1
Vraag
2
Reacties
Fam.Slikker

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL loopt steeds vast

Onze horizon box loopt sinds een paar dagen constant vast. Eerst valt het geluid steeds deels weg. Dit duurt een tijdje waarna op een gegeven moment het geluid volledig wegvalt. Als ik dan probeer van kanaal te wisselen of iets dergelijks dan slaat de box af en krijg ik de welkomstmelding te zien. Soms doet hij het een tijdje het wel maar eigenlijk vrijwel elk half uur keert dit tafereel terug. Wat ook opmerkelijk is, is dat opnames die op de box staan van ver voordat wij hier last van hadden dezelfde problemen tonen dus aan het signaal lijkt het niet te liggen. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en of het op te lossen is?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
De Mediabox XL heeft geen verbinding met het modem nodig om volledig te kunnen functioneren, hij krijgt TV signaal en een IP adres voor replay en on-demand via de coax kabel.

De UTP verbinding en een thuisnetwerk zorgen vrijwel zeker voor storingen, lees hier de info en oplossing:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
De oorzaak zijn vaak één van deze 2 dingen:

Of de signaalsterkte, de oorzaak kan ergens liggen tussen je TV en Ziggo, zowel in zwak als in uitmuntend kan storingen geven.
Hoe is je signaalsterkte als de box op NPO1 staat?

Is je Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk of is de Horizon box met een UTP kabel verbonden aan het modem?
Fam.Slikker
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
De oorzaak zijn vaak één van deze 2 dingen:

Of de signaalsterkte, de oorzaak kan ergens liggen tussen je TV en Ziggo, zowel in zwak als in uitmuntend kan storingen geven.
Hoe is je signaalsterkte als de box op NPO1 staat?

Is je Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk of is de Horizon box met een UTP kabel verbonden aan het modem?
De Box zit met een utp kabel verbonden aan het modem. En wanneer ik het signaal test op nederland 1 krijg ik signaalsterkte goed en signaalkwaliteit op uitmuntend.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
De Mediabox XL heeft geen verbinding met het modem nodig om volledig te kunnen functioneren, hij krijgt TV signaal en een IP adres voor replay en on-demand via de coax kabel.

De UTP verbinding en een thuisnetwerk zorgen vrijwel zeker voor storingen, lees hier de info en oplossing:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Ropi

Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Dag allemaal,
Ik ben helaas ook - sinds de laatste firmware update van 12-12-2017 - slachtoffer van het ophangen van de horizon box als ik naar mijn media navigeer in het menu om een opname te bekijken. Oplossing is dan uitschakelen aan de achterkant en opnieuw starten. Dan gaat het meestal een dag goed, maar 2x op een dag heb ik helaas ook al meegemaakt.
Ik lees hier nu allemaal verhalen en oplossingen over signaalsterkte en kwaliteit (beide in orde) en netwerk modus (staat nog altijd op standaard gateway, ik doe niets met thuisnetwerk), maar ik vind dat eerlijk gezegd onzin en de omgekeerde wereld. Ik heb niets gedaan/veranderd en sinds de update hangt hij zich vaak op. Dat ligt dan aan de update, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Vanuit mijn eigen werk denk ik dan ook meteen aan een slechte testperiode. Jammer.
Alle functies werken overigens prima, Netflix, Movies en series, gids, etc.
Ik zou graag terug willen naar de vorige firmware, die draaide al jaren naar tevredenheid bij ons.
Hoop op een snelle oplossing van Ziggo, dit is onacceptabel.
(het is uiteraard wel fijn dat mensen hier meedenken en wellicht een eenvoudige workaround hebben)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ropi

De software is uitgebreid in een groot aantal, in het wild, getest en tot vrijwel ieders tevredenheid, gelukkig, er moet meer aan de hand zijn bij je.

De signaalsterkte vragen we altijd, omdat door werkzaamheden de signaalsterkte zeer sterk gewijzigd kan zijn, dat hoeft niet aan jou te liggen, maar aan het aanvoerend signaal.
Maar toch kan een stekker per nu defect raken door een afgebroken binnen ader die net iets te veel onder spanning is gekomen.
Een paar weken geleden hier meegemaakt bij mijn AOP = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
Er kan ook een kabelbreuk zijn of iets in de straatkast.
In het kort, bij mij eerst een versterker nodig van +8 db en nu zonder een goed signaal.
De signaalsterkte moet in goed staan, niet in zwak en niet in uitmuntend, dan kunnen er problemen door oversturing ontstaan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic