Goedemorgen
Jaap Verhoeff,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo
Ik snap best dat je bent geschrokken van de informatie dat Ziggo stopt met analoge TV en dat je je afvraagt waarom allemaal. Ziggo gaat met z'n tijd mee, net zoals de DVD's niet meer te huur zijn en alleen via Netflix of Videoland online te bekijken zijn of de normale analoge Radio die straks alleen nog maar via DAB+ is te beluisteren. We moeten allemaal met onze tijd mee en nu is de tijd aangebroken dan analoge TV niet meer van deze tijd is. Gelukkig neemt Ziggo hier 2 jaar de tijd voor en kunnen we er allemaal een beetje aan wennen. De scartkabel zal misschien niet door een muur heen passen, al vraag ik me af waarom deze door een muur heen zou moeten, maar gelukkig heeft deze aan de andere kant een klein rond stekkertje en die kan wel gewoon door een muur heen, mocht het nu echt nodig zijn. Zie kabel informatie op deze pagina: https://community.ziggo.nl/de-digitale-ontvanger-195/het-instellen-van-de-digitale-ontvanger-25021
Weet niet of je al in het bezit bent van dit nieuwe kastje? Ik wel en heb de hele avond zitten kijken met dit kastje en nog geen enkel blokjes beeld gezien, dus ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt van dit nieuwe, toch wel, geweldige kastje. En de afstandsbediening van je TV zou je gewoon in de kast kunnen leggen (zeker als je TV een eigen aan/uit knop heeft) en anders heb je de afstandsbediening van de TV alleen daar nog maar voor nodig of misschien voor harder en zachter te zetten (maar dat hoeft hier niet, ik heb er nu echt maar 1 liggen). Verder kan je alles gewoon met 1 afstandsbediening doen, super handig en ook lekkere grote knoppen met ook nog eens een EPG (TV Gids), super toch.
Ziggo zou mensen in de kou laten staan als ze helemaal niets zouden doen en je weer zouden verplichten om iets te kopen. Dat doet Ziggo niet! Die geven je de mogelijkheid om een gratis kastje te nemen of, als het mogelijk is, een
CI+ Module te nemen (Let op, deze kost wel geld!!). En je hoeft helemaal het kastje niet gratis aan te nemen, je kan zelf natuurlijk ook een Humax kastje kopen via marktplaats of in de TV winkels. Maar ja, dan moet je weer kopen en dat hoeft bij Ziggo niet, daar krijg je 1 kastje. Zoals nu is niets wat je krijgt van Ziggo van jezelf en moet alles weer terug, ook dit nieuwe kastje en wil je er meer dan moet je er voor betalen en ook deze blijven eigendom van Ziggo maar je krijgt er wel garantie over en je krijgt er een installatiegarantie bij van Ziggo. Is er iets, je belt en ze helpen je altijd.
Jammer dat je de mensen van de klantenservice aanspreekt als puber. Misschien zijn ze jonger dan dat je zelf bent maar dat wil nog niet zeggen dat ze geen ervaring hebben c.q. je willen helpen met vragen. En dan is er altijd nog de Community van Ziggo, wij staan graag voor je klaar als er vragen zijn. Veel ervaren klanten hebben wel al iets gelijks meegemaakt en helpen elkaar, super toch!
Erg jammer dat je er over denkt om waarschijnlijk geen Ziggo meer te willen. Bedenk echter, overal gaan we de toekomst in en overal gaat alles veranderen. Straks zijn er geen TV's meer en kijken we allemaal naar onze eigen tablet en naar onze eigen programma's wanneer we maar willen. Ja, toekomst, het valt niet altijd mee maar we moeten er wel mee leren leven.
Ik wens je toch nog een heel fijn weekend en een prettige zondag. En mocht je besluiten om het toch te willen proberen, iedereen zit er voor klaar om je te helpen.