Nieuwe Mediabox XL offline en gaat niet verder bij installatie

Nieuwe Mediabox XL offline en gaat niet verder bij installatie.

Als je je eerste Mediabox XL in huis krijgt, verstuurt via Ziggo of meegekregen in een electronica winkel kan het zijn dat deze niet online komt en niets doet.

Dit is in veel gevallen te wijten aan een oud AOP = Abonnee Overname Punt, het eerste punt in je woonhuis waar Ziggo binnenkomt of oude splitters of oude wandcontactdozen.
Deze aansluiting moet retourgeschikt zijn om de Mediabox XL niet alleen informatie te laten ophalen, maar ook om verbinding te maken met de Ziggo servers en opdrachten die je geeft via de afstandsbediening terug te zenden.
Daarnaast geven heel oude coax kabels vaak storing, doordat deze kabels niet afgeschermd zijn voor zenders al mobiele telefoons, mobiele telefoonmasten en zenders en verder alles wat maar een signaal uitzend. Voor meer info lees je het topic van Thijs.

Advies:
Als je een nieuw apparaat van Ziggo hebt ontvangen heb je installatie garantie:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/installatiegarantie

Als je je aanmeldt als nieuwe klant, een nieuw apparaat bestelt of als je verhuist, garandeert Ziggo dat de opstart van internet, tv en bellen moeiteloos verloopt. Zij noemen dat de installatiegarantie. Deze garantie geldt voor 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon.

De monteur komt bij je langs.
Komen jullie er samen telefonisch niet uit? De Ziggo medewerker plant dan een afspraak met de monteur voor je in. Gratis. Want dat garandeert Ziggo: de diensten werkend op 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon.

En wil je dat de monteur meteen meer apparaten voor je aansluit, zoals een extra tv of computer? Geen probleem. Voor € 10 per kwartier maakt de monteur het voor je in orde.

Op de genoemde website staan ook de kosten voor extra kabels en stekkers die een monteur kan gebruiken als hij meer apparaten voor je aansluit.

Afspraak maken
Bel Ziggo gratis via 1200 (vanaf je vaste Ziggo telefoonaansluiting) of via 0900 – 1884 (normaal tarief). Elke dag van 8.00 tot 20.00 uur.

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes
45 Reacties 45

Dag, ik heb mijn TV vervangen. De mediabox heeft altijd goed gefunctioneerd op een andere TV echter met de verandering van TV is de melding offline mijn deel. Enig idee hoe dit kan?
jge
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dan zou ik even van begin, waar Ziggo in huis komt, tot einde in je box alle stekkers even loshalen en weer goed aandrukken draaien.
Dit lijkt een standaard antwoord, maar lost 50% van de problemen op.

Als het lukt of niet lukt, meld je SVP weer, dan kijken we al dan niet verder.
Be rt
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

Mediabox XL....Sinds kort heeft een Ziggomonteur een nieuwe Horizon XL geplaatst daar de eerste defect was (vele jaren oud) de nieuwe die per post gestuurd werd veel lawaai maakte en nu via de monteur een nieuwe, nieuwere uitvoering. Smaller dan de eerste twee dus zonder scart aansluiting. Die was ook niet nodig. Tevens heeft de monteur een nieuw modem/router geplaatst ( zou sneller zijn!) en de aansluitingen veranderd zodat het retoursignaal beter werd. Maar het volgende probleem doet zich nu voor dat regelmatig op vele zenders het geluid voor enkele seconden uitvalt. Tevens kan ik de Horizon box niet meer als wifi met een SSID instellen op 2,4 en 5. Volgend de monteur is dit er uitgehaald door Ziggo zonder mededeling naar de klant. Dit is een gemis daar ik nu verplicht ben een tweede router aan te sluiten om ook buiten in de tuin een goed wifi signaal te hebben. Dit verzorgde voorheen de Horizonbox die op het netwerk met een UTP kabel rechtstreeks van het Ziggo modem/router was aangesloten via een van de Lan aansluitingen. Ook is en blijft de Horizon een stroomvreter te zijn met veel warmte ontwikkeling.
Al met al heeft de Horizon voorheen functies in zich gehad die voordeel gaven maar nu is het een Box die veel in zich heeft maar weinig meer extra te bieden heeft. Ook het inloggen op de Horizonbox geeft de nodige problemen want eerst moeten de Lan kabel worden verwijdert om in gelogd te komen. Technisch zeer zwak uitgevoerd. Ook dat het geluid wegvalt op de zenders. Wel opgelost door de Lan kabels te verwijderen zodat de Apps via het menu nu niet meer gebruikt kunnen worden in de Horizon. Sorry Ziggo het is een slecht apparaat dat voor een te duur abonnement wordt aangeboden. Ik zou graag willen zien dat het weer een volwaardig Medium wordt de Horizon-XL met al de mogelijkheden die het apparaat te bieden heeft. De Humax voorheen gaf nooit een probleem en was gratis. De beste oplossing is: geen HORIZON-XL box maar een Smart-TV waar terugkijken ook mogelijk is en er ook via een externe HDD of SSD schijf kan worden opgenomen eventueel in combinatie met een HUMAX Ziggo decoder/ontvanger.

Groet, een Ziggo klant die niet zo tevreden is of de randapparatuur die wordt aangeboden.
ndege
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ndege

Gaat het verder wel goed met de box als hij niet meer in het thuisnetwerk zit?
Be rt
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

Hi Bert,
Ja dan werkt het geluid zoals het hoort te zijn, dus zonder haperingen. Maar nogmaals dit is toch niet normaal dat de Horizon-XL niet in netwerk kan worden opgenomen?
ndege
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ndege
Dit werkt inderdaad niet normaal, daarom er wordt naar een oplossing gezocht die niet weer andere storingen veroorzaakt en dat duurt meestal even in diverse testen.
Ik zou het ook graag anders zien.
Be rt
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

Jeeh, dan ga ik ook even iets schrijven:
Bedankt allemaal voor de verhalen want ik kan er ook nog een schepje bovenop doen.
Inmiddels heb ik al 5 nieuwe mediaboxen XL gekregen nadat ik lid ben geworden van Ziggo.
En dat is ongeveer 1 box per maand nu !
Elke box had wel een probleem, het geluid geeft ineens een hele harde piep, zeer scherp.
De uitzending stopt of stottert spontaan, bij het ene kanaal meer dan bij het andere maar het blijft aanwezig.
Neemt men iets op dan verschijnen er vaak blokjes in de uitzending.
Alle kabels en aansluitingen zijn van begin af aan aangelegd door een ziggo monteur.
Inmiddels heb ik al heel wat Ziggo monteurs op bezoek gehad die het probleem voor even wisten op te lossen.
Echter het probleem blijft aanwezig wat ze ook doen.
Inmiddels zijn er al verschillende lijnmetingen gedaan echter zonder resultaat.
Tja en wat doe je dan als je net een nieuw abonnement bent aangegaan ? NIETS !
Want je kunt gewoon niets, net alles in je netwerk omgezet, enz.
Als ik van afstand gebruik wil maken van het opnemen dan kan dat niet want hij herkent mijn medibox XL niet.
Kijk ik dan naar de instellingen van de Mediabox XL dan staat alles gewoon goed.
Natuurlijk weet ik inmiddels dat je eerst de Ziggo app moet verwijderen en dan weer opnieuw installeren als je een nieuwe Mediabox XL hebt gekregen dus dat heb ik ook al gedaan, geen resultaat !

De sterkte van de Wifi uitzending laat ook te wensen over binnen het huis.
De monteur laat de verbindings kwaliteit zien op zijn telefoon als hij naast het modem staat en dat werkt inderdaad perfect.
Maar sommige van mijn apparatuur zijn ouder dan zijn nieuwe telefoon zodat ik helemaal geen gebruik kan maken van de 5G uitzending.
Hiermee kom je dan meteen in de problemen want dat kunnen ze niet laten zien !
Inmiddels heb ik 2 nieuwe acces points besteld om het hele huis en de tuin af te kunnen dekken.
Dus ik ben benieuwd of dat dan voordeel gaat geven.

Concreet raad ik dus niemand aan om over te stappen naar het totaal pakket van Ziggo.
Werkt je TV en je Wifi dan gewoon lekker bij die partij blijven en zeker niet wennen aan al dat luxe wat Ziggo je wel kan bieden want je kunt dan meteen niet meer zonder :wink:

Groeten,
John
JohnWare
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

JohnWare
Dank voor je reactie, leuk en niet leuk om je ervaringen te lezen.
Dat is een vervelende en een leuke ervaring in één begrijp ik.

Op dit klant helpt klant forum zitten behoorlijk wat "eigenwijze" mensen met een behoorlijke technische achtergrond en Ziggo moderators zijn ook zeer effectief.

Heb je nog problemen met de Mediabox XL?
Zo ja, dan kunnen we, als je dat wilt, nog een keer meedenken met je.
Laat maar even weten.

In ieder geval veel succes gewenst met je Acces Points en mocht je nog vragen hebben, er is hier altijd wel iemand die een antwoord kan geven of een tip heeft.
Be rt
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

Beste Bert,

Bedankt voor je reactie.
Helaas zijn mijn problemen nog steeds niet helemaal opgelost na al die bezoeken van alle techneuten.
Vandaar dat ik gisteren heb besloten om er uiteindelijk zelf iets aan te gaan doen nadat de tv weer bleef hangen met het beeld, begon te piepen, enz.

Vanuit het ISRA punt liep 1 kabel naar een versterker en vervolgens liepen daar 4 kabels uit.
1 daarvan gaat naar de tv beneden en 3 gaan er verder het huis in (naar boven, serre, modem, enz.).
Op het moment dat ik de kabel die rechtstreeks naar de versterker gaat, vanuit het ISRA punt, split met een 4,5db filter met 2 uitgangen en 1 daarvan doorzet naar de versterker en 1 daarvan rechtstreeks naar de tv beneden is heb ik geen stotterend beeld meer en ook geen last van scherpe piep geluiden !!!!!

Helaas werkt de mediabox XL nog steeds niet goed want als ik het programma oproep via de afstandsbediening krijg ik wel een overzicht te zien maar is alles leeg.
Het menu blijft dan hangen en alleen na lang wachten kan ik weer via de terug knop uit dat menu komen.

Dus we blijven zoeken en naar Ziggo bellen.

Groeten,
John
JohnWare
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Even wat gedachten die zoiets kunnen veroorzaken en een paar vragen:
Heb je de Mediabox XL in een thuisnetwerk ingesteld via de afstandsbediening?

Kun je hier je signaalsterkte plaatsen als de box op NPO1 staat?
Menu - opties - diagnose OK klikken en even wachten op 2 witte balkjes.
het liefst met een foto, anders zo duidelijk mogelijke omschrijving.

Kun je een foto plaatsen van je AOP = Abonnee Overname Punt met alle splitters en versterkers?
Be rt
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

Beste Bert,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Hierbij mijn antwoorden:
Ja Mediabox XL zit op het WIFI netwerk maar verder niet ingesteld op mijn thuisnetwerk als zijnde dat ik films of wat dan ook kan afspelen op de tv.
Verder staat hij ook niet in verbinding met het netwerk via een netwerkkabel aansluiting, hij zit alleen aangesloten op een tv via een HDMI kabel.

Signaal sterkte, dit is volgens mij gewoon allemaal goed (met de huidige splitter er tussen):


Het overzicht van mijn CAI aansluitingen:

Alle aansluitingen bij binnenkomst (gemonteerd door Ziggo zelf, behalve de splitter)
https://www.mupload.nl/img/mv2ts9l8z8jt5.jpg

Onderzijde van versterker:
https://www.mupload.nl/img/eheu9p5lkhadl.jpg

Voorzijde versterker:
https://www.mupload.nl/img/cryfgznxpsvx9.jpg

Toegevoegde splitter (Wel zelf gekocht):
https://www.mupload.nl/img/nsqvngmawoz74.jpg

Kleine toelichting:
De cai komt binnen (kabel met groene aansluiting) en gaat naar de splitter (kabel met rode aansluiting).
Vervolgens gaat de witte kabel rechtstreeks naar mijn tv via de 2de uitgang van de splitter.
Vanuit de eerste uitgang van de splitter gaat de blauwe kabel naar de versterker van ziggo.
Aansluitingen versterker:
1) Blauwe kabel vanuit de splitter
2) Witte kabel met rode markering rechtstreeks naar Ziggo Modem
3) Afgedopte aansluiting (hier zat oorspronkelijk mijn kabel van de tv op met problemen).
4) Aansluiting naar de achterzijde van woonkamer (op het einde van de kabel staat niets aangesloten)
5) Aansluiting naar verdieping, deze gaat via een meterkast naar boven toe waar hij vervolgens via een Hirschmann versterker wordt verdeelt over alle kamers !
Deze versterker zou wel gewoon blijven werken volgens Ziggo en hoefde niet vervangen te worden.
( Ik had namelijk ook zo'n versterker beneden hangen maar deze moest vervangen worden volgens Ziggo omdat deze niet met de Mediabox XL zou werken. Die boven zat zou wel kunnen blijven zitten)

PS: kabel 4 en 5 kunnen eventueel gewisseld zijn wat aansluiting betreft, dat kan ik zo even niet zien.

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is. :wink:
JohnWare
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dan wordt het, denk ik, tijd om deze pagina te lezen en uit te voeren om zeker te weten of hiermee de storingen verdwenen zijn en of dit de oplossing niet is:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Be rt
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

Mochten er na bovenstaand optie geen storingen meer zijn, is er een workaround om het modem deel van de Mediabox XL wel te kunnen gebruiken als Acces Point, geheel op eigen risico in te stellen:

https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251

Laat SVP weten hoe één en ander zich ontwikkeld.
Be rt
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

JohnWare

Je foto's van de aansluiting roepen bij mij wat vragen op.

- Waarom een splitter als er nog een vrije poort is op de versterker
- Die vrije poort is nu 'afgedopt', maar er hoort een afsluitweerstand op te zitten

Dit zonder de suggestie dat bij aanpassing al je problemen opgelost zouden zijn.

Ik vind het gewoon raar = technische opzet/noodzaak niet door mij te beredeneren.

Gr Han
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

@hanh:
Bedankt voor je reactie.
De splitter heb ik er tussen gezet omdat het idee van de vorige monteur was dat de versterker misschien niet goed zou zijn.
Dus als wij problemen hadden dan moesten we de aansluiting 1 op 1 maken.
D.w.z. vanaf het CAI punt rechtstreeks naar de tv.
Dat werkte in ieder geval al beter dan met een versterker er tussen dus eigenlijk had je het dan zo moeten laten maar dan had ik boven geen tv meer en mijn modem ook niet (zitten allemaal op de versterker).
De vrije poort heb ik even gewoon "afgedopt" omdat ik dit dopje toch over had van de splitter.
Niet met een bepaalde reden.
Wist nog niet eens dat er een afsluitweerstand was voor aansluitingen die je niet gebruikt.

Groeten,
John.
JohnWare
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

JohnWare schreef: "Ja Mediabox XL zit op het WIFI netwerk maar verder niet ingesteld op mijn thuisnetwerk als zijnde dat ik films of wat dan ook kan afspelen op de tv."

Hoe heb je dit ingesteld?

De afsluitweerstanden zaten, als het goed is, bij de versterker in de doos.
Be rt
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

JohnWare

Ok. Er zijn bij mij wat twijfels over deze splitter 'workaround'.
Ik bedoel: als de versterker verdacht is voor 1 poort,
hoe zit het dan met de andere?
Maar even laten rusten nu, want dit werkt immers beter dan eerst.

Er zijn voor mij nog andere onduidelijkheden
rond je coax-netwerk om een goed beeld te kunnen krijgen.

Waar zit je Mediabox?

-- aan de witte kabel vanaf de splitter?
Je schrijft 'gaat rechtstreeks naar mijn TV'.
Dwz _niet_ naar de Mediabox.... (waar vervolgens een TV met HDMI op aangesloten is)
Hoe zit dat?

-- of: hangt de Mediabox aan de tweede versterker op de verdieping?
Citaat:
"5) Aansluiting naar verdieping, deze gaat via een meterkast naar boven toe waar hij vervolgens via een Hirschmann versterker wordt verdeelt over alle kamers !"

Mijn vermoeden is inmiddels dat het laatste een distributiepunt is voor
rechtsreeks aangesloten TV's en/of 'Set-top Boxes' aldaar &
dat de Mediabox XL daar nergens tussen de 2e versterker en TV inzit.

Zit ik goed?

Groet, Han

Set-top Box:
https://en.wikipedia.org/wiki/Set-top_box
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

@bert:
De Ziggo monteur heeft alles bij ons aangesloten dus ik heb nooit een doos met afsluitweerstanden gezien.

@hanh:
Ik dacht dat ik het juist zo duidelijk had omschreven maar toch niet dus.
De mediabox is aangesloten op de witte kabel uit de 2de uitgang van de splitter (en daarna de tv via de HDMI aansluiting).
Ik maak verder geen gebruik van een Set-top box !
JohnWare
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

JohnWare schreef: "Ja Mediabox XL zit op het WIFI netwerk maar verder niet ingesteld op mijn thuisnetwerk als zijnde dat ik films of wat dan ook kan afspelen op de tv."
Hoe heb je dit ingesteld?
Ben wel benieuwd hier naar.
Be rt
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

@JohnWare
Dat ik je die vragen stelde, was om voor mijzelf (en evt anderen) dingen scherp te krijgen.
Ga niet meteen denken: ik heb het niet goed opgeschreven.
Ik heb natuurlijk ook niet goed genoeg gelezen.
Het is een interaktief proces om tot het beste begrip te komen.

Mijn conclusies nu.

- splitter als workaround voor aansluiting Mediabox op de versterker
Ik zie dat Bert (heeft Mediabox!) regelmatig elders heeft geschreven (hier niet) over
de gevoeligheid van de MediaBox voor een te zwak maar _ook_ een te sterk
signaal via de coax-kabel.
Dat verklaart voor mij (heb geen Mediabox) dat die splitter een zinvolle ingreep kan zijn.
Dat levert een zwakker signaal op dan via de versterker, maar dat lijkt hier nu juist
net goed. Eerdere problemen gingen daardoor immers weg.

- afsluitweerstand open poort Versterker
Dat moet officieel, maar als je via de aansluitingen op
de versterker geen problemen ervaart, dan kun je die wat mij betreft
(voorlopig) weglaten.
Ik zie geen door jou gesignaleerde problemen aan de versterker-kant
van je coax-netwerk. (internetsnelheid Modem/Router, TV's op de verdieping die het niet goed doen).

- de Wifi en de Mediabox
Je schrijft: de Mediabox is opgenomen in het Wifi netwerk.
Bert vraagt dit te verklaren. Ik ondersteun hem, want ik ben ook benieuwd naar wat je hiermee bedoelt.

- probleem Mediabox is nu gereduceerd tot iets wat ik nog niet helemaal begrijp
Ik citeer:
Helaas werkt de mediabox XL nog steeds niet goed want als ik het programma oproep via de afstandsbediening krijg ik wel een overzicht te zien maar is alles leeg.
Het menu blijft dan hangen en alleen na lang wachten kan ik weer via de terug knop uit dat menu komen.

Gaat dit over Programma-info (denk het wel).
Vraag me wel af: geeft de EPG (programmagids) _wel_ info?

Ik wijt dit overigens niet meteen aan een probleem met de verbinding, omdat
je bv nu wel ongestoord naar TV kunt kijken. Is mijn indruk tenminste.
Kun je tijdens het kijken pauzeren?
Kun je met succes een opname programmeren?

Zoals gezegd: ik heb geen Mediabox en dus geen praktische ervaring met dit soort dingen.
Bert: wat denk jij hiervan?

Speciaal Be rt
Het opnemen van de Mediabox in het thuisnetwerk wordt hier en ook elders
door slechte ervaringen afgeraden. Toch nog steeds dit bij Ziggo:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/verbinden-met-thuisnetwerk/
In die gevallen waarin:
"... internet .... via een apart wifi-modem van Ziggo"
Waarom staat dit er nog, als het niet (altijd) waar is?

De ellende -laat ik het zo maar noemen- met die Box
begint hier dus al.

Ik zie veel strijdige en onduidelijke dingen in de community
over 'toch wel een beetje thuisnetwerk' resp 'inzet als WAP'.

Het lijkt wel of er wel mogelijkheden zijn, die worden gemist omdat er geen
scherpe instrukties zijn over hoe en wat. Niet van Ziggo zelf en ook in de
community naar mijn smaak onvoldoende.

Soms denk ik: had ik die Box toch maar genomen destijds, dan had ik eea aan den lijve hebben
kunnen ondervinden.
En daarna misschien wel gezegd: de boel is te instabiel om meer met die Box te doen
dan hem als een set-top box te gaan gebruiken.
Of: je kunt meer, maar dan wel met zeer scherpe instrukties die altijd behoren te werken.

Dit alles in die gevallen dat je een aparte modem/router hebt voor je internetverbinding.

Het verhaal in voormalig UPC gebied is anders (geen aparte modem/router).
Dat ook maakt het al hachelijk uitspraken te doen over problemen met het ding.

Zucht, Han
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

Gisteren heb ik een nieuw abonnement afgesloten met de Mediabox XL. Het installeren lukt niet. Apparaat blijft offline en ook na uren blijft de melding "Een ogenblik a.u.b." ik vermoed dat de bekabeling niet voldoet. Zie foto's.

Heeft iemand tips? Peter.
Peter1958
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inderdaad is de aop verouderd, en moet vervangen worden door een monteur. Dus even een afspraak maken met de ziggo help desk. en die coax blok onder de stopcontact noem ik het maar even zo: wees zeker dat deze ook retour geschikt is. Retour geschikt van zowel de aop en die blok is nodig om de horizon te laten functioneren.
robbo
Super Expert
Super Expert
  • 15780Reacties
  • 657Oplossingen
  • 2288Likes

Ja die 'Multitap' bovenaan. Ik zat er met enige verbazing naar te kijken.
Zo zie je het niet vaak, hier.
Inderdaad moet ie retourgeschikt zijn als de Mediabox op
een van de taps moet worden aangesloten. Dat zal wel zo zijn.

Het zou bovendien wel eens nodig kunnen worden een versterker te gaan gebruiken
omdat een Multitap hehoorlijk wat meeer demping geeft dan een Splitter.

Omdat de boel behoorlijk complex in elkaar zit en wat ouderwets kan zijn
verwijs ik juist in dit geval graag naar het eerste advies van TS Bert.

Advies:
Als je een nieuw apparaat van Ziggo hebt ontvangen heb je installatie garantie:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/installatiegarantie

Eerst dit maar eens proberen.

Gr, Han
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

Peter1958
Ik besef ineens dat je Ziggo Modem/Router
misschien ook op je Multitap is aangesloten.
Dat kun je niet zien op de foto.

Als dat zo is dan is de Multitap retourgeschikt.

Of zit het anders?

Gr Han
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

hanhPeter1958Maar de aop in ik denk de woonkamer is zeker niet retour geschikt zo ik het kan zien. De meeste 2 gats aop's zijn met name in fziggo gebied niet retour geschikt. Deze moet in iedergeval door de monteur vervangen worden. Dus een afspraak maken zal ik zo en zo doen.
robbo
Super Expert
Super Expert
  • 15780Reacties
  • 657Oplossingen
  • 2288Likes

Dank voor jullie reacties. Ik denk dat de bekabeling inderdaad niet retourgeschikt is. De zwarte kabel gaat naar het modem/router. Het is me een stuk duidelijker nu. Gezien de reacties laat ik een monteur komen om de Mediabox online te krijgen. Peter.
Peter1958
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vragen, vragen.

De foto met het kastje-rood-etiket laat
een nogal uitgebreide CAI installatie zien.

De groene aanvoerkabel onderaan zal dan wel
het Ziggo aanvoersignaal dragen.
Waar komt die kabel vandaan?

Is die groene kabel thans 'de' Ziggo kabel?
Of is ie afgetakt van wat @Robbo vermoedt het evt originele
inderdaad verouderde AOP te zijn,
waarop nu niets lijkt te zijn aangesloten?
Hoe zit dat in elkaar?

En dat kastje-rood-etiket lijkt een Antenne-Versterker te zijn,
maar ik zie geen 220V aansluiting....
Is het slechts een ouderwetse Splitter?

Jouw reaktie geeft aan dat je met de zwarte kabel op dat kastje
een voor jou bevredigende internetverbinding hebt.
Ik twijfel of dit technisch optimaal is.
Het kastje moet kennelijk een retour-signaal kunnen geven,
anders wordt het niks met de internet-verbinding.

Dat die Multitap niet retourgeschikt zou zijn, hoeft geen probleem
te zijn, zolang je de erop aangesloten TV's en/of Settop box(es)
niet wilt gebruiken voor interaktieve TV.
Je kunt hoogstwaarschijnlijk analoge of (beter nog) 'free to cable'
digitale Ziggo TV gebruiken resp je pakket met een Ziggo decoder-card. Testen! Als je dat genoeg vindt: why bother?

Voor de Mediabox heb je m.i wel een goed werkend retour nodig.

Ben benieuwd wat de monteur gaat doen.
Laat je dat hier nog weten?

Leer ik en anderen er ook nog wat van.


Gr Han
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

mijn mediabox xl is ook niet aan de praat te krijgen. mijn oude Samsung box deed het prima ook met retour verkeer. Installatie garantie ?? op 29 sept box ontvangen op 2 oktober nog niet aan de praat. bij eerste contact op 1 okt werd gezegd dat het wel een administratieve fout zou zijn en ik nog 24 uur moest wachten. op 2 okt de boodschap"ik maak een afspraak met een monteur voor u". echter de monteur kan pas 8 okt. dat is niet acceptabel vind ik.

onderstaande tekst op een contactformulier naar Ziggo gestuurd 5 uur later nog niks zelfs geen ontvangstbevestiging.
ik denk dat Ziggo niet van zijn klanten houdt.

dit is de tekst die ik ze stuurde:

De door mij ontvangen mediabox xl op 29 september is niet aan de praat te krijgen. Telefonisch contact met u heeft niet geleid tot een oplossing. U heeft geprobeerd mij een afspraak aan te praten met een monteur niet eerder dan op 8 oktober. Dat is onacceptabel. Het telefonisch contact met uw medewerker is geescaleerd en heeft dus niet geleid tot een oplossing of afspraak met een monteur. Ik sommeer u per ommegaande voor een oplossing te zorgen en met een acceptabele afspraak te komen voor een monteur. U begrijpt als dit niet tot en bevredigend antwoord leidt ik genoodzaakt ben mijn relatie met Ziggo te heroverwegen.
Mocht ik lang op respons moeten wachten voel ik me genoodzaakt mijn ongenoegen publiekelijk te maken.
acol
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

acol

Ik begrijp je gevoelens wel, maar zie niet wat we er in de community binnen dit topic mee moeten.

De eerste suggestie is: probeer gebruik te maken van de installatiegarantie
voor de Mediabox XL.

Dat doe je.
Nu moet je ff wachten. Niet leuk.

Kom terug als dit de spuigaten uit gaat lopen.
Blijf in communicatie met Ziggo als je nu al niet tevreden bent.

Gr Han
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

acol
8 oktober, plannen ze de monteur ook op zondag?
Consumenten contracten van alle providers hebben vaak een monteur na ongeveer 5 werkdagen.
Bedrijfscontracten hebben een monteur binnen 4 uur, maar de kosten zijn dan ook 4 maal hoger.
Be rt
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

bert
Vraagje: kun je de installatiegarantie ook vooraf regelen bij de bestelling van de
Mediabox?
Zou wat dagen kunnen schelen.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

bert
Sorry. Bovenstaande reaktie was bedoeld voor:
Be rt
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

hanh
Dat is, denk ik, een lastige, eerst moet het pakket binnen zijn, dan kan pas een monteur aan de gang.
Maar voor veel mensen zou het een uitkomst zijn, monteur met pakket bestellen.

Op de website staat: Je begint met het doe-het-zelf-installatiepakket. Maar kom je er echt niet uit? Bel dan, dan helpen we je telefonisch. Als dat ook niet lukt, plant onze medewerker een afspraak met de monteur voor je in. Gratis (tot 8 weken na ontvangst pakket). Want dat garanderen we: onze diensten werkend op 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon.
Be rt
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

Ok. Zou wellicht in je advies kunnen worden opgenomen.
Gr Han
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

@hanh:
Ja deze installatie garantie kun je van tevoren aanvragen !
Natuurlijk moet je als klant eerst wachten op het totale pakket wat je binnen krijgt.
Hierna moet je contact opnemen met Ziggo (zodat ze niet voor niets komen) om een afspraak te maken met een monteur.
Natuurlijk gaat hier wat tijd overheen maar goed werk kost tijd (jammer dat het bij mij nog steeds niet werkt :zipper_mouth: ).
Je abonnement begint dan namelijk pas als de monteur alle apparatuur aangemeld heeft.
Dus concreet zou ik dit iedereen aanraden.
Waarom:
Ik had dus bijvoorbeeld een Hirschmann versterker er tussen hangen en Ziggo wist te melden dat deze niet geschikt was voor hun retour systeem.
Op dat moment vervangen ze deze voor een juiste versterker.
Had ik het nu zelf gedaan dan was ik daar nooit achter gekomen.

Succes allemaal.
JohnWare
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@hanh Het kastje met rode sticker is verwijderd. Inderdaad een ouderwetse splitter. Een 4 weg versterker gevolgd door een nieuwe splitter is geplaatst. Verder een nieuw CBN Ziggo wireless gateway. Complimenten voor de monteur die na twee uur alles keurig opgelost heeft.
Peter1958
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn probleem: Ik heb afgelopen vrijdag de upc mediaboc HD aangesloten en het beeld blijft hangen op " Een moment geduld de installatie wordt voltooid."
Als ik op 'guide' klik heb ik wel beeld maar zodra ik terug ga verdwijnt dit weer.

Iemand tips/ideeën?
AnneP
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is er een rode tekst voorop de box met Offline? AnneP

Kun je een foto plaatsen van je AOP met eventuele splitters en versterkers?
AOP = de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
Be rt
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

Be rt wrote:
Is er een rode tekst voorop de box met Offline? AnneP

Kun je een foto plaatsen van je AOP met eventuele splitters en versterkers?
AOP = de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.


Nee er staat C001. Hier een foto van mijn aansluiting.
AnneP
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgelicht topic