkomt, met name bij opnames van NPO1 Extra.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ernst Grinsven en @Erik S  het zit blijkbaar bij SBS9  volgens IMDB duurt deze film 2 uur en 22 minuten. Na ongeveer 1 uur en 20 minuten komt in beeld straks Hart van Nederland daarna het tweede deel van Bridge of spies.

Na om en nabij twee uur komt een commercial waarna HVN start.

Update ik heb heel hart van nederland kunnen kijken daarna kwam toch het laatste deel van Bridge of Spies. Het laatste deel zou dus ook moeten zijn "opgenomen" het probleem is dat dit tweede deel niet in de gids staat.

Bekijk in context

21 Reacties 21
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is het niet zo dat SBS films onderbreekt voor Hart van Nederland of zijn ze daar eindelijk mee gestopt?

Ernst Grinsven
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Rowi, in dit geval begon er na Hart van Nederland een andere film. Het begin van deze film staat op dezelfde opname.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Ernst Grinsven! Welkom hier op de Community allereerst 🙂

Knap vervelend dat je het einde van de film Bridge of Spies hebt gemist omdat dit deel niet is opgenomen op de één of andere manier.. Als ik de EPG van SBS9 op dinsdag 16 februari erbij pak zie ik dat Bridge of Spies om 20.30 uur begon en 22.30 uur afliep. Toen kwam Hart voor Nederland ervoor en dat duurde tot 23.40 uur waarna de film In a Valley of Violence begon te spelen. 

 

Als ik jou goed begrijp is de opname van Bridge of Spies dus wel vanaf het begin gestart, maar ontbreekt het einde simpelweg? Dat is vreemd want je geeft tegelijkertijd aan dat Hart voor Nederland begint te spelen na Bridge of Spies. Is die overgang dan wel soepel? Of is hier wat fout gegaan bij SBS9?

Ernst Grinsven
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Erik, waar de film Bridge of spies stopt met spelen (ongeveer een half uur voor het werkelijke einde van de film), begint Hart van Nederland. Na hart van Nederland kan ik bij deze opname (ingesteld met de EPG) ook nog een stukje van de film Valley of Violence zien, waarna de opname stopt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De speeltijd wat je hebt "opgenomen" is wel twee keer 60 minuten, anders gezegd komt het overeen met de normale speeltijd van die film? Dan vermoed ik een blunder bij SBS.

Ernst Grinsven
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Of SBS speelt onder 1 hoedje met Ziggo. Ik wilde natuurlijk wel het einde van de film zien en heb hem maar voor € 2,99 gehuurd bij Ziggo. 😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 ik kijk deze nu terug vanuit de gids ik ben benieuwd. Na anderhalf uur zou deze dus stoppen op basis van de opname.

Ernst Grinsven
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan je niet vertellen wat er nu gebeurt, ik weet alleen dat mijn opname van vorige week dinsdag bestond uit een onvolledige film Bridge of spies (want geen einde), overgaand in een volledige Hart van Nederland en daarna een stukje van de film Valley of Violence.  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Alles komt uit dezelfde cloud zover ik weet, kortom de logica dicteert dat ook ik een halfuur zal missen.

Ernst Grinsven
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als je klaar bent met kijken en je hebt het laatste stuk gemist, wil ik je wel vertellen hoe het afloopt. 😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ernst Grinsven en @Erik S  het zit blijkbaar bij SBS9  volgens IMDB duurt deze film 2 uur en 22 minuten. Na ongeveer 1 uur en 20 minuten komt in beeld straks Hart van Nederland daarna het tweede deel van Bridge of spies.

Na om en nabij twee uur komt een commercial waarna HVN start.

Update ik heb heel hart van nederland kunnen kijken daarna kwam toch het laatste deel van Bridge of Spies. Het laatste deel zou dus ook moeten zijn "opgenomen" het probleem is dat dit tweede deel niet in de gids staat.

Ernst Grinsven
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In mijn opname kwam na hart van Nederland niet het vervolg van de film Bridge of spies, maar het begin van de film Valley of Violence. Met andere woorden, het laatste deel van Bridge of Spies is niet opgenomen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Terzijde om 16:00 ben ik begonnen met Bridge op Spies, deze heb ik helemaal af kunnen kijken.

Met tussendoor Hart van Nederland nu loopt in In a Valley of Violence, ik ben benieuwd of ik deze kan en mag uitkijken. Dit is namelijk onverwacht gedrag van Replay, wel op een positieve manier.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Daar lijkt het op want Hart van Nederland duurt nooit één uur en tien minuten. Zoals de EPG aangeeft hooguit een kwartier. Of dit nu aan SBS ligt de leverancier van de EPG of Ziggo geen idee.

Ernst Grinsven
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Erik en Rowi, bedankt voor de energie die jullie hierin gestoken hebben. Ik ben enigszins wijzer geworden en zal de komende tijd mijn opnames (vooral van SBS) goed in de gaten houden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Graag gedaan, een goeie film nog eens gezien met afloop, zonder extra kosten 😉 is niet heel veel moeite.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@RoWi.  schreef:

Terzijde om 16:00 ben ik begonnen met Bridge op Spies, deze heb ik helemaal af kunnen kijken.

Met tussendoor Hart van Nederland nu loopt in In a Valley of Violence, ik ben benieuwd of ik deze kan en mag uitkijken. Dit is namelijk onverwacht gedrag van Replay, wel op een positieve manier.


Off topic zo jammer mocht ik via Replay het laatste stuk van de tweede film niet zien.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dank nog voor het testen via Replay TV, @RoWi.! Bij wie de schuld precies ligt is moeilijk te achterhalen ben ik bang maar dat neemt niet weg dat we dit soort zaken goed in de gaten moeten houden de komende tijd.

 

Voor jouw misschien nog waardevolle informatie @Ernst Grinsven, we zijn bezig met het verbeteren van de informatie in de TV Gids. Op deze pagina lees je hier meer over. Medio maart wordt de verbeterde TV  Gids informatie verwacht voor de Mediabox Next en Mediabox XL met nieuwe software. Ik ga ervan uit dat je daarna minder problemen ervaart met o.a. je opnames.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Erik S een twee of drieledig probleem deels SBS die het nog steeds waagt films te onderbreken, voor Hart van Nederland, ik meen dat SBS9 als een film en series kanaal is gepresenteerd, dan moet je in mijn ogen niet dat soort onzin doen.

Een ander punt is de onvolledige gids. Of die info van de onderbreking niet is door sbs is doorgegeven aan de TV Gids makers geen idee.

Wat mij nog steeds verbaasd is dat ik het laatste stuk wel terug kon kijken en mogelijk kan @Ernst Grinsven dat beantwoorden is er soms te ver door gespoeld, als ik lees dat hij wel HvN kon zien en de tweede film  Valley of Violence ,terwijl Bridge of Spies meteen begon na het reclame blok na HvN.

Uitgelicht topic