Niel5

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nog steeds geen bewaar knop

Nog steeds is het zo dat de ingestelde receiver niet wordt onthouden.
Bij het aanzetten van de mediabox, 'vindt' hij een JBL geluidssysteem, terwijl er een Teufel IP7000 aan hangt.
Deze kan ik dan iedere keer opnieuw opgeven, en dan kan ik het volume met de afstandsbediening regelen.
Echter, als ik alles weer uit zet en de volgende dag weer aan, wordt er opnieuw een JBL gevonden en moet ik opnieuw mij Teufel als reciever ingeven.
Nog steeds geen 'bewaar' knop voor deze instelling, al meerdere keren beloofd in eerdere releases.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Niel5
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Paul,

Inmiddels hebben we versie 4.35 zie ik in mijn overzicht. En wat zegt de release update?

Deze versie zorgt er voor dat de eigen gekozen instellingen worden opgeslagen. Precies wat ik wil idd. En ja hoor, ik kan al een paar dagen het volume van mijn Teufel regelen met de afstandsbediening van de mediabox.

Ik ben helemaal gelukkig!

Bekijk in context

20 Reacties 20
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Niel5,

Vreemd dat je nog steeds last hebt van dit probleem! Kun je eens controleren of je Teufel IP7000 toevallig op een Eco-stand staat ingesteld? Hierdoor kan het zijn dat de Next
het audiosysteem bij het inschakelen als een ander merk en model audiosysteem ziet. Controleer ook eens of het helpt wanneer je HDMI-CEC eens tijdelijk uitzet op je Teufel IP7000 en 
TV op het moment dat de Next de Teufel herkent heeft.
 

HDMI-CEC (Consumer Electronic Control) is een handige toevoeging op nieuwe apparatuur die apparatuur in staat stelt om met andere apparaten die hierop zijn aangesloten te communiceren. In theorie klinkt dit fantastisch, maar in de praktijk komt het voor dat deze functie niet 
altijd even goed werkt. Elke fabrikant kan een eigen invulling geven aan dit protocol, wat ervoor zorgt dat niet alle apparaten even goed met elkaar werken. Gevolg kan dus zijn dat apparaten niet precies doen wat jij wilt, of wanneer een ander aangesloten apparaat met HDMI - CEC aangezet wordt
de andere apparatuur “overruled”worden. Dit zou dus ook kunnen verklaren waarom jouw Teufel IP7000 soms gedetecteerd wordt als zijnde een JBL audiosysteem. 
 

Laat maar weten of het lukt met bovengenoemde tips. Anders pakken we hier de draad weer graag verder met je op. 
Nog een prettige dag!

Groeten,

Paul 

Niel5
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Paul,

Dank je wel voor je antwoord, maar helaas was dit niet de oplossing

HDMI-CEC stond al uit op mijn Teufel
Ik heb het voor de zekerheid even aangezet (geen verbetering) en weer uit gezet (nog steeds hetzelfde resultaat)
Helaas dus

Mocht je nog meer suggesties hebben, dan houd ik mij zeker aanbevolen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Niel5 Wat je nog kan doen is de Teufel eens opnieuw aansluiten op de TV met de Next. Zet dan eerst HDMI-CEC aan en koppel deze met de andere apparaten die zijn aangesloten.
Op het moment dat de Next de Teufel "ziet" als zijnde Teufel zet je HDMI-CEC weer uit. Kijk dan of hij deze instellingen vasthoudt.

Niel5
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Paul,
Dank je wel voor je snelle antwoord.
Helaas heeft ook dit niet geholpen. 
De stand van de CEC maakt niet uit, hij blijft een nieuw JBL systeem zien.
De ene keer zet hij hem dan op 'niets' zodat er geen audio systeem staat ingevuld, de andere keer veanderd hij hem gewoon uit zichzelf naar JBL terwijl Teufel ingesteld stond.
Ook aan andere HDMI ingang gebruiken heeft geen verandering met zich meegebracht.

Ik denk dat er ergens een vinkje in de Next zou moeten komen die voorkomt dat hij zelf gaat zoeken naar nieuwe hardware...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Niel5 Vreemd dat dit probleem zich nog steeds voordoet. Kun je anders de Next een resetten door de stroom eraf te halen (circa 30 seconden)? En als dat niet werkt, voer dan eens de fabrieksinstellingen uit op de Next (met behoud van opnames) en kijk dan eens opnieuw of het zich nog voordoet. 

Niel5
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Paul,

Helaas, nog steeds geen resultaat.
Ziggo next op factory default gezet, CEC uit, teufel ingesteld als audio systeem.

Maar, na enige tijd vind de ziggo next een JBL en stelt deze in als audio systeem.
Kan ik weer opnieuw beginnen.
Nog niet opgelost dus...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Niel5 Jammer dat dit niet geholpen heeft! Ik vermoed dat er dan toch iets anders mis is. Ik leg de kwestie even neer bij de ontwikkelaars. Zodra ik een antwoord heb, deel ik het met jou onder dit topic.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Niel5,

Inmiddels is er een interne werkbon aangemaakt om dit probleem op te lossen. Zodra ik een update heb van mijn collega's die het in onderzoek hebben laat ik het jou weten onder dit topic. 
Groeten,

Paul 

Niel5
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Paul,
Dank je wel voor de opvolging.
Ik hoop dat ze met een oplossing gaan komen, dat zou geweldig zijn.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Niel5 Graag gedaan. Jij bedankt voor het signaleren. Je hoort het van me zodra ik meer informatie heb.

Groeten,

Paul 

Niel5
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hé Paul,
Inmiddels een maandje verder, toevallig al enig nieuws?
Ik kan je melden dat het momenteel soms voorkomt dat hij het een paar dagen vol houdt om het volume te regelen, zonder dat er een nieuwe firmware is toegevoegd.
Normaal moest ik iedere keer als de box aan ging, de teufel koppelen, maar nu (en eerder ook al een keer) blijft hij het een paar dagen doen 🙂
De vorige keer ben ik even het menu in gegaan om te kijken of er toevallig een nieuwe versie was ingeschoten, maar dat was niet zo. En, per direct moest ik opnieuw koppelen.
Nu doe ik dat dus maar even niet. Ben al lang blij dat ie het nu even doet.
Ik hoor graag als er nieuws is...
Grtz, Niels

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Niel5 Helaas heb ik nog geen nieuws voor je. Het onderzoek loopt op dit moment nog. Zodra er meer bekend is laat ik het gelijk weten onder dit topic. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Niel5,

Ik heb even meegelezen -en misschien heb ik er overheen gelezen- maar als ik het goed zie heb je achterop je Teufel IP 7000 drie HDMI-poorten: 1 HDMI-OUT en 2 HDMI-IN. En ik neem aan dat je TV is aangesloten op HDMI-OUT en je Mediabox op een van de HDMI-ingangen?

Niel5
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wim,

Dat klopt.

Op de ene HDMI in, zit de Ziggo Next, op de andere bij Chromecast.

Op de HDMI out zit een splitter die het signaal naar de TV en de Beamer stuurt.

Ik heb dit ook al eens omgedraaid (1 & 2) maar hielp niets...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Helaas is er nog geen update. Achter de schermen is het onderzoek in iedergeval nog in volle gang. Zodra er meer bekend is laat ik het iedereen weten onder dit topic. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Helaas heb ik nog niet meer nieuws voor je @Niel5 maar ik wilde toch vanuit ons weer een berichtje doen gezien het alweer even geleden is. We houden het voor je in de gaten!

Niel5
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Marsika & Paul,

Hartelijk dank voor de info. Helaas heb ik het probleem inderdaad nog steeds.

Soms gaat het een paar dagen goed en kan ik het volume regelen met de AB van de Next, maar twee, drie keer per week moet ik hem opnieuw koppelen.
Ik hoop dat ze snel met een oplossing komen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Niel5 Het onderzoek loopt op dit moment nog. Zodra we meer weten of er zicht is op een oplossing zullen wij het delen onder dit topic. 

Niel5
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Paul,

Inmiddels hebben we versie 4.35 zie ik in mijn overzicht. En wat zegt de release update?

Deze versie zorgt er voor dat de eigen gekozen instellingen worden opgeslagen. Precies wat ik wil idd. En ja hoor, ik kan al een paar dagen het volume van mijn Teufel regelen met de afstandsbediening van de mediabox.

Ik ben helemaal gelukkig!

Uitgelicht topic